Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:10927369 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.12.2018 8:07EU:ssa päästiin sopuun uusien autojen hiilidioksidin päästörajoistaLue lisää »18.12.2018 21:01Harvesterille uusi elämä koura- ja mittalaitepäivitykselläLue lisää »18.12.2018 16:55Kesla solmi kummisopimuksen kahden ampumahiihtäjälupauksen kanssaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.12.2018 8:07EU:ssa päästiin sopuun uusien autojen hiilidioksidin päästörajoistaLue lisää »18.12.2018 21:01Harvesterille uusi elämä koura- ja mittalaitepäivitykselläLue lisää »18.12.2018 16:55Kesla solmi kummisopimuksen kahden ampumahiihtäjälupauksen kanssaLue lisää »

Niko Kankkusesta LIQUI MOLY Team Engstler -tallin kuljettaja

Share |
15.02.2018 13:41

TCR_Germany_2017.JPG

Rallin nelinkertaisen maailmanmestarin Juha Kankkusen poika Niko Kankkunen ajaa tällä kaudella TCR Germany -vakioautosarjaa LIQUI MOLY Team Engstler ‑tallin riveissä. 19-vuotias Niko on yksi tallin viidestä nuoresta kuljettajasta. Saksalainen öljy- ja lisäaineasiantuntija LIQUI MOLY tukee tallia mestaruustaistossa.

Niko Kankkunen ajoi TCR Germany -sarjaa jo vuonna 2017. Lopputuloksissa hän oli sijalla 21 yhteensä 40 kuljettajan joukossa. Nyt hän on siirtynyt LIQUI MOLY Team Engstler -talliin. Talli on innoissaan kuljettajasta, joka tuntee jo suurimman osan tulevan kauden radoista.

LIQUI MOLY Team Engstler ajaa TCR Germany -sarjaa viiden kuljettajan voimin. 19-vuotias Niko Kankkunen kuuluu tallin vanhempaan kaartiin. Muut kuljettajat ovat Florian Thoma (22, Sveitsi), Théo Coicaud (18, Ranska) sekä 17-vuotiaat saksalaiset Luca Engstler ja Justin Häußermann. Kaikki ajavat uudella VW Golf GTI TCR 2018:lla. Talli saa ajoneuvot kohta käsiinsä, ja ensimmäiset testiajot ajetaan muutaman viikon päästä. 

Franz Engstlerin omistama talli sekä öljyjä ja lisäaineita valmistava LIQUI MOLY ovat tehneet läheistä yhteistyötä jo yli kymmenen vuoden ajan. LIQUI MOLY pitää tuotteidensa käyttöä kilparadoilla yhtenä kovimmista käytännön testeistä. Siellä jyvät erotetaan akanoista. Muutama viikko sitten Dubain 24 tunnin ajossa Golf GTI TCR kärsi vaihteistovaurion. Auto joutui pärjäämään viimeiset yksitoista tuntia ilman 4. vaihdetta, ja lämpötila vaihteistossa oli jatkuvasti yli 150 astetta. LIQUI MOLY -vaihteistoöljyn ansiosta auto ei hajonnut – itse asiassa se voitti vakioautojen luokan.

19.12.2018 8:07EU:ssa päästiin sopuun uusien autojen hiilidioksidin päästörajoista
18.12.2018 21:01Harvesterille uusi elämä koura- ja mittalaitepäivityksellä
18.12.2018 16:55Kesla solmi kummisopimuksen kahden ampumahiihtäjälupauksen kanssa
18.12.2018 15:06Mantsiselta merkittävä lahjoitus Karelia-ammattikorkeakoululle
18.12.2018 15:00Päästövaatimukset koskemaan myös ruohonleikkureita ja moottorisahoja 1.1.2019
18.12.2018 13:33Scania toimittaa 15 johdinkuorma-autoa Saksaan
18.12.2018 13:33Uudistunut Sprinter 4x4 on kaikkien kelien kuljetusmestari
18.12.2018 10:52Syncrosta 4MOTIONiin - nelivetoisia Passatteja jo 35 vuotta
18.12.2018 8:42Ensimmäinen DAF CF Electric -kuorma-auto liikenteeseen
18.12.2018 8:20Gasumille EU-tukea kaasutankkausasemaverkoston kasvattamiseen

Siirry arkistoon »