Uudistunut Range Rover

11.10.2017 10.15

rr_18my_onroad.jpg

Range Rover luotiin 50 vuotta sitten, jolloin tarvittiin auto, joka oli tarpeeksi kyvykäs maatilalle mutta myös tarpeeksi tyylikäs kaupunkiajoon. Siitä lähtien Range Rover on toiminut tiennäyttäjänä, vertaistansa vailla olevana monipuolisena ja ylellisenä maasturina.

Uusin teknologia on ajanut Range Roverin kehitystä, ladattava PHEV hybridi tarjoaa kestävää luksusta entistä tehokkaammin ja kyvykkäämmin. Auton ulkoinen muotoilu on kehittynyt, sisätilojen mukavuuteen on panostettu ja uusia teknologioita on lisätty matkustamoon. Uudet istuinrakenteet mahdollistavat 24-toimintoiset istuinsäädöt leveämmillä ja syvimmillä pehmusteilla. Käsinojiin on myös lisätty lämmitys. Takana täysin uudelleen suunniteltu matkustamo ja istuinjärjestelyt luovat takamatkustamosta rauhallisen pyhäkön ilman että tavaratilan koosta olisi jouduttu tinkimään.

Jos työskentelet takapenkillä, autosta löytyy 17 erilaista yhdyspistettä aina perinteisestä sähköpistokkeesta, USB-, HDMI- ja 12-volttiseen pistokkeeseen. 4G Wifi laajakaista mahdollistaa jopa 8 laitteen käytön samanaikaisesti *. Myös matkustamon säilytysjärjestelmät on suunniteltu business-matkustajaa silmällä pitäen. Ylellisten takapenkkien 25 vaihtoehdon kuuma kivi –hierontatekniikkaa hyödyntävä ohjelma on räätälöity rentoutumista varten. 

* Laajennetut InControl toiminnot tulevat myyntiin markkina-aluekohtaisesti seuraavan mallivuoden aikana.

Uusi Jaguar Land Roverin historian kehittynein infotainment-järjestelmä on saumattomasti integroitu auton sisustukseen. Touch Pro Duo, koodinimeltään ’Blade’ yhdistää kaksi 10-tuumaista teräväpiirtokosketusnäyttöä täydellisessä harmoniassa. Informaation voi siirtää pyyhkäisemällä yhdeltä näytöltä toiselle, mikä tekee tietojen asettelusta on erittäin intuitiivista. Näytöt ovat kiehtovia käyttää ja niiden toiminnallisuus hakee vertaistaan. 

rr_18my_phev.jpg

Range Rover P400e tarjoaa kestävää suorituskykyä yhdistämällä 300 hv:n 2.0-litraisen 4-sylinterisen Ingenium bensiinimoottorin 116 hv:n sähkömoottoriin. Yhdistelmä tuottaa 404 hv (221 kW) kokonaistehon ja 640 Nm vääntömomentin, joka yhdessä jatkuvatoimisen älykkään nelivedon kanssa mahdollistaa 6,8 sekunnin kiihtyvyyden (0-100 km/h) ja huippunopeuden 220 km/h. Range Rover P400e:n ilmoitetut CO2 –päästöt ovat vain 64g/km (NEDC) ja sen toimintasäde pelkän sähkön voimin on 51km. Ensimmäistä kertaa Land Roverin lippulaivan asiakkaat voivat ajaa ilman ajonaikaisia päästöjä.

Nyt asiakkaiden ei tarvitse enää valita. Sama auto tarjoaa äänetöntä hienostuneisuutta, lyömättömät maasto-ominaisuudet ja sillä voi myös ajaa kaupunkien ruuhka-alueille, joissa on CO2-rajat. 

Voimansiirron tarkkuus ja aktiivinen hallinta tekevät uudella Range Roverilla ajosta nautintoa kaikilla ajopinnoilla. Land Roverin Terrain Response 2 teknologian ainutlaatuinen kalibrointi jakaa älykkäästi ja tarkasti voimaa kaikille neljälle pyörälle sähkömoottorilta, joka tuottaa maksimaalisen väännön heti liikkeellelähdöstä. Näin voiman annostelu on helppoa myös hitaassa maastoajossa, mikä entisestään vahvistaa Range Roverin monikäyttöisyyttä ja erinomaista käytön vaivattomuutta.

Uusi Range Rover on suunniteltu ja muotoiltu Jaguar Land Roverilla Iso-Britanniassa ja se tullaan valmistamaan yhtiön tehtailla Solihullissa. Uudistunut 2018 Range Rover saapuu markkinoille alkuvuodesta ja uudet hybridimallit kevään kuluessa. Paikalliset hinnat julkistetaan lokakuun aikana.

Range Roverin aikajana

1970    Alkuperäinen kaksiovinen Range Rover (Classic) tulee myyntiin

1972    Range Rover ylittää Darien Gapin brittiarmeijan Trans-America retkikunnan 18,000 mailin taipaleella. Kesti 99 päivää edetä 250 mailin osuus tiheässä viidakossa.

1977    Range Rover voittaa 4x4-luokan London-Sydney Marathonilla, joka 30,000 km pituisena oli pisin koskaan ajettu ralli

1979    Range Rover voittaa ensimmäisen järjestetyn Paris-Dakar -rallin (ja voitti uudelleen 1981)

1981    Ensimmäinen neliovinen Range Rover tuotantoon. Samaan aikaan esitellään ensimmäinen tehtaan erikoismalli Range Rover ”In Vogue”

1982    Automaattivaihteisto esitellään Range Roveriin

1985    Dieselmoottorinen Range Rover 'Bullet' rikkoo 27 nopeusennätystä, joihin kuuluu mm. 24 tunnin ajo yli 160 km/h nopeudella

1987    Range Rover tuodaan Pohjois-Amerikan markkinoille

1989    Range Rover on maailman ensimmäinen maasturi, joka on varustettu ABS-jarruin

1992    Range Rover on maailman ensimmäinen maasturi, jossa on elektroninen luistonesto ETC ja automaattinen ilmajousitus

1994    Toisen sukupolven Range Rover esitellään

2001    Kolmas Range Rover sukupolvi esitellään

2002    500 000. Range Rover valmistuu Solihullin tehtaalta

2012    Neljäs Range Rover sukupolvi esitellään. Ensimmäinen maasturi, jossa on täysalumiininen korirakenne.

2015    Ekslusiivinen Range Rover SVAutobiography tuodaan markkinoille New Yorkissa

2016    Land Rover julkistaa kaikkien aikojen tehokkaimman Range Roverin, 550 hevosvoimaisen SVAutobiography Dynamic mallin

2017    Range Rover P400e, ladattavan PHEV hybridin ensiesiintyminen

29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan

Siirry arkistoon »