Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:6997510 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.11.2017 14:25Tässä ovat Vuoden Auto Suomessa 2018 finalistitLue lisää »22.11.2017 22:00DAFin Uusi CF ja XF äänestettiin vuoden 2018 kansainväliseksi kuorma-autoksiLue lisää »22.11.2017 17:30Vähätteleekö kasvihuonekaasuinventaario turvemaiden hiilipäästöjä?Lue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.11.2017 14:25Tässä ovat Vuoden Auto Suomessa 2018 finalistitLue lisää »22.11.2017 22:00DAFin Uusi CF ja XF äänestettiin vuoden 2018 kansainväliseksi kuorma-autoksiLue lisää »22.11.2017 17:30Vähätteleekö kasvihuonekaasuinventaario turvemaiden hiilipäästöjä?Lue lisää »

Kellotrans Oy:lle PM28.5SP -kappaletavara- nosturilla varustettu Scania G450 kuorma-auto

Share |
03.12.2014 12:30

kellotrans1.jpg

Koivunen Oy:n pihalla luovutettiin 31.10.2014 tuusulalaiselle Kellotrans Oy:lle PM28.5SP-kappaletavaranosturilla varustettu Scania G450 kuorma-auto.

(kuva: Luovutustilaisuudessa olivat mukana vasemmalta alkaen Tikkanen Racing Oy:stä Ari Tikkanen, Kellotrans Oy:stä  Matti Tikkanen sekä Jukka Alatalo, Koivunen Oy:stä Pasi Merkkiniemi, Suomen Kuljetuslaite Oy:stä Veijo Varonen ja Scania Suomi Oy:stä Petri Torkkeli.)

Italialaiset PM-kappaletavaranosturit kuuluvat Koivunen Oy:n tuotevalikoimaan. Nosturin asennuksesta ja ajoneuvon päällirakenteista vastasi Koivunen konserniin kuuluva Suomen Kuljetuslaite Oy.

Scaniaan asennettu nosturi on malliltaan PM28526SP. Nosturiin kuuluu kuusi hydraulista jatketta ja niillä ulottuvuus sivulle on 17 metriä. Nostokyky puomien päästä on 1090 kg. PM28526SP-nosturi on varustettu Danfoss PVG32-ohjausventtiilillä sekä Scanrecon radio-ohjauksella.

kellotrans2.jpg

(kuva: Ajoneuvon vakaus varmistetaan nosturien omien jalkojen lisäksi taakse asennetulla Maxistab 2 EHO/ S K- tukijalkasarjalla. Muita Scanian varustelussa käytettyjä osia olivat mm. TAV-vetokytkin (Dolly) ja ylileveän kuljetuksen valosarjat. Edellä mainittujen lisäksi, Suomen Kuljetuslaite Oy asensi ajoneuvon perään tikastelineet, joita voi hyödyntää myös ajosiltojen käytössä.)

Ajoneuvon vakaudesta pitävät huolen nosturin omat, 7,4 metriä tukiväliltään olevat radio-ohjattavat tukijalat, sekä nosturin kuormanvalvontaan yhdistetty Interlock Type 5-tukijalkavalvontajärjestelmä. Vakauden parantamiseksi, ajoneuvon perään on asennettu lisäksi hydraulisesti leviävä Maxistab 2 EHO -tukijalkasarja. Sen tukiväli on 3,3 metriä.

Muita ajoneuvon varustelussa käytettyjä osia olivat mm. kotimainen TAV-vetokytkin (Dolly) sekä ylileveän kuljetuksen valosarjat, jotka asennettiin Suomen Kuljetuslaite Oy:n toimesta. 

Kellotrans Oy on vuonna 1999 perustettu yritys. Yrityksen kalusto koostuu viidestä ajoneuvosta. Näistä neljä on nosturiautoja ja yksi koukkulaite-auto. Kellotrans Oy tekee kuljetus- ja nostopalveluja tiiviissä yhteistyössä Tikkanen Racing Oy:n kanssa. 

23.11.2017 14:25Tässä ovat Vuoden Auto Suomessa 2018 finalistit
22.11.2017 22:00DAFin Uusi CF ja XF äänestettiin vuoden 2018 kansainväliseksi kuorma-autoksi
22.11.2017 17:30Vähätteleekö kasvihuonekaasuinventaario turvemaiden hiilipäästöjä?
22.11.2017 17:30MacGregorille kattava tilaus Summit LNG Terminalilta Bangladeshista
22.11.2017 12:09Nurminen Logistics järjestää kokojunakuljetuksen Suomesta Kiinaan
22.11.2017 11:00Stora Enso myy Baienfurtin arkittamoliiketoiminnan
22.11.2017 9:00Muistithan ilmoittaa autosi takaisin liikenteeseen - lakimuutoksen jälkeen liikennekäytöstä poistetulla autolla ajamisesta tulee vähintään tonnin lisävero
21.11.2017 16:40Koskitukki Vantaan Energian uuden Martinlaakson biovoimalaitoksen polttoainetoimittajaksi
21.11.2017 15:01Tammikuussa alkaa Valtimolla neljä uutta koulutusta - hanki itsellesi uusi ammatti metsäkonealalta tai puutavarankuljetuksesta
21.11.2017 14:44Tilaa Fleetguard Fleetcool OAT jäähdytysnestettä Voitelukeskukselta - yksi jäähdytysneste väristä välittämättä

Siirry arkistoon »