Stora Enso avasi uuden 24H-palvelun: Asiakaspalvelurobotti palvelee metsänomistajaa vaikka keskellä yötä

14.12.2018

puukauppaa.jpg

Stora Enson puunhankinnassa on otettu käyttöön Metsäbotti, joka palvelee metsänomistajia mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Uusi palvelu on osa Stora Enson digitaalista kehitystyötä.

Metsäbotti eli chatbot on käytännössä keskusteluruutu, joka avautuu näkyville Stora Enso Metsän nettisivuilla vieraileville. Metsäbotin kanssa keskustellessa puukauppa- ja metsänhoitoasiat pääsevät sujuvasti alkuun vaikka viikonloppuna, pyhäpäivinä ja yöaikaan.

– Normaalisti asiakaspalvelumme käy metsänomistajien kanssa kymmeniä keskusteluja päivässä nettisivujen chat-ruudun välityksellä. Metsäbotin avulla täydennämme palveluamme niin, että metsäasioita voi hoitaa muulloinkin kuin arkisin ja päiväsaikaan, silloin kun metsänomistajalle sopii. Asiakaspalvelurobotin avulla teemme metsänomistajan arjesta hieman helpompaa, sanoo Stora Enso Metsän osto- ja asiakkuusjohtaja Jari Mutanen.

Nettisivujen alalaidassa avautuva Metsäbotti kartoittaa tilanteen kysymällä tarkentavia kysymyksiä ja lopulta ohjaa metsänomistajan oikean Stora Enson metsäasiantuntijan luo. Metsäbotti auttaa myös löytämään oikeat yhteystiedot Stora Enson metsäammattilaisille. Jos se ei jostain syystä osaakaan auttaa, metsänomistaja ohjataan keskustelemaan oikean ihmisen kanssa.

Stora Enso otti uuden palvelun testikäyttöön marraskuussa. Pilottivaihe on käynnissä vuoden loppuun saakka.

– Aika moni puukauppaneuvottelu on jo saanut alkunsa Metsäbotin avulla. Keskusteleva robotti ei kuitenkaan korvaa henkilökohtaista asiakaspalvelutyötä vaan se on esimerkki, miten teknologia voi auttaa sujuvoittamaan olemassa olevaa toimintaa, kertoo Stora Enso Metsän digitaalisten kanavien päällikkö Marko Kari.

Metsäbotti on osa Stora Enson digitaalista palveluvalikoimaa. Metsänomistajien eMetsä-verkkopalvelu uudistettiin kesällä 2018. Syksyllä puolestaan otettiin käyttöön Virtuaalimetsä-sovellus, joka simuloi oman metsätilan 3D-näkymäksi kännykän tai tietokoneen ruudulle. Lisäksi Stora Enso on ottanut käyttöön puupinoja mittaavan pienoishelikopterin, joka laskee pinossa olevan puumäärän automaattisesti.

24 tuntia vuorokaudessa palvelevaan Metsäbottiin voi tutustua osoitteessa www.storaensometsa.fi.

18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille

Siirry arkistoon »