Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:6961851 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

21.11.2017 9:50Tori.fi:n tuore vaihtoautokysely paljasti mikä menee kaupaksiLue lisää »21.11.2017 8:00IVECO Daily voitti kestävän kehityksen palkinnon "Sustainable Truck of the Year" - toisena vuotena peräkkäinLue lisää »20.11.2017 20:11Myy metsäkoneesi Fomatec konepörssin kautta - luotettavasti ja tehokkaastiLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

21.11.2017 9:50Tori.fi:n tuore vaihtoautokysely paljasti mikä menee kaupaksiLue lisää »21.11.2017 8:00IVECO Daily voitti kestävän kehityksen palkinnon "Sustainable Truck of the Year" - toisena vuotena peräkkäinLue lisää »20.11.2017 20:11Myy metsäkoneesi Fomatec konepörssin kautta - luotettavasti ja tehokkaastiLue lisää »

Hankook ja Opel syventävät yhteistyötään

Share |
13.09.2017 15:50

Ventus_S1_evo2.jpg
Autonvalmistaja Opel valitsi uuden Opel Insignian tehdasvarusteeksi Hankookin Ventus S1 evo² UHP-renkaat. Urheilulliset ja mukavat, uusimmalla ”Sound absorber®” -teknologialla varustetut renkaat asennetaan tehtaalla 18-tuumaisina toisen sukupolven Opel Insigniaan.

Premium-rengasvalmistaja Hankook toimittaa tehdasvarusterenkaat coupe-tyyliseen Opel Insignia Grand Sport- ja isoon Sports Tourer Kombi -malliin. Vuoden 2017 malli varustetaan tehtaalla muun muassa kokoluokassa 245/45 R18 96W UHP-renkailla Ventus S1 evo², jossa on jo Hankookin kehittynyt ”Sound absorber®“ -teknologia.

260-hevosvoimainen urheilullisen elegantti Opelin lippulaivamalli mahdollistaa ajonautinnon, jonka saavuttamiseksi ei ole tarvinnut tinkiä mukavuudesta. Myös renkaissa oli otettava huomioon nämä ominaisuudet. Sen vuoksi Hankookin insinöörit kehittivät renkaan, joka sopii Opel Insignian uusiin urheilullisiin ominaisuuksiin. Optimoitu, pidoltaan erinomainen kulutuspinnan silica-seos vähentää vierintävastusta ja parantaa siten ekologisuutta. Renkaan edistynyt teknologia ja kevyt runko takaavat kaikissa olosuhteissa parhaan mahdollisen kosketuksen tiehen. Kuviopalojen innovatiivisen, DTM:stä inspiraationsa saaneen 3-kerroksisen muotoilun ja ulkoreunan kuviopalojen porrastuksen ansiosta renkaiden pito on tasaisen hyvä koko käyttöiän ajan kaikissa olosuhteissa, mikä varmistaa hyvän veto- ja jarrutustehon sekä märillä että kuivilla teillä.

Renkaiden sisätiloissa aiheuttaman melun optimoimiseksi ja Opel Insignian mukavuusominaisuuksien parantamiseksi Hankookin kehitysinsinöörit käyttivät renkaissa yrityksen omaa ”Sound absorber®” -teknologiaa. Siinä kulutuspinnan sisäpuolelle asennetaan erityinen polyuretaanivaahdosta valmistettu kerros, joka vähentää melun syntymistä renkaan sisällä.

Opel päätyi Ventus S1 evo² -renkaaseen sen jousitusmukavuuden, alhaisen rengasmelun ja vähäisen vierintävastuksen ansiosta. Kuten aina Hankookilla, myös tämän renkaan kehitystyön keskiössä olivat turvallisuusominaisuudet. Näin ollen renkaassa on muun muassa levennetyt, vesiliirtoa ehkäisevät profiiliurat sekä erinomainen pito niin kuivissa kuin märissäkin tieolosuhteissa.

21.11.2017 9:50Tori.fi:n tuore vaihtoautokysely paljasti mikä menee kaupaksi
21.11.2017 8:00IVECO Daily voitti kestävän kehityksen palkinnon "Sustainable Truck of the Year" - toisena vuotena peräkkäin
20.11.2017 20:11Myy metsäkoneesi Fomatec konepörssin kautta - luotettavasti ja tehokkaasti
20.11.2017 15:45Tilannekatsaus: Kansainväliset öljymarkkinat - marraskuu 2017
20.11.2017 10:40Antti Ollikainen Wetteri Power Oy:n toimitusjohtajaksi
20.11.2017 9:15Iveco Stralis X-WAY: täysin uusi rakennusalan logistiikan ja kaupunkipalveluiden mallisto - sopii hyvin myös puunajoon
20.11.2017 9:11Täyssähköisen Mercedes-Benz Citaron lähtölaskenta on käynnistynyt
20.11.2017 8:33Sampo-Rosenlewin tehdaspäivässä Porissa 29.11. pääset tutustumaan metsäkoneisiin sekä niiden valmistukseen - tervetuloa!
20.11.2017 8:25Kaatopaikkakielto ohjaa metsäteollisuuden jätteitä hyötykäyttöön
20.11.2017 6:30VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA! Seuraava jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on työn alla

Siirry arkistoon »