Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:11843578 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.2.2019 9:44Metsistä ja soilta tulevaa vesistökuormitusta arvioidaan uudelleenLue lisää »16.2.2019 8:10ammattilehti.fi sivuston kävijämäärät ovat edelleen tasaisessa kasvussa.Lue lisää »15.2.2019 12:21Onko XXBoxx puutavara-auton lavapohja turhake vai oliko se ennenaikainen..?Lue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.2.2019 9:44Metsistä ja soilta tulevaa vesistökuormitusta arvioidaan uudelleenLue lisää »16.2.2019 8:10ammattilehti.fi sivuston kävijämäärät ovat edelleen tasaisessa kasvussa.Lue lisää »15.2.2019 12:21Onko XXBoxx puutavara-auton lavapohja turhake vai oliko se ennenaikainen..?Lue lisää »

Organisaatiomuutos vei MAN kuorma-autojen myynnin väkevään kasvuun

Share |
04.12.2018 17:33

pusaaa.jpg

MAN kuorma-autojen rekisteröinnit ovat kasvaneet +18,5 % vuonna 2018 verrattuna viime vuoden 2017 vastaavaan jaksoon. Lisävauhtia kaupantekoon on tuonut kesällä käynnistetty organisaatiouudistus, mikä toi kaivattua dynamiikkaa myyntiin. 

(kuva yllä: - Hyötyautokaupan ala kulkee tällä hetkellä vakaan kasvun tiellä. Tulevaisuuden näkyvät ovat hyvät ja MAN hyötyajoneuvomallisto kasvaa ja kehittyy kysynnän mukaan, sanoo MAN tuoteryhmäpäällikkö Veli Pusa.)

Veli Pusa MAN maahantuonnista kertoo suurimman osan uusista kaupoista jakautuvan raskaiden TGS- ja TGX -mallien kesken: 

- Olemme vahvoilla mm. kaukoliikenne- ja maansiirtoautojen puolella. Positiivisena asiana mainittakoon että jakoautojen markkinat ovat nyt kääntyneet parempaan suuntaan. Etenkin 15-18 tonnin kokonaispainoluokan MAN -autojen tilauskanta on nyt hyvällä pohjalla.

Rahtiautojen ohella MAN on saanut vahvan jalansijan myös metsäteollisuuden kuljetuksissa. Puutavara- ja hakeyhdistelmien ohella MAN näkyy metsissämme mm. hakkuriautojen alustana.

MAN tulee jatkossakin olemaan varteenotettava tekijä myös metsäsektorilla.  

- MAN -kuorma-autoja myydään todella vahvaa tahtia ympäri maailman ja tehdas tekee kaikkensa vastatakseen kovaan kysyyntään. Tällä hetkellä vahvaa erikoisosaamista ja suurta päällerakentamisräätälöintiä vaativien ajoneuvojen toimitusajat ovat valitettavan pitkiä, johtuen komponenttien suuresta menekistä maailmalla. Olemme varautuneet toimitusaikojen pidentymiseen etupainotteisesti tilaamalla useille eri suoritealoille sopivia kokoonpanoja varastoon ja nopeaan toimitukseen, toteaa Pusa.

Kuorma-autojen rinnalle tuodun TGE pakettiautomalliston myynti on Pusan mukaan sujunut pitkälti ennalta laadittujen askelmerkkien tahdissa: 

- TGE sopii täydellisesti mallistoomme. Sen myötä voimme tarjota asiakkaillemme tehokkaat ja polttoainetaloudelliset kuljetusratkaisut kaikkiin ajateltavissa oleviin kuljetustarpeisiin. Tulevan kevään ja kesän aikana TGE-mallisto laajenee nykyisestään. Henkilökuljetukseen soveltuvan mallin rinnalle tuodaan hiljattain IAA hyötyautonäyttelyssä suurelle yleisölle ensimmäistä kertaa esitelty ympäristöystävällinen MAN TGEe -täyssähkömalli.

Myyntiverkostoa kehitetään

MAN maahantuonnista vastanneen VV-Auton nimi muuttui kesällä K Autoksi. 

- Uudistus toi toivottuja uudistuksia organisaatioon. Henkilöstön määrä pysyi entisellään, mutta tehtäväjakoa uudistettiin. Toimimme nyt matalammalla ja nopeammin muutoksiin reagoivalla organisaatiolla, mikä peilautuu asiakkaillemme nopeampana ja tehokkaampana palveluna. Toisin sanoen ongelmanratkaisu syntyy nyt nopeasti ja järkevästi, Pusa tarkentaa.

Jälleenmyyntiverkoston kohdalla merkittävin uudistus on MAN Centerin oman myyntipisteen avaaminen Tampereella KR Trucksin yhteyteen, joka on myös MAN-sopimushuolto. 

- Tampereella meillä on kaksi ammattitaitosta myyjää: Marko Laine ja Jere Jokinen, joista Jere keskittyy Pirkanmaan ohella Pohjanmaan ja Keski-Suomen alueen asiakkaiden palveluun. Suvanto Trucks jatkaa toistaiseksi Turusta käsin Länsi-Suomen alueen jälleenmyyjänä. 

MAN avasi uuden sopimushuoltopisteen Iisalmeen, missä asiakkaita palvelee Joensuun ja Kajaanin tapaan Autotalo Hartikainen Oy. 

- Koko maan kattava ja joustavasti toimiva huoltoverkosto on välttämättömyys tällä toimialalla, ja meillä sekin puoli on vahvojen ja ammattitaitoisten toimijoiden käsisää, Pusa lisää.

Telematiikkapalvelut 

Kesästä 2017 asti Euro 6c moottorilla varustetuissa kuorma-autoissa vakiovarusteena oleva ja MAN TGE pakettiautoissa lisähinnasta tarjottavat RIO telematiikkapalvelut laajenevat loppuvuodesta kaivatulla MAN ServiceCare palvelulla. Nyt myös MAN asiakkaat voivat hyödyntää etäluettavaa huolto- ja vikadiagnostiikkapalvelua. Myös etäohjelmointi tulee mahdolliseksi ServiceCareen.

Markkinoiden paras huoltosopimus

MAN asiakkaat ovat pääosin erittäin tyytyväisiä huoltopalvelutarjontaan ja etenkin yrittäjäystävällisesti hinnoiteltuihin huoltosopimusvaihtoehtoihin. Pusan mukaan MAN ComfortSuper huoltosopimus on alalla yksi kokonaistaloudellisimmista vaihtoehdoista

- Sanotaan että asiakas valitsee ComfortSuper huoltosopimuksen vaikkapa viideksi vuodeksi, kiinteällä kuukausimaksulla. Mikäli sopimuksen päättyessä huoltokustannukset ovat jääneet asiakkaan maksamaa summaa matalammiksi, palautamme 70 prosenttia käyttämättömästä pääomasta. Huomionarvoista tässä on se että mikäli kustannukset kasvavat suunniteltua suuremmiksi, se jää meidän vastuullemme.

16.02.2019 9:44Metsistä ja soilta tulevaa vesistökuormitusta arvioidaan uudelleen
16.02.2019 8:10ammattilehti.fi sivuston kävijämäärät ovat edelleen tasaisessa kasvussa.
15.02.2019 12:21Onko XXBoxx puutavara-auton lavapohja turhake vai oliko se ennenaikainen..?
15.02.2019 12:00Vähälä Yhtiöille uusia ympäristöystävällisiä kalustoratkaisuja
15.02.2019 10:00FCA ja PSA jatkavat ja syventävät Sevel yhteistyötä - Opel uusi tulokas
15.02.2019 9:21BMW tuo M-versiot X3- ja X4-malleista
15.02.2019 9:15Nokian Renkaat valittu jälleen vastuullisimpien yritysten joukkoon
15.02.2019 9:02Metsistä ja soilta tulevaa vesistökuormitusta arvioidaan uudelleen
15.02.2019 8:57Metsä Group toteuttaa kestävän metsänhoidon esittelykohteen Lohjan Kirkniemeen
15.02.2019 8:55METO ry: Puunhankintaan tarvitaan lisää väkeä

Siirry arkistoon »