Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:12974201 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.5.2019 7:00Yritysten varastojen arvo kasvoi vuoden 2019 ensimmäisellä neljännekselläLue lisää »19.5.2019 17:01KATSO VIDEO! Ammattilehden ensiesittelyssä uudistunut Iveco DailyLue lisää »19.5.2019 13:15Kevään iso Metsäalan Ammattilehti on valmistumassa - VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA!Lue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.5.2019 7:00Yritysten varastojen arvo kasvoi vuoden 2019 ensimmäisellä neljännekselläLue lisää »19.5.2019 17:01KATSO VIDEO! Ammattilehden ensiesittelyssä uudistunut Iveco DailyLue lisää »19.5.2019 13:15Kevään iso Metsäalan Ammattilehti on valmistumassa - VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA!Lue lisää »

SKAL budjettiriiheen: Tiet kuntoon ja turvallisiksi

Share |
09.08.2018 22:40

skal.png

Valtiovarainministeriön talousarvion tavoitteena on hillitä valtion velkaantumista. Valtiotalouden alijäämän hillitsemiseksi VM:n punakynä on pyyhkinyt listoilta satojen miljoonien edestä määrärahoja - myös parlamentaarisen työryhmän esittämän tasokorotuksen perusväylänpitoon. Jos tiestön korjausvelka jätetään hoitamatta, se nakertaa koko Suomen kilpailukykyä, suomii kuljetusyritysten edunvalvoja SKAL.

Toimiva tieverkko on Suomen talouskasvun perusta. Viennin, teollisten investointien sekä rakentamisen vireys näkyivät kesäkuisessa SKAL Kuljetusbarometrissa kuljetusmäärien vahvana kehityksenä. Toimeliaan talvikauden aikana kuljetusala sai raskaasti kokea sen, että tieverkkomme ei ole turvallinen kuljetuksille eikä muillekaan tienkäyttäjille. Helmikuussa parlamentaarinen liikenneverkkotyöryhmä totesi saman, minkä liikenteen ammattilaiset tiesivät: rahaa tarvitaan kipeästi lisää. Työryhmä esitti 300 miljoonan euron vuotuista tasokorotusta perusväylänpitoon ja erillistä lisärahaa väylien kehittämiseen. Tätä vastoin VM:n talousarvioesityksessä perusväylänpidon rahoitustaso laskisi ensi vuonna lähes 400 miljoonaa euroa kuluvaan vuoteen nähden. Toteutuessaan esitys räjäyttää tieverkon korjausvelan kasvuun.

Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n puheenjohtaja Teppo Mikkolan mielestä VM:n punakynä on käynyt väärässä paikassa:

– Tiet on saatava kuntoon ja turvallisiksi. Myös kuljetuskaluston pituudet kasvavat, mutta ilman lisäpanostusta uusia mittoja ei pystytä hyödyntämään. Otetaan mallia Ruotsista, joka panostaa väyliin seuraavan kymmenen vuoden aikana 60 miljardia euroa!

SKAL:in teemana ensi kevään eduskuntavaaleissa on miljardi euroa lisää tieverkolle. Panostus hyödyttää niin kansalaisia kuin yrityksiäkin ja tukee aidosti Suomen kasvua, Teppo Mikkola tiivistää.

20.05.2019 7:00Yritysten varastojen arvo kasvoi vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä
19.05.2019 17:01KATSO VIDEO! Ammattilehden ensiesittelyssä uudistunut Iveco Daily
19.05.2019 13:15Kevään iso Metsäalan Ammattilehti on valmistumassa - VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA!
19.05.2019 10:22Gasum vahvistaa kotimaisen ja uusiutuvan biokaasun saatavuutta ostamalla Mäkikylän biokaasulaitoksen Kouvolasta
19.05.2019 9:22Uusi Mercedes-Benz eCitaro täyssähkölinja-auto Helsingin liikenteessä
18.05.2019 20:11Komatsu Forest -valokuvauskilpailun huhtikuun voittaja on selvinnyt - Tommy Hakolan otos vakuutti raadin
18.05.2019 17:01Juurikäävän torjuntakausi käynnistyi - omavalvontaan tarjolla uusia menetelmiä
18.05.2019 9:00KATSO VIDEO! Toimitusjohtaja Petri Kananen kertoo Sisu Auton hyvistä kuulumisista
18.05.2019 8:00Neste ja Air BP toimittavat uusiutuvaa lentopolttoainetta Caenin lentoasemalle Ranskaan
17.05.2019 20:00Puunkuormaajamestari 2019 -kiertueen viimeiset alkukilpailut järjestetään ensi viikolla

Siirry arkistoon »