Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:10408220 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.11.2018 10:46Euroopan bioenergiajärjestölle suomalainen puheenjohtajaLue lisää »16.11.2018 8:30Kotimaisten luonnonvarojen käyttö kasvoi 5 prosenttia vuonna 2017Lue lisää »15.11.2018 18:00Valmet Automotive aloittaa rekkojen automaattisten ilmanohjainjärjestelmien valmistuksenLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.11.2018 10:46Euroopan bioenergiajärjestölle suomalainen puheenjohtajaLue lisää »16.11.2018 8:30Kotimaisten luonnonvarojen käyttö kasvoi 5 prosenttia vuonna 2017Lue lisää »15.11.2018 18:00Valmet Automotive aloittaa rekkojen automaattisten ilmanohjainjärjestelmien valmistuksenLue lisää »

Turbo on huipputekninen tuote - osta aina vain alkuperäislaatua

Share |
07.09.2018 17:11

turbis1.jpg

Nykyaikaisissa, erittäin tehokkaissa ja tiukimmat päästömääräykset täyttävissä, mutta silti polttoaineenkulutukseltaan alhaisissa dieselmoottoreissa turboahdin on tärkeämmässä roolissa kuin koskaan aiemmin. Se tekee valtavan työmäärän mahdollistaen moottorin optimaalisen toiminnan kaikissa tilanteissa.

(kuva yllä: Turboteknikkka Oy maahantuo maailman johtavien valmistajien turboahtimet, joita käytetään kuorma-auto-, työkone- ja teollisuusmoottoreissa alkuperäisasennuksessa. Kuvassa näkyy muuttuvageometrisen Holset HY55V -turbon teknistä rakennetta.) 

Niinpä hyötyajoneuvoissa ja työkoneissa käytettävien alkuperäisturbojen tekninen rakenne on hiottu valmistajien toimesta äärimmäisen korkealle tasolle. 

- Turbon materiaalit, rakenneratkaisut ja aerodynamiikka on suunniteltu vastaamaan modernien dieselmoottoreiden korkeisiin vaatimuksiin. Jokainen alkuperäisturbo on lisäksi viimeistelty ja ohjelmoitu toimivaksi juuri kyseissä moottorimallissa, mihin se on kuorma-auto- tai konevalmistajan tehtaalla asennettu. Joten ei ole ollenkaan sama asia minkälaisen turbon moottoriin asentaa, silloin kun on vaihdon aika tai turbo on jostain syystä rikkoutunut. Turbon valinta periaatteella että se on saman näköinen kuin alkuperäinen ei todellakaan riitä, huomauttaa Turbotekniikka Oy:n toimitusjohtaja ja yrittäjä Kim Sulin.

turbis2.jpg

(kuva: Turbotekniikka Oy:n osaaminen turboissa on todella kovalla tasolla, mistä esimerkkinä toimitusjohtaja Kim Sulin esittelee yrityksen suunnittelemaa maailman ensimmäistä hiilikuituista turboahdinta. Taustalla johtavien turbovalmistajien vuosikymmenten aikana Turbotekniikalle myöntämiä palkintoja - viime vuonna Turbotekniikka oli Garretin Distributor of the Year.)

Osta aina vain alkuperäislaatua

Markkinoilla on tarjolla erilaisia tarviketurboja, jotka eivät kuitenkaan vastaa alkuperäisiä ominaisuuksiltaan, laadultaan ja kestoiältään. Usein asiakas päätyy tarviketurboon tietämättään ja halvan hinnan houkuttelemana; luullen että sen ominaisuudet ovat riittävät.

- Tarviketurboilla moottori ei toimi kuten alkuperäisellä. Usein tämä näkyy tehojen jopa merkittävänä laskuna, kasvaneena polttoaineenkulutuksena, päästöjen lisääntymisenä sekä joskus jo hyvinkin äkkiä tulevana turbon rikkoutumisena. Vain alkuperäisvalmistajan jälkimarkkinoilta saatava turbo vastaa juuri sitä turboa, mikä moottorissa oli uutena. Turbotekniikka tuo maahan Honeywellin valmistamia Garrett -merkkisiä turboja ja Cumminsin valmistamia Holset -merkkisiä, sekä BorgWarner Turbo Systemsin KKK- ja Schwitzer -ahtimia. Toimitamme myös Toyotan, Mitsubishin ja IHI:n ahtimia ja niiden varaosia. Nämä kaikki edellä mainitut turbovalmistajat toimittavat turbot myös kuorma-auto-, työkone- ja teollisuusmoottorivalmistajille. Joten kun asioita Turbotekniikan tai laajan jälleenmyyntiverkostomme kanssa, voit olla varma että hankkimasi turbo vastaa 100 %:sti alkuperäistä, sillä ne valmistetaan samoilta tuotantolinjoilta. Niinpä Turbotekniikka myöntää kaikille varmasti kilpailukyiseen hintaan myymilleen uusille turboille 5 vuoden takuun, ilmoittaa Sulin. 

turbis4.jpg

(kuva: Muuttuvageometrisia turboahtimia on ollut saatavilla jo melko kauan, mutta todellinen ahdinvallankumous on tapahtunut vasta viime vuosina, kun suuret ahdinvalmistajat ovat tarttuneet toden teolla moottoriteknologian huikean edistyksen ja kiristyvien päästönormien haasteisiin. Markkinoille on tullut erittäin tehokkaita, nopeasti reagoivia ja polttoainekulutusta olennaisesti vähentäviä turboja. Kuvassa muuttuvageometrinen Garret VNT.)

Jotain alkuperäislaatua olevien turbojen kestävyydestä kertoo se että Turbotekniikka ei ole joutunut vielä korvaamaan yhtään myymäänsä turboa pari vuotta sitten käyttöön otetun 5-v. takuuohjelman aikana. 

- Takuu koskee siis turbovalmistajan tuotetta materiaalien ja valmistusvirheiden osalta - ei tietenkään kulumisen tai muusta syystä johtuvan rikkoontumisen osalta. Yleensä jos moottorista hajoaa alkuperäinen tai alkuperäislaatua oleva vaihdettu turbo, kyse on jostain muusta ongelmasta järjestelmästä jolloin turbo toimii rikkoutuessaan sulakkeen tavoin. Kun tällaisia tapauksia on tullut meille takuukäsittelyyn niin olemme lähes aina löytäneet syyn miksi turbo on hajonnut ja pystyneet sitä kautta auttamaan asiakasta lisätuhojen välttämiseksi. Ja asiakaspalvelultamme saa teknistä apua aina kaikkiin turboasioihin; siinä me olemme kokemuksellamme varmasti Suomen osaavin talo, sillä olemme aina keskittyneet vain turboahtimiin perustamisesta vuodesta 1995 lähtien. Yhteistyö alkuperäisturbovalmistajien kanssa on tiivistä, mikä takaa meille aina tuotteissa uusimmat kehitysversiot sekä tehtaiden teknisen tuen ja henkilökuntamme koulutuksen, sanoo Sulin. 

Turbotekniikalla on osaavia jälleenmyyjiä ympäri maata ja Helsingissä todella suuri varasto alkuperäisvalmistajien turboja sekä niiden varaosia.

- Kun turbon vaihto alkaa ajankohtainen ota yhteyttä niin pidämme huolen että moottorisi saa alkuperäislaatua olevan turbon. Ja jos on saatunut vahinko meiltä saa apua todella nopeasti että kalusto saadaan takaisin tuottavaan työhön, lupaa Sulin. 

turbis3.jpg

(kuva: Turbon materiaalit, rakenneratkaisut ja erittäin tärkeässä roolissa oleva aerodynamiikka on suunniteltu vastaamaan modernien dieselmoottoreiden korkeisiin vaatimuksiin.)
16.11.2018 10:46Euroopan bioenergiajärjestölle suomalainen puheenjohtaja
16.11.2018 8:30Kotimaisten luonnonvarojen käyttö kasvoi 5 prosenttia vuonna 2017
15.11.2018 18:00Valmet Automotive aloittaa rekkojen automaattisten ilmanohjainjärjestelmien valmistuksen
15.11.2018 17:00Metsä Board investoi uuteen arkituslinjaan Äänekosken tehtaalla
15.11.2018 9:29Tuoreimmat metsävaratiedot Luken tilastoportaalissa
15.11.2018 9:22Lidl ottaa käyttöönsä biokaasulla kulkevan rekan
15.11.2018 8:30Iveco Stralis NP palkittiin Italiassa
14.11.2018 18:11Mercedes-Benzin raskaat kuorma-autot jatkavat hyvässä vedossa
14.11.2018 15:16Metsä Board investoi kapasiteetin kasvattamiseen Kaskisten kemihierretehtaalla
14.11.2018 11:17Vantaan kaupunki satsaa vähäpäästöisiin

Siirry arkistoon »