Renault Trucks tuo markkinoille täysin sähköisten ajoneuvojen toisen sukupolven

12.09.2018 9.30

renault-trucks-ze-range-875x447.jpg

Renault Trucks tuo markkinoille täysin sähköisten ajoneuvojen toisen sukupolven, johon kuuluvat Renault Trucks D Z.E. ja Renault Trucks D Wide Z.E sekä Renault Master Z.E. Uusi 3,5-26 tonnin mallisto sopii erityisesti kaupunkikäyttöön. Toisen sukupolven tuotesarja on seurausta yli kymmenen vuoden kehitysyhteistyöstä asiakkaiden kanssa, todellisissa käyttöolosuhteissa. Renault Trucks D sekä Renault Trucks D Wide Z.E. tulevat myyntiin Suomessa vuoden 2019 lopulla. Master Z.E. malliston lanseerausaikataulua ei ole vielä Pohjoismaiden osalta julkistettu.

Kaupunkikuljetusten luonne muuttuu jatkuvasti, ja siksi Renault Trucks, sähköajoneuvojen edelläkävijä, julkistaa nyt sähkökuorma-autojensa toisen sukupolven. Renault Trucks Z.E. –mallistoon kuuluvat Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. ja Renault Trucks D Wide Z.E. Kuorma-autojen koot vaihtelevat 3,5 tonnista 26 tonniin, ja ne kattavat kaikki urbaanit käyttötarkoitukset tavaran jakelusta ja toimituksista aina jätekuljetuksiin saakka.

Renault Trucks on valmistellut sähköautojen tulemista jo viimeiset kymmenen vuotta

Renault Trucks piti jo lähtökohtaisesti sähköajoneuvoja selvänä ratkaisuna kaupunkien huonoon ilmanlaatuun ja meluongelmiin sekä yhtenä keinona vähentää hiilidioksidipäästöjä. Renault Trucks on tehnyt kenttätestejä sähkökuorma-autoilla jo yli kymmenen vuotta eri asiakkaiden kanssa. Näin on saatu tärkeää tietoa kuorma-autojen käytöstä, akun toiminnasta, latauspisteistä ja erityisistä huoltovaatimuksista. leistymiseen. Maxity-mallin ansiosta Renault Trucksilla on jo monen vuoden kokemus täysin sähkökäyttöisistä kuorma-autoista.

– Kymmenen vuotta sitten olimme edelläkävijöitä, kun halusimme parantaa kaupunkien ilmanlaatua sähkökuorma-autoilla, kertoo Renault Trucksin pääjohtaja Bruno Blin. 
– Nyt tuomme markkinoille todistetusti suorituskykyisen sähköautomalliston, ja verkostomme asiantuntijat ovat valmiita auttamaan asiakkaita siirtymään sähköajoneuvoihin. Kymmenen vuotta sitten olimme edelläkävijöitä, nyt olemme asiantuntijoita, pääjohtaja Blin jatkaa.

Esteetön pääsy päästöttömillä kuorma-autoilla

Nyt kun tekniikan viimeisimmät kehitysaskeleet ovat tehneet sähkökuorma-autoista taloudellisesti kannattavan vaihtoehdon kuljetusyrityksille, Renault Trucks julkistaa täydellisen päästöttömän malliston.

Olivatpa kaupunkialueiden päästörajoitukset miten ankaria tahansa, Renault Trucks Z.E. ‑malliston ajoneuvoilla töitä voi jatkaa sujuvasti. Uusi mallisto on ratkaisu ilmanlaadun turvaamiseksi ja ruuhkien vähentämiseksi, sillä niillä voi tehdä meluttomia toimituksia virka-ajan ulkopuolella, eivätkä ne aiheuta paikallisia päästöjä tai hiilidioksidipäästöjä.

Renault Trucks D ja Renault Trucks D Wide Z.E.: Kaupunki- ja jätekuljetuksiin

Renault Trucks D Z.E. -mallin 16-tonninen versio on ihanteellinen kaupunkitoimituksiin ja lämpötilasäädeltyihin kuljetuksiin. Renault Trucks D Wide Z.E. on 26-tonninen versio tehokkaaseen jätteenkeräykseen. Molempia malleja ryhdytään valmistamaan Renault Trucksin Blainville-sur-Orne-tehtaalla Ranskan Normandiassa vuoden 2019 lopussa.

Keskiraskaan Renault Trucks Z.E. ‑mallin toimintasäde on jopa 300 km käyttötarkoituksesta ja akkujärjestelmästä riippuen. Akkuyksikkö onkin sähkökuorma-auton kallein yksittäinen osa. Renault Trucks ei tingi hyötykuorman koosta tai kustannustehokkuudesta, joten saataville tulee erilaisia toimintasäteitä asiakkaiden yksilöllisten tarpeiden mukaan.

Nopean lataamisen ansiosta Renault Trucks D Z.E.- ja Renault Trucks D Wide Z.E. ‑mallien litiumioniakut voidaan ladata jopa jo yhdessä tai kahdessa tunnissa 150 kW Combo CCS -liitännän kautta. Yön yli kestävä AC-lataus täyteen tehoon vie 300 kWh:n akulla 12 tuntia. Tähän riittää teollisuuskäyttöön tarkoitettu 380 V:n ja 32 A:n kolmivaihevirtapistoke.

Monipuoliset valmiudet erilaisiin käyttötehtäviin ja erilaisia päällirakenteita varten on maksimoitu varustamalla Renault Trucks D Z.E. ja Renault Trucks D Wide Z.E. voimanotolla, jossa on perinteinen mekaaninen liitäntä.

Renault Trucks D Z.E.

  • Kokonaispaino: 16 t
  • Akselivälivaihtoehdot: 4 400 mm ja 5 300 mm
  • 185 kW:n sähkömoottori (jatkuva nimellisteho 130 kW)
  • Sähkömoottorin enimmäisvääntö: 425 Nm
  • Taka-akselin suurin vääntömomentti: 16 kNm
  • Kaksivaihteinen vaihteisto
  • Energiavarastointi: litiumioniakut, yhteensä 200–300 kWh
  • Todellinen toimintasäde: jopa 300 km


Renault Trucks D WIDE Z.E.

  • Kokonaispaino: 26 t
  • Akselivälivaihtoehdot: 3 900 mm
  • Kaksi sähkömoottoria, joiden kokonaisteho on 370 kW (jatkuva nimellisteho 260 kW)
  • Sähkömoottorien enimmäisvääntö: 850 Nm
  • Taka-akselin suurin vääntömomentti: 28 kNm
  • Kaksivaihteinen vaihteisto
  • Energiavarastointi: 200 kWh:n litiumioniakut
  • Todellinen toimintasäde: jopa 200 km
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa

Siirry arkistoon »