Komatsu Forestin johton kertoi lähiajan suunnitelmistaan17.04.2018 16.11
Komatsu Forest Oy:ssä 1.4.2018 tehtyjen henkilöstöjärjestelyiden tavoitteena on kohottaa Komatsu-koneiden markkina-asemaa kotimaassa ja Baltiassa. Aloitteen uudeksi markkinoinnin organisoinniksi tehnyt Timo Korhonen siirtyi markkinointijohtajaksi ja hänen tilalleen toimitusjohtajaksi nimitettiin pitkään Venäjän toiminnoista vastannut Jari Alahuhtala. Kun uusi tehtäväjako julkaistiin, Alahuhtalalla oli vielä työsarkaa jäljellä Venäjällä ja Korhosta painoi fiskaalisen vuoden lopun kiireet. Lehdistölle annetut kaavailut olivat tuolloin syystäkin tarkentumattomia. Asiaan luvattiin palata 17.4. Kuluneen kahden yhteisen viikon aikana johtokaksikko on määritellyt lähiajalle toimenpiteitä kohotettujen tavoitteiden saavuttamiseksi: - Jari Alahuhtala suuntaa muun ohessa työpanostaan Baltiaan ja vapauttaa näin Timo Korhosen resursseja kotimaan markkinointiin. - Jo käynnistynyttä näytös- ja koeajokiertuetta laajennetaan kestämään aina elokuun alkuun saakka. Näytösten kärkenä on Komatsu 901XC, mutta muutkin ko. alueella kiinnostavat konetyypit ovat mukana. Näytöksiä järjestetään kahdeksalla paikkakunnalla. - Markkinoinnin ja myynnin saavuttavuutta tutkitaan ja tarvittaessa kohdistetaan laajempaan asiakaspotentiaaliin. - Komatsu-tuotteiden avainominaisuuksien (japanilaisyhtiössä nk. dantotsu-ominaisuuksien) hyödyntämisen varmistaminen myyntityössä ja markkinoinnissa. Tyypillisiä ja kiistattomia Komatsu-metsäkoneiden dantotsu-ominaisuuksia ovat mm: polttoainetalous, hydrauliikan hyötysuhteet, ergonomia, hakkuukoneiden peruskonsepti, moottoriteknologia jne. - Komatsu-huoltosopimusten ja MaxiFleet -palvelun yhteyttä tiivistetään. Tällä hetkellä yli puolet uutena toimitetuista koneista saa tuekseen huoltosopimuksen. |