Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:6548110 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

24.9.2017 0:01Terminatorimyynnin "Suomi -100" viikko tuo meille ennätystilauskannan - tilausaikaa jäljellä sunnuntaihin klo 24:00 saakka.?Lue lisää »23.9.2017 16:00Euroopan paperiteollisuus edelläkävijä energiatehokkuudessa sekä uusiutuvan energian käytössäLue lisää »23.9.2017 11:00Komatsu Forestin suunnitelmia Länsi-Suomen konepäivien varalleLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

24.9.2017 0:01Terminatorimyynnin "Suomi -100" viikko tuo meille ennätystilauskannan - tilausaikaa jäljellä sunnuntaihin klo 24:00 saakka.?Lue lisää »23.9.2017 16:00Euroopan paperiteollisuus edelläkävijä energiatehokkuudessa sekä uusiutuvan energian käytössäLue lisää »23.9.2017 11:00Komatsu Forestin suunnitelmia Länsi-Suomen konepäivien varalleLue lisää »

Kellotrans Oy:lle PM28.5SP -kappaletavara- nosturilla varustettu Scania G450 kuorma-auto

Share |
03.12.2014 12:30

kellotrans1.jpg

Koivunen Oy:n pihalla luovutettiin 31.10.2014 tuusulalaiselle Kellotrans Oy:lle PM28.5SP-kappaletavaranosturilla varustettu Scania G450 kuorma-auto.

(kuva: Luovutustilaisuudessa olivat mukana vasemmalta alkaen Tikkanen Racing Oy:stä Ari Tikkanen, Kellotrans Oy:stä  Matti Tikkanen sekä Jukka Alatalo, Koivunen Oy:stä Pasi Merkkiniemi, Suomen Kuljetuslaite Oy:stä Veijo Varonen ja Scania Suomi Oy:stä Petri Torkkeli.)

Italialaiset PM-kappaletavaranosturit kuuluvat Koivunen Oy:n tuotevalikoimaan. Nosturin asennuksesta ja ajoneuvon päällirakenteista vastasi Koivunen konserniin kuuluva Suomen Kuljetuslaite Oy.

Scaniaan asennettu nosturi on malliltaan PM28526SP. Nosturiin kuuluu kuusi hydraulista jatketta ja niillä ulottuvuus sivulle on 17 metriä. Nostokyky puomien päästä on 1090 kg. PM28526SP-nosturi on varustettu Danfoss PVG32-ohjausventtiilillä sekä Scanrecon radio-ohjauksella.

kellotrans2.jpg

(kuva: Ajoneuvon vakaus varmistetaan nosturien omien jalkojen lisäksi taakse asennetulla Maxistab 2 EHO/ S K- tukijalkasarjalla. Muita Scanian varustelussa käytettyjä osia olivat mm. TAV-vetokytkin (Dolly) ja ylileveän kuljetuksen valosarjat. Edellä mainittujen lisäksi, Suomen Kuljetuslaite Oy asensi ajoneuvon perään tikastelineet, joita voi hyödyntää myös ajosiltojen käytössä.)

Ajoneuvon vakaudesta pitävät huolen nosturin omat, 7,4 metriä tukiväliltään olevat radio-ohjattavat tukijalat, sekä nosturin kuormanvalvontaan yhdistetty Interlock Type 5-tukijalkavalvontajärjestelmä. Vakauden parantamiseksi, ajoneuvon perään on asennettu lisäksi hydraulisesti leviävä Maxistab 2 EHO -tukijalkasarja. Sen tukiväli on 3,3 metriä.

Muita ajoneuvon varustelussa käytettyjä osia olivat mm. kotimainen TAV-vetokytkin (Dolly) sekä ylileveän kuljetuksen valosarjat, jotka asennettiin Suomen Kuljetuslaite Oy:n toimesta. 

Kellotrans Oy on vuonna 1999 perustettu yritys. Yrityksen kalusto koostuu viidestä ajoneuvosta. Näistä neljä on nosturiautoja ja yksi koukkulaite-auto. Kellotrans Oy tekee kuljetus- ja nostopalveluja tiiviissä yhteistyössä Tikkanen Racing Oy:n kanssa. 

24.09.2017 0:01Terminatorimyynnin "Suomi -100" viikko tuo meille ennätystilauskannan - tilausaikaa jäljellä sunnuntaihin klo 24:00 saakka.?
23.09.2017 16:00Euroopan paperiteollisuus edelläkävijä energiatehokkuudessa sekä uusiutuvan energian käytössä
23.09.2017 11:00Komatsu Forestin suunnitelmia Länsi-Suomen konepäivien varalle
23.09.2017 10:00Ely-keskuksen ja Metsähallituksen näkemykset ovat yhteneväiset Oulujärvellä - suunnitellut hakkuut saadaan toteuttaa saarissa
23.09.2017 9:00Stuttgartin lentoaseman maa-ajoneuvojen polttoaineeksi Neste MY uusiutuva diesel
22.09.2017 18:00Ponsse ja Epec perustavat tuotekehitysyksikön Tampereelle
22.09.2017 16:00Nimityksiä Kesla Oyj:ssä
22.09.2017 15:11Hallituksen esitys liikenne- ja viestintäministeriön budjetiksi 3,36 mrd. euroa
22.09.2017 11:00John Deeren nettovoitto kolmannella vuosineljänneksellä on 642 miljoonaa dollaria
22.09.2017 10:00Lue tästä uusin Real Machineryn mielenkiintoinen asiakaslehti

Siirry arkistoon »