Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:9749073 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

25.9.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntäLue lisää »25.9.2018 10:11Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauranLue lisää »25.9.2018 9:33Metsä Tissuen Mäntän tehdas siirtyy LNG:n käyttöön pehmopaperituotannossaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

25.9.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntäLue lisää »25.9.2018 10:11Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauranLue lisää »25.9.2018 9:33Metsä Tissuen Mäntän tehdas siirtyy LNG:n käyttöön pehmopaperituotannossaLue lisää »

Turbo on huipputekninen tuote - osta aina vain alkuperäislaatua

Share |
07.09.2018 17:11

turbis1.jpg

Nykyaikaisissa, erittäin tehokkaissa ja tiukimmat päästömääräykset täyttävissä, mutta silti polttoaineenkulutukseltaan alhaisissa dieselmoottoreissa turboahdin on tärkeämmässä roolissa kuin koskaan aiemmin. Se tekee valtavan työmäärän mahdollistaen moottorin optimaalisen toiminnan kaikissa tilanteissa.

(kuva yllä: Turboteknikkka Oy maahantuo maailman johtavien valmistajien turboahtimet, joita käytetään kuorma-auto-, työkone- ja teollisuusmoottoreissa alkuperäisasennuksessa. Kuvassa näkyy muuttuvageometrisen Holset HY55V -turbon teknistä rakennetta.) 

Niinpä hyötyajoneuvoissa ja työkoneissa käytettävien alkuperäisturbojen tekninen rakenne on hiottu valmistajien toimesta äärimmäisen korkealle tasolle. 

- Turbon materiaalit, rakenneratkaisut ja aerodynamiikka on suunniteltu vastaamaan modernien dieselmoottoreiden korkeisiin vaatimuksiin. Jokainen alkuperäisturbo on lisäksi viimeistelty ja ohjelmoitu toimivaksi juuri kyseissä moottorimallissa, mihin se on kuorma-auto- tai konevalmistajan tehtaalla asennettu. Joten ei ole ollenkaan sama asia minkälaisen turbon moottoriin asentaa, silloin kun on vaihdon aika tai turbo on jostain syystä rikkoutunut. Turbon valinta periaatteella että se on saman näköinen kuin alkuperäinen ei todellakaan riitä, huomauttaa Turbotekniikka Oy:n toimitusjohtaja ja yrittäjä Kim Sulin.

turbis2.jpg

(kuva: Turbotekniikka Oy:n osaaminen turboissa on todella kovalla tasolla, mistä esimerkkinä toimitusjohtaja Kim Sulin esittelee yrityksen suunnittelemaa maailman ensimmäistä hiilikuituista turboahdinta. Taustalla johtavien turbovalmistajien vuosikymmenten aikana Turbotekniikalle myöntämiä palkintoja - viime vuonna Turbotekniikka oli Garretin Distributor of the Year.)

Osta aina vain alkuperäislaatua

Markkinoilla on tarjolla erilaisia tarviketurboja, jotka eivät kuitenkaan vastaa alkuperäisiä ominaisuuksiltaan, laadultaan ja kestoiältään. Usein asiakas päätyy tarviketurboon tietämättään ja halvan hinnan houkuttelemana; luullen että sen ominaisuudet ovat riittävät.

- Tarviketurboilla moottori ei toimi kuten alkuperäisellä. Usein tämä näkyy tehojen jopa merkittävänä laskuna, kasvaneena polttoaineenkulutuksena, päästöjen lisääntymisenä sekä joskus jo hyvinkin äkkiä tulevana turbon rikkoutumisena. Vain alkuperäisvalmistajan jälkimarkkinoilta saatava turbo vastaa juuri sitä turboa, mikä moottorissa oli uutena. Turbotekniikka tuo maahan Honeywellin valmistamia Garrett -merkkisiä turboja ja Cumminsin valmistamia Holset -merkkisiä, sekä BorgWarner Turbo Systemsin KKK- ja Schwitzer -ahtimia. Toimitamme myös Toyotan, Mitsubishin ja IHI:n ahtimia ja niiden varaosia. Nämä kaikki edellä mainitut turbovalmistajat toimittavat turbot myös kuorma-auto-, työkone- ja teollisuusmoottorivalmistajille. Joten kun asioita Turbotekniikan tai laajan jälleenmyyntiverkostomme kanssa, voit olla varma että hankkimasi turbo vastaa 100 %:sti alkuperäistä, sillä ne valmistetaan samoilta tuotantolinjoilta. Niinpä Turbotekniikka myöntää kaikille varmasti kilpailukyiseen hintaan myymilleen uusille turboille 5 vuoden takuun, ilmoittaa Sulin. 

turbis4.jpg

(kuva: Muuttuvageometrisia turboahtimia on ollut saatavilla jo melko kauan, mutta todellinen ahdinvallankumous on tapahtunut vasta viime vuosina, kun suuret ahdinvalmistajat ovat tarttuneet toden teolla moottoriteknologian huikean edistyksen ja kiristyvien päästönormien haasteisiin. Markkinoille on tullut erittäin tehokkaita, nopeasti reagoivia ja polttoainekulutusta olennaisesti vähentäviä turboja. Kuvassa muuttuvageometrinen Garret VNT.)

Jotain alkuperäislaatua olevien turbojen kestävyydestä kertoo se että Turbotekniikka ei ole joutunut vielä korvaamaan yhtään myymäänsä turboa pari vuotta sitten käyttöön otetun 5-v. takuuohjelman aikana. 

- Takuu koskee siis turbovalmistajan tuotetta materiaalien ja valmistusvirheiden osalta - ei tietenkään kulumisen tai muusta syystä johtuvan rikkoontumisen osalta. Yleensä jos moottorista hajoaa alkuperäinen tai alkuperäislaatua oleva vaihdettu turbo, kyse on jostain muusta ongelmasta järjestelmästä jolloin turbo toimii rikkoutuessaan sulakkeen tavoin. Kun tällaisia tapauksia on tullut meille takuukäsittelyyn niin olemme lähes aina löytäneet syyn miksi turbo on hajonnut ja pystyneet sitä kautta auttamaan asiakasta lisätuhojen välttämiseksi. Ja asiakaspalvelultamme saa teknistä apua aina kaikkiin turboasioihin; siinä me olemme kokemuksellamme varmasti Suomen osaavin talo, sillä olemme aina keskittyneet vain turboahtimiin perustamisesta vuodesta 1995 lähtien. Yhteistyö alkuperäisturbovalmistajien kanssa on tiivistä, mikä takaa meille aina tuotteissa uusimmat kehitysversiot sekä tehtaiden teknisen tuen ja henkilökuntamme koulutuksen, sanoo Sulin. 

Turbotekniikalla on osaavia jälleenmyyjiä ympäri maata ja Helsingissä todella suuri varasto alkuperäisvalmistajien turboja sekä niiden varaosia.

- Kun turbon vaihto alkaa ajankohtainen ota yhteyttä niin pidämme huolen että moottorisi saa alkuperäislaatua olevan turbon. Ja jos on saatunut vahinko meiltä saa apua todella nopeasti että kalusto saadaan takaisin tuottavaan työhön, lupaa Sulin. 

turbis3.jpg

(kuva: Turbon materiaalit, rakenneratkaisut ja erittäin tärkeässä roolissa oleva aerodynamiikka on suunniteltu vastaamaan modernien dieselmoottoreiden korkeisiin vaatimuksiin.)
25.09.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntä
25.09.2018 10:11Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauran
25.09.2018 9:33Metsä Tissuen Mäntän tehdas siirtyy LNG:n käyttöön pehmopaperituotannossa
25.09.2018 9:01Nokian Hakkapeliitta R3 ja Hakkapeliitta R3 SUV: Uudet Nokian Hakkapeliitat tuovat nastatonta pitoa ja ajomukavuutta talviteille
24.09.2018 20:01Ponssen toimitusjohtaja Juho Nummela nimetty Vuoden liikemieheksi - Ammattilehti onnittelee!
24.09.2018 15:40Suomen Simo Laukkanen sijoittui kolmanneksi Volvo Trucks Driver Challenge 2018 ajotaitokilpailun maailmanfinaalissa
24.09.2018 14:01SSAB Form Tube Plus - uudet, ominaisuuksiltaan ylivoimaiset ohutseinäputket
24.09.2018 13:15Continental paras kitkarengas Tekniikan Maailman testissä
24.09.2018 12:01Stora Enso ja TRÄ Group ryhtyvät kehittämään innovatiivisia digitaalisia palveluja puurakentamisen tarpeisiin
24.09.2018 11:32Nissanilta tehdasvalmiita matkailuautoja

Siirry arkistoon »