Uusi muotoilu John Deeren uusissa keskikokoisissa G-sarjan harvestereissa - kärkiohjaus (IBC) nyt myös 1170G harvesteriin

04.12.2017 20.01

jd1170.jpg

John Deere esitteli kesäkuun Elmia Wood-messuilla kärkiohjauksen 1270G-harvesteriin sekä 8-pyöräisen 1170G-harvesterin.

Nyt esitellään 1170G-harvesterista (kuva yllä) myös 6-pyöräisen mallin sekä pienemmän 1070G-harvesterin. Samalla kärkiohjaus tulee saatavaksi myös 1170G-harvesteriin.

Tarkkaa ja sujuvaa työntekoa kärkiohjauksella

John Deere’n kehittämä kärkiohjaus on ainutlaatuinen puomin ohjausjärjestelmä. Kyse ei ole automaattisesti toimivasta puomin jatkeesta tai vaimennetuista venttiileistä vaan älykkäästä ohjausjärjestelmästä, jossa anturit tunnistavat harvesteripään sijainnin ja algoritmit sovittavat puomin liikeradat yhdeksi helposti hallittavaksi kokonaisuudeksi. Kärkiohjausjärjestelmä toimii myös alustana, jolle voimme tulevaisuudessa helposti tuoda uusia työskentelyä helpottavia ominaisuuksia.

Kärkiohjaus tuli John Deere’n kuormakoneisiin vuonna 2013. 1270G-harvesterin CH7-puomiin kärkiohjaus esiteltiin aiemmin tänä vuonna ja nyt tämä ainutlaatuinen ominaisuus on saatavilla 1170G-harvesterin CH6-puomiin.

Harvesterityöskentelyssä kärkiohjauksen toiminta on sovitettu koneen työsykliin. Puomin liikeradat ja toiminta mukautuvat automaattisesti puulle vientiin ja kourassa olevaan kuormaan. Kuljettajan ei tarvitse liikutella puomiston osia erikseen. Kärkiohjaus varmistaa tarkan työskentelyn ja tehokkaat työtavat. Puomin sähköinen päätyvaimennus tekee työskentelystä pehmeää ja sujuvaa, ja samalla koko puomiston rasitus vähenee. Kärkiohjaus parantaa työergonomiaa ja ohjaa kuljettajaa puomin oikeanlaiseen käyttöön, mikä näkyy suoraan koneen tuottavuuden kasvuna.

jdmuotoo.jpg

Muotoilulla mukavuutta keskikokoisiin G-sarjan harvestereihin

John Deere’n G-sarjan harvesterimalliston täydentäville 1070G- ja 1170G-harvestereille on yhteistä kokonaan uusi takarunko sekä moottorin, hydrauliöljy- ja polttoainetankkien ja pumppujen uusi sijoittelu. Molemmissa malleissa moottoria on käännetty 180 astetta, hydrauliöljy- ja polttoainetankit ja pumput on sijoitettu moottorin eteen ja tuuletin koneen takaosaan. Nämä muutokset tekevät ohjaamosta erittäin hiljaisen. Samalla koneen takaosaa on saatu matalammaksi ja näkyvyyttä taakse on parannettu huomattavasti.

John Deere 1170G vastaa pehmeiden maiden ja rinteiden korjuuhaasteisiin

Uusi John Deere 1170G -harvesteri on saatavana joko 6- tai 8-pyöräisenä. 6-pyöräinen malli on monilla parannuksilla päivitetty G-sarjan versio suositusta John Deere 1170E-harvesterista. Uutuutena 6-pyöräisen mallin eturunkoon on valittavana joko 24,5- tai 26,5-tuumaiset renkaat. 8-pyöräisenä versiona John Deere 1170G on todellinen yleiskone harvennus- ja uudistushakkuisiin, myös pehmeillä hakkuualueilla ja rinteissä. Koneessa yhdistyvät ensiluokkainen vakaus, pieni pintapaine, ketterä eteneminen, rinteissä tarvittava kiipeämiskyky ja erinomainen tuottavuus.

Lisää hydraulista tehoa koneeseen antaa aiempaa suurempi 190 cm3 työpumppu. 1170G-mallin CH6-puomi on saatavana joko 10 metrin tai 11,3 metrin ulottumalla, ja kone voidaan varustaa H412, H413 tai H414 -harvesteripäällä. Koneen paino ilman teloja 8-pyöräisenä ja H412 -harvesteripäällä varustettuna on noin 19 500 kg, ja 6-pyöräisenä H412-harvesteripään kanssa noin17 800 kg.

jd1070.jpg

John Deere 1070G on ketterin harvennuskone

Uusi John Deere 1070G -harvesteri soveltuu erinomaisesti nuoren puuston harvennushakkuuseen myös herkästi vaurioituvassa maastossa. Kompaktin, helposti ohjattavan rungon ansiosta koneella pääsee tiheäkasvuisillekin hakkuualueille, ja leveät renkaat sekä tasapainotettu runko säästävät maapohjaa vaurioilta.

1070G-konemallin 180S-puomi on saatavana joko 8,6 metrin, 10 metrin tai 10,8 metrin ulottumalla ja kone voidaan varustaa H412-, H413- tai H414-harvesteripäällä. H412-harvesteripäällä ilman teloja koneen paino on 6-pyöräisenä noin 16 000 kg ja 4-pyöräisenä noin 15 200 kg

Mukautuva ajovoimansiirron hallinta

Mukautuva ajovoimansiirron hallinta on ainulaatuinen vakio-ominaisuus G-sarjan harvestereissa. Järjestelmä parantaa koneen ajettavuutta ja tuottavuutta säätämällä moottorin kierrokset automaattisesti kuormitustilanteen mukaan. Korkeita kierroksia käytetään vain tarvittaessa, jolloin myös koneen keskimääräinen melutaso alenee.

Korkean kuormitustilanteen aikana uusi tehonsäätöratkaisu takaa dieselin tasaisen käynnin ja hyödyntää tehokkaasti käytettävissä olevan maksimivetotehon. Myös ajopolkimen ja runkoohjauksen reagointia on parannettu älykkään sähköisen suodatuksen avulla.

Uusi polttoainetehokas moottori ja helppo päivittäishuolto

Keskikokoiset G-sarjan harvesterit on varustettu John Deere 6068 -moottorilla, joka täyttää viimeisimmät Final Tier 4 / Stage IV -päästövaatimukset. Tehokkaampi moottori yhdessä kokonaan uuden ohjausjärjestelmän kanssa tekee harvesterityöstä entistä tarkempaa ja tehokkaampaa, mikä nostaa koneen tuottavuutta. Päästömääräysten täyttämisen varmistavat aiemmista moottoreistamme tutut DPF-hiukkassuodatin (Diesel Particulate Filter) ja DOC-katalysaattori (Diesel Oxidation Catalyst) sekä pakokaasujen käsittelyjärjestelmään lisätty SCR-katalysaattori (Selective Catalytic Reduction) ja siihen liittyvä ureasäiliö. Uusi moottoriteknologia on myös parantanut merkittävästi koneiden polttoainetehokkuutta koneen tuottavuuteen suhteutettuna.

Uusien konemallien päivittäistä huoltoa on nopeutettu sijoittamalla moottoriöljyn mittatikku, täyttöputki ja polttoainesuodattimet paremmin näkyviin, ja nestetäyttöjen liittimet on sijoitettu kätevästi yhteen paikkaan. Myös akkujen uusi sijoittelu helpottaa huoltotöitä.

Selkeämpi koneen ohjaus

Kaikissa G-sarjan koneissa uudet MECA–ohjausmoduulit, yksinkertaiset CAN-väylät ja selkeämpi sähköjärjestelmä tehostavat koneiden toimintoja. PPC-tehonsäätöjärjestelmä (Processing Power Control) säätää prosessointitehoa ja polttoainetaloutta hakkuutyön vaatimuksille sopivaksi. Järjestelmässä on valittavana kolme erilaista tehotasoa ja se ennakoi moottorin kuormitusta ja vastaa tilanteeseen sopivalla tehonlisäyksellä, mikä parantaa sekä tuottavuutta että polttoainetaloutta.

Konevideot youtubessa:

1070G

1170G 6W

1170G 8W

23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Liikevoitto jäi heikoksi
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain

Siirry arkistoon »