Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:11832564 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

15.2.2019 12:00Vähälä Yhtiöille uusia ympäristöystävällisiä kalustoratkaisujaLue lisää »15.2.2019 10:00FCA ja PSA jatkavat ja syventävät Sevel yhteistyötä - Opel uusi tulokasLue lisää »15.2.2019 9:21BMW tuo M-versiot X3- ja X4-malleistaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

15.2.2019 12:00Vähälä Yhtiöille uusia ympäristöystävällisiä kalustoratkaisujaLue lisää »15.2.2019 10:00FCA ja PSA jatkavat ja syventävät Sevel yhteistyötä - Opel uusi tulokasLue lisää »15.2.2019 9:21BMW tuo M-versiot X3- ja X4-malleistaLue lisää »

Volvo Trucks tuo asiakkaille polttoainesäästöjä uusilla parannuksilla

Share |
06.12.2018 11:01

autonuusi.jpg

Volvo Trucksin päivitetyt, Volvo FH-, FM- ja FMX-malleihin tarkoitetut D11- ja D13-dieselmoottorit täyttävät uudet Euro 6 Step D ‑määräykset. Niissä on lukuisia parannuksia, joilla kuljetusyritykset voivat pienentää polttoainekustannuksia.

– Polttoaine muodostaa noin kolmanneksen kuljetusyritysten kustannuksista. Siksi emme jatkossakaan jätä kiveäkään kääntämättä, kun etsimme uusia tapoja pienentää kuorma-autojemme polttoaineenkulutusta, kertoo Volvo Trucksin toimitusjohtaja Claes Nilsson. – Tällä kertaa luvassa on lukuisia parannuksia, joiden avulla asiakkaamme voivat päästä merkittäviin kustannussäästöihin suorituskyvystä tai tuottavuudesta tinkimättä.

Uusilla Euro 6 Step D ‑määräyksillä pyritään huolehtimaan siitä, että ajoneuvot ovat normaalissa käytössä päästöstandardien mukaisia. Volvo Trucks reagoi tiukentuneisiin päästöstandardeihin muun muassa uudella moottoriohjelmistolla sekä pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmän entistä paremmalla pinnoitteella.

Päivitetyssä D13-dieselmoottorissa myös käytetään matalan viskositeetin VDS-5-öljyä, ja männän uudet öljynkaavintarenkaat pienentävät polttoaineenkulutusta ja sisäistä kitkaa. 500 hv:n moottorissa polttoainetta säästäviin ominaisuuksiin kuuluu myös aiempaa suurempi puristussuhde, joka on käytössä myös 460 hv:n ja 420 hv:n versioissa.

Karttapohjainen I-See –ohjelmisto säätelee vaihteiden valintaa, kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia reitin topografiaa koskevien ennakkotietojen perusteella. Se on suunniteltu hyödyntämään kuorma-auton liike-energiaa parhaalla mahdollisella tavalla. Siinä on myös paljon parannuksia ja päivityksiä, kuten uusi vaihteidenvalintastrategia sekä valikoiva rullaustoiminto, joka tehostaa I-Roll ‑vapaavaihdetoiminnon käyttämistä entisestään.

– Näiden päivitysten ansiosta asiakkaat pysyvät uusien päästömääräysten tasalla, ja ne myös parantavat Volvo FH-, FM- ja FMX ‑kuorma-autojen polttoainetehokkuutta, Claes Nilsson kertoo.

15.02.2019 12:00Vähälä Yhtiöille uusia ympäristöystävällisiä kalustoratkaisuja
15.02.2019 10:00FCA ja PSA jatkavat ja syventävät Sevel yhteistyötä - Opel uusi tulokas
15.02.2019 9:21BMW tuo M-versiot X3- ja X4-malleista
15.02.2019 9:15Nokian Renkaat valittu jälleen vastuullisimpien yritysten joukkoon
15.02.2019 9:02Metsistä ja soilta tulevaa vesistökuormitusta arvioidaan uudelleen
15.02.2019 8:57Metsä Group toteuttaa kestävän metsänhoidon esittelykohteen Lohjan Kirkniemeen
15.02.2019 8:55METO ry: Puunhankintaan tarvitaan lisää väkeä
14.02.2019 19:44Pitäviä talvirengasuutuuksia Bridgestonelta: NORDIC-DRIVE 001 ja RW-DRIVE 001
14.02.2019 19:33Myydään hyvä 5-akselinen MST puutavaravaunu vuosimallia 2014 - heti ajoon!
14.02.2019 14:44Kasvatushakkuiden korjuujälki parani edellisvuodesta

Siirry arkistoon »