Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:12373025 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.3.2019 22:05TimberRoad 2020 yhdistelmien etuseinät.Lue lisää »23.3.2019 12:22Puutavarakaupalla näköpiirissä uhkia ja mahdollisuuksia - kauppa kaipaa hyviä tarinoita puun käytöstä kuluttajalleLue lisää »23.3.2019 12:11Suomen Hyötytuuli Oy on ostanut Eranti Engineering Oy:n merituulivoimaliiketoiminnanLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.3.2019 22:05TimberRoad 2020 yhdistelmien etuseinät.Lue lisää »23.3.2019 12:22Puutavarakaupalla näköpiirissä uhkia ja mahdollisuuksia - kauppa kaipaa hyviä tarinoita puun käytöstä kuluttajalleLue lisää »23.3.2019 12:11Suomen Hyötytuuli Oy on ostanut Eranti Engineering Oy:n merituulivoimaliiketoiminnanLue lisää »

Terminator XXL mallisto varusteineen on osa Suomalaisen terästeollisuuden korroosioneston menestyksekästä kehitystyötä.

Share |
09.03.2019 13:18

Terminator XXL malliston ensiesittely tapahtui FinnMetko 2009 näyttelyssä Jämsänkoskella. Tuo ensiesittelymallisto oli kuumasinkittyä 900 lujuusluokan terästä. Kuumasinkityksellä haettiin ultralujuuksisten terästen käyttöominaisuuksille kilpailukykyä alumiinirakenteita vastaan.



Kuumasinkityskokeilut aloitettiin 900 luokan teräksien alkutaipaleella 2000- luvun alussa irtotolppaiselle 050/070 mallistolle ja 2009 myös Terminator XXL mallistolle.  Kuumasinkityksen edut tulevat esiin parhaiten nyt vasta, sinkityksellä käsiteltyjen pankkojen 10-15 vuotisen käytön jälkeen. - Kuumasinkitys tuli jäädäkseen moniin puutavara-auton varusteisiin ja komponentteihin.



Rautaruukin Raahen terästehdas kehitti alkuperäisen ultralujan teräksen rinnalle patinoituvan 960 W teräslaadun, jonka ominaisuudet katsottiin kilpailukykyisiksi alumiinipoinnoitteitten kanssa sinkkipohjustuksella ja pintapulveroinniulla käsiteltynä.



Ultralujien terästen kuumasinkityskokeilut ja tuotanto toivat tietoa ja tuotannon mahdollistavia keksintöjä vedynpoistoinhibiitteineen ja pintakäsittelyn laatua parantavine sooligeeleineen. Yksi kokeilun testeistä ja tuotantokokeiluista tehtiin ns. Duplexpinnoitteella, jossa kuumasinkitty pinta hiekkapestiin ja pinnoitettiin pulveroinnilla. - Nämä kaikki kokeilut ja tuotantovaiheet ovat vieneet teräksien pintakäsittelyitä eteenpäin ja niitten käyttö on sarjatuotannossa mm. suuressa osassa henkilöautoteollisuutta , yhdessä keveitten lujitettujen terästen kanssa. 



Heikki Jokela
050 4129 024

23.03.2019 22:05TimberRoad 2020 yhdistelmien etuseinät.
23.03.2019 12:22Puutavarakaupalla näköpiirissä uhkia ja mahdollisuuksia - kauppa kaipaa hyviä tarinoita puun käytöstä kuluttajalle
23.03.2019 12:11Suomen Hyötytuuli Oy on ostanut Eranti Engineering Oy:n merituulivoimaliiketoiminnan
23.03.2019 10:01Vaasa Gas Exchange VGE -tapahtuma keräsi energia-alan asiakkaat ja asiantuntijat verkostoitumaan
22.03.2019 19:44Keksijät Jani Karvanen ja Ville Kopakkala yhteistyöhön puunkorjuuvarusteiden rakentamisessa ja markkinoinnissa
22.03.2019 18:11Kiinteiden puupolttoaineiden käyttö ennallaan - metsähakkeen kulutus lisääntyi
22.03.2019 14:13Ympäristöjärjestöjen masinoima Avohakkuut historiaan -kampanja eteni seuraavaan vaiheeseen
22.03.2019 13:14InCar autokorjaamokeskus avaa kevään aikana 6 uutta toimipistettä viidelle eri paikkakunnalle.
22.03.2019 8:41Uusiutuva metsä ja maaseutu Kasvupolku: Voittajaksi valittiin Lunawood Oy
21.03.2019 11:00Huolehdi kesäajoneuvoon liittyvistä velvollisuuksista ajoissa - Laiminlyönnistä voi seurata kovat sanktiot

Siirry arkistoon »