Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:7549150 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

21.1.2018 13:00Ammattilehti tuotti lehtiä vuoden aikana ennätystahtia; 12 numeroa, 2.016 sivua ja 225.000 painettua lehteä + asiakaslehdetLue lisää »21.1.2018 11:11Latvusmassan kuormainvaakamittauksessa voidaan jatkossa käyttää kosteusmalliaLue lisää »21.1.2018 7:49Maailmanennätys Jaguar ensiesittelyssäLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

21.1.2018 13:00Ammattilehti tuotti lehtiä vuoden aikana ennätystahtia; 12 numeroa, 2.016 sivua ja 225.000 painettua lehteä + asiakaslehdetLue lisää »21.1.2018 11:11Latvusmassan kuormainvaakamittauksessa voidaan jatkossa käyttää kosteusmalliaLue lisää »21.1.2018 7:49Maailmanennätys Jaguar ensiesittelyssäLue lisää »

Scania raskaiden kuorma-autojen ykkönen Suomessa kolmannen kerran peräkkäin

Share |
03.01.2018 10:00

Scania_R650XT.jpg

Suomessa ensirekisteröitiin vuonna 2017 kaiken kaikkiaan 2842 kokonaismassaltaan vähintään 18-tonnista kuorma-autoa. Näistä 968 oli Scanioita, jolloin markkinaosuudeksi tuli 34,1 prosenttia. Tällä markkinaosuudella Scaniasta tuli vuoden 2017 markkinajohtaja Suomessa. Markkinajohtajuus tuli Scanialle jo kolmannen kerran peräkkäin.

Raskaiden kuorma-autojen kokonaismarkkinat kasvoivat vuonna 2017 edelliseen vuoteen verrattuna noin yhdeksän prosenttia. Scanian kokonaismyynti kasvoi vuoden aikana noin kaksi prosenttia.

Vuonna 2017 Scania oli eniten myyty muun muassa puuautojen ja säiliöautojen sektoreilla. Ykkössija tuli myös umpikoriautojen osalta. Scania säilytti edelleen asemansa perinteisesti vahvalla jätehuollon ajoneuvojen sektorilla. Vuonna 2017 enemmän kuin joka toinen uusi jäteauto rakennettiin Scanian alustalle. Palo- ja pelastusautoissa Scania saavutti lähes 95 prosentin markkinaosuuden.

Scanian myynti sujui tasaisesti myös maantieteellisesti. Lähes koko Suomen alueella Scanian markkinaosuus oli korkein eri kuljetustyypeittäin rekisteröidyissä ajoneuvoissa.

Uuden sukupolven mallisto on nyt valmis

Vuonna 2017 rekisteröidyt Scania olivat pääosin vielä edellisen mallisarjan ajoneuvoja. Scanian uuden sukupolven mallisto täydentyi kaupunkiajoneuvoilla ja vaihtoehtoisia polttoaineita käyttävien ajoneuvojen malleilla joulukuussa 2017. Viimeisimmän julkistuksen myötä uuden sukupolven Scania-mallisto on nyt täydellinen ja kattaa vaihtoehdot aina kaukoliikenteestä kaupunkiliikenteen ajoneuvoihin.

Kestävän kehityksen kuljetusratkaisut ovat yhä voimakkaammin mukana Scanian strategiassa. Scanian kaikkien aikojen taloudellisin dieselmoottorimallisto kattaa 14 moottorivaihtoehtoa 7-litraisesta 16-litraiseen. Ympäristöystävällisyyttä edelleen lisäävät uudet kaasumoottorit sekä muut vaihtoehtoisten polttoaineiden ratkaisut. Neljä ohjaamomallia eri variaatioineen ja tutut miehistöohjaamot sekä kattava määrä tehdastoimituksina saatavia alusta- ja akselistovaihtoehtoja tarjoavat tehokkaan ajoneuvoratkaisun kaikkiin kuljetustarpeisiin.

Ajoneuvoihin liitettyjen sähköisten palveluiden sekä yhä monipuolisemman ja tehokkaamman huolto- ja korjaamoverkoston tukemana Scania haluaa olla markkinoiden vahvin myös tulevaisuudessa.

 

 
21.01.2018 13:00Ammattilehti tuotti lehtiä vuoden aikana ennätystahtia; 12 numeroa, 2.016 sivua ja 225.000 painettua lehteä + asiakaslehdet
21.01.2018 11:11Latvusmassan kuormainvaakamittauksessa voidaan jatkossa käyttää kosteusmallia
21.01.2018 7:49Maailmanennätys Jaguar ensiesittelyssä
20.01.2018 11:11Kuljetus J & O-P Jokinen: Vahvaa luottoa Ivecoon puutavaran ajossa
20.01.2018 9:20Älykästä nosturinohjausta metsäkoneisiin ja teollisuuskäyttöihin
20.01.2018 9:00UPM käynnistää metsänhoitotöiden myyntiin ja toteutukseen keskittyvän franchisingketjun pilottihankkeella Hämeenlinnan ja Lahden alueilla
19.01.2018 15:24Tuhannes Iveco Stralis NP maakaasukuorma-auto Saksaan
19.01.2018 13:45Stora Enso solmi sopimuksen kansainvälisten ammattiliittojen kanssa
19.01.2018 13:45Kansainväliset öljymarkkinat - tammikuu 2018
19.01.2018 12:13Tutkijaryhmä: biotalouskritiikillä on liian kapea näkökulma

Siirry arkistoon »