Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:13389976 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

17.6.2019 17:23Nokian Raskaiden Renkaiden suurinvestointi etenee aikataulussaLue lisää »17.6.2019 17:09Kolmannen sukupolven Renault ZOE - kompaktien sähköautojen uusi standardiLue lisää »17.6.2019 16:11Vehon kasvu Ruotsissa jatkuu - ostaa kuorma-autotoiminnan MalmössäLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

17.6.2019 17:23Nokian Raskaiden Renkaiden suurinvestointi etenee aikataulussaLue lisää »17.6.2019 17:09Kolmannen sukupolven Renault ZOE - kompaktien sähköautojen uusi standardiLue lisää »17.6.2019 16:11Vehon kasvu Ruotsissa jatkuu - ostaa kuorma-autotoiminnan MalmössäLue lisää »

Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauran

Share |
25.09.2018 10:11

SPH_Sidoplog_action_2.jpg

Talvikauden 2018–2019 alkaessa ruotsalainen lumiauravalmistaja Mählers esittelee kuorma-autoihin tarkoitetun korkealle heittävän sivuauran. SPH-sivuaura on kehitetty pohjoismaisiin olosuhteisiin, joissa aurausvallit on pidettävä matalina suurien lumimäärien vuoksi. Tämän lumiauran rakenne on ainutlaatuinen. Sen muodostamien vallien suorat reunat estävät lumen valumisen takaisin ajoradalle aura-auton jäljiltä.

Mählersin myyntipäällikkö Roar Wehn kertoo, että SPH-sivuauralla viime vuonna tehdyissä testeissä saatiin erittäin hyvät tulokset. Testikuljettajat kuvasivat sen lumenheittoa lähes ylistävästi.

– Viime talven testeissä saatiin erittäin hyviä tuloksia. Siksi meillä on ilo tarjota markkinoiden tehokkaimpiin kuuluvia sivuauroja, kertoo Roar Wehn.

SPH_4444Sidoplog_2.jpg

Jämtlännissa Tåsjössä toimivan Engqvist Åkeri AB:n Pelle Eriksson on yksi testikuljettajista. Tämä yritys vastaa esimerkiksi 105 kilometriä pitkästä 815-tiestä, joka kiemurtelee polveilevassa tunturiympäristössä. Se on täydellinen ympäristö korkealle heittävän lumiauran testaamiseen.

– Ensimmäisellä aurausajokerrallani yllätyin uuden sivuauran heittokyvystä. Kun aurasin, puhelinjohdot notkuivat lumesta, kertoo Pelle Eriksson.

SPH-sivuauraa ei ole suunniteltu pelkästään heittämään korkealle. Sen muotoilun ansiosta lumenaurausreunoista tulee suorat, jotta lumi ei valu takaisin tielle. 

– Jotkut luulivat meidän käyttäneen lumilinkoa, kun he näkivät aurausvallien reunat, mutta tulos perustuu uuden lumiauran muotoon, kertoo Pelle Eriksson.

Mählersin mukaan korkealle heittävää SPH-sivuauraa on saatavana neljänä leveysvaihtoehtona: 10, 12, 14 ja 16 jalkaa. Kaikki perustuvat samaan perusrakenteeseen, jonka leveys mukautetaan toivottuun aurausleveyteen.

SPH-sivuauroja voi tilata jo nyt.

17.06.2019 17:23Nokian Raskaiden Renkaiden suurinvestointi etenee aikataulussa
17.06.2019 17:09Kolmannen sukupolven Renault ZOE - kompaktien sähköautojen uusi standardi
17.06.2019 16:11Vehon kasvu Ruotsissa jatkuu - ostaa kuorma-autotoiminnan Malmössä
17.06.2019 9:55Subaru tuo markkinoille nelivetoisen sähköauton
17.06.2019 9:50Topi Talvitiestä Vuoden tiepalvelumies 2019
17.06.2019 9:45Uusi MasterTig - tehokas TIG-hitsauksen mestari
16.06.2019 12:33Liitinlevyt yleistyvät puutavara-autokäytössä - useamman letkun liitos kätevästi yhdellä kerralla ja myös paineen alaisena
16.06.2019 12:01Ammattilehden Facebookissa järjestetty Puunkuormaajamestari-veikkaus on ratkennut - upea puukko lähtee Pentti Heinoselle
16.06.2019 11:00Uusi älykäs ajopiirturi ei tule vielä käyttöön itärajan ylittävässä liikenteessä
16.06.2019 9:00Sanna Marinista liikenne- ja viestintäministeri

Siirry arkistoon »