Volkswagen esitteli uuden I.D.CROZZ II:n IAA 2017 -näyttelyssä

13.09.2017 16.15

croosid.jpg

Lähtölaskenta sähköisen liikkuvuuden läpimurtoon on alkanut ja vuosi 2020 voi olla käännekohta: Volkswagen-brändi etenee uuteen aikaan kehittämällä uuden sukupolven innovatiivisia sähköautomalleja – I.D.:n, I.D. BUZZin ja I.D. CROZZin.

Meidän tehtävämme on tarjota nykyaikainen teknologia ihmisten saataville. Tämä on erityisen tärkeää teknologioiden muuttuessa. Yksi asia on selvä: tulevaisuuden Golf tulee olemaan jälleen kansanauto”, sanoi Volkswagen-henkilöautojen toimitusjohtaja, Herbert Diess Volkswagenin konserni-illassa. 

Frankfurtin kansainvälistä IAA-näyttelyä edeltävänä iltana Volkswagen isännöi perinteisesti konserni-iltaa, jossa se esittelee innovatiivisia uusia tuotteita. Nyt Volkswagen ensiesittelee I.D. CROZZ II:n. Uudelleen kehitetty täyssähköinen konseptiauto on osa sähköistymiskampanjaa, jolla Volkswagen laajentaa sähköautomallistoaan aluksi kolmella mallilla vuoteen 2020 mennessä. I.D. CROZZ II on neliovinen coupémainen SUV, jota on edelleen kehitetty tuotantomallia varten. Tämä näkyy esimerkiksi useissa muotoilumuutoksissa Hibiscus Red Metallic -värisen konseptiauton keulassa ja perässä. I.D. CROZZ II antaa voimakkaan ja maskuliinisen vaikutelman leveällä konepellillä ja selkeälinjaisella muotoilluilla, kiiltävän mustaksi viimeistellyillä lokasuojilla ja katolla. Tuotantomalliin viittaa myös led-ajovalojen huomiota herättävä muotoilu, joka takaa näyttävyyden myös pimeällä.  

Sisustaa on uudistettu ja sitä on kehitetty enemmän ”Open Space” -konseptin mukaan avoimemmaksi tilaksi. Tuloksena on ylivertaisen tilava matkustamo ja erittäin monipuolinen istuinkonsepti. B-pilarit on jätetty pois, jotta suuret liukuovet pääsevät aukeamaan laajasti ja autossa voidaan kuljettaa jopa maastopyörää ongelmitta. 

Volkswagenin juuri kehittämä CleanAir-järjestelmä varmistaa, että ympäristöolosuhteista riippumatta matkustamoon virtaa aina puhdasta ilmaa. Auton sisäilman tilaa, sekä järjestelmän toimintoja on mahdollista tarkastella näyttöruudulta. Lisäksi I.D. CROZZ II on varustettu uudella ääniassistentilla, joka mahdollistaa ovien avaamisen ja sulkemisen äänikomennolla. Myös täysin automaattinen I.D. Pilot-ajotila voidaan aktivoida ja deaktivoida äänikomennolla. 

crossidsisa.jpg

I.D. CROZZ II on urheilullinen, nollapäästöinen, monikäyttöinen auto, joka on suunniteltu vuorovaikutteiseksi. Sen sähköinen 4MOTION-nelivetojärjestelmä toimii vakuuttavasti niin huonokuntoisilla teillä kuin myös hankalissa sääolosuhteissa. Yksi sähkömoottori on etuakselilla ja toinen takana. Vääntömomentin jakautumista ohjaa sähköinen vetoakseli. SUV-mallin toimintamatka on jopa 500 km (NEDC) yhdellä latauksella. I.D.CROZZ II tarjoaa tehoa 225 kW ja saavuttaa 180 km/h huippunopeuden. Huipputehokas akku voidaan ladata 80 prosenttiin 30 minuutissa pikalatausjärjestelmää käyttäen. 

Ihanteellinen painojakauma akselien välillä saavutetaan sijoittamalla akku keskelle ja moottorit eteen ja taakse. Tämän ansiosta I.D. CROZZ II:n ajo-ominaisuudet ovat samalla tasolla kuin Golf GTI:ssä. Merkittävässä roolissa ovat elektronisesti ohjatut iskunvaimentimet, takajousituksen uusi monivarsituenta ja myös äskettäin kehitetty uusi MacPherson-pyörätuenta. 

Tulevan I.D.-perheen sukupolvi laajentaa Volkswagen-mallistoa. Vuonna 2020 Volkswagen tuo markkinoille kompaktin täyssähköisen neliovisen I.D.-mallin Golf-segmenttiin samalla kun se lanseeraa modernin I.D. CROZZ -mallin SUV-segmenttiin. Lisäksi I.D. BUZZ, legendaarisen Volkswagen Bullin uusi versio, tulee markkinoille vuonna 2022. Kaikki kolme I.D.-konseptimallia jakavat uuden yhteiseksi perusratkaisuksi kehitetyn täyssähköisen arkkitehtuurin sekä täysin uuden edistyksellisen muotoilun. Muita ominaisuuksia ovat nollapäästöisyys, jopa 600 kilometrin toimintamatka, avarat sisätilat, kompaktit ulkomitat sekä kaikkien näyttöjen ja hallintalaitteiden digitalisointi. Lisäksi autoissa on uusi ja innovatiivinen vw.OS-käyttöjärjestelmä, joka mahdollistaa kaikkien I.D.-mallien nopeat ohjelmistopäivitykset matkapuhelinten ohjelmistopäivityksistä tutulla tavalla. 

19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa

Siirry arkistoon »