Sawcenter Oy: Laitetoimittajan tekninen palvelu ja osaaminen tärkeässä roolissa10.12.2018 19.22
Sawcenter Oy panostaa maahantuomiensa laitteiden myynnin lisäksi tekniseen palveluun, mikä pitää asiakkaiden koneet iskussa ja tuottavassa työssä. (kuva yllä: Sawcenter Oy:n myymät Bruks -hakkurit ovat suosittuja energia-alan urakoitsijoiden keskuudessa.) Puunjalostusteollisuuden vahva laitetoimittaja ja teräspesialisti Sawcenter tunnetaan bioenergia- ja kierrätysalalla Bruks -hakkureista, Rotochopper -murskaimista ja Edge -materiaalinkäsittelylaitteista. Näihin koneisiin tarjotaan kattavan varaosapalvelun lisäksi mm. terät ja terähuoltolaitteet. - Kun myymme asiakkaalle koneen urakointikäyttöön, haluamme varmistaa että hänellä on aina käytössä osaava tekninen tuki sekä luotettavasti toimivat varaosa- ja huoltopalvelut. Ne varmistavat investoinnin kannattavuuden ja mahdollistavat tuloksen tekemisen tehokkailla koneilla, sanoo Sawcenter Oy:n myyntijohtaja Joakim Lund. Vahvaa teknistä palvelua Sawcenter on vahvistanut ja uudelleenorganisoinut teknistä palveluaan syksyn aikana. - Palveluksessamme on aloittanut Björn Backman, joka keskittyy mobiilikoneisiin ja yhdessä Juha Dillströmin kanssa myös hiomakoneiden huoltoon ja tekniseen tukeen. Teknisen palvelun parantamisen lisäksi kehitämme jatkossa myös varaosavarastoamme sekä vara- osalogistiikkaa tehtailta Siuntioon ja edelleen asiakkaille, kertoo Lund. (kuva: Sawcenter Oy panostaa entistäkin enemmän tekniseen palveluun. Björn Backman on jatkossa urakoitsijoiden palveluksessa koneisiin liittyvissä teknisissä kysymyksissä sekä huolto- ja varaosa-asioissa.) Björn Backmanilla on vankka tekninen tausta teollisuuden puolelta, missä hän toimi aiemmin tuotantopuolella sekä myös myynnin rajapinnassa. Ajoneuvopuoli on tullut tutuksi erilaisissa harrasteprojekteissa ja toiminnan mies on vapaapalokunnan aktiivijäsen. - Kiinnostuin Sawcenterin työhönhakuilmoituksesta ja päätin hakea tehtävään sillä tekninen työ asiakasrajapinnassa on erittäin mielenkiintoista ja varmasti haastavaa. Sawcenter tekee erittäin tiivistä ja hyvää yhteistyötä edustamiensa laitevalmistajien kanssa. Olin juuri ruotsissa hakkurivalmistaja Bruksilla muutaman päivän koulutuksessa, missä tutustuttiin tarkemmin hakkureiden sielunelämään - samalla alkoi syntyä hyviä henkilösuhteita tehtaan päähän mitkä ovat ensiarvoisen tärkeitä varsinkin silloin kun pitää saadaa ongelmia ratkaistua. Teknisellä puolella oppiminen on jatkuvaa ja koulutuksilla on iso rooli. Sitä osaamista pyrin sitten parhaani mukaan viemään kentälle asiakkaillemme sekä tuomaan puolestaan heiltä palautetta laitevalmistajille. Olemme heti ensimmäisistä työpäivistä lähtien kierrelleet Joakimin kanssa kentällä asiakkaiden koneilla ja sitä työtä pyrin tekemään jatkossa mahdollisimman paljon, kertoilee Backman. Toimivat huolto- ja asennuspalvelut Teknisen tuen, vianetsinnän ja muun ohella Backman tulee tekemään myös varsinaista huolto- ja asennustyötä. - Tilanteen mukaan käytössä on lisäksi toki osaavaa huoltovoimaa Sawcenteriltä sekä yhteistyökumppaneiltamme eri puolella Suomea. Edustamillamme koneilla urakoivat hallitsevat huollot ja remontit erittäin hyvin, mutta jos paikalle tarvitaan teknistä asiantuntijaa niin olen käytettävissä, ilmoittaa Backman. |