Nesteen ja Ponssen video saavutti 100 000 katselukertaa 32 tunnissa - panokset ja lahjoitussumma suomalaiselle työlle nousevat06.12.2017 9.02
Neste ja Ponsse julkaisivat maanantaina 4.12. Suomen 100-vuotisen itsenäisyyden ja suomalaisen työn kunniaksi uuden version Jean Sibeliuksen säveltämästä Finlandia-hymnistä. Video on osa kampanjaa, jolla Neste haluaa konkreettisella tavalla tukea suomalaista työtä. Sen tavoite, 100 000 videon katselukertaa, saavutettiin vain 32 tunnissa. Tämän johdosta Neste haluaa laajentaa kampanjaa ja haastaa siihen mukaan myös muita yrityksiä. "Haluamme kiittää tästä kaikkia videota katsoneita, sillä olemme erittäin iloisia siitä, kuinka nopeasti ja laajasti suomalaiset ovat ottaneet kampanjan ja videon omakseen. Suomalainen työ ja videolta välittyvä ylpeys sen tekemisestä ovat selvästi teemoja, jotka monet kokevat tärkeiksi. Siksi haluamme korottaa kampanjan panoksia ja haastaa siihen mukaan myös muita yrityksiä ja järjestöjä lahjoittamaan rahaa työttömien tukemiseen. Tavoitteenamme on ainakin kaksinkertaistaa lahjoituspotti, mikäli videon katselukerroissa päästään miljoonaan. Lisäksi tavoitteenamme on, että kampanjan kautta pystyisimme mahdollistamaan työn tekemisen mahdollisimman usealle", kertoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen. Finlandia by Forest Machines -kampanja on käynnissä vuoden 2017 loppuun asti. Jokainen saavutetun 100 000 jälkeinen katselukerta kerryttää lahjoituspottia aina 40 000 euroon asti. Nesteen aiemmin lupaama summa 20 000 euroa on jo saavutettu. Työttömien keskusjärjestö ry on kampanjan virallinen kumppani, ja kampanjan lahjoitus tehdään yhdessä järjestön kanssa tammikuussa 2018. Katso video Finlandia by Forest Machines - a Tribute to Finnish Work |