Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:13370629 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.6.2019 12:33Liitinlevyt yleistyvät puutavara-autokäytössä - useamman letkun liitos kätevästi yhdellä kerralla ja myös paineen alaisenaLue lisää »16.6.2019 12:01Ammattilehden Facebookissa järjestetty Puunkuormaajamestari-veikkaus on ratkennut - upea puukko lähtee Pentti HeinoselleLue lisää »16.6.2019 11:00Uusi älykäs ajopiirturi ei tule vielä käyttöön itärajan ylittävässä liikenteessäLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.6.2019 12:33Liitinlevyt yleistyvät puutavara-autokäytössä - useamman letkun liitos kätevästi yhdellä kerralla ja myös paineen alaisenaLue lisää »16.6.2019 12:01Ammattilehden Facebookissa järjestetty Puunkuormaajamestari-veikkaus on ratkennut - upea puukko lähtee Pentti HeinoselleLue lisää »16.6.2019 11:00Uusi älykäs ajopiirturi ei tule vielä käyttöön itärajan ylittävässä liikenteessäLue lisää »

Puutavarayhdistemän oikeaoppisella muotoilulla on käyttäjilleen vain positiivisia vaikutuksia.

Share |
10.01.2019 6:11


 

Kaikki se työ, mitä tehdään parempien aerodynaamisten ominaisuuksien aikaansaamiseksi puutavarayhdistelmään tuo mukanaan käyttäjilleen vain positiivisia tuloksia. - Tätä työtä toivoisin tapahtuvan kaikkien laitevalmistajien osalla, ja paljon nykyistä tehokkaammin.



Aerodynaamisella muotoilulla ja virtausohjaustekniikalla on mahdollista saavuttaa merkittäviä polttoainesäästö-, ja päästövähennyksiä kaikissa kuorma-autotyypeissä ja painoluokissa. Puuravarayhdistelmä on tässä kehitystyössä selkeästi kaikista kiinnostavin, johtuen sen haastavasta lähtöasetelmasta.



Puutavarayhdistelmä on rakenteeltaan sellainen, että sen ilmanvastusvoimat ja pyörteilyt ovat kuorma-autojen malliston suurimpia , sekä kuormattuna-, että tyhjänäajossa.Raakapuuyhdistelmässä on kehityskelpoista ilmavastuspintaa noin 70 m2 tyhjänä- , ja satakunta neliötä kuormattuna ajossa.



Puutavarayhdistelmä rakentuu vetoautosta, perävaunusta , sekä valtaosassa nyky-yhdistelmiä myös kuormaimesta. Nämä kaikki yhdistelmän osatekijät aiheuttavat ilmanvastusvoimia, ilmanpyörteilyä ja sen myötä turhia kuluja ', päästöjä-, loiskuormaa sekä heikentävät kanssaliikenteen näkyvyyttä ja turvallisuutta lumisilla-, vetisillä-, ja pölyävillä teillä. - Näitten kaikkien puutavarayhdistelmän rakenneosien muotoilua ja virtaustekniikkaa kehittämällä on mahdollista parantaa koko yhdistelmän tuottavuutta ja käyttömukavuutta sekä liikenneturvallisuutta merkittävästi, ja lähes täysin ilman lisäkuluja.



Heikki Jokela 050 4129 024

16.06.2019 12:33Liitinlevyt yleistyvät puutavara-autokäytössä - useamman letkun liitos kätevästi yhdellä kerralla ja myös paineen alaisena
16.06.2019 12:01Ammattilehden Facebookissa järjestetty Puunkuormaajamestari-veikkaus on ratkennut - upea puukko lähtee Pentti Heinoselle
16.06.2019 11:00Uusi älykäs ajopiirturi ei tule vielä käyttöön itärajan ylittävässä liikenteessä
16.06.2019 9:00Sanna Marinista liikenne- ja viestintäministeri
15.06.2019 15:01KATSO TÄSTÄ TULOKSET! Saku Simpanen on Puunkuormaajamestari 2019 - hopeaa otti Sami Eklund ja pronssia Kari Heinonen
15.06.2019 12:55Leo Koikkalainen on veteraanien Suomen mestari Puunkuormauksessa
15.06.2019 12:22Jonna Matikainen voitti Puunkuormauksen naisten sarjan Suomen mestaruuden 2019
15.06.2019 12:11Sateinen alkukesä auttoi metsänistutusta Etelä-Suomessa
15.06.2019 10:11Moottorisahauksen SM-kilpailun tulokset 14.6.2019 Lusto
15.06.2019 9:22AMMATTILEHTI KOEAJAA: Toyota Hilux 2.4 4x4 AT32 - Sähköä hydrauliikalla

Siirry arkistoon »