Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:12661553 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.4.2019 12:30Nimitysuutinen: Bosch Rexroth OyLue lisää »23.4.2019 10:30Työvalosarja-uutuus LedlenseriltäLue lisää »23.4.2019 8:45Suomen ensimmäinen energiatehokkaiden ajoneuvo- ja työkoneteknologioiden testausympäristö OuluunLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.4.2019 12:30Nimitysuutinen: Bosch Rexroth OyLue lisää »23.4.2019 10:30Työvalosarja-uutuus LedlenseriltäLue lisää »23.4.2019 8:45Suomen ensimmäinen energiatehokkaiden ajoneuvo- ja työkoneteknologioiden testausympäristö OuluunLue lisää »

Scania IAA 2018 -näyttelyssä: Scania Zone auttaa asiakkaita toimimaan ympäristöystävällisesti

Share |
14.09.2018 11:01

zone1.jpg

”Scania Zone on täydellinen työkalu kuorma-autojen hyväksyttävyyden parantamiseen kaikilla herkillä tai ruuhkaisilla alueilla”, sanoo Clara Wallin, Sustainable Solutions Manager, Scania Connected Services. Jokainen kuljetusliike voi nyt määrittää valmiiksi, miten ja milloin kuorma-auton on toimittava tiettyjen huomioitavien seikkojen, kuten nopeuden, melun ja muiden päästöjen osalta. Tämä lisää ilman muuta ympäristöystävällisyyttä ja turvallisuutta.”

Scania Zone on Scania Fleet Management -palvelun valinnainen lisäosa. Sen avulla kukin asiakas voi linkittää säännön (esim. ”Enimmäisnopeus 15 km/h”) esimääritetylle geofence-vyöhykkeelle. Kun ajoneuvo tulee vyöhykkeelle, se ottaa säännön automaattisesti käyttöön. Sääntö voi olla informatiivinen, jolloin kuljettaja saa siitä ilmoituksen, tai vapaaehtoinen, jolloin ajoneuvon käyttäytyminen muuttuu, mutta kuljettaja voi ohittaa säännön.

Vyöhykkeet voivat olla laajoja maantieteellisiä alueita tai rajatumpia osioita tietyllä tieosuudella. Samalle alueelle voidaan määrittää erilaisia vyöhykkeitä, jotka voivat olla myös päällekkäisiä. Ne voidaan määrittää myös olemaan voimassa vain tiettyinä aikoina, esimerkiksi öisin. Kun kuorma-auto poistuu vyöhykkeeltä, se palaa taas normaaliin toimintaan.

”Monet Euroopan kaupungit ovat ottamassa käyttöön erilaisia vyöhykkeitä, joilla pyritään parantamaan ilmanlaatua tai turvallisuutta tai vähentämään liikenneruuhkia”, Wallin sanoo. ”Myös Alankomaiden PIEK-standardissa asetettua 72 dB:n melupäästörajaa sovelletaan todellisuudessa useissa maissa. Scania Zonen tarjoama tuki helpottaa huomattavasti vaatimusten noudattamista.”

Käytettävissä ovat alusta lähtien muun muassa seuraavat toiminnot: nopeusrajoitus, alhaiset päästöt (esim. pakokaasujen nollapäästöt hybridiajossa); alhainen melutaso (ajo sähkökäytöllä) ja yleisen päällirakenteen (esim. pyörivän varoitusvalon päällekytkentä ajettaessa koulun pihaan). Nämä ovat vain joitakin esimerkkejä mahdollisuuksista, jotka ovat tulevaisuudessa saatavilla erilaisissa sovelluksissa.

23.04.2019 12:30Nimitysuutinen: Bosch Rexroth Oy
23.04.2019 10:30Työvalosarja-uutuus Ledlenseriltä
23.04.2019 8:45Suomen ensimmäinen energiatehokkaiden ajoneuvo- ja työkoneteknologioiden testausympäristö Ouluun
22.04.2019 11:01Doppstadt Inventhor -murskan Demo 8.-9.5. Tampereella - tervetuloa tutustumaan!
22.04.2019 9:00Metsäteollisuus: Suomen energiaintensiivisen teollisuuden verotus jo nyt kilpailijamaita kireämpää
21.04.2019 18:01Kuljetus Swahne Oy: Ketjupurkukuljetuksia leijonakeulalla
21.04.2019 17:11Metsäteho: Ajouraverkosto ja ajouratunnukset voidaan tuottaa automaattisesti hakkuukonetietoihin perustuen
21.04.2019 9:22Yksityisteiden merkitys kasvaa metsien käytön lisääntyessä - uusi yksityistielaki lisää tiekuntien osaamistarvetta
20.04.2019 17:45Suomen Mobiilimurskaus Oy: 15 vuotta bioenergiaa oransseilla koneilla
20.04.2019 13:01Kuljetusliike Pihlajakangas Ay: Iveco loistaa puunajossa

Siirry arkistoon »