Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:7914982 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.2.2018 17:20Gasumille investointitukea tankkausasemaverkoston laajentamiseksi RuotsissaLue lisää »23.2.2018 9:30Metsä Group maksaa omistajajäsenten kuitupuille tuplabonuksetLue lisää »23.2.2018 9:06Volkswagen Touareg uudistuuLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.2.2018 17:20Gasumille investointitukea tankkausasemaverkoston laajentamiseksi RuotsissaLue lisää »23.2.2018 9:30Metsä Group maksaa omistajajäsenten kuitupuille tuplabonuksetLue lisää »23.2.2018 9:06Volkswagen Touareg uudistuuLue lisää »

Kellotrans Oy:lle PM28.5SP -kappaletavara- nosturilla varustettu Scania G450 kuorma-auto

Share |
03.12.2014 12:30

kellotrans1.jpg

Koivunen Oy:n pihalla luovutettiin 31.10.2014 tuusulalaiselle Kellotrans Oy:lle PM28.5SP-kappaletavaranosturilla varustettu Scania G450 kuorma-auto.

(kuva: Luovutustilaisuudessa olivat mukana vasemmalta alkaen Tikkanen Racing Oy:stä Ari Tikkanen, Kellotrans Oy:stä  Matti Tikkanen sekä Jukka Alatalo, Koivunen Oy:stä Pasi Merkkiniemi, Suomen Kuljetuslaite Oy:stä Veijo Varonen ja Scania Suomi Oy:stä Petri Torkkeli.)

Italialaiset PM-kappaletavaranosturit kuuluvat Koivunen Oy:n tuotevalikoimaan. Nosturin asennuksesta ja ajoneuvon päällirakenteista vastasi Koivunen konserniin kuuluva Suomen Kuljetuslaite Oy.

Scaniaan asennettu nosturi on malliltaan PM28526SP. Nosturiin kuuluu kuusi hydraulista jatketta ja niillä ulottuvuus sivulle on 17 metriä. Nostokyky puomien päästä on 1090 kg. PM28526SP-nosturi on varustettu Danfoss PVG32-ohjausventtiilillä sekä Scanrecon radio-ohjauksella.

kellotrans2.jpg

(kuva: Ajoneuvon vakaus varmistetaan nosturien omien jalkojen lisäksi taakse asennetulla Maxistab 2 EHO/ S K- tukijalkasarjalla. Muita Scanian varustelussa käytettyjä osia olivat mm. TAV-vetokytkin (Dolly) ja ylileveän kuljetuksen valosarjat. Edellä mainittujen lisäksi, Suomen Kuljetuslaite Oy asensi ajoneuvon perään tikastelineet, joita voi hyödyntää myös ajosiltojen käytössä.)

Ajoneuvon vakaudesta pitävät huolen nosturin omat, 7,4 metriä tukiväliltään olevat radio-ohjattavat tukijalat, sekä nosturin kuormanvalvontaan yhdistetty Interlock Type 5-tukijalkavalvontajärjestelmä. Vakauden parantamiseksi, ajoneuvon perään on asennettu lisäksi hydraulisesti leviävä Maxistab 2 EHO -tukijalkasarja. Sen tukiväli on 3,3 metriä.

Muita ajoneuvon varustelussa käytettyjä osia olivat mm. kotimainen TAV-vetokytkin (Dolly) sekä ylileveän kuljetuksen valosarjat, jotka asennettiin Suomen Kuljetuslaite Oy:n toimesta. 

Kellotrans Oy on vuonna 1999 perustettu yritys. Yrityksen kalusto koostuu viidestä ajoneuvosta. Näistä neljä on nosturiautoja ja yksi koukkulaite-auto. Kellotrans Oy tekee kuljetus- ja nostopalveluja tiiviissä yhteistyössä Tikkanen Racing Oy:n kanssa. 

23.02.2018 17:20Gasumille investointitukea tankkausasemaverkoston laajentamiseksi Ruotsissa
23.02.2018 9:30Metsä Group maksaa omistajajäsenten kuitupuille tuplabonukset
23.02.2018 9:06Volkswagen Touareg uudistuu
22.02.2018 23:16Alumiinipankon paras ominaisuus on vaikutelma ruostumattomuudesta - teräspankolla huonoin ominaisuus on ruostuminen.
22.02.2018 17:44Tervetuloa huomenna perjantaina ja lauantaina! Komatsu 901XC -hakkuukone saapuu Sotkamoon perjantaina ja lauantaina 23.-24. helmikuuta
22.02.2018 13:00TM: Opel Insignia on Vuoden Talviauto 2018
22.02.2018 12:30Volvo Trucks entistäkin vahvemmin mukana Puunkuormaajamestari 2018 -kisassa
22.02.2018 9:25Mercedes-Benz: vuoteen 2022 mennessä, luvassa yli uutta 50 sähkö- ja hybridimallia
22.02.2018 9:20Vuoden arktinen muotoiluyritys 2018 -palkinto on myönnetty Aurora eMotionin sähkökelkalle
22.02.2018 9:15Puukauppa kävi vilkkaana vuonna 2017

Siirry arkistoon »