Onko XXBoxx puutavara-auton lavapohja turhake vai oliko se ennenaikainen..?
15.02.2019 12.21
Suunnittelin 2010 luvulla puutavara-autojen energiasarjoja, joista autopankkojen XXBoxx oli aikansa menestystuote aisaparinaan energiaperävaunut eri muodoissaan. XXBoxx rakentuu "neljän noston" laitasarjapaketista, jonka pohjana on erikoisteräksinen kuumasinkitty pohjalevy. XXBoxx pohjalevyn lisävarusteena on perälaita, jonka lisäyksellä pohjalevy muuntuu lavaksi ja tekee puutavara-autosta monikäyttöisen moniin eri käyttötarkoiotuksiin.
Oletin XXBoxx pohjalevypaketista muodostuvan puutavara-autoilijoille edullisen , toimivan ja monissa tilanteissa palvelevan "kotitarvemyllyn", mutta toisin kävi. XXBoxxin ja pohjalevyn myyntimäärät ovat romahtaneet yhdessä energiayhdistelmien myynnin kanssa aivan pohjalukemiin.
Oliko olettamukseni puutavarayhdistelmän tarpeesta helppoon, nopeaan ja monipuoliseen tilapäislavakäyttöön hölmö, vaikko oliko se ennenaikainen ja sen myötä outo ja liiankin uusi?
Olettaisin kuitenkin, että muutaman tonnin hintaisella ja vuosikymmeniä huoltamatta kestävällä ja pomminvarmasti toimivalla lavapohjaelementillä on lähes jokaiselle puutavara-auton käyttäjälle hintansa väärttiä tarvetta: rengaskuljetuksissa, polttoainesäiliösiirroissa , polttopuuajoissa, heinäpaalien toimituksissa, multa- ja apulantasäkkien ajoissa sekä kymmenissä muissa pankkoautoon pohjalavaa vaativissa tilapäiskuljetuksissa. Pohjalava yhdessä kourallisen nosturin kanssa on todellinen monitoimikone.
Lisätietoja Terminator varusteista : Heikki Jokela 050 4129 024
|