Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:10408220 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.11.2018 10:46Euroopan bioenergiajärjestölle suomalainen puheenjohtajaLue lisää »16.11.2018 8:30Kotimaisten luonnonvarojen käyttö kasvoi 5 prosenttia vuonna 2017Lue lisää »15.11.2018 18:00Valmet Automotive aloittaa rekkojen automaattisten ilmanohjainjärjestelmien valmistuksenLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.11.2018 10:46Euroopan bioenergiajärjestölle suomalainen puheenjohtajaLue lisää »16.11.2018 8:30Kotimaisten luonnonvarojen käyttö kasvoi 5 prosenttia vuonna 2017Lue lisää »15.11.2018 18:00Valmet Automotive aloittaa rekkojen automaattisten ilmanohjainjärjestelmien valmistuksenLue lisää »

Palfinger Epsilon esittelee kevyemmät, nopeammat ja vahvemmat puutavaranosturit

Share |
09.09.2018 13:33

veetee1.jpg

Maailman johtava puutavaranosturivalmistaja, itävaltalainen Palfinger Epsilon, esittelee jälleen markkinoille uutuuksia mitkä näyttävät kehityksen suunnan koko toimialalle. Uuden sukupolven neXcellence -tuotesarja on jatkoa aiemmille Epsolution ja Next Epsolution -tuotesarjoille vieden nosturit digiaikaan. 

(kuva yllä: Uudet Q-sarjan Palfinger Epsilon puutavara-auto- ja kierrätysnosturit ovat edellistä mallisarjaa kevyempiä, nopeampia ja vahvempia. Kuvassa uusi Palfinger Epsilon Q17Z, mikä on jopa 10 % kevyempi ja 15 % nopeampi verrattuna aiempaan malliin.)

Palfinger Epsilon esittelee nyt markkinoille täysin uudet mallit Next Epsolution Q- (on-road) ja S -sarjan (off-road) puutavaranostureista sekä tuo mukaan neXcellence -ohjelmassa digitalisaation Smart Control -puomin kärkiohjauksen ja Virtual Drive -nosturiohjauksen muodossa. 

veetee3.jpg- Palfinger Epsilon tekee jatkuvaa kehitystyötä puutavaranostureissa mahdollistaakseen asiakkaille paremmat työkalut tuloksentekoon. Tässä työssä olemme onnistuneet ja saavuttaneet asiakaskunnan vankan luottamuksen globaaleilla markkinoilla. Tänä vuonna Palfinger Epsilonin Itävallan tehtaasta valmistuu noin 4300 uutta nosturia, ilmoittaa Palfinger Epsilonin CEO Stefan Oberleitner (kuvassa).

Markkinajohtajana Palfinger Epsilon haluaa viedä kehitystä eteenpäin myös nosturialan digitalisoitumisessa.

veetee2.jpg

- Smart Control -puomin kärkiohjaus helpottaa ja nopeuttaa oleellisesti kuljettajan työskentelyä, kun hänen ei enää tarvitse ohjata erikseen jokaisen sylinterin liikettä vaan voi keskittyä puomin kärjen siirtämiseen haluttuun paikkaan; automaatio hoitaa loput. Tämä tekee ammattilaisten kuormaamisesta mukavampaa ja helpottaa oleellisesti uusien puutavara-autonkuljettajien oppimista sillä kuljettajapula on iso ongelma lähes kaikkialla. Ja kun Smart Controlin yhdistää virtuaalilaseilla kuorma-auton ohjaamosta tapahtuvaan Virtual Drive -nosturinohjaukseen, saadaan kuljettajan työskentelystä erittäin mukavaa ja turvallista, sanoo Oberleitner.

Nyt esitellyt Smart Control- ja Virtual Drive -ohjaukset ovat prototyyppivaiheessa.

- Tekniikka on meillä olemassa ja se toimii loistavasti toki kehitystyön edelleen jatkuessa. Seuraamme tarkasti markkinoiden tarpeita ja toiveita, jonka perusteella teemme päätöksiä sarjatuotannon aloittamisesta, Oberleitner toteaa.

Uudet Q-sarjan nosturit

Uudet Q-sarjan Palfinger Epsilon puutavara-auto- ja kierrätysnosturit ovat edellistä mallisarjaa kevyempiä, nopeampia ja vahvempia.

- Uusimpien erikoisterästen ja onnistuneen suunnittelun ansiosta esimerkiksi uusi Q17Z -nosturi on jopa 10 % kevyempi verrattuna aiempaan malliin tehden siitä kokoluokkansa keveimmän nosturin, ilmoittaa Oberleitner. 

Uudelleen suunnitellun puomiston ansiosta nosturin geometria on parantunut entisestään ja ulottuvuutta löytyy 11 metriä - eniten luokassaan. 

- Rakenteiden kehityksen ja edistyksellisen hydrauliikan myötä uusi Q17Z on jopa 15 % aiempaa mallisarjaa nopeampi. Myös huoltoystävällisyys on noussut aiempaakin paremmalle tasolle, lupaa Oberleitner. 

Palfinger Epsilon toi aikanaan ensimmäisenä markkinoille puomin sisällä kulkevat letkut ja sitten kääntäjän sisällä kulkevat letkut; nyt uusissa Q-sarjan nostureissa ulkoisia letkuja ei ole enää nosturirungon ja pääpuomin välissäkään vaan öljy kulkee putkia pitkin venttiilitä pääpuomille ja vain nivelten kohdalla on lyhyet letkut. 

- Tämä rakenne on todettu käytännössä toimivaksi jo useamman vuoden markkinoilla olleissa M12-sarjan nostureissa, toteaa Oberleitner.

Uuden Q17Z -mallin lisäksi markkinoille tuodaan uusi Z-sarjan Q14Z sekä L-mallit Q17L ja Q14L.

veetee4.jpg

(kuva: Smart Control -ohjauksessa kuljettaja voi keskittyä puomin kärjen ohjaukseen ilman että tarvitsee ohjata jokaista sylinterin liikettä erikseen.)

 

16.11.2018 10:46Euroopan bioenergiajärjestölle suomalainen puheenjohtaja
16.11.2018 8:30Kotimaisten luonnonvarojen käyttö kasvoi 5 prosenttia vuonna 2017
15.11.2018 18:00Valmet Automotive aloittaa rekkojen automaattisten ilmanohjainjärjestelmien valmistuksen
15.11.2018 17:00Metsä Board investoi uuteen arkituslinjaan Äänekosken tehtaalla
15.11.2018 9:29Tuoreimmat metsävaratiedot Luken tilastoportaalissa
15.11.2018 9:22Lidl ottaa käyttöönsä biokaasulla kulkevan rekan
15.11.2018 8:30Iveco Stralis NP palkittiin Italiassa
14.11.2018 18:11Mercedes-Benzin raskaat kuorma-autot jatkavat hyvässä vedossa
14.11.2018 15:16Metsä Board investoi kapasiteetin kasvattamiseen Kaskisten kemihierretehtaalla
14.11.2018 11:17Vantaan kaupunki satsaa vähäpäästöisiin

Siirry arkistoon »