Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:11428317 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

21.1.2019 8:01Viranomaisten viestintäpalvelu laajakaistaiseksiLue lisää »20.1.2019 14:00Ylijoki Kuljetus Oy: Metsässä tapahtuva haketus lisääntyy - autohakkureiden rooli kasvaaLue lisää »20.1.2019 10:12"Länsinaapuri pitää ihmiset, tavarat ja rahan liikkeellä" - Ruotsi laittaa reilusti Suomea enemmän rahaa väyläinvestointeihin ja perusväylänpitoonLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

21.1.2019 8:01Viranomaisten viestintäpalvelu laajakaistaiseksiLue lisää »20.1.2019 14:00Ylijoki Kuljetus Oy: Metsässä tapahtuva haketus lisääntyy - autohakkureiden rooli kasvaaLue lisää »20.1.2019 10:12"Länsinaapuri pitää ihmiset, tavarat ja rahan liikkeellä" - Ruotsi laittaa reilusti Suomea enemmän rahaa väyläinvestointeihin ja perusväylänpitoonLue lisää »

Renault Trucks tuo markkinoille täysin sähköisten ajoneuvojen toisen sukupolven

Share |
12.09.2018 9:30

renault-trucks-ze-range-875x447.jpg

Renault Trucks tuo markkinoille täysin sähköisten ajoneuvojen toisen sukupolven, johon kuuluvat Renault Trucks D Z.E. ja Renault Trucks D Wide Z.E sekä Renault Master Z.E. Uusi 3,5-26 tonnin mallisto sopii erityisesti kaupunkikäyttöön. Toisen sukupolven tuotesarja on seurausta yli kymmenen vuoden kehitysyhteistyöstä asiakkaiden kanssa, todellisissa käyttöolosuhteissa. Renault Trucks D sekä Renault Trucks D Wide Z.E. tulevat myyntiin Suomessa vuoden 2019 lopulla. Master Z.E. malliston lanseerausaikataulua ei ole vielä Pohjoismaiden osalta julkistettu.

Kaupunkikuljetusten luonne muuttuu jatkuvasti, ja siksi Renault Trucks, sähköajoneuvojen edelläkävijä, julkistaa nyt sähkökuorma-autojensa toisen sukupolven. Renault Trucks Z.E. –mallistoon kuuluvat Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. ja Renault Trucks D Wide Z.E. Kuorma-autojen koot vaihtelevat 3,5 tonnista 26 tonniin, ja ne kattavat kaikki urbaanit käyttötarkoitukset tavaran jakelusta ja toimituksista aina jätekuljetuksiin saakka.

Renault Trucks on valmistellut sähköautojen tulemista jo viimeiset kymmenen vuotta

Renault Trucks piti jo lähtökohtaisesti sähköajoneuvoja selvänä ratkaisuna kaupunkien huonoon ilmanlaatuun ja meluongelmiin sekä yhtenä keinona vähentää hiilidioksidipäästöjä. Renault Trucks on tehnyt kenttätestejä sähkökuorma-autoilla jo yli kymmenen vuotta eri asiakkaiden kanssa. Näin on saatu tärkeää tietoa kuorma-autojen käytöstä, akun toiminnasta, latauspisteistä ja erityisistä huoltovaatimuksista. leistymiseen. Maxity-mallin ansiosta Renault Trucksilla on jo monen vuoden kokemus täysin sähkökäyttöisistä kuorma-autoista.

– Kymmenen vuotta sitten olimme edelläkävijöitä, kun halusimme parantaa kaupunkien ilmanlaatua sähkökuorma-autoilla, kertoo Renault Trucksin pääjohtaja Bruno Blin. 
– Nyt tuomme markkinoille todistetusti suorituskykyisen sähköautomalliston, ja verkostomme asiantuntijat ovat valmiita auttamaan asiakkaita siirtymään sähköajoneuvoihin. Kymmenen vuotta sitten olimme edelläkävijöitä, nyt olemme asiantuntijoita, pääjohtaja Blin jatkaa.

Esteetön pääsy päästöttömillä kuorma-autoilla

Nyt kun tekniikan viimeisimmät kehitysaskeleet ovat tehneet sähkökuorma-autoista taloudellisesti kannattavan vaihtoehdon kuljetusyrityksille, Renault Trucks julkistaa täydellisen päästöttömän malliston.

Olivatpa kaupunkialueiden päästörajoitukset miten ankaria tahansa, Renault Trucks Z.E. ‑malliston ajoneuvoilla töitä voi jatkaa sujuvasti. Uusi mallisto on ratkaisu ilmanlaadun turvaamiseksi ja ruuhkien vähentämiseksi, sillä niillä voi tehdä meluttomia toimituksia virka-ajan ulkopuolella, eivätkä ne aiheuta paikallisia päästöjä tai hiilidioksidipäästöjä.

Renault Trucks D ja Renault Trucks D Wide Z.E.: Kaupunki- ja jätekuljetuksiin

Renault Trucks D Z.E. -mallin 16-tonninen versio on ihanteellinen kaupunkitoimituksiin ja lämpötilasäädeltyihin kuljetuksiin. Renault Trucks D Wide Z.E. on 26-tonninen versio tehokkaaseen jätteenkeräykseen. Molempia malleja ryhdytään valmistamaan Renault Trucksin Blainville-sur-Orne-tehtaalla Ranskan Normandiassa vuoden 2019 lopussa.

Keskiraskaan Renault Trucks Z.E. ‑mallin toimintasäde on jopa 300 km käyttötarkoituksesta ja akkujärjestelmästä riippuen. Akkuyksikkö onkin sähkökuorma-auton kallein yksittäinen osa. Renault Trucks ei tingi hyötykuorman koosta tai kustannustehokkuudesta, joten saataville tulee erilaisia toimintasäteitä asiakkaiden yksilöllisten tarpeiden mukaan.

Nopean lataamisen ansiosta Renault Trucks D Z.E.- ja Renault Trucks D Wide Z.E. ‑mallien litiumioniakut voidaan ladata jopa jo yhdessä tai kahdessa tunnissa 150 kW Combo CCS -liitännän kautta. Yön yli kestävä AC-lataus täyteen tehoon vie 300 kWh:n akulla 12 tuntia. Tähän riittää teollisuuskäyttöön tarkoitettu 380 V:n ja 32 A:n kolmivaihevirtapistoke.

Monipuoliset valmiudet erilaisiin käyttötehtäviin ja erilaisia päällirakenteita varten on maksimoitu varustamalla Renault Trucks D Z.E. ja Renault Trucks D Wide Z.E. voimanotolla, jossa on perinteinen mekaaninen liitäntä.

Renault Trucks D Z.E.

  • Kokonaispaino: 16 t
  • Akselivälivaihtoehdot: 4 400 mm ja 5 300 mm
  • 185 kW:n sähkömoottori (jatkuva nimellisteho 130 kW)
  • Sähkömoottorin enimmäisvääntö: 425 Nm
  • Taka-akselin suurin vääntömomentti: 16 kNm
  • Kaksivaihteinen vaihteisto
  • Energiavarastointi: litiumioniakut, yhteensä 200–300 kWh
  • Todellinen toimintasäde: jopa 300 km


Renault Trucks D WIDE Z.E.

  • Kokonaispaino: 26 t
  • Akselivälivaihtoehdot: 3 900 mm
  • Kaksi sähkömoottoria, joiden kokonaisteho on 370 kW (jatkuva nimellisteho 260 kW)
  • Sähkömoottorien enimmäisvääntö: 850 Nm
  • Taka-akselin suurin vääntömomentti: 28 kNm
  • Kaksivaihteinen vaihteisto
  • Energiavarastointi: 200 kWh:n litiumioniakut
  • Todellinen toimintasäde: jopa 200 km
21.01.2019 8:01Viranomaisten viestintäpalvelu laajakaistaiseksi
20.01.2019 14:00Ylijoki Kuljetus Oy: Metsässä tapahtuva haketus lisääntyy - autohakkureiden rooli kasvaa
20.01.2019 10:12"Länsinaapuri pitää ihmiset, tavarat ja rahan liikkeellä" - Ruotsi laittaa reilusti Suomea enemmän rahaa väyläinvestointeihin ja perusväylänpitoon
20.01.2019 8:33Uusi ammattiliikenteen Teboil D-automaatti avattu Tampereella
20.01.2019 8:10Lisää ilmatilaa dronejen lennättämiseen - lentoasemien lähialueiden sopimismenettelyihin ei muutoksia
19.01.2019 13:55Muista seurata Ammattilehti.fi YouTube -kanavaa: Tarjolla mielenkiintoisia kuljetus- ja konealan videoita
19.01.2019 9:01Kansantalouden tuotanto kasvoi marraskuussa vuodentakaisesta - laskua edelliskuukauteen nähden
19.01.2019Terminator XXL pankkojen pohjolan mallisto kasvoi viiteen pankkovaihtoehtoon.
18.01.2019 18:44KATSO VIDEO! Aki Simula Oy:lle uusi Sisu Polar Hybrid kiviaineskuljetuksiin
18.01.2019 18:20Uusi Volvo kuorma-automyyjä Volvo Truck Center Tampereella: Joonas Siekkinen

Siirry arkistoon »