Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:10132844 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.10.2018 14:00Ponssen tilausvirta kaikkien aikojen ennätykseenLue lisää »23.10.2018 12:25Palkittua valuma-allas-uutta DeniokseltaLue lisää »23.10.2018 9:30Stora Enson vastuullisuusraportti valittu kymmenen parhaan joukkoonLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.10.2018 14:00Ponssen tilausvirta kaikkien aikojen ennätykseenLue lisää »23.10.2018 12:25Palkittua valuma-allas-uutta DeniokseltaLue lisää »23.10.2018 9:30Stora Enson vastuullisuusraportti valittu kymmenen parhaan joukkoonLue lisää »

Fixus-ketjulle on myönnetty Avainlippu

Share |
04.04.2018 12:00

avainlippu.pngSuomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Fixus-ketjulle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle.

Fixus-ketju on syntynyt alan tunnetuimpiin kuuluvan autovaraosien ja -tarvikkeiden maahantuonti- ja tukkuliike Koivunen Oy:n sekä sen pitkäaikaisten kumppaneiden yhteistyön tuloksena vuonna 2005. Fixus tarjoaa autoilijoille kilpailukykyiset ja kattavat vaihtoehdot autovaraosissa, lisävarusteissa, kemikaaleissa, työkaluissa sekä huoltokorjaamopalveluissa. Ketjuun kuuluu 170 itsenäistä suomalaista varaosakauppiasta sekä 220 huoltokorjaamoyrittäjää.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä.  Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus sekä Suomessa toimiva johto, ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

- Kotimaisuutta ja kotimaista työtä on aina arvostettu Fixus-ketjussa sekä ketjun toimintaa hallinnoivassa Koivunen Oy:ssä. Haluamme tuoda Fixus-ketjun palvelun kotimaisuuden entistä paremmin kuluttajien tietoisuuteen. Avainlippu on tähän erinomainen väline, kertoo Fixuksen ketju- ja markkinointipäällikkö Tuomo Koukkari.

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus yrityspäättäjien keskuudessa on 92 prosenttia. Suomalaisista suurin osa (71 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

- Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä

arvoista kuluttajille ja asiakkaille. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Reetta Mentu kertoo.

23.10.2018 14:00Ponssen tilausvirta kaikkien aikojen ennätykseen
23.10.2018 12:25Palkittua valuma-allas-uutta Deniokselta
23.10.2018 9:30Stora Enson vastuullisuusraportti valittu kymmenen parhaan joukkoon
23.10.2018 9:12Hirvikolareiden määrä hienoisessa laskussa
23.10.2018 8:35Kysely: Suomalaiset pitävät metsäsektoria vastuullisena - muovi halutaan korvata lisäämällä puun käyttöä
22.10.2018 20:01Venäjän puunkorjuu vahvassa vedossa - maailman suurin CTL-metsäkonemarkkina
22.10.2018 14:44Metsäteollisuus ry: Jäitä hattuun kiistassa irtisanomislaista
22.10.2018 10:50Pirkanmaalla on vahvaa metsäbiotaloustoimintaa
22.10.2018 10:42Bioenergia ry: Päästökauppa oikea työkalu päästöjen vähentämiseen
22.10.2018 10:41Puutuoteteollisuus tyytyväinen LVM:n Liikenneinfrastruktuurin puurakentamisohjelmaan

Siirry arkistoon »