Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:15565876 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

13.12.2019 9:00Kansantalouden tuotanto kasvoi lokakuussa vuodentakaisestaLue lisää »12.12.2019 18:11Bioenergia ry:n uusi strategia tähyää hiilinegatiiviseen tulevaisuuteenLue lisää »12.12.2019 17:11Hämeenlinnan joukkoliikenne vahvistuu kuudella biokaasubussillaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

13.12.2019 9:00Kansantalouden tuotanto kasvoi lokakuussa vuodentakaisestaLue lisää »12.12.2019 18:11Bioenergia ry:n uusi strategia tähyää hiilinegatiiviseen tulevaisuuteenLue lisää »12.12.2019 17:11Hämeenlinnan joukkoliikenne vahvistuu kuudella biokaasubussillaLue lisää »

Kuva-albumi

Katso video.

Share |
Katso video.
Arvosana kuvasta ( 0 arvostelua ):

Kuvan tiedot:

Avainsanat: Ei avainsanoja
Kuvakoot:
Esikatselukuva
Pieni kuva
Suuri kuva
Alkuperäinen kuva
Kuvaa on katsottu 4602 kertaa

Muut kuvat:

Kuormasidonnan toiminta , kuva videosta jarrutuksen alkuvaiheesta.Kuormasidonnan toiminta , kuva videosta jarrutuksen alkuvaiheesta.
Edellinen kuva:Seuraava kuva:
Pohjavarhi pysynyt paikoillaan pankkorunkojen terävien liukuestepintojen pitämänä.Kuormasidonnan toiminta , kuva videosta jarrutuksen alkuvaiheesta.

Kommentit

Jaaha tätä paskaa.Videossa näkyy kuinka takanipunpohja tehty etunipun pohjaa korkeammaksi ja etuosa päällään eteenpäin.olipa pankot mitkähyvään niin tulos sama.Olisi jokela lastannut omansa seipäät samalla tavalla ja näyttänyt mikä silloin tulos,luultavasti aivan sama
Lähettäjä Hupatusta / 16.11.2015

Kokeileppa vetaa liinat kiinni kuivalla asfaltilla vaikkapa tuosta viidesta kympista. ota kuitenkin nosturi perasta ekaksi.
Lähettäjä kokeileppa vaan vaikkapa taydella nipulla ja edullisesti lastattuna... / 16.11.2015

Noin se toimii ketjusidoksin .
Lähettäjä luistavat pankot / 16.11.2015

Jouduimpa jarruttamaan erään kerran nosturihytin verran.
Lähettäjä Roope / 17.11.2015

Tässä tapauksessa ei taida pankon merkillä tai mallilla olla mitään tekemistä liukumisen kanssa. Pohjimmaiset eivä ole luikuneet ollenkaan. Panehan jatkossa rehellisiä vertailuja. Häpeä Jokela jos osaat!!
Lähettäjä excenteri / 17.11.2015

tämä ei ollut jokelan testi tämä ei ollut jamk:n testi vaan testin suoritti jao yhdessä kuljetus yrittäjän kanssa nämä kuvat ovat screenshotteja mtv:n sivuilta löytyneestä videosta...

itsellä kokemusta äkkijarrutuksessa xxl pankkojen kanssa jolloin tilanne oli sama ainut että pankot tuli mukana hajottaen pankkojen kiinnikkeet
Lähettäjä kuvat screenshotteja / 17.11.2015

Jokelan suunnittelemat ne nämäkin pankot on, vaikka valmistaja onkin kuormaväline. Kuorman puut on keruukuorma, joka puun ympärillä on jääkerros. Joka testintuloksista kyllä ilmenee, mutta kukin näkyy tulkitsevan kuvaa tavallaan.
Lähettäjä jarruttaja / 18.11.2015

Turhaa metelöintiä. Puut ois luistanut joka pankolla.
Lähettäjä pölkky / 18.11.2015

Junavaunujen pankoissa on liukuesteet myös tolpissa.
Lähettäjä ...... / 19.11.2015

Exten Comissa on pitävät kuormankiristimet. Testituloksia varmasti on tehty.
Lähettäjä Marko / 19.11.2015

Kuormankiristimet taitaa olla yleisemmin alamitassa, kun nippukoko on kasvanut viidestätoista tonnista kahteenkymmeneen.
Lähettäjä Manu / 19.11.2015

Liekkö niin että tärkein tulee kuvista selväksi. Vähennetään tyhjää puhetta ja lisätään turvallisuuteen vaikuttavia tekoja. Ja nämä kahden utopian klaanit Ala-Kutsi vs Jokela, niin kyllä on tullut poijaat selväksi, ei enää lehtien palstoille eikä nettikommentointiin, muitakin napoja maailmassa.
Lähettäjä Tere / 19.11.2015

Ja kyllä, luetaan kaikkia alan julkaisuja, ei yhtä uskontoa.
Lähettäjä Terse / 19.11.2015

Ja jos ihan piirulleen, niin tietoa, alan tietoa. Testejä muuten voi tehdä kuka tahaan ja millaisia hyvään ja kaikenlaisilla johtopäätöksillä. Toivottavasti nyt kun HCT-yhdistelmiä (vai mikä nyt olikaan, lyhenne Lontoosta) ja niiden vaikutuksia arvioidaan tekun ja yliopiston taholta niin saadaan todellista infoa autoilijan ja teollisuuden saavuttamista hyödyistä, tai jopa saavuttamatta jääneistä. Tiede on havaintoja, havaintoja todellisuudesta. Eli katsotaan, oliko utopioissa totuutta, kuka hyötyi, kuka maksoi.
Lähettäjä Pekko Paavali / 19.11.2015

Tuohan on helppo kokeilla kaikilla nyky-yhdistelmillä.

Avoin tie, 4.4m kuormakorkeus ja täysi kuorma.

Nopeus 80 km ja kuiva tie. Liinat kiinni täydellä jarruteholla.

Mitenkä kävi ????
Lähettäjä Omakohtainen todellisuus..... / 20.11.2015

Onko kokemuksia, pysyykö niput kuormassa ???
Lähettäjä ?????? / 20.11.2015

Lentääkö kolmoset polulle ??
Lähettäjä ??? / 21.11.2015

minäkin ymmärtänyt, että tässä on ihan alan spesialistin kamppeet kokeessa, joka ei jokelan kanssa ole kyllä tehnyt tuota koetta.
Lähettäjä julli / 21.11.2015

Jos oikein ymmärsin niin Jokela kertoi tässä lehdessä, etteivät pankot ole EU-vaatimuksen mukaisia vaan täyttävät ARK:n v1982 vaatimukset
Lähettäjä ??? / 21.11.2015

Kun pankot täyttävät Liikenneministeriön asetuksen 940 vuodelta 1982 , ovat ne myös Eu vaatimusten mukaisia.

Samassa asetuksessa 940 on määritelty myös puutavarayhdistelmän ja sen nippujen sidontavaatimukset.
Lähettäjä Heikki Jokela / 21.11.2015

10 §

Pankkojen lukumäärä ja lujuus

Pankkoja tulee olla kutakin puun tai muun vastaavan pitkän tavaran nippua kohti vähintään kaksi. Pankkoja tulee olla niin monta ja niiden sivutolppien niin tukevia, ettei tolppiin synny pysyvää muodonmuutosta, kun tolpan yläpäähän, vähintään 2 m:n korkeudelle pankkorakenteen poikkipalkin yläpinnasta kohdistetaan vaakasuunnassa neljännes pankkoa kohti tulevan kuorman painosta.

11 §

Pankkorakenteet

Ajoneuvon rakenteen tai varustuksen tulee olla sellainen, että kahden peräkkäisen pankon välissä oleva nippu voidaan sitoa ajoneuvon alustaan tai kuormakoriin. Milloin peräkkäisten pankkojen välinen etäisyys on yli 2,5 metriä, tulee sitominen voida suorittaa kahdella erillisellä sidoksella.

Laukaistavien sivutolppien alapäiden on oltava varmistettu helposti irrotettavilla sokilla tai varmistusketjuilla. Tolpat on voitava laukaista kuorman purkamissuunnan vastaiselta puolelta.

Puutavarapankon poikkipalkin on oltava varustettu ylöspäin suunnatulla, vähintään 10 mm:n korkuisella särmällä, joka estää puiden liukumista pituussuunnassa.
Lähettäjä 940 / 21.11.2015

14 §

Sitomisvälineet

Kuorman liikkumista eteenpäin estävien sidoksien nimellislujuuksien summan kuormatilan molemmilta puolilta yhteen laskettuna on oltava vähintään kuorman painon suuruinen sekä sivuille ja taaksepäin vähintään puolet kuorman painosta, jollei kuorman tuenta ja kitka kuorman ja kuormatilan pohjan välillä tai kuorman laatu salli pienempää sidonnan lujuutta.

Uuden sitomisvälineen tulee kestää nimellislujuuteen nähden kaksinkertainen ja sen metalliosien 1,4 kertainen kuormitus murtumatta.

Sitomisvälineen kunto on tarkastettava riittävän usein. Vaurioituneita tai kulumisesta johtuen heikentyneitä samoinkuin epäasiallisesti korjattuja sitomisvälineitä ei saa käyttää.

Sitomisvyössä tulee olla merkintä sen nimellislujuudesta ja valmistusajankohdasta.
Lähettäjä 940 / 21.11.2015

15 §

Kiristyslaite

Kiristyslaitteen lujuuden on oltava vähintään yhtä suuri kuin sen kanssa käytetyn sitomisvälineen lujuus. Kiristyslaitteella on saavutettava vähintään 5 prosenttia sitomisvälineen nimellislujuudesta vastaava kiristysvoima, kun kiristyslaitteeseen vaikutetaan 0,5 kN:n käsivoimalla.

Kiristyslaite saa olla myös neste- tai ilmanpaineen avulla jatkuvatoiminen edellyttäen, että auton ohjaamossa on laite, joka varoittaa kiristyslaitteen toiminnan kannalta liian alhaisesta neste- tai ilmanpaineesta.
Lähettäjä 940 / 21.11.2015

17 §

Erityismääräykset puutavaran ja kontin sitomisesta

Kuljetettaessa puu- tai muuta vastaavaa pitkää tavaraa on se sidottava ajoneuvon alustaan tai kuormakoriin vähintään yhdellä sidoksella. Jos kuljetettavan tavaran nimellispituus on suurempi kuin 3 metriä, on käytettävä vähintään kahta sidosta ja jos kuljetettava esine tai tavaranippu on tuettu sivutolppia vasten, tulee sen nojata vähintään kahteen saman sivun pystytolppaan.

Kontti, jota ei voida lukita konttilukoilla, on sidottava vähintään neljällä sidoksella yläkulmakiinnittimistä sekä tarvittaessa tuettava kuormakoriin.
Lähettäjä 940 / 21.11.2015

Kymppitonnin kolmosnippu on siis sidottava 5 tonnin liinalla tai ketjulla,

- jollei kuorman tuenta ja kitka kuorman ja kuormatilan pohjan välillä tai kuorman laatu salli pienempää sidonnan lujuutta.

Mitenkä tuo nyt sitten määritellään.

- Pyöreät lähes kitkattomat pinnat / terävät kunnon liukuesteiset pinnat ????
Lähettäjä niin mitenkäs se meneekään ???? / 21.11.2015

Eikai kukaan tosissaan väitä että tolpan ja pankkorungon topparit olis huono asia?
Lähettäjä ? / 22.11.2015

"Kun pankot täyttävät Liikenneministeriön asetuksen 940 vuodelta 1982 , ovat ne myös Eu vaatimusten mukaisia"
Vuonna 1982 ei vaadittu ISO9001 laatustandardia ym hölynpölyä jotka nyt ovat pakollisia
Lähettäjä ??? / 22.11.2015

Ovatko ???
Lähettäjä ??? / 22.11.2015

Jokelella on näissä asioissa omat säännöt. Taipumankin se laskee murtorajan suhteen ja laskut ?????
Lähettäjä noin vain / 23.11.2015

Rollari pohuu omiaan....
Lähettäjä taipumalaskennasta / 23.11.2015

Olin mukana 1980 luvulla laatimassa puutavarapankoille tulleita säädöksiä. Ne tehtiin sen ajan vaatimusten mukaisiksi.

Tuosta sääntöjentekoajasta on nippukoot kasvaneet 10 tonnista 20 tonniin ja rulppakoekwudet ensin 4,0 metristä 4.2 metriin ja nyt 4.4 metriin.

Nämä muutokset asettavat pankkojen suunnittelun, valmistuksen ja käytön aivan uusien haasteitten eteen. Myös asetus 940 kaipaisi päivitystä.

Olemme pankkolaskennassa huomioineet yllä mainitut muutokset koko pankkorakenteen osalta , ei vain yksin tolppien.

Käytämme pankkosuunnittelussa aina metallipuolen asiantuntia-apua, pääosin SSAB (RUUKKI ) ja LUT (Lappeeenrannan Tekninen Yliopisto) riveistä. Yhteistyö on jatkunut , - ja ammattitaito sekä tietämys on kehittynyt jo useitten vuosikymmenien ajan.
Lähettäjä Heikki Jokela / 23.11.2015

Pankkomallimme testataan pakollisten matemaattisten laskentojen lisäksi tietokonemallinnuksilla, kenttäkokeilla ja laboratoriokokeissa.

Laboratoriotesteissä mitataan taipumat eri kuormituksilla ja murtumapiste.

Yksi tärkeimmistä testeistä on värinämurtumakoe, jossa testataan pankon värinämurtuman kesto kenttäkokeissa mitatuilla vätinätaajuusarvoilla.
Lähettäjä Heikki Jokela / 23.11.2015

Panepa netiin ne värinäkokeet niin paskapuheet loppuu. Vaikka joka pankkotyypistä. Laita samalla puolueeton sertifikaatti niin saadaan laatuunkin jonkinlainen käsitys. Sanoppa vielä miksi Palme murhattiin ja Putini saa elää.
Lähettäjä Kaikkea aikansa / 23.11.2015

Siis omistasi. Ei Reka eikä Alu car! Kiitos.
Lähettäjä Aikansa kaikella / 23.11.2015

Kyllä sitä tietoa testeistä löytyy.

Laitetaanpa hakukoneeseen vaikkapa halusanaksi " Värinätesti ".
Lähettäjä hae ja lue / 24.11.2015

Lokeile myös hakusanaa - " vaihtokuormitus " .
Lähettäjä asiaa ammattilaisille / 24.11.2015

Onko liukuesteettömät tolpat Terminatoreita paremmat.
Lähettäjä perustele / 24.11.2015

osumia 0 Terminator värinätesti
osumia 0 Terminator laboratoriotesti
osumia 0 Terminator laatujärjestelmä
Lähettäjä pyöreä nolla / 25.11.2015

Hutiloitko, vai etsitkö muualta, kuin ammattilehti.fi hakukoneesta??
Lähettäjä hae ja lue / 25.11.2015

Terminator on osoittautunut yhdeksi kaikkien aikojen kestävimmistä pankoista, -mutta missä piilee XXL-keston salaisuus?
More Sharing ServicesShare| Share on facebookShare on myspaceShare on googleShare on twitter
11.04.2014 17:16
pankko_rasitukset_purussa.jpgTerminatorin viisivuotinen käyttöaika on tuonut yhden miellyttävän ominaisuuden lisää: - Terminator kestää, - kestää ja - kestää!
Mikä sitten tekee siitä muita nykypankkoja kestävämmän?
Terminatoreitten kestävyyden tekee muista pankkomalleista poikkeavaksi kolme perusseikkaa:
1.Ultraluja ja erittäin joustava Ruukin Optim 960 W teräs.
2.Täysin omaan luokkaansa kehitetty muotoilu.
3.Joustavat ja värinöitä vaimentavat kiinnikkeet.
Teräs

pankko_ruukki_kuorma_talvi.jpgRuukin Optim 960W mataeriaalin käyttö Terminator XXL pankoissa on osoittautunut täysin oikeaksi ratkaisuksi, huolimatta 50 % kalliimmasta kilohinnastaan.

pankko_ruukki.jpgRuukin Optim 960 W antama etulyöntiasema on Terminatoreissa käytetty kuormatilan kasvattamiseen ja ilmanvastuksen kannalta edulliseen muotoiluun sekä ylimääräiseen lujuusreserviin.Paino on tietoisesti jätetty alumiinipankkojen tasolle, vaikka matetiaali olisi antanut mahdollisuuden rakentaa 20% kevyempi pankko.

Terminator XXL malliston lujuusmitoituksessa on huomioitu tulevista painonkorotuksista tulevat lisärasitukset pankkorungoille,kiinnikkeille ja tolpille.

Muotoilu

k._tolppaliukueste.jpgTerminator XXL pankkomallissa on uuden (2000 luvun) suunnittelu- ja valmistustekniikan käytöllä onnistuttu luomaan muotoilultaan täysin uudentyyppinen pankkomallisto. XXL mallistossa on poistettu lukuisia puutavarapankoissa olleita heikentäviä yksityiskohtia ja pakolliset liitoskohdat on siirretty lisäksi aina vahvemman materiaalin puolelle.
pankko_daf_etus_sin.jpgMuotoilulla on tehty oikeaoppista lujuutta ja joustavuutta sekä sillä on optimoitu myös ilmanvastusvoimia pienentämällä niitä, sekä suuntaamalla tolppamuotoilulla ilmanvirtauksia kuormatilaan päin. Pienemmät ilmanvastusvoimat vähentävät pankkoille epäedullisia ajovärinöitä.

Juosto ja värinänvaimennus

kuitukuormaa_xxl_oranssi.jpgTerminator XXL pankkojen "ultraluja" Ruukki Optim 960 W teräs ja sen suoma muotoilu tuo pankkomaailmaan myös aivan ennen näkemättömän puutavarapankkojen joustavuuden.Tämä joustavuus antaa nyt myös tarvittavan lisäkestävyyden äärirasitustapauksissa ja aina kuormia lastattaessa ja purettaessa.

pankkokiinnike_briabjoustoo.jpgPatentoidut XXL värinän-vaimennuskiinnikkeet kehitettiin poistamaan pankkoja rikkovia värinöitä.- Siinä onnistuttiinkin erinomaisesti ja ikäänkuin vuosien kehitystyön palkkioksi saimme pankkoihimme lisääylimääräistä joustoa pankkojen äärirasituksiinkin XXL-kiinnikkeitten "Briab"- värinänvaimenninkumien toimivuudesta.
XXhj
Ps.
Terminator XXL pankot on testattu Lappeenrannan Teknisen Yliopiston lujuus- ja värinänkestotesteissä .Terminator XXL pankon kesto vaihtokuormatestissä oli 15.000.000 vaihtosykäystä, kun totutut arvot vanhanmallisilla pankkomalleilla ovat olleet välillä 1.500.000 - 3.000.000.

XXL kuormankestolujuus ylitti max.sallitun kuormitusluokan lujuuden yli 20%:lla ja yllätyksenä värinätesti: - Värinäkesto XXL pankossa on kymmenkertainen verrattuna perinteisiin teräspankkoihin, joissa sallittuna rajana pidetään 1.500.000:n mittarilukemaa.
-Värinänkesto Terminator XXL:llä ylitti 15.000.000 rajan!!!

Otimme valmistusohjelmaamme nyt myös Terminator XLR 06 malliston. Tämä "halpapankko" on kehitetty yksinomaan Venäjän ja kolmansien maitten puutavarapankkomarkkinoitten erityisvaatimusten mukaisesti: -Vaihtokuormakesto on kolmasosa lippulaivamallistomme kestosta.

Tarkemmat yksityiskohdat XLR 06 pankosta julkaisemme Venäjän- ja Eu- patenttikäsittelyn jälkeen.XXhj

Ps. Lujin terminator on nyt XXL 12.5 - tukkipankko neliakselisiin autoihin ja supermataliin perävaunuihin.
Terminator on osoittautunut yhdeksi kaikkien aikojen kestävimmistä pankoista, -mutta missä piilee XXL-keston salaisuus?
More Sharing ServicesShare| Share on facebookShare on myspaceShare on googleShare on twitter
11.04.2014 17:16
pankko_rasitukset_purussa.jpgTerminatorin viisivuotinen käyttöaika on tuonut yhden miellyttävän ominaisuuden lisää: - Terminator kestää, - kestää ja - kestää!
Mikä sitten tekee siitä muita nykypankkoja kestävämmän?
Terminatoreitten kestävyyden tekee muista pankkomalleista poikkeavaksi kolme perusseikkaa:
1.Ultraluja ja erittäin joustava Ruukin Optim 960 W teräs.
2.Täysin omaan luokkaansa kehitetty muotoilu.
3.Joustavat ja värinöitä vaimentavat kiinnikkeet.
Teräs

pankko_ruukki_kuorma_talvi.jpgRuukin Optim 960W mataeriaalin käyttö Terminator XXL pankoissa on osoittautunut täysin oikeaksi ratkaisuksi, huolimatta 50 % kalliimmasta kilohinnastaan.

pankko_ruukki.jpgRuukin Optim 960 W antama etulyöntiasema on Terminatoreissa käytetty kuormatilan kasvattamiseen ja ilmanvastuksen kannalta edulliseen muotoiluun sekä ylimääräiseen lujuusreserviin.Paino on tietoisesti jätetty alumiinipankkojen tasolle, vaikka matetiaali olisi antanut mahdollisuuden rakentaa 20% kevyempi pankko.

Terminator XXL malliston lujuusmitoituksessa on huomioitu tulevista painonkorotuksista tulevat lisärasitukset pankkorungoille,kiinnikkeille ja tolpille.

Muotoilu

k._tolppaliukueste.jpgTerminator XXL pankkomallissa on uuden (2000 luvun) suunnittelu- ja valmistustekniikan käytöllä onnistuttu luomaan muotoilultaan täysin uudentyyppinen pankkomallisto. XXL mallistossa on poistettu lukuisia puutavarapankoissa olleita heikentäviä yksityiskohtia ja pakolliset liitoskohdat on siirretty lisäksi aina vahvemman materiaalin puolelle.
pankko_daf_etus_sin.jpgMuotoilulla on tehty oikeaoppista lujuutta ja joustavuutta sekä sillä on optimoitu myös ilmanvastusvoimia pienentämällä niitä, sekä suuntaamalla tolppamuotoilulla ilmanvirtauksia kuormatilaan päin. Pienemmät ilmanvastusvoimat vähentävät pankkoille epäedullisia ajovärinöitä.

Juosto ja värinänvaimennus

kuitukuormaa_xxl_oranssi.jpgTerminator XXL pankkojen "ultraluja" Ruukki Optim 960 W teräs ja sen suoma muotoilu tuo pankkomaailmaan myös aivan ennen näkemättömän puutavarapankkojen joustavuuden.Tämä joustavuus antaa nyt myös tarvittavan lisäkestävyyden äärirasitustapauksissa ja aina kuormia lastattaessa ja purettaessa.

pankkokiinnike_briabjoustoo.jpgPatentoidut XXL värinän-vaimennuskiinnikkeet kehitettiin poistamaan pankkoja rikkovia värinöitä.- Siinä onnistuttiinkin erinomaisesti ja ikäänkuin vuosien kehitystyön palkkioksi saimme pankkoihimme lisääylimääräistä joustoa pankkojen äärirasituksiinkin XXL-kiinnikkeitten "Briab"- värinänvaimenninkumien toimivuudesta.
XXhj
Ps.
Terminator XXL pankot on testattu Lappeenrannan Teknisen Yliopiston lujuus- ja värinänkestotesteissä .Terminator XXL pankon kesto vaihtokuormatestissä oli 15.000.000 vaihtosykäystä, kun totutut arvot vanhanmallisilla pankkomalleilla ovat olleet välillä 1.500.000 - 3.000.000.

XXL kuormankestolujuus ylitti max.sallitun kuormitusluokan lujuuden yli 20%:lla ja yllätyksenä värinätesti: - Värinäkesto XXL pankossa on kymmenkertainen verrattuna perinteisiin teräspankkoihin, joissa sallittuna rajana pidetään 1.500.000:n mittarilukemaa.
-Värinänkesto Terminator XXL:llä ylitti 15.000.000 rajan!!!

Otimme valmistusohjelmaamme nyt myös Terminator XLR 06 malliston. Tämä "halpapankko" on kehitetty yksinomaan Venäjän ja kolmansien maitten puutavarapankkomarkkinoitten erityisvaatimusten mukaisesti: -Vaihtokuormakesto on kolmasosa lippulaivamallistomme kestosta.

Tarkemmat yksityiskohdat XLR 06 pankosta julkaisemme Venäjän- ja Eu- patenttikäsittelyn jälkeen.XXhj

Ps. Lujin terminator on nyt XXL 12.5 - tukkipankko neliakselisiin autoihin ja supermataliin perävaunuihin.
Lähettäjä lisää lukukoneesta / 25.11.2015

Näytäppä tuo toteen!
Lähettäjä puhua saa / 25.11.2015

Älä mieti, - TILAA!!!!
Lähettäjä !!!! / 26.11.2015

Jokaisen on tämän pohjalta syytä miettiä puhuuko mies totta
Lähettäjä tosikko / 27.11.2015

Terminatoreissa on liukuestepinnat koko kuormatilan alueella.
Lähettäjä pitoa se tuo m ja tehokkaasti / 28.11.2015

Toki nuo kärryn pankot vissiin jostain nooan ajalta, mutta terminaattorissa pysyy puut ihan nykypankkoihin, mihin vaan verrattuna paikoillaan.
Lähettäjä pankkoa / 28.11.2015

... ja se on totuus.
Lähettäjä ammattilainen / 28.11.2015

Mitenk? ne omat pankkosi toimii. Kaikki on hyvi? , mutta erojakin on...
Lähettäjä mist? pid?t / 1.12.2015

Vaunun pankot näyttää niiltä Alucarin irtoterästolppaisilta .
Lähettäjä onko liukuestetolpst ??? / 2.12.2015

Sisu Forest-mallisilta näyttää vaunun pankot, 2-väriin maalattuna.
Lähettäjä näköharha / 3.12.2015

pankot forest kingit
Lähettäjä jarruttaja / 3.12.2015

Onpa mielenkiintoinen aihe näin joulun alla. Taitaa olla tonttuukot liikenteessä!!!
Lähettäjä Uusivuosi ja uudet jutut. / 15.12.2015

Kommentoi kuvaa

Kommentti:*
Nimi:*