Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:12362582 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

22.3.2019 19:44Keksijät Jani Karvanen ja Ville Kopakkala yhteistyöhön puunkorjuuvarusteiden rakentamisessa ja markkinoinnissaLue lisää »22.3.2019 18:11Kiinteiden puupolttoaineiden käyttö ennallaan - metsähakkeen kulutus lisääntyiLue lisää »22.3.2019 14:13Ympäristöjärjestöjen masinoima Avohakkuut historiaan -kampanja eteni seuraavaan vaiheeseenLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

22.3.2019 19:44Keksijät Jani Karvanen ja Ville Kopakkala yhteistyöhön puunkorjuuvarusteiden rakentamisessa ja markkinoinnissaLue lisää »22.3.2019 18:11Kiinteiden puupolttoaineiden käyttö ennallaan - metsähakkeen kulutus lisääntyiLue lisää »22.3.2019 14:13Ympäristöjärjestöjen masinoima Avohakkuut historiaan -kampanja eteni seuraavaan vaiheeseenLue lisää »

Logset rakensi testiajoradan

Share |
11.01.2019 10:40

logset_testirata.png

Vuoden 2018 lopussa Logset rakensi 500 metriä pitkän testiajoradan Koivulahteen yhtiön metsäkonetehtaan viereen.

Radan olosuhteet vastaavat metsäolosuhteita, ja jokainen tehtaalta valmistuva metsäkone testataan uudella radalla. Testiajoradalla on myös erilaisia rataosuuksia, joilla koneille tehdään olosuhdetestejä. Testiajorata paransi merkittävästi koneiden testauksen laatua ja tehokkuutta.

- Testiajorata on aivan loistava ratkaisu. Meidän loppukatsastajat ja tuotekehitys ovat ottaneet radan innolla vastaan. Nyt saamme paremmin testattua ja säädettyä valmistuvat koneet ennen niiden luovutusta asiakkaille. Tämä tuntuu isolta harppaukselta eteenpäin, hymyilee tekninen johtaja Jukka Kivipelto

Testiajoradalla on kuusi eri osuutta: suora rataosuus, jolla testataan kiihtyvyyttä, hidastuvuutta ja ajonopeutta,mäkiosuus, jolla tarkastellaan vetovoimaa ja kuormituksen vaihtelua rinnemaastoissa, harvestereiden kalibrointi- ja sahausalue, jolla kalibroidaan hakkuulaite syöttämällä ja sahaamalla puuta, kuormausalue, jolla testataan nosturi ja tehdään mallikohtaiset säädöt, sekä pomppurata, jolla testataan ohjaamojousitus, ohjaamon vakausjärjestelmä ja koneen stabiliteetti.

Aikaisemmin Logset käytti lyhyempää testiajorataa, jonka jälkeen koneet oli vietävä metsään lopputestejä varten.

- Nyt meillä on oma suljettu testiajorata, jolla voimme tehdä kaikki tarvittavat testit. Voimme käyttää uutta testiajorataa myös asiakkaiden koulutukseen ja tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, Kivipelto kertoo.
22.03.2019 19:44Keksijät Jani Karvanen ja Ville Kopakkala yhteistyöhön puunkorjuuvarusteiden rakentamisessa ja markkinoinnissa
22.03.2019 18:11Kiinteiden puupolttoaineiden käyttö ennallaan - metsähakkeen kulutus lisääntyi
22.03.2019 14:13Ympäristöjärjestöjen masinoima Avohakkuut historiaan -kampanja eteni seuraavaan vaiheeseen
22.03.2019 13:14InCar autokorjaamokeskus avaa kevään aikana 6 uutta toimipistettä viidelle eri paikkakunnalle.
22.03.2019 8:41Uusiutuva metsä ja maaseutu Kasvupolku: Voittajaksi valittiin Lunawood Oy
21.03.2019 11:00Huolehdi kesäajoneuvoon liittyvistä velvollisuuksista ajoissa - Laiminlyönnistä voi seurata kovat sanktiot
21.03.2019 10:00SabriScanille tytäryhtiö Marokkoon
21.03.2019Metsäpuut kukkivat tänä keväänä runsaasti
20.03.2019 19:33Näin puhdistat Alcoa Dura-Bright® -alumiinivanteet
20.03.2019 13:06Tulevan vaalikauden tärkeimmät haasteet huoltovarmuuden näkökulmasta

Siirry arkistoon »