Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:8934495 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.6.2018 16:11Daimler Trucksin tilaukset lisääntyivät alkuvuonna 49 prosenttiaLue lisää »20.6.2018 13:00Katso tästä Juhannuksen aukioloajat Ponssen huoltopalvelukeskuksissaLue lisää »20.6.2018 11:00Valmet Automotive on valmistanut jo 100 000 GLC-katumaasturiaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.6.2018 16:11Daimler Trucksin tilaukset lisääntyivät alkuvuonna 49 prosenttiaLue lisää »20.6.2018 13:00Katso tästä Juhannuksen aukioloajat Ponssen huoltopalvelukeskuksissaLue lisää »20.6.2018 11:00Valmet Automotive on valmistanut jo 100 000 GLC-katumaasturiaLue lisää »

Kellotrans Oy:lle PM28.5SP -kappaletavara- nosturilla varustettu Scania G450 kuorma-auto

Share |
03.12.2014 12:30

kellotrans1.jpg

Koivunen Oy:n pihalla luovutettiin 31.10.2014 tuusulalaiselle Kellotrans Oy:lle PM28.5SP-kappaletavaranosturilla varustettu Scania G450 kuorma-auto.

(kuva: Luovutustilaisuudessa olivat mukana vasemmalta alkaen Tikkanen Racing Oy:stä Ari Tikkanen, Kellotrans Oy:stä  Matti Tikkanen sekä Jukka Alatalo, Koivunen Oy:stä Pasi Merkkiniemi, Suomen Kuljetuslaite Oy:stä Veijo Varonen ja Scania Suomi Oy:stä Petri Torkkeli.)

Italialaiset PM-kappaletavaranosturit kuuluvat Koivunen Oy:n tuotevalikoimaan. Nosturin asennuksesta ja ajoneuvon päällirakenteista vastasi Koivunen konserniin kuuluva Suomen Kuljetuslaite Oy.

Scaniaan asennettu nosturi on malliltaan PM28526SP. Nosturiin kuuluu kuusi hydraulista jatketta ja niillä ulottuvuus sivulle on 17 metriä. Nostokyky puomien päästä on 1090 kg. PM28526SP-nosturi on varustettu Danfoss PVG32-ohjausventtiilillä sekä Scanrecon radio-ohjauksella.

kellotrans2.jpg

(kuva: Ajoneuvon vakaus varmistetaan nosturien omien jalkojen lisäksi taakse asennetulla Maxistab 2 EHO/ S K- tukijalkasarjalla. Muita Scanian varustelussa käytettyjä osia olivat mm. TAV-vetokytkin (Dolly) ja ylileveän kuljetuksen valosarjat. Edellä mainittujen lisäksi, Suomen Kuljetuslaite Oy asensi ajoneuvon perään tikastelineet, joita voi hyödyntää myös ajosiltojen käytössä.)

Ajoneuvon vakaudesta pitävät huolen nosturin omat, 7,4 metriä tukiväliltään olevat radio-ohjattavat tukijalat, sekä nosturin kuormanvalvontaan yhdistetty Interlock Type 5-tukijalkavalvontajärjestelmä. Vakauden parantamiseksi, ajoneuvon perään on asennettu lisäksi hydraulisesti leviävä Maxistab 2 EHO -tukijalkasarja. Sen tukiväli on 3,3 metriä.

Muita ajoneuvon varustelussa käytettyjä osia olivat mm. kotimainen TAV-vetokytkin (Dolly) sekä ylileveän kuljetuksen valosarjat, jotka asennettiin Suomen Kuljetuslaite Oy:n toimesta. 

Kellotrans Oy on vuonna 1999 perustettu yritys. Yrityksen kalusto koostuu viidestä ajoneuvosta. Näistä neljä on nosturiautoja ja yksi koukkulaite-auto. Kellotrans Oy tekee kuljetus- ja nostopalveluja tiiviissä yhteistyössä Tikkanen Racing Oy:n kanssa. 

20.06.2018 16:11Daimler Trucksin tilaukset lisääntyivät alkuvuonna 49 prosenttia
20.06.2018 13:00Katso tästä Juhannuksen aukioloajat Ponssen huoltopalvelukeskuksissa
20.06.2018 11:00Valmet Automotive on valmistanut jo 100 000 GLC-katumaasturia
19.06.2018 20:33Euroforest 2018 -metsäkonemessut Ranskassa juhannusviikonloppuna 21.-23.6. - Ammattilehti ja Forest Machine Magazine paikalla
19.06.2018 11:01Volvo FH 25 juhlamalli - kunnianosoitus legendalle
19.06.2018 9:50Uusi Nokian Tractor King - mullistava pinnasta ytimeen - erittäin hyvä rengas metsäkäyttöön - ensiesittely Euroforestissa Ranskassa 21.-23.6.
19.06.2018 9:30Kuorellinen puutavara tulee kuljettaa metsistä pois ennen keskikesää
19.06.2018 9:22Polttopuun käyttö lisääntyi seitsemään miljoonaan kuutiometriin
19.06.2018 8:00Tapio-konserniin kuuluva Metsäkustannus Oy on ostanut Karttakeskuksen kuluttajaliiketoiminnan
18.06.2018 19:11Mercedes-Benzin raskaat kuorma-autot 9 prosentin kasvussa Suomessa

Siirry arkistoon »