Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:13417532 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.6.2019 17:11Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä pysyi ennallaan vuoden 2019 ensimmäisellä neljännekselläLue lisää »19.6.2019 14:11Veho keskittää pääkonttoritoiminnot Aviapoliksen näköalapaikalleLue lisää »19.6.2019 9:33Komatsu Days Uumajassa oli onnistunut tapahtuma - paikalla lähes 250 vierasta Suomesta ja BaltiastaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.6.2019 17:11Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä pysyi ennallaan vuoden 2019 ensimmäisellä neljännekselläLue lisää »19.6.2019 14:11Veho keskittää pääkonttoritoiminnot Aviapoliksen näköalapaikalleLue lisää »19.6.2019 9:33Komatsu Days Uumajassa oli onnistunut tapahtuma - paikalla lähes 250 vierasta Suomesta ja BaltiastaLue lisää »

Puutavarayhdistelmän aerodynamiikka on vieläkin lähes täysin kyntämätön sarka

Share |
30.12.2018 7:29

"Olemme kehittäneet ja tutkineet puutavarayhdistelmän aerodynaamisia ominaisuuksia jo 1984 lähtien - jo 35 vuotta. Tuona aikana olemme saaneet tietoa ja aineistoa sekä erinomaisen tietokonesimulointiohjelman varusteitten edelleenkehittämiseksi. - Meidän osaltamme " homma on hanskassa ".



Puutavarayhdistelmässä pankot ja suojaseinä muodostavat otsapinnoiltaan suurimman käsiteltävissä olevan paketin ja se osuus on meillä hallinnassa. Mutta tuo osuus on vasta alle kolmannes yhdistelmän korjausta vaativista alipainealueista. Muita suuria osatekijöitä ovat auton alustarakenteet , perävaunun alustarakenteet , nosturi hytteineen ja akselistot renkaineen sekä lokasuojineen. - Parasta osuutta yhdistelmässä näyttelee hytit ja huonointa autojen ja perävaunujen peräpäät.



Vaikeusastetta puutavarayhdistelmän muotoiluun ja kiinnostukseen sen kehittämiseksi tuo kuormatun  ja tyhjän  yhdistelmän kaksijakoisuus sekä tyhjänä silmämääräisesti ilmava ulkomuoto. - Käyttäjien osalta tärkeintä olisi seurata polttoainekulutusta ja taustapeiliä sekä kerääntyneitä loiskuormia alustarakenteissa. Muutosvaatimuksien tulisi nyt tulla ensisijaisesti käyttäjiltä , vain se vie aerokehitystä eteenpäin.



Puutavarayhdistelmän oikeaoppisesta muotoilusta saatavat hyödyt ovat käyttäjilleen, sekä kanssaliikenteelle aivan käsittömän suuria. - Esitämme  nyt eri osatekijöitten aiheuttamia haittatekijöitä ja niitten korjausmahdollisuuksia koko ammattimunnan tietoisuuteen sekä edelleen käsiteltäviksi eri osatekijöitten tuotekehitystyössä."



Heikki Jokela 050 4129 024
www.terminator.fi
Face /Heikki Jokela
G
oogle: - hakusanalla TimberRoad 2020

19.06.2019 17:11Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä pysyi ennallaan vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä
19.06.2019 14:11Veho keskittää pääkonttoritoiminnot Aviapoliksen näköalapaikalle
19.06.2019 9:33Komatsu Days Uumajassa oli onnistunut tapahtuma - paikalla lähes 250 vierasta Suomesta ja Baltiasta
19.06.2019 8:11Kierrätykseen kerättyjen renkaiden määrässä hurja kasvu
18.06.2019 10:40Kantorahatulot korkealla vuonna 2018
18.06.2019 10:22Suomalaiskeksintö mullistaa biomassan käsittelyn
18.06.2019 8:11KATSO VIDEO! Puunkuormaajamestari 2019 finaalin tunnelmia Maksamaalta 15.6.
17.06.2019 17:23Nokian Raskaiden Renkaiden suurinvestointi etenee aikataulussa
17.06.2019 17:09Kolmannen sukupolven Renault ZOE - kompaktien sähköautojen uusi standardi
17.06.2019 16:11Vehon kasvu Ruotsissa jatkuu - ostaa kuorma-autotoiminnan Malmössä

Siirry arkistoon »