Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:10774747 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

9.12.2018 20:11Mestarin matkassa - nuori puutavara-autoilija Jonna Matikainen näyttää hienoa esimerkkiä tekemiselläänLue lisää »9.12.2018 18:44Vuodenvaihteen Metsäalan Ammattilehti on parhaillaan työn alla - VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA!Lue lisää »9.12.2018 13:01Metsäteollisuus ry:n satavuotisjuhla päätti juhlavuoden arvokkaasti ja iloisestiLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

9.12.2018 20:11Mestarin matkassa - nuori puutavara-autoilija Jonna Matikainen näyttää hienoa esimerkkiä tekemiselläänLue lisää »9.12.2018 18:44Vuodenvaihteen Metsäalan Ammattilehti on parhaillaan työn alla - VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA!Lue lisää »9.12.2018 13:01Metsäteollisuus ry:n satavuotisjuhla päätti juhlavuoden arvokkaasti ja iloisestiLue lisää »

Kenworth julkaisi polttokennolla toimivan kuorma-auton

Share |
11.01.2018 9:55

Paccar julkaisi uuden Kenworth T680 kuorma-auton vety-toimisella polttokennolla. Auto tuotiin näytille CES näyttelyyn Las Vegasiin.

Auto on osa Kenworthin ZECT –nollapäästö ohjelmaa. Kenttätestit on suoritettu Seattlen alueella. Ensimmäiset toimitukset tapahtuvat Kaliforniaan Total Transport Services Inc. –yhtiölle.

Auto tuottaa sähköä polttokennolla joka käyttää polttoaineena vetykaasun ja ilman yhdistelmää. Pakoputken päästönä on ainoastaan vesihöyryä. Polttokennolta sähkö johdetaan joko suoraan sähkömoottoreille tai latausvirraksi litium –akuille. Akkuvirtaa voidaan käyttää myöhemmin tai sitä tarvittaessa.

”Kenworth T680 vedyllä toimiva polttokenno kuorma-auto on nyt todellisuutta.” sanoo Stephan Olsen, Kenworth tuotekehitys johtaja. ”Vetytoiminen T680 on menestynyt hyvin kenttätesteissä. Nyt olemme valmiit aloittamaan ensimmäiset toimitukset asiakkaalle.” sanoo Olsen. Autot tulee suorittamaan kuljetuksia sataman palveluksessa Los Angelesin Long Beachilla.

Olsen mainitsee kuorma-auton toimintasäteeksi noin 240km ja tehoksi 565 hevosvoimaa. ”Testimme osoittaa, että auto suoriutuu itse ajossa vähintään yhtä hyvin kuin perinteisellä diesel –moottorilla varustettu auto.” sanoo Olsen. ”Alalla on paljon lupauksia, mutta nyt näemme vielä kirkkaammin päivän kun Kenworth nollapäästöiset ja lähes nollapäästöiset autot ovat tavallinen näky liikenteessä. Kenworth on panostanut paljon nolla- ja lähes nollapäästöisten autojen kehitykseen ja eri toteustapojen vertailuun.” lisäsi Olsen.

09.12.2018 20:11Mestarin matkassa - nuori puutavara-autoilija Jonna Matikainen näyttää hienoa esimerkkiä tekemisellään
09.12.2018 18:44Vuodenvaihteen Metsäalan Ammattilehti on parhaillaan työn alla - VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA!
09.12.2018 13:01Metsäteollisuus ry:n satavuotisjuhla päätti juhlavuoden arvokkaasti ja iloisesti
09.12.2018 12:55Bruttokansantuote kasvoi 0,4 prosenttia edellisestä neljänneksestä
09.12.2018 12:01Valmet toimittaa kuitukankaiden uudelleenrullaimen Papel Aralar -yhtiölle Espanjaan
09.12.2018 9:01Maakuntauudistuksen liikennelait eduskunnan käsiteltäviksi
08.12.2018 16:01Mi-Pe Oy tuottaa metsähaketta luotettavasti ja suurella volyymilla Eschlböck Biber -autohakkureilla
08.12.2018 15:10Jari Mononen nimitetty Scania Suomi Oy:n Keski- ja Itä-Suomen aluejohtajaksi
08.12.2018 14:01Nisula Forest Oy esittelee uutta innovatiivista N5 -harvennushakkuukonetta työnäytöksissä ensi viikolla Urjalassa 11.12. ja Sonkajärvellä 13.12.
08.12.2018 12:55Logset metsäkoneet ja Toyota Hilux pick-upit esillä metsäpäivässä Maalahdessa perjantaina 14.12.2018

Siirry arkistoon »