Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:9719591 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

22.9.2018 14:11Valmet Advantage DCT -pehmopaperilinja käynnistettiin Velvet CARE -yhtiön tehtaalla PuolassaLue lisää »22.9.2018 11:01KATSO VIDEO! Komatsu Forest Oy:n joukkue voittoisa Himoksella järjestetyssä Highland Games -kilpailussaLue lisää »22.9.2018 9:00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Kolmannen sukupolven Mercedes-Benz Sprinter - Pakut uudelle tasolleLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

22.9.2018 14:11Valmet Advantage DCT -pehmopaperilinja käynnistettiin Velvet CARE -yhtiön tehtaalla PuolassaLue lisää »22.9.2018 11:01KATSO VIDEO! Komatsu Forest Oy:n joukkue voittoisa Himoksella järjestetyssä Highland Games -kilpailussaLue lisää »22.9.2018 9:00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Kolmannen sukupolven Mercedes-Benz Sprinter - Pakut uudelle tasolleLue lisää »

Opel Combo Cargo uudistuu

Share |
26.06.2018 15:43

combo_2018.jpg
Ulkomitoiltaan entistä kompaktimman tilaihmeen jopa 4,4 m3:n tavaratilaan sopii kaksi eurolavaa ja sen kantavuus on jopa 1 000 kg. Niin lyhyenä kuin pitkänä mallina saatavassa Combossa on monia kuljettajaa avustavia järjestelmiä ja varusteita. Auto esitellään virallisesti tulevana syksynä.

Combon nimi on ollut kompaktin, monikäyttöisen tavara-auton synonyymi neljän sukupolven ajan vuodesta 1987 alkaen. Ensimmäinen sukupolvi perustui Opel Kadettiin, kaksi seuraavaa vastaaviin Corsa-malleihin ja neljäs oli yhteistyön tulos Fiatin kanssa. Uusi, viides sukupolvi, on kehitetty täysin uudelle arkkitehtuurille Groupe PSA:n kanssa, joka on tavara-autojen markkinajohtaja.

Uusi Combo Cargo tarjoaa ammattilaisille taloudellisuutta ja segmenttinsä pienimmät käyttökustannukset uuden arkkitehtuurin, nerokkaan tilankäytön ja ainutlaatuisten teknologioiden avulla. Uutuus esitellään virallisesti Hannoverin tavara-autonäyttelyssä 19. syyskuuta 2018 ja tilauksia otetaan vastaan syyskuusta alkaen.

Suuret tilat ja erinomainen kantavuus

Mallisto tarjoaa laajan valikoiman malleja lyhyestä 4,40 metrisestä pitkään 4,75-metriseen, saatavana kahden tai kolmen istuimen ohjaamolla. Combo Cargo ohittaa myös monet kilpailijansa jopa 4,4 m3:n kuormatilalla, jopa 1 000 kg:n kantavuudella ja jopa 3 440 mm pituisella kuormatilallaan. Takapyörien koteloiden väliin jäävä tila on riittävän leveä eurolavalle, joita sopii lyhyeen malliin kaksi. Väliseinässä oleva luukku tarjoaa ratkaisun erityisesti pitkien tavaroiden kuten lautojen kuljettamiseen.

Kuormatilansa suhteen Combo Cargo on täysiverinen tavara-auto, mutta se tarjoaa myös segmentissä ainutlaatuisia uusimpia teknologioita. Ne varmistavat matkustusmukavuuden, joka periytyy suoraan aikaisemmin kesäkuussa ennakkomyyntiin tulleesta Combo Life -henkilöautoversiosta.

Lukuisia kuljettajaa avustavia järjestelmiä

Uuteen Combo Cargoon on saatavana monia innovatiivisia teknologioita ja jopa 19 avustinjärjestelmää, jotka helpottavat ajamista, pysäköintiä, tavaroiden tai henkilöiden kuljettamista. Combon voi varustaa muun muassa uudella, tunnistimiin perustuvalla sivusuojajärjestelmällä, joka helpottaa liikkumista pienellä nopeudella ahtaissa paikoissa varoittaen kuljettajaa vaarasta osua esteeseen (kuten tolpat, kaiteet, seinät tai muut ajoneuvot). Ammattilaiset, jotka tarvitsevat parempaa pitoa mudassa, hiekassa tai lumessa, voivat valita etuvetoiseen Comboon elektronisen IntelliGrip-pidonhallintajärjestelmän ja erityisesti rakennustyömaakäyttöön suunniteltu alustan, joka sisältää 30 mm korotuksen jousitukseen, jäykemmät kallistuksenvakaimet eteen ja taakse, suuremmat pyörät ja muutetut iskunvaimentimien säädöt. 

Jokainen pakettiautolla ajanut tietää, että näkymä sisätaustapeilin kautta voi olla hyvin huono, tai jopa olematon täyteen kuormattuna tai jos takaovissa ei ole ikkunoita; silloin on luotettava ulkopeileihin. Tämä ei koske uutta Comboa. Se voidaan varustaa takakameralla, joka näyttää auton takana olevan alueen infotainment-näytössä. Se avustaa peruutettaessa opasviivojen avulla heti kytkettäessä peruutusvaihde. Se näyttää myös eteenpäin ajettaessa 4-30 metrin alueen auton takana ja sitä voidaan siten käyttää digitaalisena taustapeilinä. Oikean puolen ulkotaustapeiliin asennettu toinen kamera1 parantaa näkyvyyttä edelleen. Kytkettäessä oikean puolen suuntavilkku näyttöön tulee näkymä oikealta sivulta, poistaen niin sanotun ”kuolleen kulman” ja parantaen siten merkittävästi kaikkien tienkäyttäjien turvallisuutta.

Ainutlaatuiseen, kuljettajaa avustajien järjestelmien valikoimaan kuuluu myös muun muassa etutörmäysvaroitin jalankulkijatunnistuksella ja automaattisella hätäjarrutuksella, kaista-avustin, alamäkihidastin, mukautuva vakionopeudensäädin, kuljettajan vireystilan valvonta ja nopeusrajoitusmerkkien tunnistus.

Henkilöautosisaruksensa tavoin Comboon on saatavana tehokkaat ja taloudelliset moottorit nykyaikaisiin vaihteistoihin yhdistettyinä. Ensiluokkaisen kuormatilan, henkilöautotasoisen mukavuuden ja modernien viihdejärjestelmien ansiosta uusi Opel Combo Cargo on ihanteellinen, monikäyttöinen tavara-auto moniin muihinkin käyttötarkoituksiin kuin työkäyttöön.

22.09.2018 14:11Valmet Advantage DCT -pehmopaperilinja käynnistettiin Velvet CARE -yhtiön tehtaalla Puolassa
22.09.2018 11:01KATSO VIDEO! Komatsu Forest Oy:n joukkue voittoisa Himoksella järjestetyssä Highland Games -kilpailussa
22.09.2018 9:00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Kolmannen sukupolven Mercedes-Benz Sprinter - Pakut uudelle tasolle
22.09.2018 7:00Ponsse tukee paikallista ammattikorkeakouluopetusta
22.09.2018 6:01ILMOITTAJA! Loppusyksyn jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti painetaan lokakuun lopulla - vielä ehdit hyvin mukaan ilmoituksella!
21.09.2018 18:01Kuljetus- ja konekalusto puhtaaksi ammattituotteilla
21.09.2018 16:01Vallankumouksellinen, uudistunut Actros on Hannoverin tähti
21.09.2018 16:00Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä kasvoi vuoden 2018 toisella neljänneksellä
21.09.2018 15:11KATSO VIDEO! Vieraat viihtyivät Ammattilehden Mediarekassa FinnMetkossa
21.09.2018 9:09Versowood: Suomeen tarvitaan puurakentamisen osaamisohjelma

Siirry arkistoon »