Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:9137351 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

18.7.2018 19:01Mid Finland Truckmeeting lauantaina Viitasaarella - Koura-Autojen osastolla paljon nähtävää - jakelussa Metsäalan AmmattilehtiLue lisää »18.7.2018 18:01Ruotsissa on otettu käyttöön 12 000 kilometriä BK4 -luokan teitä 74 tonnin kokonasmassoilleLue lisää »18.7.2018 17:11AMMATTILEHTI KOEAJAA: Mercedes-Benz GLA 220d 4MaticLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

18.7.2018 19:01Mid Finland Truckmeeting lauantaina Viitasaarella - Koura-Autojen osastolla paljon nähtävää - jakelussa Metsäalan AmmattilehtiLue lisää »18.7.2018 18:01Ruotsissa on otettu käyttöön 12 000 kilometriä BK4 -luokan teitä 74 tonnin kokonasmassoilleLue lisää »18.7.2018 17:11AMMATTILEHTI KOEAJAA: Mercedes-Benz GLA 220d 4MaticLue lisää »

AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S14A8 V E6 (9 m3) - Aina vaan paranee

Share |
31.07.2017 6:11

dailyy1.jpg

Iveco uudisti kevyesti Daily -mallistoaan. Euro 6 -päivitetyn Dailyn erottaa parhaiten uudesta etumaskista.  

Iveco Daily pakettiautomalliston juuret löytyvät jo lähes 40 vuoden takaa. Mallin hyvän myyntimenestyksen takana on laaja, asiakkaiden tarpeisiin mukautuva mallisto ja luotettava tekniikka. Dailyt ovat alusta alkaen rakentuneet klassisen tikapuurungon ja takavedon varaan. Sittemmin mallistoa on täydennetty nelivetomalleilla. Tuore, viime vuoden puolella esitelty Euro 6 -päästötason Daily -mallisto perustuu vuonna 2014 esiteltyyn, täydellisesti uudistettuun, kolmannen sukupolven Dailyyn. Merkittävimmät uudistukset kohdistettiin akseliväliin, jousitukseen, ohjaamoon sekä keulan muotoiluun. Samalla moottorit ja voimansiirto uudistettiin ja valinnaisvarusteiden puolelle tuotiin tarjolle 8-vaihteinen momentinmuuntimella varustettu automaattivaihteisto. 

dailyy5.jpg

Maltillisesti päivitetty

Dailyn Euro 6 -malleissa pakokaasupäästöjä puhdistetaan urealiuosta hyödyntävän jälkikäsittelylaitteiston voimin. Automaattivaihteistoa tarjotaan jatkossa myös 136-heppaisen myllyn yhteyteen. Sisustan puolella uusittiin väriteemoja ja istuimien verhoilumateriaaleja sekä esiteltiin pakettiautokäyttöön räätälöidyt liitettävyyspalvelut. 

Lisävarusteiden puolelle saatettiin nahkapäällysteinen ohjauspyörä ja kangasverhoillut niskatuet. Automaattivaihteiset mallit tunnistaa jatkossa sinimustasta sisustasta ja krominkiiltoisesta etumaskista. Rahtitilaan vietiin LED-valaistus.

dailyy33.jpg

Laaja mallisto

Umpipakettiautoa on tarjolla viitenä eri sisäpituutena (2,6 m - 5,1 m), kolmella eri akselivälillä (3,0 m - 4,1 m) ja sisäkorkeudella (1,54 m - 2,1 m). Tavaratilavaihtoehtoja on yhdeksän 7,3 kuutiosta aina 19,6 kuutioon asti. Kokonaispainot alkavat 3,3 ja päättyvät tasan 7-tonniin.  Konepuolella on tarjolla 2,3 ja 3,0 litran rivinelikot teholuokissa 116 - 205 hevosvoimaa. Vakiovaihteistona on 6-vaihteinen manuaali; 8 -lovinen automaatti on tarjolla lisähinnasta.

dailyy2.jpg

Ajossa miellyttävä

Nyt koeajettavan 9 m3 Dailyn akseliväli on 3,52 m ja kokonaispaino 3500 kg. Kantavuudeksi jää noin 1300 kg. Voimanlähteenä on 8-portaisen Hi-Matic automaattivaihteiston kanssa uutena vaihtoehtona tarjottava 136 hv / 350 Nm suoritusarvoihin yltävä 2,3 litran yhteispaineruiskutusdiesel. 

Jo koeajon ensimetrit paljastavat että Euro 6 -tekniikkaan siirtymisen myötä sisämelun taso on laskenut entisestään. Ajettavuutta leimaa helppous ja vaivattomuus. Ohjaus on tarkka ja keskittää asiallisesti, tarjoten hyvän tuntuman kautta linjan. Runkorakenteen ja takavedon ansiosta Dailyn kääntyvyys on luokkansa kärkeä. Jousitus ottaa tienpinnan epätasaisuudet jämäkästi vastaan kuormalla tai ilman.

Moottori ja vaihteisto pelaavat hyvin yhteen. Kone vetää tehokkaasti läpi koko kierrosalueen. Ivecon automaattivaihteiston yhteydessä lanseeraaman PWR eli vaihteiston teho-ohjelman ansiosta etenemistahti säilyy ripeänä raskailla kuormilla sekä perävaunua vedettäessä. Kärryn massa voi olla jopa 3500 kg. 

Koeajetun auton varustusta oli täydennetty tehokkailla Lazer LED-lisäpitkillä sekä peräpäähän kattolinjaan viedyillä työvaloilla, joita pystyi hyödyntämään myös peruutettaessa.

Ostaisinko?

Uudet, joskin maltilliset päivitykset tarjoavat pienen piristyksen. Suomalaisittain tärkein uudistus on automaatin liittäminen meillä suositun 146 hv koneen yhteyteen. 

Kattava korikoko- ja varustevaihtoehtotarjonta sekä 8-vaihteinen automaattivaihteisto yhdistettynä hyvään ajettavuuteen, kilpailukykyiseen hinnoitteluun ja laaja-alaisiin Elements -huoltopalvelupaketteihin ovat oivallisia houkuttimia asiakashankinnassa. 

Iveco Daily malliston hinnat alkavat 35.646,10 eurosta (sis. Alv 24% ja autoveron 4.276,10 eur). Koeajetun Daily 35S14A8 V mallin hinta varusteineen on 43.068,87 euroa (sis. Alv 24 % ja autoveroa 4.960,87 eur).

18.07.2018 19:01Mid Finland Truckmeeting lauantaina Viitasaarella - Koura-Autojen osastolla paljon nähtävää - jakelussa Metsäalan Ammattilehti
18.07.2018 18:01Ruotsissa on otettu käyttöön 12 000 kilometriä BK4 -luokan teitä 74 tonnin kokonasmassoille
18.07.2018 17:11AMMATTILEHTI KOEAJAA: Mercedes-Benz GLA 220d 4Matic
18.07.2018 10:10Yhdysvalloissa hyötyautomyynti vahvassa kasvussa - kertoo osaltaan talouden nosteesta
17.07.2018 19:02Interforst 2018 -metsäkonemessu Saksassa Münchenissä tällä viikolla - Ammattilehti paikalla ja raporttia luvassa
17.07.2018 11:11Kalle Hakala Volvo Truck Center itä-Suomen aluejohtajaksi
17.07.2018 10:01Fomatec esittelee maailman ensimmäisen täysautomaattisen ketjunteroituslaitteiston
17.07.2018 9:33Mercedes-Benzin raskaat kuorma-autot kasvussa puolen vuoden jälkeen - kiri vahvistui kesäkuussa
16.07.2018 16:33Uusi Olofsfors CoverX metsäkonetela ensiesittelyssä Interforstissa Münchenissä 18.-22.7. - osastolla paikalla Metsätyön edustaja
16.07.2018 15:01Land Rover Discoveryllä isojen asioiden edessä

Siirry arkistoon »