Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:7855153 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

17.2.2018 19:01VOITA KOMATSU-PUSKUTRAKTORI! Klikkaa tästä ja osallistu Kivirockin Facebook-kilpailuun!Lue lisää »17.2.2018 19:00Vuoden lähienergiaratkaisu 2017 kilpailu keräsi ison joukon kiinnostavia osallistujia, joissa keskityttiin ratkomaan lämmityksessä käytettävän energian puhdistamistaLue lisää »17.2.2018 15:01Ponsse avasi uuden rahtireitin Kajaanista SuomussalmelleLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

17.2.2018 19:01VOITA KOMATSU-PUSKUTRAKTORI! Klikkaa tästä ja osallistu Kivirockin Facebook-kilpailuun!Lue lisää »17.2.2018 19:00Vuoden lähienergiaratkaisu 2017 kilpailu keräsi ison joukon kiinnostavia osallistujia, joissa keskityttiin ratkomaan lämmityksessä käytettävän energian puhdistamistaLue lisää »17.2.2018 15:01Ponsse avasi uuden rahtireitin Kajaanista SuomussalmelleLue lisää »

Renault Trucks sähkökuorma-autot myyntiin 2019

Share |
05.02.2018 12:30

Renault_Trucks_D_Electric_-_Guerlain.jpg

Renault Trucks lanseeraa sähköajoneuvojen malliston vuonna 2019. Mallistossa hyödynnetään kokemusta, jota on kertynyt kymmenen vuotta kestäneessä sähkökuorma-autojen testaustyössä todellisissa olosuhteissa asiakaskumppanien kanssa. Nämä täysin sähkökäyttöiset, kaupunkiympäristöön ja kaupunkien lähialueille tarkoitetut kuorma-autot valmistetaan Renault Trucksin tehtailla Blainville-sur-Ornessa, Ranskan Normandiassa.

Sähköajoneuvot ovat Renault Trucksin kestäviin kaupunkikuljetuksiin perustuvan strategian kulmakivi. Täysin päästöttömät ajoneuvot auttavat parantamaan ilmanlaatua, hillitsemään ilmastonmuutosta ja vähentämään ruuhkia, sillä meluttomia kuljetuksia voidaan ajaa ruuhka-aikojen ulkopuolella. Sähkökuorma-autoista tulee korvaamaton työväline huomispäivän keskustakuljetuksiin ja esim. jätteiden keräämiseen keskusta-alueilla. Lanseerauksessa myyntiin tulevat D- ja D Wide mallit.

Renault Trucks on investoinut merkittävästi sähköajoneuvojen tutkimus- ja kehitystyöhön jo vuodesta 2009. Painopiste on ollut asiakkaiden kanssa tehdyissä laajamittaisissa kenttätesteissä. Todellisissa olosuhteissa ajetut testit, joissa on käytetty erilaisia kokeellisia, täysin sähkökäyttöisiä 12–16 tonnin kuorma-autoja – Speed Distributionin Guerlain-kuljetuksissa, Stefin Carrefour-kuljetuksissa sekä Nestlé- ja Delanchy Group ‑yhtiöiden kuljetuksissa – ovat tuottaneet Renault Trucksille kallisarvoista tietoa sähköautojen käyttöolosuhteista, akkujen toiminnasta, latauslaitteistoista ja ylläpitoon liittyvistä erikoisvaatimuksista.

Näiden kokeellisten ajoneuvojen lisäksi markkinoilla on ollut 4,5 tonnin sähkökuorma-auto jo vuodesta 2010: Electric Maxity

– Electric Maxity ‑mallista kertyneen kaupallisen kokemuksen ansiosta olemme voineet tuoda verkostomme ajan tasalle sähköajoneuvojen myyntiin, huoltamiseen ja korjaamiseen liittyvissä asioissa, kertoo François Savoye, joka vastaa Renault Trucksin energiatehokkuusstrategiasta. 

– Nykypäivän sähköajoneuvot ovat kilpailukykyinen ratkaisu. Tämä ei ollut tilanne vielä vuonna 2010.

Paitsi että Renault Trucks on päässyt pitkälle asiakkaiden käyttötehtävien ja markkinoiden vaatimusten ymmärtämisessä, yhtiö voi myös ottaa hyödyn irti Volvo Groupin mittavista kehitys- ja tutkimusresursseista. Renault Trucks voi muun muassa hyödyntää käytössä hyviksi todettuja teknologioita sekä valjastaa käyttöönsä synergiaetuja, sillä yhtiössä on sähkökäyttöisten ajoneuvojen kehitystyötä myös muilla osa-alueilla, muun muassa linja-autojen parissa. 

Näiden mittakaavaetujen ansiosta Renault Trucks voi tarjota asiakkailleen kustannustehokkaan ajoneuvomalliston vuonna 2019.

Renault Trucksin tehtaille Blainville-sur-Orneen Ranskan Normandiaan rakennetaan erillinen kokoonpanolinja täysin sähkökäyttöisten kuorma-autojen valmistusta varten.

 

17.02.2018 19:01VOITA KOMATSU-PUSKUTRAKTORI! Klikkaa tästä ja osallistu Kivirockin Facebook-kilpailuun!
17.02.2018 19:00Vuoden lähienergiaratkaisu 2017 kilpailu keräsi ison joukon kiinnostavia osallistujia, joissa keskityttiin ratkomaan lämmityksessä käytettävän energian puhdistamista
17.02.2018 15:01Ponsse avasi uuden rahtireitin Kajaanista Suomussalmelle
17.02.2018 13:01AMMATTILEHTI KOEAJAA: Maakaasukäyttöinen Opel Combo Van GNC - ympäristölähettiläs
17.02.2018 12:01Hegelmannin Actros-strategia: 1000 autoa tähän mennessä, 500 uutta tänä vuonna
17.02.2018 10:40Kiinalainen kuorma-autovalmistaja Sinotruk Qingdao luottaa SSAB:n teräksiin
17.02.2018 10:393,7 miljoonalla suomalainen ajokortti - Helsingissä 18-vuotiaana kortin hankkii vain joka kolmas
17.02.2018 10:38Sadan Pankon Savotta Nro 2. - 10%-kevennetty XXL aero on nyt tulossa kehiin.
17.02.2018 8:11Näyttöön perustuva metsätalous -hanke syventyy metsätalouden kestävyyskysymyksiin
16.02.2018 17:44Ammattilehti käyttää jatkossa koeajoautoissa kotimaassa valmistettua korkealaatuista Yaran Air1 AdBlue -liuosta

Siirry arkistoon »