Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:13007888 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

22.5.2019 16:00Volvo Trucksin legendaarinen Globetrotter XXL -ohjaamo tekee näyttävän paluunLue lisää »22.5.2019 11:30Nimitysuutinen: Volvo Truck Center VantaaLue lisää »22.5.2019 10:43Kyselytutkimus: Suomalaiset luottavat metsäteollisuuden ympäristövastuuseenLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

22.5.2019 16:00Volvo Trucksin legendaarinen Globetrotter XXL -ohjaamo tekee näyttävän paluunLue lisää »22.5.2019 11:30Nimitysuutinen: Volvo Truck Center VantaaLue lisää »22.5.2019 10:43Kyselytutkimus: Suomalaiset luottavat metsäteollisuuden ympäristövastuuseenLue lisää »

Terminator XXL mallisto varusteineen on osa Suomalaisen terästeollisuuden korroosioneston menestyksekästä kehitystyötä.

Share |
09.03.2019 13:18

Terminator XXL malliston ensiesittely tapahtui FinnMetko 2009 näyttelyssä Jämsänkoskella. Tuo ensiesittelymallisto oli kuumasinkittyä 900 lujuusluokan terästä. Kuumasinkityksellä haettiin ultralujuuksisten terästen käyttöominaisuuksille kilpailukykyä alumiinirakenteita vastaan.



Kuumasinkityskokeilut aloitettiin 900 luokan teräksien alkutaipaleella 2000- luvun alussa irtotolppaiselle 050/070 mallistolle ja 2009 myös Terminator XXL mallistolle.  Kuumasinkityksen edut tulevat esiin parhaiten nyt vasta, sinkityksellä käsiteltyjen pankkojen 10-15 vuotisen käytön jälkeen. - Kuumasinkitys tuli jäädäkseen moniin puutavara-auton varusteisiin ja komponentteihin.



Rautaruukin Raahen terästehdas kehitti alkuperäisen ultralujan teräksen rinnalle patinoituvan 960 W teräslaadun, jonka ominaisuudet katsottiin kilpailukykyisiksi alumiinipoinnoitteitten kanssa sinkkipohjustuksella ja pintapulveroinniulla käsiteltynä.



Ultralujien terästen kuumasinkityskokeilut ja tuotanto toivat tietoa ja tuotannon mahdollistavia keksintöjä vedynpoistoinhibiitteineen ja pintakäsittelyn laatua parantavine sooligeeleineen. Yksi kokeilun testeistä ja tuotantokokeiluista tehtiin ns. Duplexpinnoitteella, jossa kuumasinkitty pinta hiekkapestiin ja pinnoitettiin pulveroinnilla. - Nämä kaikki kokeilut ja tuotantovaiheet ovat vieneet teräksien pintakäsittelyitä eteenpäin ja niitten käyttö on sarjatuotannossa mm. suuressa osassa henkilöautoteollisuutta , yhdessä keveitten lujitettujen terästen kanssa. 



Heikki Jokela
050 4129 024

22.05.2019 16:00Volvo Trucksin legendaarinen Globetrotter XXL -ohjaamo tekee näyttävän paluun
22.05.2019 11:30Nimitysuutinen: Volvo Truck Center Vantaa
22.05.2019 10:43Kyselytutkimus: Suomalaiset luottavat metsäteollisuuden ympäristövastuuseen
22.05.2019 9:29TimberPro -toiminnanohjausjärjestelmän käyttö laajenee puujalostusteollisuudessa
21.05.2019 18:01Einarin Vidgrén Säätiö palkitsi metsäalan osaajia 230 200 eurolla
21.05.2019 13:22Volvo Trucks ja SEK yhteistyöhön
21.05.2019 12:11Lappeenrantaan toteutetaan uudenlainen energiavarasto, joka korvaa fossiilisia polttoaineita ja tuo joustoa sähköverkon toimintaan
21.05.2019 8:09Jonne Ollikaiselta vahva näyttö Ruotsissa RX Academy -rallicross sarjan avauksessa - Ammattilehti vauhdissa mukana
20.05.2019 20:00Volvon uusi etäisyysvaroitin auttaa kuljettajia pitämään turvavälin
20.05.2019 18:11Raskaan liikenteen kaasutankkausasemien määrä kasvaa Ruotsissa

Siirry arkistoon »