Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:10927393 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.12.2018 8:07EU:ssa päästiin sopuun uusien autojen hiilidioksidin päästörajoistaLue lisää »18.12.2018 21:01Harvesterille uusi elämä koura- ja mittalaitepäivitykselläLue lisää »18.12.2018 16:55Kesla solmi kummisopimuksen kahden ampumahiihtäjälupauksen kanssaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.12.2018 8:07EU:ssa päästiin sopuun uusien autojen hiilidioksidin päästörajoistaLue lisää »18.12.2018 21:01Harvesterille uusi elämä koura- ja mittalaitepäivitykselläLue lisää »18.12.2018 16:55Kesla solmi kummisopimuksen kahden ampumahiihtäjälupauksen kanssaLue lisää »

Goodyear esitteli älyrenkaan prototyyppinsä katukäytössä

Share |
06.03.2018 18:00

Goodyearin älyrenkaan prototyyppi on suunniteltu takaamaan optimaalinen yhteys renkaan ja kuljetuspalveluntarjoajien välillä

Goodyear esitteli vuoden 2018 Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä tuoreimmat kehitysaskeleensa älyrenkaan prototyypissä. Kyse on täydellisestä rengastietojärjestelmästä, joka käsittää renkaan, antureita ja pilvipohjaisia algoritmeja, joista kuljetuspalveluntarjoajat saavat reaaliaikaisia tietoja matkapuhelinsovelluksen kautta.

 ”Autojen yhteiskäytön suosion kasvaessa edelleen yksittäisillä autoilla tullaan ajamaan tulevaisuudessa enemmän”, sanoi Goodyearin Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan alueen pääjohtaja Chris Delaney. ”Yhteiskäyttöauto-operaattoreille renkaan käytettävyysongelmien ennakoiva hallinta on äärimmäisen tärkeää sekä asiakaskokemuksen että liiketoimintamallin kannalta.”

Goodyearin älyrengasprototyyppi mahdollistaa jatkuvan yhteyden ja reaaliaikaisen tiedonjakamisen, jolloin renkaita voidaan käyttää optimaalisesti ja auton käyttö on turvallisempaa, kustannustehokkaampaa ja auton käyttö voidaan maksimoida.

Goodyearin älyrenkaan anturit yhdessä auton ja kolmannen osapuolen tietojen kanssa tuottavat reaaliaikaista tietoa Goodyearin omille algoritmeille. Näiden algoritmien ansiosta tiedot renkaan tunnuksesta ja tilasta (mm. kuluma, lämpötila ja paine) päivittyvät jatkuvasti, ja palveluntarjoaja saa ne tietoonsa.

”Tiedot renkaan suorituskyvystä ja kulumisesta antavat reaaliaikaisen signaalin siitä, milloin rengas tarvitsee huoltoa, jotta sen käyttöikää voidaan pidentää ja jotta sen taloudellisuuteen ja suorituskykyyn vaikuttavia tekijöitä voidaan ylläpitää”, Delaney jatkoi. ”Tällaisen ennakoivan huollon avulla palveluntarjoajat voivat tunnistaa tarkasti ja ratkaista renkaisiin liittyviä ja mahdollisesti käytettävyyden vaarantavia ongelmia ennen kuin ne edes tapahtuvat.”

Autojen yhteiskäytön kasvu jatkuu, koska kuluttajat haluavat alempia kustannuksia ja enemmän mukavuutta. Vuonna 2015 yhteiskäytössä olevien autojen osuus globaalisti ajetuista kilometreistä oli neljä prosenttia. Tämän luvun odotetaan ylittävän 25 % vuoteen 2030 mennessä.[1]

”Autojen käyttö kehittyy ja kuluttajien ja kuljetuspalveluntarjoajien tarpeet muuttuvat”, Delaney sanoi. ”Goodyear kehittää ennakoivasti tuotteita, palveluita ja kokemuksia, jotka mahdollistavat kuluttajien ja kuljetuspalveluntarjoajien tarvitsemia ratkaisuja.”

19.12.2018 8:07EU:ssa päästiin sopuun uusien autojen hiilidioksidin päästörajoista
18.12.2018 21:01Harvesterille uusi elämä koura- ja mittalaitepäivityksellä
18.12.2018 16:55Kesla solmi kummisopimuksen kahden ampumahiihtäjälupauksen kanssa
18.12.2018 15:06Mantsiselta merkittävä lahjoitus Karelia-ammattikorkeakoululle
18.12.2018 15:00Päästövaatimukset koskemaan myös ruohonleikkureita ja moottorisahoja 1.1.2019
18.12.2018 13:33Scania toimittaa 15 johdinkuorma-autoa Saksaan
18.12.2018 13:33Uudistunut Sprinter 4x4 on kaikkien kelien kuljetusmestari
18.12.2018 10:52Syncrosta 4MOTIONiin - nelivetoisia Passatteja jo 35 vuotta
18.12.2018 8:42Ensimmäinen DAF CF Electric -kuorma-auto liikenteeseen
18.12.2018 8:20Gasumille EU-tukea kaasutankkausasemaverkoston kasvattamiseen

Siirry arkistoon »