Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:13370243 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.6.2019 12:33Liitinlevyt yleistyvät puutavara-autokäytössä - useamman letkun liitos kätevästi yhdellä kerralla ja myös paineen alaisenaLue lisää »16.6.2019 12:01Ammattilehden Facebookissa järjestetty Puunkuormaajamestari-veikkaus on ratkennut - upea puukko lähtee Pentti HeinoselleLue lisää »16.6.2019 11:00Uusi älykäs ajopiirturi ei tule vielä käyttöön itärajan ylittävässä liikenteessäLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.6.2019 12:33Liitinlevyt yleistyvät puutavara-autokäytössä - useamman letkun liitos kätevästi yhdellä kerralla ja myös paineen alaisenaLue lisää »16.6.2019 12:01Ammattilehden Facebookissa järjestetty Puunkuormaajamestari-veikkaus on ratkennut - upea puukko lähtee Pentti HeinoselleLue lisää »16.6.2019 11:00Uusi älykäs ajopiirturi ei tule vielä käyttöön itärajan ylittävässä liikenteessäLue lisää »

Logset rakensi testiajoradan

Share |
11.01.2019 10:40

logset_testirata.png

Vuoden 2018 lopussa Logset rakensi 500 metriä pitkän testiajoradan Koivulahteen yhtiön metsäkonetehtaan viereen.

Radan olosuhteet vastaavat metsäolosuhteita, ja jokainen tehtaalta valmistuva metsäkone testataan uudella radalla. Testiajoradalla on myös erilaisia rataosuuksia, joilla koneille tehdään olosuhdetestejä. Testiajorata paransi merkittävästi koneiden testauksen laatua ja tehokkuutta.

- Testiajorata on aivan loistava ratkaisu. Meidän loppukatsastajat ja tuotekehitys ovat ottaneet radan innolla vastaan. Nyt saamme paremmin testattua ja säädettyä valmistuvat koneet ennen niiden luovutusta asiakkaille. Tämä tuntuu isolta harppaukselta eteenpäin, hymyilee tekninen johtaja Jukka Kivipelto

Testiajoradalla on kuusi eri osuutta: suora rataosuus, jolla testataan kiihtyvyyttä, hidastuvuutta ja ajonopeutta,mäkiosuus, jolla tarkastellaan vetovoimaa ja kuormituksen vaihtelua rinnemaastoissa, harvestereiden kalibrointi- ja sahausalue, jolla kalibroidaan hakkuulaite syöttämällä ja sahaamalla puuta, kuormausalue, jolla testataan nosturi ja tehdään mallikohtaiset säädöt, sekä pomppurata, jolla testataan ohjaamojousitus, ohjaamon vakausjärjestelmä ja koneen stabiliteetti.

Aikaisemmin Logset käytti lyhyempää testiajorataa, jonka jälkeen koneet oli vietävä metsään lopputestejä varten.

- Nyt meillä on oma suljettu testiajorata, jolla voimme tehdä kaikki tarvittavat testit. Voimme käyttää uutta testiajorataa myös asiakkaiden koulutukseen ja tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, Kivipelto kertoo.
16.06.2019 12:33Liitinlevyt yleistyvät puutavara-autokäytössä - useamman letkun liitos kätevästi yhdellä kerralla ja myös paineen alaisena
16.06.2019 12:01Ammattilehden Facebookissa järjestetty Puunkuormaajamestari-veikkaus on ratkennut - upea puukko lähtee Pentti Heinoselle
16.06.2019 11:00Uusi älykäs ajopiirturi ei tule vielä käyttöön itärajan ylittävässä liikenteessä
16.06.2019 9:00Sanna Marinista liikenne- ja viestintäministeri
15.06.2019 15:01KATSO TÄSTÄ TULOKSET! Saku Simpanen on Puunkuormaajamestari 2019 - hopeaa otti Sami Eklund ja pronssia Kari Heinonen
15.06.2019 12:55Leo Koikkalainen on veteraanien Suomen mestari Puunkuormauksessa
15.06.2019 12:22Jonna Matikainen voitti Puunkuormauksen naisten sarjan Suomen mestaruuden 2019
15.06.2019 12:11Sateinen alkukesä auttoi metsänistutusta Etelä-Suomessa
15.06.2019 10:11Moottorisahauksen SM-kilpailun tulokset 14.6.2019 Lusto
15.06.2019 9:22AMMATTILEHTI KOEAJAA: Toyota Hilux 2.4 4x4 AT32 - Sähköä hydrauliikalla

Siirry arkistoon »