Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:12638457 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.4.2019 17:45Suomen Mobiilimurskaus Oy: 15 vuotta bioenergiaa oransseilla koneillaLue lisää »20.4.2019 13:01Kuljetusliike Pihlajakangas Ay: Iveco loistaa puunajossaLue lisää »20.4.2019 9:22Jarno Kivinen nimitetty Teboilin huoltoasema- ja automaattiliiketoiminnan johtajaksiLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.4.2019 17:45Suomen Mobiilimurskaus Oy: 15 vuotta bioenergiaa oransseilla koneillaLue lisää »20.4.2019 13:01Kuljetusliike Pihlajakangas Ay: Iveco loistaa puunajossaLue lisää »20.4.2019 9:22Jarno Kivinen nimitetty Teboilin huoltoasema- ja automaattiliiketoiminnan johtajaksiLue lisää »

Uusi Mercedes-Benz GLE esitellään Pariisin Autonäyttelyssä

Share |
12.09.2018 8:00

mb_gle_2018.jpg

Uusi GLE lanseerataan 6-sylinterisellä bensiinikäyttöisellä rivimoottorilla, jota seuraavat myöhemmin diesel- ja plug-in-hybridivaihtoehdot. Mercedes-Benz GLE 450 4Matic on ensimmäinen bensiinimalli, jossa hyödynnetään 48 V:n sähköteknologiaa. 

Moottori kehittää 270 kW (367 hv) tehon ja 500 Nm:n väännön. EQ Boost tarjoaa hetkellisesti 16 kW (22 hv) lisätehon ja 250 Nm:n lisäväännön. Keskikulutus vaihtelee 8,3–9,6 litraan /100 km ja CO2-päästöt vastaavasti 190–220 g/km. Voimansiirrosta vastaa 9G-Tronic-automaattivaihteisto.

Uuden GLE:n akseliväli on kasvanut 80 millimetrillä ja on nyt 2995 milliä. Toisen istumarivin jalkatila on lisääntynyt 69 millillä 1045 milliin, ja toisen istuinrivin reunapaikkojen etäisyyttä voi säätää 100 milliä. Tavaratila on perusmuodossa 825 litraa ja toinen istuinrivi taitettuna peräti 2055 litraa. Airmatic-ilmajousituksen kanssa takaosan lastauskorkeutta voidaan laskea/nostaa 40 milliä.

”Uusi GLE ei ainoastaan ole mukavampi kuin koskaan maantiellä, vaan näyttää myös ylivoimaisen suorituskykynsä maastoajossa. GLE todistaa Mercedes-Benzin johtajuudesta SUV-segmentissä”, Mercedes-Benzin kehitysjohtaja Ola Källenius sanoo. ”Tätä alleviivaavat monet auton ominaisuudet: merkittävästi kasvaneet sisätilat, laajentuneet ja parantuneet avustinjärjestelmät, luokkansa paras aerodynamiikka, uudet moottorit sekä lukuisat muut innovaatiot.”

E-sarjan SUV-malli GLE on kuulunut Mercedesin mallistoon syksystä 2015 lähtien. Kaikkiaan Mercedes-Benz valmistaa jo seitsemää eri kokoluokkien SUV-autoa (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS, G-sarja). Uusi GLE esitellään ensi kertaa Pariisin autonäyttelyssä 4.–14.10. Myyntiin malli saadaan USA:ssa ja Euroopassa alkuvuodesta 2019 ja Kiinassa ensi keväänä. Autot valmistetaan Alabaman Tuscaloosassa USA:ssa. Myynnin aloitusajankohta Suomessa vahvistetaan myöhemmin.

mb_gle_sisa.jpg

Uudistuneen GLE:n viisi tärkeintä innovaatiota:

  • E-Active Body Control: 48 V:n sähköjärjestelmään perustuva aktiivijousitus, joka on ensimmäistä kertaa yhdistetty niin ikään uuteen ilmajousitukseen. Markkinoilla olevista järjestelmistä ainoa, jossa jokaisen pyörän jousitusta ja vaimennusta voidaan kontrolloida erikseen. Saatavana lisävarusteena 6- ja 8-sylinteristen moottorien yhteyteen.
  • Aktiivinen peräänajon estävä avustin: Avustin tunnistaa peräänajon uhkan jo hyvissä ajoin, varoittaa kuljettajaa ja tukee ajamista pysähtelevässä liikenteessä aina 60 km/h nopeuteen saakka.
  • 4Matic: Vaihtuvatoiminen neliveto (Torque On Demand) säätelee voimanjakoa etu- ja taka-akselin välillä 0–100 prosentin välillä valitun ajotilan ja olosuhteiden mukaisesti. Ratkaisu on saatavana ensi kertaa yhdessä 6- ja 8-sylinteristen moottorien ja plug-in-hybridiratkaisun kanssa. Lisävarusteena saatava Offroad-varustepaketti tekee GLE:stä ennen näkemättömän maastokelpoisen.
  • Mercedes-Benz User Experience (MBUX): Maastoajon vaatimuksiin edelleen kehitetty A-sarjasta tuttu MBUX-järjestelmä. Kahden 12,3”- korkearesoluutio-näytön muodostama kokonaisuus, jossa noin 40 uutta toimintoa.
  • Istuinmukavuus: Uuden GLE:n akseliväli on pidentynyt 80 milliä, mikä takaa aikaisempaa huomattavasti väljemmät sisätilat matkustamossa. Lisävarusteena ovat saatavilla sähkötoiminen 2. istuinrivi sekä 3. istuinrivi tavaratilaan.

20.04.2019 17:45Suomen Mobiilimurskaus Oy: 15 vuotta bioenergiaa oransseilla koneilla
20.04.2019 13:01Kuljetusliike Pihlajakangas Ay: Iveco loistaa puunajossa
20.04.2019 9:22Jarno Kivinen nimitetty Teboilin huoltoasema- ja automaattiliiketoiminnan johtajaksi
20.04.2019 7:11Tieliikenteessä kuoli 14 ihmistä maaliskuussa
19.04.2019 15:33Uusi selvitys: Metsien hiilinielut kasvavat oikein valituilla metsänhoitotavoilla
19.04.2019 13:01Kesla solmi kumppanuussopimuksen Riverian kanssa
19.04.2019 11:22Metsäteho: Hakkuukonetietoa voi hyödyntää laserkeilauksen opetusaineistona
19.04.2019 9:33Talousmetsien luonnonhoidolla on merkitystä - toimia kannattaa jatkaa ja tehostaa
18.04.2019 15:33Sami Eklundilla kovin aika - kisa jatkuu ensi viikolla - Katso tästä Puunkuormaajamestari 2019 -alkukilpailuiden paikkakuntien nopeimmat
18.04.2019 14:01Haketuspalvelu J. Mickos Oy: Tehdasvalmis autohakkuripaketti toimii luotettavasti

Siirry arkistoon »