Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:7855203 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

17.2.2018 19:01VOITA KOMATSU-PUSKUTRAKTORI! Klikkaa tästä ja osallistu Kivirockin Facebook-kilpailuun!Lue lisää »17.2.2018 19:00Vuoden lähienergiaratkaisu 2017 kilpailu keräsi ison joukon kiinnostavia osallistujia, joissa keskityttiin ratkomaan lämmityksessä käytettävän energian puhdistamistaLue lisää »17.2.2018 15:01Ponsse avasi uuden rahtireitin Kajaanista SuomussalmelleLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

17.2.2018 19:01VOITA KOMATSU-PUSKUTRAKTORI! Klikkaa tästä ja osallistu Kivirockin Facebook-kilpailuun!Lue lisää »17.2.2018 19:00Vuoden lähienergiaratkaisu 2017 kilpailu keräsi ison joukon kiinnostavia osallistujia, joissa keskityttiin ratkomaan lämmityksessä käytettävän energian puhdistamistaLue lisää »17.2.2018 15:01Ponsse avasi uuden rahtireitin Kajaanista SuomussalmelleLue lisää »

Range Rover Sport PHEV kiipesi ensimmäisenä Taivaan Portille

Share |
12.02.2018 19:10

taivas1.jpg

Pään pyörälle saavat 99 käännöstä ja 999 haastavaa rappusta eivät pysäyttäneet uutta Range Rover Sport PHEV:iä valloittamasta Kiinan kuuluisaa maamerkkiä. Tämä bensiini- ja sähkökäyttöinen suorituskykyinen katumaasturi kiipesi maailman ensimmäisenä autona kuuluisan Taivaan Portin kiviset askelmat.

KLIKKAA TÄSTÄ JA KATSO VIDEO!

Haaste alkoi legendaarisen 11,3 kilometriä pitkän Tianmen vuoristotien (tunnetaan myös Dragon Road-nimellä) juurelta. Vakiomallin Range Rover Sport P400e kohtasi vaativan haasteen ratin takana Jaguar Racing-tiimistä tuttu Ho-Pin Tung ja Terrain Response 2- järjestelmä Dynamic- asetuksella.

Vuoren huipulla Formula E-kuljettaja optimoi Terrain Response-järjestelmän haasteen toista osaa varten. Valloittaen 45 asteen kulmassa olevat 999 askelmaa, jotka johtavat Kiinan legendaarisen Taivaan Portin huipulle, hyödyntäen bensiini- ja sähkömoottorin yhdessä tuottamaa voimaa.

Ho-Pin Tung:” Olen ajanut Formula E- ja Formula 1-luokissa sekä voittanut 24 tunnin Le Mansin kisan, mutta tämä oli ehdottomasti isoin haasteeni. Range Rover Sport PHEV suoritui tehtävästä loistavasti ja kiipesi Taivaan Portin rappuset vaivattomasti.”

Uuden Range Rover Sport hybridin toimintasäde pelkän sähkön voimin on 50 kilometriä, mutta Ho-Pin Tung käytti auton kehittynyttä 300 hevosvoimaista Ingenium  bensiinimoottoria ja 116 hevosvoimaista sähkömoottoria ajaessaan haasteen lyhyen maantieosuuden. Range Rover Sport näytti täyden suorituskykynsä ja loistavat maasto-ominaisuutensa kiivetessään jyrkkiä luonnonkivirappusia monumentin huipulle.   

Phil Jones, Land Rover Experience asiantuntija:” Tämä oli Range Rover Sportin haasteista ehdottomasti vaikein, jossa olen ollut mukana, koska ennen kuin pääsimme huipulle emme tienneet onnistummeko tehtävässä. Pääsemällä huipulle, olemme todistaneet Range Rover Sport PHEVin uskomattoman suorituskyvyn – se on aidosti maailman ensimmäinen luokassaan.”

Dragon Challenge on viimeisin Range Rover Sportin suorittamista haasteista. Aikaisemmin PHEV-malli otti mittaa kaksinkertaisesta avomeriuinnin maailmanmestarista Keri-anne Paynesta sekä kestävyysurheilija Ross Edgleystä.  

Range Rover Sport on kiivennyt ennätysajassa Pikes Peakille USA:ssa, ylittänyt ennätysajassa ’Empty Quarter’- autiomaan Arabian niemimaalla ja laskenut 2170 metrin legendaarisen Infernon syöksylaskurinteen Mürrenissä Sveitsissä. 

Jaguar Land Rover Finland & Baltics, Inchcape Motors Finland Oy edustaa Jaguar ja Land
Rover merkkejä Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa.

•    Range Rover PHEV (lataushybridi, Plug-in Hybrid) kiipesi ensimmäisenä katumaasturina 45 asteen kulmassa, 999 askelta maailman ensimmäisessä Dragon Road-haasteessa.
•    Range Rover Sport PHEV näytti laajan dynaamisen kyvykkyytensä jo ennen eeppistä kiipeämistä Taivaan Portille, sillä tie monumentin juurelle on yksi maailman haastavimmista. 
•    404 hevosvoimainen Range Rover Sport yhdistää uuden Ingenium - bensiinimoottorin akkuteknologiaan. Tuloksena huipputehokkuutta ja suorituskykyä. Mahdollisuus ajoon ilman paikallispäästöjä. 
•    P400e ratissa oli Le Mans-voittaja ja Panasonic Jaguar Racing koeajaja Ho-Pin Tung.

17.02.2018 19:01VOITA KOMATSU-PUSKUTRAKTORI! Klikkaa tästä ja osallistu Kivirockin Facebook-kilpailuun!
17.02.2018 19:00Vuoden lähienergiaratkaisu 2017 kilpailu keräsi ison joukon kiinnostavia osallistujia, joissa keskityttiin ratkomaan lämmityksessä käytettävän energian puhdistamista
17.02.2018 15:01Ponsse avasi uuden rahtireitin Kajaanista Suomussalmelle
17.02.2018 13:01AMMATTILEHTI KOEAJAA: Maakaasukäyttöinen Opel Combo Van GNC - ympäristölähettiläs
17.02.2018 12:01Hegelmannin Actros-strategia: 1000 autoa tähän mennessä, 500 uutta tänä vuonna
17.02.2018 10:40Kiinalainen kuorma-autovalmistaja Sinotruk Qingdao luottaa SSAB:n teräksiin
17.02.2018 10:393,7 miljoonalla suomalainen ajokortti - Helsingissä 18-vuotiaana kortin hankkii vain joka kolmas
17.02.2018 10:38Sadan Pankon Savotta Nro 2. - 10%-kevennetty XXL aero on nyt tulossa kehiin.
17.02.2018 8:11Näyttöön perustuva metsätalous -hanke syventyy metsätalouden kestävyyskysymyksiin
16.02.2018 17:44Ammattilehti käyttää jatkossa koeajoautoissa kotimaassa valmistettua korkealaatuista Yaran Air1 AdBlue -liuosta

Siirry arkistoon »