Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:12638331 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.4.2019 17:45Suomen Mobiilimurskaus Oy: 15 vuotta bioenergiaa oransseilla koneillaLue lisää »20.4.2019 13:01Kuljetusliike Pihlajakangas Ay: Iveco loistaa puunajossaLue lisää »20.4.2019 9:22Jarno Kivinen nimitetty Teboilin huoltoasema- ja automaattiliiketoiminnan johtajaksiLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.4.2019 17:45Suomen Mobiilimurskaus Oy: 15 vuotta bioenergiaa oransseilla koneillaLue lisää »20.4.2019 13:01Kuljetusliike Pihlajakangas Ay: Iveco loistaa puunajossaLue lisää »20.4.2019 9:22Jarno Kivinen nimitetty Teboilin huoltoasema- ja automaattiliiketoiminnan johtajaksiLue lisää »

Volvo Trucks tuo asiakkaille polttoainesäästöjä uusilla parannuksilla

Share |
06.12.2018 11:01

autonuusi.jpg

Volvo Trucksin päivitetyt, Volvo FH-, FM- ja FMX-malleihin tarkoitetut D11- ja D13-dieselmoottorit täyttävät uudet Euro 6 Step D ‑määräykset. Niissä on lukuisia parannuksia, joilla kuljetusyritykset voivat pienentää polttoainekustannuksia.

– Polttoaine muodostaa noin kolmanneksen kuljetusyritysten kustannuksista. Siksi emme jatkossakaan jätä kiveäkään kääntämättä, kun etsimme uusia tapoja pienentää kuorma-autojemme polttoaineenkulutusta, kertoo Volvo Trucksin toimitusjohtaja Claes Nilsson. – Tällä kertaa luvassa on lukuisia parannuksia, joiden avulla asiakkaamme voivat päästä merkittäviin kustannussäästöihin suorituskyvystä tai tuottavuudesta tinkimättä.

Uusilla Euro 6 Step D ‑määräyksillä pyritään huolehtimaan siitä, että ajoneuvot ovat normaalissa käytössä päästöstandardien mukaisia. Volvo Trucks reagoi tiukentuneisiin päästöstandardeihin muun muassa uudella moottoriohjelmistolla sekä pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmän entistä paremmalla pinnoitteella.

Päivitetyssä D13-dieselmoottorissa myös käytetään matalan viskositeetin VDS-5-öljyä, ja männän uudet öljynkaavintarenkaat pienentävät polttoaineenkulutusta ja sisäistä kitkaa. 500 hv:n moottorissa polttoainetta säästäviin ominaisuuksiin kuuluu myös aiempaa suurempi puristussuhde, joka on käytössä myös 460 hv:n ja 420 hv:n versioissa.

Karttapohjainen I-See –ohjelmisto säätelee vaihteiden valintaa, kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia reitin topografiaa koskevien ennakkotietojen perusteella. Se on suunniteltu hyödyntämään kuorma-auton liike-energiaa parhaalla mahdollisella tavalla. Siinä on myös paljon parannuksia ja päivityksiä, kuten uusi vaihteidenvalintastrategia sekä valikoiva rullaustoiminto, joka tehostaa I-Roll ‑vapaavaihdetoiminnon käyttämistä entisestään.

– Näiden päivitysten ansiosta asiakkaat pysyvät uusien päästömääräysten tasalla, ja ne myös parantavat Volvo FH-, FM- ja FMX ‑kuorma-autojen polttoainetehokkuutta, Claes Nilsson kertoo.

20.04.2019 17:45Suomen Mobiilimurskaus Oy: 15 vuotta bioenergiaa oransseilla koneilla
20.04.2019 13:01Kuljetusliike Pihlajakangas Ay: Iveco loistaa puunajossa
20.04.2019 9:22Jarno Kivinen nimitetty Teboilin huoltoasema- ja automaattiliiketoiminnan johtajaksi
20.04.2019 7:11Tieliikenteessä kuoli 14 ihmistä maaliskuussa
19.04.2019 15:33Uusi selvitys: Metsien hiilinielut kasvavat oikein valituilla metsänhoitotavoilla
19.04.2019 13:01Kesla solmi kumppanuussopimuksen Riverian kanssa
19.04.2019 11:22Metsäteho: Hakkuukonetietoa voi hyödyntää laserkeilauksen opetusaineistona
19.04.2019 9:33Talousmetsien luonnonhoidolla on merkitystä - toimia kannattaa jatkaa ja tehostaa
18.04.2019 15:33Sami Eklundilla kovin aika - kisa jatkuu ensi viikolla - Katso tästä Puunkuormaajamestari 2019 -alkukilpailuiden paikkakuntien nopeimmat
18.04.2019 14:01Haketuspalvelu J. Mickos Oy: Tehdasvalmis autohakkuripaketti toimii luotettavasti

Siirry arkistoon »