Toyotan kävellen käytettävät lavansiirtovaunut ja pinontatrukit uudistuivat

08.03.2019 9.05


Kävellen käytettävien varastotrukkien markkinasegmentin vahvan kasvun myötä Toyota BT Levio -moottorikäyttöisiä lavansiirtotrukkeja ja BT Staxio -moottorikäyttöisiä pinoamistrukkeja optimoidaan jatkuvasti vastaamana asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin.

”Asiakkaidemme ja heidän toimintojensa ansiosta tuotteemme ovat nyt saatavana entistä laajemmilla käytettävyyttä, työturvallisuutta ja energiatehokkuutta lisäävillä ominaisuuksilla”, kertoo Mikko Helimäki, Toyota Material Handling Finland Oy:n tuotepäällikkö

Parempi käytettävyys

Pinontatrukit voidaan varustaa alhaisen äänitason hydrauliikalla hiljaisemman äänitason takaamiseksi. Tämä tekee trukeista ihanteellisia meluherkissä ja hiljaisissa ympäristöissä työskentelemiseen, kuten elintarvikekaupoissa.

BT Staxio W-sarja on nyt saatavilla myös painoindikaattorilla, joka näyttää arvion haarukoiden kuormituksesta. Tämän ansiosta voit välttää liian raskaiden kuormien nostamisen sekä trukkien, hissien ja lastauslaiturien ylikuormituksen.

BT Staxio SWE080L-140L -pinontatrukit voivat kuljettaa samanaikaisesti kahta trukkilavaa (yksi tukihaarukoilla ja toinen nostohaarukoilla), kun taas BT Staxio SWE200D on suunniteltu erityisesti kahden lavan yhtäaikaiseen pidempään kuljetukseen. Kyky kuljettaa kaksi kuormaa samanaikaisesti nopeuttaa työskentelyä ja säästää työaikaa.

Turvallisuus ennen kaikkea

Kaikkien BT Levio & Staxio W -mallien akkukannet ja moottorikotelot ovat päivitetty entistä kestävimmiksi, mikä suojaa trukkia ahtaissa paikoissa mahdollisen kolhimisen johdosta.

Molemmat W-sarjan mallit voidaan varustaa ’ajonopeuden rajoitus kaarrettaessa’ -toiminnolla, mikä tekee niistä turvallisemmat korkeiden ja epävakaiden kuormien käsittelyssä. Tällöin ajonopeus voidaan säätää esimerkiksi kuljettajan kokemuksen ja ajotaidon tai ajoreitin vaativuuden mukaisesti.

Entistä tehokkaampi

BT Levio & BT Staxio W-sarja kuluttavat entistä vähemmän sähköenergiaa mikä mahdollistaa pidemmän toiminta-ajan latauksien välillä ja pienemmän energiakustannukset. Jokainen malli on saatavana myös sisäisellä latauslaitteella, joka mahdollistaa helpon latauksen ja ajan säästön.

Näiden trukkien vakiovarusteena on Toyotan itse valmistama litiumioniakku. Litiumionikäyttöiset trukit eivät vaadi akun vaihtoa, vesitystä tai erillistä lataustilaa. Sen sijaan trukkia voidaan ladata kätevästi esimerkiksi taukojen aikana. Energiatehokkuus paranee jopa 30 % litiumioniteknologian ansiosta.

Kaikki Toyotan varastotrukit ovat ns. Smart Truck -trukkeja eli telematiikka valmius on vakiovarusteena ilman lisäkustannuksia asiakkaalle. Smart Truck -trukki voidaan helposti kytkeä Toyota I_Site -kalustonhallintapalvelun piiriin. Toyota I_Site -palvelun kuukausimaksua vastaan asiakkaat saavat monipuolisen työkalun trukkitoimintojen johtamiseen. Saatavilla on esimerkiksi monipuolisia raportteja, jotka ovat saatavilla Toyota I_Site -portaalin ja sen mobiilisovellusten kautta. Tietoja voidaan käyttää mm. päivittäisjohtamisessa sekä toiminnan seuraamisessa ja kehittämisessä.

28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin

Siirry arkistoon »