Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:9758817 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

26.9.2018 16:04LUE TÄSTÄ! Uusi jättikokoinen FLUID Finland lehti on ilmestynyt - 156 sivua hydrauliikan ja pneumatiikan asiaa!Lue lisää »26.9.2018 11:56Polttokennokäyttöinen kuorma-auto HyundailtaLue lisää »26.9.2018 10:07Sisu Hauler - Erikoisraskas lavetinvetäjäLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

26.9.2018 16:04LUE TÄSTÄ! Uusi jättikokoinen FLUID Finland lehti on ilmestynyt - 156 sivua hydrauliikan ja pneumatiikan asiaa!Lue lisää »26.9.2018 11:56Polttokennokäyttöinen kuorma-auto HyundailtaLue lisää »26.9.2018 10:07Sisu Hauler - Erikoisraskas lavetinvetäjäLue lisää »

SKAL: Pitkäjänteinen kehittäminen ja rahoitustason nosto tervetulleita liikenneverkolle

Share |
28.02.2018 16:55

skal.png

Liikenneverkon rahoitusta arvioinut parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti perusväylänpidon rahoituksen nostoa 300 miljoonalla eurolla vuodessa. Lyhytjänteisen väyläpolitiikan työryhmä tyrmää kehityksen esteenä. Esitys antaa hyvän pohjan liikenneverkon kehittämiselle kohti 2020-lukua, arvioi Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry.

Parlamentaarisen työryhmän mukaan väylästön pitkäjänteinen ja johdonmukainen kunnossapito ja kehittäminen vastaa elinkeinoelämän ja kansalaisten muuttuvia tarpeita. Jatkossa liikenneverkkoa kehitettäisiin 12-vuotisen suunnitelman mukaisesti, kuten Ruotsissa.

Rapistuva tieverkko on ollut tällä vuosikymmenellä kuljetusalan merkittävimpiä ongelmia. Myös talvihoidon taso on ollut riittämätön ja vakava ongelma liikenneturvallisuudelle. SKAL on pitkään vaatinut hallituskauden ylittävää pitkäjänteisyyttä liikenneverkon hoitoon ja kehittämiseen. Tähän tarpeeseen työryhmän esitys vastaa erinomaisesti. Tieverkolla liikkuu lähes 90 % tavaroista ja ihmisistä. Käyttäjämäärät ja elinkeinoelämän tarpeet tulee huomioida perusväylänpidon rahoituksen kohdentamisessa.

- Esitetty lisärahoitus on merkittävä, ja tiestöön kohdistettuna se näkyy kuljetusten tehokkuutena ja liikenneturvallisuuden paranemisena. Aiempi yhdistelmämassojen korottaminen ja nyt esitetty yhdistelmäpituuden kasvattaminen lisäävät tarvetta kohdistaa rahoitusta tiestölle, toteaa SKAL:in toimitusjohtaja Iiro Lehtonen.

SKAL toivoo pitkäjänteisyyttä väylärahoituksen ohella myös liikenteen energiaverotuksen kehittämiseen tavalla, joka huomioi maamme kilpailukyvyn ja kuljetuskustannukset. Raskaan liikenteen tienkäyttömaksu eli vinjetti korvamerkittynä tiestön kehitykseen tulisi saattaa voimaan välittömästi.

26.09.2018 16:04LUE TÄSTÄ! Uusi jättikokoinen FLUID Finland lehti on ilmestynyt - 156 sivua hydrauliikan ja pneumatiikan asiaa!
26.09.2018 11:56Polttokennokäyttöinen kuorma-auto Hyundailta
26.09.2018 10:07Sisu Hauler - Erikoisraskas lavetinvetäjä
26.09.2018 9:57Ajokorttikoulutuksen muutos nosti opetuslupalaiset esiin
26.09.2018 9:45Subaru myynti Auto Sorsalle
26.09.2018 8:11Oulun Autokuljetuksen terminaali rakennettiin vain vuodessa ja alle budjetin - uudet tilat lisäävät tehokkuutta ja työtyytyväisyyttä
25.09.2018 16:37Suomen ensimmäinen Volvo FH LNG luovutettiin Kuljetus Arto Järvimäki Oy:lle
25.09.2018 14:02Venäjän tulli vapautti rahoitusyhtiöt autovakuudesta
25.09.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntä
25.09.2018 12:01ILMOITTAJA! Loppusyksyn jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti painetaan lokakuun lopulla - vielä ehdit hyvin mukaan ilmoituksella!

Siirry arkistoon »