Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:8922324 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.6.2018 20:33Euroforest 2018 -metsäkonemessut Ranskassa juhannusviikonloppuna 21.-23.6. - Ammattilehti ja Forest Machine Magazine paikallaLue lisää »19.6.2018 11:01Volvo FH 25 juhlamalli - kunnianosoitus legendalleLue lisää »19.6.2018 9:50Uusi Nokian Tractor King - mullistava pinnasta ytimeen - erittäin hyvä rengas metsäkäyttöön - ensiesittely Euroforestissa Ranskassa 21.-23.6.Lue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.6.2018 20:33Euroforest 2018 -metsäkonemessut Ranskassa juhannusviikonloppuna 21.-23.6. - Ammattilehti ja Forest Machine Magazine paikallaLue lisää »19.6.2018 11:01Volvo FH 25 juhlamalli - kunnianosoitus legendalleLue lisää »19.6.2018 9:50Uusi Nokian Tractor King - mullistava pinnasta ytimeen - erittäin hyvä rengas metsäkäyttöön - ensiesittely Euroforestissa Ranskassa 21.-23.6.Lue lisää »

Niko Kankkusesta LIQUI MOLY Team Engstler -tallin kuljettaja

Share |
15.02.2018 13:41

TCR_Germany_2017.JPG

Rallin nelinkertaisen maailmanmestarin Juha Kankkusen poika Niko Kankkunen ajaa tällä kaudella TCR Germany -vakioautosarjaa LIQUI MOLY Team Engstler ‑tallin riveissä. 19-vuotias Niko on yksi tallin viidestä nuoresta kuljettajasta. Saksalainen öljy- ja lisäaineasiantuntija LIQUI MOLY tukee tallia mestaruustaistossa.

Niko Kankkunen ajoi TCR Germany -sarjaa jo vuonna 2017. Lopputuloksissa hän oli sijalla 21 yhteensä 40 kuljettajan joukossa. Nyt hän on siirtynyt LIQUI MOLY Team Engstler -talliin. Talli on innoissaan kuljettajasta, joka tuntee jo suurimman osan tulevan kauden radoista.

LIQUI MOLY Team Engstler ajaa TCR Germany -sarjaa viiden kuljettajan voimin. 19-vuotias Niko Kankkunen kuuluu tallin vanhempaan kaartiin. Muut kuljettajat ovat Florian Thoma (22, Sveitsi), Théo Coicaud (18, Ranska) sekä 17-vuotiaat saksalaiset Luca Engstler ja Justin Häußermann. Kaikki ajavat uudella VW Golf GTI TCR 2018:lla. Talli saa ajoneuvot kohta käsiinsä, ja ensimmäiset testiajot ajetaan muutaman viikon päästä. 

Franz Engstlerin omistama talli sekä öljyjä ja lisäaineita valmistava LIQUI MOLY ovat tehneet läheistä yhteistyötä jo yli kymmenen vuoden ajan. LIQUI MOLY pitää tuotteidensa käyttöä kilparadoilla yhtenä kovimmista käytännön testeistä. Siellä jyvät erotetaan akanoista. Muutama viikko sitten Dubain 24 tunnin ajossa Golf GTI TCR kärsi vaihteistovaurion. Auto joutui pärjäämään viimeiset yksitoista tuntia ilman 4. vaihdetta, ja lämpötila vaihteistossa oli jatkuvasti yli 150 astetta. LIQUI MOLY -vaihteistoöljyn ansiosta auto ei hajonnut – itse asiassa se voitti vakioautojen luokan.

19.06.2018 20:33Euroforest 2018 -metsäkonemessut Ranskassa juhannusviikonloppuna 21.-23.6. - Ammattilehti ja Forest Machine Magazine paikalla
19.06.2018 11:01Volvo FH 25 juhlamalli - kunnianosoitus legendalle
19.06.2018 9:50Uusi Nokian Tractor King - mullistava pinnasta ytimeen - erittäin hyvä rengas metsäkäyttöön - ensiesittely Euroforestissa Ranskassa 21.-23.6.
19.06.2018 9:30Kuorellinen puutavara tulee kuljettaa metsistä pois ennen keskikesää
19.06.2018 9:22Polttopuun käyttö lisääntyi seitsemään miljoonaan kuutiometriin
19.06.2018 8:00Tapio-konserniin kuuluva Metsäkustannus Oy on ostanut Karttakeskuksen kuluttajaliiketoiminnan
18.06.2018 19:11Mercedes-Benzin raskaat kuorma-autot 9 prosentin kasvussa Suomessa
18.06.2018 18:11Pohjoinen puukuitu on tulevaisuuden raaka-aine
18.06.2018 15:00Hossan kansallispuisto juhlii ensimmäistä vuottaan
18.06.2018 8:00Volvo Carsin tavoite: jokainen uusi auto sisältää 25 prosenttia kierrätettyä muovia vuodesta 2025 alkaen

Siirry arkistoon »