Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:7494454 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.1.2018 12:29Oikeusministeri Häkkänen esittää perustuslain muutosta säädettäväksi kiireellisenäLue lisää »16.1.2018 12:29Osuustoimintatutkimus: Jäsenet entistä tyytyväisempiä Metsäliitto OsuuskuntaanLue lisää »16.1.2018 12:00Milwaukeelta akkukäyttöinen kuumailmapuhallinLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

16.1.2018 12:29Oikeusministeri Häkkänen esittää perustuslain muutosta säädettäväksi kiireellisenäLue lisää »16.1.2018 12:29Osuustoimintatutkimus: Jäsenet entistä tyytyväisempiä Metsäliitto OsuuskuntaanLue lisää »16.1.2018 12:00Milwaukeelta akkukäyttöinen kuumailmapuhallinLue lisää »

Komatsu Forestin huoltoverkosto - kahdesta osasta rakennettu

Share |
13.12.2017 19:11

huolto-kartta.jpg

Yhteistyöyritysten verkosto tuottaa ison osan Komatsu Forest Oy:n tarjoamista tekniseen ylläpitoon liittyvistä palveluista. Huoltoon, varaosapalveluun ja metsäkoneiden tarvikekauppaan erikoistuneille huoltoyrityksille, niiden 13 toimipisteelle, on pyritty luomaan hyvät edellytykset palvella Komatsu-asiakkaita; käytännössä saman tasoiset kuin Komatsu Forest Oy:n omilla pisteillä.

Se on tarkoittanut toimintojen yhtenäistämistä ja nopeiden yhteyksien rakentamista. Integraation keskiössä ovat yhteiset tietojärjestelmät, joiden tehtävä on pitää koko huoltoverkosto ajan tasalla, taata oikeaan osuneet tarpeen määritykset ja nopeat toimitukset. Asiakastyytyväisyyden tiedetään kohenevan, kun asiat ovat kunnossa ja palvelu pelaa. Se oli tavoitteena ja siinä on onnistuttu.

huolto-kartta-2222.jpgHuoltoyrittäjän tietokoneen ruudulle ilmestyneet ohjelmat ovat käteviä työkaluja, monesti myös yrittäjälle tehokas tapa kilpailla toimitusten nopeudessa ja täsmällisyydessä. Jokaisesta yritysvetoisesta palvelupisteestä päästään suoralla yhteydellä sinne missä on tieto koneiden konstruktioista, lähimmän varaosan sijainnista tai edullisimmasta metsäkoneen varusteesta.

Yhtenä tietotekniikan roolin laajentamisen motiivina on ollut halu palvella tehokkaasti koneyrittäjää hänen odottaessaan ongelmaansa ratkaisua kasvotusten Komatsun edustajan kanssa tai langan päässä työmaallaan. Siinä tilanteessa ripeys on huoltoyritykselle vahva kilpailuetu. Komatsu Forest Oy:n viimeaikaiset toimenpiteet palvelun parantamiseksi koskettavat tasapuolisesti koko verkostoa: varaosien uusi loogisempi hinnoittelu ja yli yön kuljetukset DROPBOX-noutopisteineen piristävät huoltoverkoston palvelua ja saavat asiakkailta varauksettoman kiitoksen.

Tekemistä riittää

Komatsu Forest Oy:n siirtyminen ulkopuolisesta palveluverkostosta omien pisteiden perustamiseen on ollut hyvin maltillista. Kahdessa tapauksessa, Keski-Suomessa ja Lapissa, ei ollut vaihtoehtoa; pitkän etsiskelyn jälkeen ei riittävillä resursseilla varustettuja yrittäjiä löytynyt. Tällaisissa tilanteissa vaihtoehdot ovat vähissä, jos kerran palvelun tasoa on tarkoitus parantaa. Juuri nyt on tapetilla ihan muut asiat: teollisuuden Woodforce-järjestelmä on saapumassa maaliin, sen myötä Komatsu Forestin MaxiFleet-etähallintaa päästään viimeinkin lanseeraamaan toden teolla. Huoltosopimusten suosio on yllättänyt positiivisesti koko palveluverkoston, ennakoiva huolto muuttaa rutiineja joka pisteessä. On tullut lupausten lunastamisen aika.

Jatka lukemista: Asiat tapahtuvat huoltopisteissä

16.01.2018 12:29Oikeusministeri Häkkänen esittää perustuslain muutosta säädettäväksi kiireellisenä
16.01.2018 12:29Osuustoimintatutkimus: Jäsenet entistä tyytyväisempiä Metsäliitto Osuuskuntaan
16.01.2018 12:00Milwaukeelta akkukäyttöinen kuumailmapuhallin
16.01.2018 11:23Koivunen Oy kehittää toimintaansa Pohjois-Suomessa
16.01.2018 9:10Lataa ilmaiseksi työkalut metsätien kunnossapitoon!
16.01.2018 8:50Paperiteollisuuden toimihenkilösopimus uudistuu ja lisää paikallista sopimista
16.01.2018 8:40Lappiin syntyi 12 uutta 4H-yritystä Mobiilisti metsään -hankkeen avulla
16.01.2018 8:00Puukauppaa nyt myös ruotsiksi
15.01.2018 21:00Versowoodin sahatavarakonttijuna saapui määränpäähänsä Kiinaan
15.01.2018 15:01Originator ja Hiab jälkimarkkinointiyhteistyöhön

Siirry arkistoon »