Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:9749073 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

25.9.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntäLue lisää »25.9.2018 10:11Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauranLue lisää »25.9.2018 9:33Metsä Tissuen Mäntän tehdas siirtyy LNG:n käyttöön pehmopaperituotannossaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

25.9.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntäLue lisää »25.9.2018 10:11Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauranLue lisää »25.9.2018 9:33Metsä Tissuen Mäntän tehdas siirtyy LNG:n käyttöön pehmopaperituotannossaLue lisää »

Palfinger Epsilon esittelee kevyemmät, nopeammat ja vahvemmat puutavaranosturit

Share |
09.09.2018 13:33

veetee1.jpg

Maailman johtava puutavaranosturivalmistaja, itävaltalainen Palfinger Epsilon, esittelee jälleen markkinoille uutuuksia mitkä näyttävät kehityksen suunnan koko toimialalle. Uuden sukupolven neXcellence -tuotesarja on jatkoa aiemmille Epsolution ja Next Epsolution -tuotesarjoille vieden nosturit digiaikaan. 

(kuva yllä: Uudet Q-sarjan Palfinger Epsilon puutavara-auto- ja kierrätysnosturit ovat edellistä mallisarjaa kevyempiä, nopeampia ja vahvempia. Kuvassa uusi Palfinger Epsilon Q17Z, mikä on jopa 10 % kevyempi ja 15 % nopeampi verrattuna aiempaan malliin.)

Palfinger Epsilon esittelee nyt markkinoille täysin uudet mallit Next Epsolution Q- (on-road) ja S -sarjan (off-road) puutavaranostureista sekä tuo mukaan neXcellence -ohjelmassa digitalisaation Smart Control -puomin kärkiohjauksen ja Virtual Drive -nosturiohjauksen muodossa. 

veetee3.jpg- Palfinger Epsilon tekee jatkuvaa kehitystyötä puutavaranostureissa mahdollistaakseen asiakkaille paremmat työkalut tuloksentekoon. Tässä työssä olemme onnistuneet ja saavuttaneet asiakaskunnan vankan luottamuksen globaaleilla markkinoilla. Tänä vuonna Palfinger Epsilonin Itävallan tehtaasta valmistuu noin 4300 uutta nosturia, ilmoittaa Palfinger Epsilonin CEO Stefan Oberleitner (kuvassa).

Markkinajohtajana Palfinger Epsilon haluaa viedä kehitystä eteenpäin myös nosturialan digitalisoitumisessa.

veetee2.jpg

- Smart Control -puomin kärkiohjaus helpottaa ja nopeuttaa oleellisesti kuljettajan työskentelyä, kun hänen ei enää tarvitse ohjata erikseen jokaisen sylinterin liikettä vaan voi keskittyä puomin kärjen siirtämiseen haluttuun paikkaan; automaatio hoitaa loput. Tämä tekee ammattilaisten kuormaamisesta mukavampaa ja helpottaa oleellisesti uusien puutavara-autonkuljettajien oppimista sillä kuljettajapula on iso ongelma lähes kaikkialla. Ja kun Smart Controlin yhdistää virtuaalilaseilla kuorma-auton ohjaamosta tapahtuvaan Virtual Drive -nosturinohjaukseen, saadaan kuljettajan työskentelystä erittäin mukavaa ja turvallista, sanoo Oberleitner.

Nyt esitellyt Smart Control- ja Virtual Drive -ohjaukset ovat prototyyppivaiheessa.

- Tekniikka on meillä olemassa ja se toimii loistavasti toki kehitystyön edelleen jatkuessa. Seuraamme tarkasti markkinoiden tarpeita ja toiveita, jonka perusteella teemme päätöksiä sarjatuotannon aloittamisesta, Oberleitner toteaa.

Uudet Q-sarjan nosturit

Uudet Q-sarjan Palfinger Epsilon puutavara-auto- ja kierrätysnosturit ovat edellistä mallisarjaa kevyempiä, nopeampia ja vahvempia.

- Uusimpien erikoisterästen ja onnistuneen suunnittelun ansiosta esimerkiksi uusi Q17Z -nosturi on jopa 10 % kevyempi verrattuna aiempaan malliin tehden siitä kokoluokkansa keveimmän nosturin, ilmoittaa Oberleitner. 

Uudelleen suunnitellun puomiston ansiosta nosturin geometria on parantunut entisestään ja ulottuvuutta löytyy 11 metriä - eniten luokassaan. 

- Rakenteiden kehityksen ja edistyksellisen hydrauliikan myötä uusi Q17Z on jopa 15 % aiempaa mallisarjaa nopeampi. Myös huoltoystävällisyys on noussut aiempaakin paremmalle tasolle, lupaa Oberleitner. 

Palfinger Epsilon toi aikanaan ensimmäisenä markkinoille puomin sisällä kulkevat letkut ja sitten kääntäjän sisällä kulkevat letkut; nyt uusissa Q-sarjan nostureissa ulkoisia letkuja ei ole enää nosturirungon ja pääpuomin välissäkään vaan öljy kulkee putkia pitkin venttiilitä pääpuomille ja vain nivelten kohdalla on lyhyet letkut. 

- Tämä rakenne on todettu käytännössä toimivaksi jo useamman vuoden markkinoilla olleissa M12-sarjan nostureissa, toteaa Oberleitner.

Uuden Q17Z -mallin lisäksi markkinoille tuodaan uusi Z-sarjan Q14Z sekä L-mallit Q17L ja Q14L.

veetee4.jpg

(kuva: Smart Control -ohjauksessa kuljettaja voi keskittyä puomin kärjen ohjaukseen ilman että tarvitsee ohjata jokaista sylinterin liikettä erikseen.)

 

25.09.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntä
25.09.2018 10:11Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauran
25.09.2018 9:33Metsä Tissuen Mäntän tehdas siirtyy LNG:n käyttöön pehmopaperituotannossa
25.09.2018 9:01Nokian Hakkapeliitta R3 ja Hakkapeliitta R3 SUV: Uudet Nokian Hakkapeliitat tuovat nastatonta pitoa ja ajomukavuutta talviteille
24.09.2018 20:01Ponssen toimitusjohtaja Juho Nummela nimetty Vuoden liikemieheksi - Ammattilehti onnittelee!
24.09.2018 15:40Suomen Simo Laukkanen sijoittui kolmanneksi Volvo Trucks Driver Challenge 2018 ajotaitokilpailun maailmanfinaalissa
24.09.2018 14:01SSAB Form Tube Plus - uudet, ominaisuuksiltaan ylivoimaiset ohutseinäputket
24.09.2018 13:15Continental paras kitkarengas Tekniikan Maailman testissä
24.09.2018 12:01Stora Enso ja TRÄ Group ryhtyvät kehittämään innovatiivisia digitaalisia palveluja puurakentamisen tarpeisiin
24.09.2018 11:32Nissanilta tehdasvalmiita matkailuautoja

Siirry arkistoon »