Vahvarakenteinen tela-uutuus metsäkoneisiin - Lintexon kilpailee hinnalla, laadulla ja nopeilla toimitusajoilla05.12.2018 18.22
Metsäkoneiden telamarkkinoilla eletään muutoksen aikaa. Koneet kasvavat ja niillä mennään yhä haastavampiin maastoihin - erityisesti pehmeille maille - jolloin oikein valittujen telojen rooli on työn onnistumisen kannalta keskeinen. Koneilla ajetut tuntimäärät ovat aiempaakin suurempia joten telat joutuvat todella lujille ja niiden kestävyys on jatkuvasti koetuksella. (kuva yllä: Lintexon on uusi telamerkki Suomen markkinoilla ja tarjolla on laaja mallisto. Kuvan puolikantavalla, hyvin puhdistuvalla Lenta-Track yleistelalla voi ajaa läpi vuoden; sopii myös turvemaille 8-pyöräisen koneen etuteloiksi.) Samaan aikaan kun telat ovat nouseet entistä vahvemmin tapetille, on myös niiden myyntimäärät kasvaneet. Yhä useampi hankkii koneeseensa useammat eri telat optimoidakseen niiden tuoman lisäarvon käyttötilanteen mukaan. Ja kun ajotuntimäärien kasvu nopeuttaa telojen kulumista niin vaihto tulee ajankohtaiseksi aiempaa nopeammin. (kuva: Lintexon -telojen rakenne on viisas ja työnjälki viimeisteltyä; kuvassa Combo-Track sekatela.) Suomalaisille urakoitsijoille on tullut tämän syksyn aikana uudeksi telavaihtoehdoksi Lintexon, minkä tunnistaa syvän sinisestä tyylikkäästä väristä sekä viimeistellystä työnjäljestä, ja erittäin vahvasta rakenteesta. - Lintexon on virolainen telavalmistaja, joka on toiminut alalla jo pitkään; ensin telojen kunnostajana ja vuonna 2013 markkinoille tuotiin oma Lintexon -telamallisto, kertoo Ville Kopakkala, joka vastaa Lintexon telojen myynnistä Suomessa. (kuva: Teloissa on mm. markkinoiden järeimmät 30 mm sivulenkit.) Lintexon on päässyt hyvään vauhtiin telojen valmistuksessa. - Laatu on vakuuttanut urakoitsijat jo mm. Baltiassa ja Venäjällä, missä ajetaan käsittämättömiä tuntimääriä todella haastavissa maasto-olosuhteissa. Kotimarkkinoillaan Baltiassa metsäkoneiden teloja syö tunnetusti lähes kaikkialta löytyvä erittäin hienojakeinen hiesu, mikä tunkeutuu lenkkien ja lappujen väliin hioen niitä hiekkapaperin lailla. Tämän takia Lintexon -telojen erikoisteräksinen HD-rakenne on astetta järeämpi ja sivulenkit ovat 30 mm paksuja, sanoo Kopakkala. Lintexon -telamallistosta löytyy Combo-Track sekatela, Active-Track ottava tela, puolikantava Lenta-Track sekä superkantava Mega-Track suotela. Lisäksi tarjolla on myös Single-Track pyörätela eri kenkävaihtoehdoilla.
(kuva: Actice-Track on ottava tela silloin kun tarvitaan paljon pitoa.) - Esimerkiksi Lenta-Track on mielestäni rakenteeltaan todella viisas telamalli ja sopii suomalaisten urakoitsijoiden yleistelaksi, millä voi ajaa läpi vuoden. Puolikantavan, helposti puhdistuvan telan kengän päät suojaa lenkkilinjaa kivikossa ajettaessa, mikä tuo lisää käyttöikää. Lenta-Track soveltuu erinomaisesti myös turvemaille 8-pyöräisen koneen etuteloiksi, Kopakkala toteaa. (kuva: Kun liikutaan äärimmäisen pehmeillä mailla niin alle kannattaa valita superkantavat Mega-track suotelat.) Lintexon -telojen tehdastoimitukset tapahtuvat nopeasti suoraan varastosta. (kuva: Tarjolla on myös Single-Track pyörätela eri kenkävaihtoehdoilla.) - Kun tilaat telat niin puhutaan vain päivistä kun ne ovat pihassasi. Tulemmekin kilpailemaan hinnalla, laadulla ja nopeilla toimitusajoilla, ilmoittaa Kopakkala. Lisätietoja Lintexon teloista ja tulevista näytöksistä saat Villeltä numerosta 050 344 8396 ja email: ville@lintexon.com (kuva: Lintexon -telojen myynnistä Suomessa vastaa Ville Kopakkala, jolla on vankka kokemus koneurakoinnista ja tarvittavista varusteista.)
|