Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:12362860 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

22.3.2019 19:44Keksijät Jani Karvanen ja Ville Kopakkala yhteistyöhön puunkorjuuvarusteiden rakentamisessa ja markkinoinnissaLue lisää »22.3.2019 18:11Kiinteiden puupolttoaineiden käyttö ennallaan - metsähakkeen kulutus lisääntyiLue lisää »22.3.2019 14:13Ympäristöjärjestöjen masinoima Avohakkuut historiaan -kampanja eteni seuraavaan vaiheeseenLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

22.3.2019 19:44Keksijät Jani Karvanen ja Ville Kopakkala yhteistyöhön puunkorjuuvarusteiden rakentamisessa ja markkinoinnissaLue lisää »22.3.2019 18:11Kiinteiden puupolttoaineiden käyttö ennallaan - metsähakkeen kulutus lisääntyiLue lisää »22.3.2019 14:13Ympäristöjärjestöjen masinoima Avohakkuut historiaan -kampanja eteni seuraavaan vaiheeseenLue lisää »

Puutavarayhdistemän oikeaoppisella muotoilulla on käyttäjilleen vain positiivisia vaikutuksia.

Share |
10.01.2019 6:11


 

Kaikki se työ, mitä tehdään parempien aerodynaamisten ominaisuuksien aikaansaamiseksi puutavarayhdistelmään tuo mukanaan käyttäjilleen vain positiivisia tuloksia. - Tätä työtä toivoisin tapahtuvan kaikkien laitevalmistajien osalla, ja paljon nykyistä tehokkaammin.



Aerodynaamisella muotoilulla ja virtausohjaustekniikalla on mahdollista saavuttaa merkittäviä polttoainesäästö-, ja päästövähennyksiä kaikissa kuorma-autotyypeissä ja painoluokissa. Puuravarayhdistelmä on tässä kehitystyössä selkeästi kaikista kiinnostavin, johtuen sen haastavasta lähtöasetelmasta.



Puutavarayhdistelmä on rakenteeltaan sellainen, että sen ilmanvastusvoimat ja pyörteilyt ovat kuorma-autojen malliston suurimpia , sekä kuormattuna-, että tyhjänäajossa.Raakapuuyhdistelmässä on kehityskelpoista ilmavastuspintaa noin 70 m2 tyhjänä- , ja satakunta neliötä kuormattuna ajossa.



Puutavarayhdistelmä rakentuu vetoautosta, perävaunusta , sekä valtaosassa nyky-yhdistelmiä myös kuormaimesta. Nämä kaikki yhdistelmän osatekijät aiheuttavat ilmanvastusvoimia, ilmanpyörteilyä ja sen myötä turhia kuluja ', päästöjä-, loiskuormaa sekä heikentävät kanssaliikenteen näkyvyyttä ja turvallisuutta lumisilla-, vetisillä-, ja pölyävillä teillä. - Näitten kaikkien puutavarayhdistelmän rakenneosien muotoilua ja virtaustekniikkaa kehittämällä on mahdollista parantaa koko yhdistelmän tuottavuutta ja käyttömukavuutta sekä liikenneturvallisuutta merkittävästi, ja lähes täysin ilman lisäkuluja.



Heikki Jokela 050 4129 024

22.03.2019 19:44Keksijät Jani Karvanen ja Ville Kopakkala yhteistyöhön puunkorjuuvarusteiden rakentamisessa ja markkinoinnissa
22.03.2019 18:11Kiinteiden puupolttoaineiden käyttö ennallaan - metsähakkeen kulutus lisääntyi
22.03.2019 14:13Ympäristöjärjestöjen masinoima Avohakkuut historiaan -kampanja eteni seuraavaan vaiheeseen
22.03.2019 13:14InCar autokorjaamokeskus avaa kevään aikana 6 uutta toimipistettä viidelle eri paikkakunnalle.
22.03.2019 8:41Uusiutuva metsä ja maaseutu Kasvupolku: Voittajaksi valittiin Lunawood Oy
21.03.2019 11:00Huolehdi kesäajoneuvoon liittyvistä velvollisuuksista ajoissa - Laiminlyönnistä voi seurata kovat sanktiot
21.03.2019 10:00SabriScanille tytäryhtiö Marokkoon
21.03.2019Metsäpuut kukkivat tänä keväänä runsaasti
20.03.2019 19:33Näin puhdistat Alcoa Dura-Bright® -alumiinivanteet
20.03.2019 13:06Tulevan vaalikauden tärkeimmät haasteet huoltovarmuuden näkökulmasta

Siirry arkistoon »