Mercedes-AMG toimitti F1-sarjaan kaikkien aikojen voimakkaimman turva-auton

06.04.2018 10.00

turvamese.jpg

Mercedes-AMG ja Formula F1: tästä yhtälöstä ei puutu huippuluokan suorituskykyä. Sen lisäksi, että Valtteri Bottas ja Lewis Hamilton kiitävät radalla Mercedesin väreissä, Mercedes-AMG vastaa totuttuun tapaan myös F1-sarjan virallisen turva-auton toimituksesta.

Tällä kaudella tehtävässä palvelee AMG GT R, jonka voimavarat sopivat täydellisesti myös ratakäyttöön. Turva-auton 4-litrainen V8-biturbomoottori kehittää 430 kW (585 hv) tehon ja kiihtyy aina 318 kilometrin huippunopeuteen asti. Auton rataominaisuudet on varmistettu muun muassa monipuolisella aerodynamiikkapaketilla ja aktiivisella takapyöräohjauksella. Kiihdytys 0–100 kilometriin sujuu ainoastaan 3,6 sekunnissa. Seuraavan kerran uusi turva-auto nähdään valmiudessa tulevan viikonvaihteen Bahrainin osakilpailussa.

Auton kuljettaja toimii vankan kilpailutaustan omaava saksalainen Bernd Mayländer. Mercedes-AMG toimittaa myös sarjan virallisen lääkäriauton, joka tänä vuonna on Mercedes-AMG C 63 S farmari.

19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa

Siirry arkistoon »