Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:9748454 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

25.9.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntäLue lisää »25.9.2018 10:11Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauranLue lisää »25.9.2018 9:33Metsä Tissuen Mäntän tehdas siirtyy LNG:n käyttöön pehmopaperituotannossaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

25.9.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntäLue lisää »25.9.2018 10:11Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauranLue lisää »25.9.2018 9:33Metsä Tissuen Mäntän tehdas siirtyy LNG:n käyttöön pehmopaperituotannossaLue lisää »

Niko Kankkusesta LIQUI MOLY Team Engstler -tallin kuljettaja

Share |
15.02.2018 13:41

TCR_Germany_2017.JPG

Rallin nelinkertaisen maailmanmestarin Juha Kankkusen poika Niko Kankkunen ajaa tällä kaudella TCR Germany -vakioautosarjaa LIQUI MOLY Team Engstler ‑tallin riveissä. 19-vuotias Niko on yksi tallin viidestä nuoresta kuljettajasta. Saksalainen öljy- ja lisäaineasiantuntija LIQUI MOLY tukee tallia mestaruustaistossa.

Niko Kankkunen ajoi TCR Germany -sarjaa jo vuonna 2017. Lopputuloksissa hän oli sijalla 21 yhteensä 40 kuljettajan joukossa. Nyt hän on siirtynyt LIQUI MOLY Team Engstler -talliin. Talli on innoissaan kuljettajasta, joka tuntee jo suurimman osan tulevan kauden radoista.

LIQUI MOLY Team Engstler ajaa TCR Germany -sarjaa viiden kuljettajan voimin. 19-vuotias Niko Kankkunen kuuluu tallin vanhempaan kaartiin. Muut kuljettajat ovat Florian Thoma (22, Sveitsi), Théo Coicaud (18, Ranska) sekä 17-vuotiaat saksalaiset Luca Engstler ja Justin Häußermann. Kaikki ajavat uudella VW Golf GTI TCR 2018:lla. Talli saa ajoneuvot kohta käsiinsä, ja ensimmäiset testiajot ajetaan muutaman viikon päästä. 

Franz Engstlerin omistama talli sekä öljyjä ja lisäaineita valmistava LIQUI MOLY ovat tehneet läheistä yhteistyötä jo yli kymmenen vuoden ajan. LIQUI MOLY pitää tuotteidensa käyttöä kilparadoilla yhtenä kovimmista käytännön testeistä. Siellä jyvät erotetaan akanoista. Muutama viikko sitten Dubain 24 tunnin ajossa Golf GTI TCR kärsi vaihteistovaurion. Auto joutui pärjäämään viimeiset yksitoista tuntia ilman 4. vaihdetta, ja lämpötila vaihteistossa oli jatkuvasti yli 150 astetta. LIQUI MOLY -vaihteistoöljyn ansiosta auto ei hajonnut – itse asiassa se voitti vakioautojen luokan.

25.09.2018 12:12LIQUI MOLY Top Tec 6300 0W-20 -öljylle MB hyväksyntä
25.09.2018 10:11Mählers esittelee korkealle heittävän ja ainutlaatuisesti muotoillun sivuauran
25.09.2018 9:33Metsä Tissuen Mäntän tehdas siirtyy LNG:n käyttöön pehmopaperituotannossa
25.09.2018 9:01Nokian Hakkapeliitta R3 ja Hakkapeliitta R3 SUV: Uudet Nokian Hakkapeliitat tuovat nastatonta pitoa ja ajomukavuutta talviteille
24.09.2018 20:01Ponssen toimitusjohtaja Juho Nummela nimetty Vuoden liikemieheksi - Ammattilehti onnittelee!
24.09.2018 15:40Suomen Simo Laukkanen sijoittui kolmanneksi Volvo Trucks Driver Challenge 2018 ajotaitokilpailun maailmanfinaalissa
24.09.2018 14:01SSAB Form Tube Plus - uudet, ominaisuuksiltaan ylivoimaiset ohutseinäputket
24.09.2018 13:15Continental paras kitkarengas Tekniikan Maailman testissä
24.09.2018 12:01Stora Enso ja TRÄ Group ryhtyvät kehittämään innovatiivisia digitaalisia palveluja puurakentamisen tarpeisiin
24.09.2018 11:32Nissanilta tehdasvalmiita matkailuautoja

Siirry arkistoon »