Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14844774 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

14.10.2019 22:11Ammattilehti.fi myös Instagramissa - tarjolla alan kuvia ja videoita päivittäin!Lue lisää »14.10.2019 20:22Ponssen yhteistyökumppani Tero Pitkämäki lopettaa kilpauransaLue lisää »14.10.2019 14:14Suomen luonnonsuojeluliitto: EU:n maatalousministerien on toimittava trooppisen metsäkadon pysäyttämiseksiLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

14.10.2019 22:11Ammattilehti.fi myös Instagramissa - tarjolla alan kuvia ja videoita päivittäin!Lue lisää »14.10.2019 20:22Ponssen yhteistyökumppani Tero Pitkämäki lopettaa kilpauransaLue lisää »14.10.2019 14:14Suomen luonnonsuojeluliitto: EU:n maatalousministerien on toimittava trooppisen metsäkadon pysäyttämiseksiLue lisää »

Uuden Actrosin asiakastesteissä hyviä kokemuksia

11.04.2019 14:13

vahala_actros.jpg

Suomalainen Vähälä Yhtiöt on mukana Mercedes-Benz Trucksin eurooppalaisissa Actros-asiakastesteissä, ja kokemukset autosta ovat jo tähän mennessä erittäin lupaavia.

Elias Salonen on yksi ensimmäisistä kuljettajista, joka testaa uutta Actrosia Suomen talvessa. Yhtiön testaama Actros on varusteltu alan huipputeknologialla; mukana ovat esimerkiksi Active Drive Assist -ajoavustin, joka mahdollistaa osittain automatisoidun ajamisen sekä MirrorCam-kamerajärjestelmä, joka korvaa normaalit pää- ja laajakulmapeilit. ”Näytöt ovat suoraan näkökentässäni. Mikään peili ei peitä näkyvyyttä etuviistoon. Kameran kuva kääntyy sisäkaarteessa mukana, ja näytön laajakulmakuvassa näen myös kaarteissa hyvin toisen perävaunun perän. Näen aina, mitä perävaunun ympärillä tapahtuu”, kuljettaja Elias Salonen (20) kiittää.

Vähälän testiautolla ajetaan päivittäin noin 900 kilometrin lenkki. Yritykselle tärkeä arvo on kuljetusten turvallisuus, ja siksi niihin hankitaan aina kuljettajan avustinjärjestelmät. Työssä ja matkojen aikataulutuksessa tukevat Actrosin älykäs vakionopeudensäädin ja vaihteistonohjausjärjestelmä PPC (Predictive Powertrain Control), ABA 5 -jarruavustin (Active Brake Assist 5) sekä Actrosin Multimedia Cockpit. ”Näen Multimedia Cockpitin näytöstä, mikä nopeusrajoitus liikenneympyrässä on voimassa ja miten kaukana olen vielä ympyrästä. Tämä on yksinkertaisesti coolia”, Salonen toteaa. Kaksi kolmasosaa Vähälän 65 vetoautosta on Mercedes-Benzejä, joille on solmittu myös huolenpitosopimukset Uptime-palveluineen. Lue koko juttu: https://roadstars.mercedes-benz.com/fi_FI/magazine/2019/roadstars-exclusive/elias-salonen-tests-the-new-actros-in-the-finnish-winter.html

Sideguard Assist -avustin ja MirrorCam: täydellistä ryhmätyötä

Uuden Mercedes-Benz Actrosin turvallisuus kevyimmälle liikenteelle on noussut kokonaan uudelle tasolle uusimman teknologian ansiosta. Auton tuntumassa liikkuvia jalankulkijoita ja pyöräilijöitä suojaavat erityisesti Sideguard Assist -sivuvalvonta-avustin sekä MirrorCam-kamerajärjestelmä. Vuodesta 2016 lähtien saatavana ollut sivuvalvonta-avustin minimoi törmäysriskit varsinkin oikealla, apukuljettajan puolella, kun auto vaihtaa kaistaa tai kääntyy risteyksessä oikealle. Toistaiseksi järjestelmä on varoittanut kuljettajaa välkkyvällä ledivalolla ohjaamon A-pilarissa, mutta uusin versio hyödyntää MirrorCam-näyttöä ja varoittaa kuljettaa näytöllä vilkkuvalla varoituskolmiolla, mikäli auton sivulla havaitaan paikallaan pysyvä tai liikkuva kohde ennen auton siirtymistä sivuttaissuunnassa. Vastaavasti järjestelmä varoittaa kuljettajaa vasemmalle käännyttäessä, jos perävaunun takakulma uhkaa muita tielläliikkujia.

Sivuvalvonta-avustimen toiminta perustuu kahteen lyhyen kantaman tutka-anturiin, jotka on sijoitettu auton oikealle kyljelle taka-akselin eteen. Anturit valvovat autoa koko sen kyljen mitalta sekä kahden metrin matkana auton eteen ja taakse. Järjestelmä toimii sekä puoliperävaunullisissa autoissa että 18,75-metrisissä täysperävaunuyhdistelmissä. MirrorCam-näytöt on asennettu kiinteästi ohjaamon A-pilareihin; näin eliminoidaan vaaratilanteet, jotka johtuvat auton väärin suunnatuista peileistä. Lisäksi kuljettajaa tukee kameran laajakulmakuva käännöksissä ja peruutuksissa.

14.10.2019 22:11Ammattilehti.fi myös Instagramissa - tarjolla alan kuvia ja videoita päivittäin!
14.10.2019 20:22Ponssen yhteistyökumppani Tero Pitkämäki lopettaa kilpauransa
14.10.2019 14:14Suomen luonnonsuojeluliitto: EU:n maatalousministerien on toimittava trooppisen metsäkadon pysäyttämiseksi
14.10.2019 13:55Katso tästä Nokia-puhelinuutuudet
14.10.2019 11:43Kelkkakausi lähestyy - ole tarkkana velvollisuuksien kanssa
14.10.2019 10:00Porsche laajentaa sähköurheiluautojen mallistoaan
14.10.2019 9:45Kaupan liikevaihto kasvoi elokuussa
14.10.2019 9:00KoneAgria 2019 päättyi juhlavissa tunnelmissa
13.10.2019 17:01Kuljetusliike A Nieminen: Puutavaranajoa tehokkaalla ja tyylikkäällä yhdistelmällä
13.10.2019 11:00Energiahuollon ja maaliikenteen kasvihuonekaasupäästöt laskivat vuonna 2017

Siirry arkistoon »