Kuva-albumi / Henkilökuvat / Heikki Jokela on ollut pankkospecialisti jo 40 vuotta. ALUKARIKKA 1976 ja nyt Terminator ja Predator. 35 eri pankkomallia Euroopan markkinoille.
Heikki Jokela on ollut pankkospecialisti jo 40 vuotta. ALUKARIKKA 1976 ja nyt Terminator ja Predator. 35 eri pankkomallia Euroopan markkinoille.

Heikki Jokela on ollut pankkospecialisti jo 40 vuotta. ALUKARIKKA 1976 ja nyt Terminator ja Predator. 35 eri pankkomallia Euroopan markkinoille.

Lisätty: 3 Maaliskuu 2016

Arvostele ( 0 )

Share |

Kommentit

PANKKA
Lähettäjä Laihia / 3.3.2016

Ensimmäiset Alukarikat toimitettiin Laihialaiselle Matti Uitolle kesällä 1976. Pari kuukautta myöhemmin Korpelalle Soiniin ja kolmas sarja syyskuussa 1976 Kauhajoelle Rinta-Könnölle.
Lähettäjä Heikki Jokela / 3.3.2016

Ensimmäiset laukaistavat alumiinitolppaiset ALUKARIKAT toimitettiin "Alumiinisisuun" Erkki Huttuselle iisalmeen vuonna 1977.

Näistä pankoista kehittyi karhuketjuton versio, joka poisti kokonaan kuorman päälle kiipeilyn ja karhuketjusavotan laukaistavista pankoista. Samalla tolpat kevenivät 40 kilosta kolneenkymmeneen kiloon.
Lähettäjä HeikkiJ / 3.3.2016

Teräksisten laukaistavien pankkojen aikakausi alkoi 1980 kahdella perusmallilla - pyöräytettävämallisella teräsputkijatkeellisella Karikka "PTK" tyypillä ja alumiinijatkeellisella Karikka X1 mallilla.

Näissä nalleissa oli laukaisuketjun / nauhan automaattinen patentoitu sisäänvetosysteemi, joka poisti tarpeen nousta kuorman päälle ja hyppiä karhuketjuja liittelemässä tolpan päihin.

Jatkeita ei tarvinnut enää laskea, eikä nostaa (28 jatketta ja 4 tartuntaa / kuorma).
Lähettäjä HeikkiJ / 3.3.2016

Aeropankot 1986 = 30 vuotta sitten:

- irtotolppamallia jatkeella ja 2 laukaistavatolppamallia jatkeella automaattisella laukaistavan ketjun vedolla ja automaattisella tolppavälysten poistolla, patentoitu malli.
Lähettäjä HeikkiJ / 3.3.2016

Teräspankot tulivat vahvasti kuvaan Mansikkasaaren telakan aikana - samaten teräksiset apurunkopaketit.

Markkinajohtajuus Suomessa ohi Alucarin ja Nurmen konepajan 1988- 1993.

Irtotolppaiset jatkeettomat uutuuspankot kolmessa lujuusluokassa Teräs 050, Teräs 070, ja Teräs 090

Lisäksi valmistuksessa oli kaksi toiseltapuolen laukaistavaa mallia , Teräs 051 ja Teräs 071 sekä vientipankko Sisulle Venäjälle Teräs SR 52.

Ennen 1993 lamarysäystä kehitin vielä superkevyen ja aerodynaamisem MAGNUN-"reikäpankon", jonka kekitystyö tyssäsi 1993 alkaneeseen lamaan ja sen korvasi Kurikan Velsalla valmistuttamani SisuForest pankkotyyppi ja kiinteätolppaiset Teräs 050 ja o70 "tikkupankot".

Kiinteätolppaisten pankkojen aikakausi alkoi siis 1993.
Lähettäjä HeikkiJ / 3.3.2016

VikingFotesteja Partekin Kolarin Konepajalta ja seuraavaksi WeckNurilta Nummelasta.

Näissä pankoissa oli ensimmäisenä tolppien liukuesteet yhdessä VR junapankkomallien kanssa.

Liukuestetolppien suosio kasvoi tasaisesti ja niitä olemme käyttäneet kaikissa uusimmissa pankkomalleissamme.
Lähettäjä HeikkiJ / 3.3.2016

Ruukkin ja Outokummun kanssa tekemämme yhteistyö toi kuumasinkityt pankot markkinoille irtotolppaisina ja myöhemmin sinkittyinä Terminatoreina. Myös Rosteritolppia kehitettiin ja koetestattiin n.5 vuoden ajan. - Mukana tietenkin alumiinitolppainen pankko yhdistettynä "ultralujaan " 900 teräkseen kuumasinkittynä.
Lähettäjä HeikkiJ / 3.3.2016

Ruukkin teräksien kehitystyö toi pankkoihimme nyt käytössä olevan ultralujan ja säänkestäväb Strenx 960W teräksen , johon siirryimme viitisen vuotta sitten, ja sen pintakäsittelyominaisuudet ovat nyt esimerkkinä ja haasteena koko ajoneuvoteollisuuden teräskäsittelyille.
Lähettäjä HeikkiJ / 3.3.2016

Predator- nykypankko tuhannen euron hintaluokkaan tammikuussa 2016.

Tämä pankkomalli on kehitetty taistelemaan edullisimman pankohintaluokan markkinaosuuksista Suomessa, Venäjällä ja Balttiassa.

Pankkomalliston käyttö- ja tuotto-ominaisuudet ovat lähellä Terminator luokkaa, mutta sen käyttöikää rajoittaa perinteisten teräspankkojen materiaali ja pintakäsittelymenetelmät- tosin teräsraepuhallettu pohja ja sinkkipohjustus takaa perinteistä selvästi paremman ruosteeneston .
Lähettäjä HeikkiJ / 3.3.2016

2016 on 40 vuotisen pankkokehityksemme merkkivuosi, jonka aikana kehitämme ja tehostamme pankkojemme käyttäjäystävällisyyttä ja liikenneturvallisuusnäkökohtia kuormansidontalaitteitten ja ketjujen sekä liinojen päivityksellä nykyisten nippujen painoille.

Olemme osaltamme vastanneet EU:n vaatimuksiin ilmanvastusvoimien pienentämisestä polttoainekulujen ja päästöjen 5% vähentämisellä.

Tämä ei kuitenkaan meille riitä - tulemme hakemaan yhteistyötä auton päällirakenteissa ja perävaunun runkorakenteissa suomalaisten valmistajien kanssa ilmanvirtauksien suuntauksista saatavan taloudellisen hyödyn ja liikenneturvallisuuden vaativan kehitystyön eteenpäin viemiseksi.
Lähettäjä Heikki Jokela / 3.3.2016

2017 oli Terminator XXL aero 6 ja 8 pankkomallien varsinainen markkinoilletulovuosi.

XXL aero otti heti sille kuuluvan ja ansaitun paikkansa Suomen pankkomarkkinoitten kärjestä.

XXL aero on totutuin Terminatorominaisuuksin tehty tuottava ja liikenneturvallinen.
Lähettäjä xxhj / 1.11.2017

Liikenneturvallisuus on noussut pankkosuunnittelun yhdeksi tärkeimmäksi tekijäksi kuormatilakoon rinnalla.
- aerodynamiikka
- kitkapinnat
- matala painopiste
Lähettäjä XXL-tekniikkaa / 2.11.2017

Kommentoi kuvaa

Kommentti:*
Nimi:*