Nesteen ja Ponssen Finlandia by Forest Machines -kampanjalle kultaa Sabre Awards EMEA -kilpailussa25.05.2018 10.45
Nesteen ja Ponssen toteuttama Finlandia by Forest Machines -kampanja voitti eilen kultaa Amsterdamissa SABRE Awards EMEA -kilpailussa kategoriassa Energy and Natural Resources. SABRE Awards EMEA on yksi viestintäalan arvostetuimmista kilpailuista, ja siihen osallistui tänä vuonna eri kategorioissa yhteensä yli 2 500 kilpailutyötä. Kampanjoita arvioivat yhteensä yli 40 alan johtavaa ammattilaista. Neste ja Ponsse julkaisivat itsenäisyyspäivän 2017 kynnyksellä Suomen 100-vuotisen itsenäisyyden ja suomalaisen työn kunniaksi metsäkoneilla tehdyn version Jean Sibeliuksen säveltämästä Finlandia-hymnistä. Teos oli osa kampanjaa, jolla Neste halusi konkreettisella tavalla tukea suomalaista työtä. Video keräsi eri kanavissa yhteensä yli kaksi miljoonaa katselukertaa, minkä johdosta Neste kaksinkertaisti alkuperäisen suomalaiselle työlle tarkoitetun lahjoituspotin. Potti sisältää puolen vuoden polttoaineet 40 työttömälle, mahdollistaen yhteensä noin 400 000 kilometrin edestä työnhakumatkoja. “Kiitämme suuresti kaikkia videota katsoneita, jotka halusivat osoittaa tukensa suomalaisen työn puolesta. Työttömyys on aihe, joka koskettaa monia. Kampanjan onnistuminen vaati saumatonta yhteistyötä meidän, Ponssen, Työttömien Keskusjärjestön, sosiaalisen median toimiston Kurion, tuotantoyhtiö No-Officen ja viestintätoimisto Milttonin välillä sekä tietysti aitoa halua auttaa tässä tärkeässä yhteiskunnallisessa aiheessa”, kertoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen. “Kampanja ei jäänyt meillä vain yhdeksi teoksi. Kun se päättyi virallisesti vuoden 2017 lopussa, halusimme asettaa riman korkeammalle ja myös henkilökohtaisemmalle tasolle: olemme päättäneet auttaa 100 työtöntä takaisin työelämään yhdessä Työttömien Keskusjärjestön kanssa. Myös osa työntekijöistämme on kertonut olevansa valmiita käyttämään aikaa pitkäaikaistyöttömien auttamiseen, kukin oman osaamisensa ja kiinnostuksensa pohjalta. Itse esimerkiksi olen lupautunut auttamaan työnhakuprosessiin ja digitaalisiin kanaviin liittyvissä haasteissa”, Hyötyläinen jatkaa. Kullan lisäksi kampanja sai SABRE Awards EMEAssa kunniamaininnat kategorioissa Best Earned Media with Influencers and Communities sekä Best Meme/Viral Campaign. |