AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 70C21H A8 - Päivitetty kantavuuskuningas

14.03.2020 16.00

daily12.jpg

Nyt jo muutaman vuoden ikään ehtinyt neljännen sukupolven Iveco Daily päivittyi tälle vuodelle. Merkittävimmät uudistukset tehtiin tekniikkaan ja ohjaamopuolelle sekä auton keulailmeeseen, jota nuorennettiin nyt ensimmäistä kertaa.

(kuva yllä: Iveco Dailyn mallipäivityksessä merkittävimmät uudistukset tehtiin tekniikkaan ja ohjaamopuolelle sekä auton keulailmeeseen, jota nuorennettiin nyt ensimmäistä kertaa. Tehokkaat led-ajovalot saa nyt lisähinnasta.)

Koeajoimme Daily-malliston kantavuuskuninkaan eli kuorma-autoksi rekisteröitävän 7,2-tonnisen alustamallin. Fokor kevytkorilla ja DHollandia takalaitanostimella päällerakennetun auton kantavuudeksi ilmoitetaan lähes 3,2 tonnia.

Iveco Daily -malliston historia ulottuu 40 vuoden ajalle. Tuona aikana Daily on vakiinnuttanut asemansa Euroopan suurikokoisten pakettiautojen markkinoilla. Onnistuneesta mallistosta kertoo myös korimallisukupolvien pitkäikäisyys. Ensimmäinen Daily esiteltiin 1978 ja toinen 1990. Kolmannen, vuonna 2006 markkinoille tuodun ja vuoteen 2014 asti valmistetun Daily-sukupolven autoja näkee yhä päivittäin katukuvassa. Nykyinen korimalli tuotiin markkinoille sopivasti Euro 6 päästötason tekniikkaan siirtymisen yhteydessä vuonna 2014. Toki Dailya on päivitelty ajoittain myös korimalliuudistusten välissäkin. Nyt koeajettava Iveco Daily 70C21H A8 -kuorma-auto sisältää valmistajan tuoreimmat, tänä vuonna Dailyyn tuodut uudistukset ja päivitykset. 

Iveco Daily tavara-automalliston joustavuudesta kertoo pitkälti se että mallia on saatavana yhteensä yli 8000 eri tehdasmallivaihtoehtona, mistä epäilemättä löytyy sopiva vaihtoehto lähes kaikkiin ajateltavissa oleviin työtehtäviin. Uudistuksen jälkeen sekä umpi- että alustamallivaihtoehdot pysyvät pitkälti entisellään.

daily2.jpg

(kuva: Uusi monitoimiohjauspyörä on pienennetty painos Iveco S-Wayn vastaavasta. Italialaiset taitavat muotoilun ja ergonomian. Uusi mittaristo on merkittävästi edeltäjäänsä selkeämpi ja monipuolisempi.)

Kantavuutta ja vaihtoehtoja

Perinteitä noudattaen Daily on yhä mallista riippumatta taka- tai nelivetoinen. Pakettiautomallien tavoin myös kuorma-autovaihtoehtoja tarjotaan sekä umpikorilla että alustamallina, tavallisella tai miehistöohjaamolla varustettuna. Daily alustakuorma-auton voimanlähteenä hyödynnetään nelisylinteristä, tilavuudeltaan 3 litran Euro 6 d -päästötason dieselmoottoria, jota on saatavana Suomessa 180- tai 210 hv teholla. Pakettiautomallia saa myös 2,3 litran Euro 6 step d -päästötasolle yltävänä vaihtoehtona sekä biokaasukoneella. Sekä paketti- että kuorma-autovaihtoehtojen vaihteistovalikoima sisältää 6-vaihteisen manuaalin ja 8-vaihteisen Hi-Matic -automaattivaihteiston. 

- New Daily on segmenttinsä ensimmäinen ajoneuvo, joka noudattaa Euro 6D / Temp -päästöstandardeja, mikä tuo kestävyyden yhdessä suuremman tehon ja polttoainetalouden kanssa asiakkaiden kannattavuuden eduksi, kertoo Iveco Finland Oy:n markkinointipäällikkö Raimo Haavikko.

Kuorma-autojen suurimmat kokonaispainot ovat 5.2, 6.0 tai 7.0 tonnia. Muutaman sadan euron lisähinnasta 7-tonnisen kokonaispainon voi korottaa 7.2 tonniin. Sellainen on valittu myös nyt esiteltävään autoon 

- Syy miksi asia on näin, johtaa juurensa monissa Euroopan maissa käytössä oleviin tienkäyttömaksuihin, Haavikko toteaa.

daily9.jpg(kuva: Kuorma-autoalustaan saa yhä edellisen sukupolven sivupeileillä, missä on markkinoiden paras näkymä.)

Pakettiautoissa kokonaispainovaihtoehtoja on kaksi 3.3 ja 3.5 tonnia.

Paripyörillä varustettu ohjaamoalusta on saatavilla jopa 6190 mm runkopituudella, jolloin akseliväli on 5100 mm. Suurin kantavuus Daily kuorma-autossa on 4900 kg, mikä saavutetaan lyhyimmällä eli 3316 mm runko- pituudella. Nyt koeajettavan auton runkopituus on 5340 mm ja akseliväli 4350 mm. Forssalaisen Fokorin valmistaman, 1000 kg nostavalla Dhollandia takalaitanostimella täydennetyn, kevytkorin ulkomitat ovat: pituus 5300 mm, leveys 2350 mm ja sisäkorkeus 2200 mm. Tukevasta päällerakenteesta huolimatta Dailyn kirkkaasti valaistulle ja runsain kuormankiinnitysmahdollisuuksin täydennetylle rahtiosastolle saa sovittaa jopa 3180 kg edestä kuormaa.

Pakettiautovariantissa kantavuuslukemat jäävät tuhannen kilon alapuolelle. Lisäksi kuormakori on kapeampi ja takalaitanostin nostaa tonnin asemesta 750 kilon kuormat.

Keula ja konttori uusiksi

Päivitetyn Dailyn ulkoisiin tuntomerkkeihin lukeutuu uusi etumaski ja ajovalot, jotka saa nyt lisähinnasta myös tehokkaina LED-vaihtoehtoina. Ledeille löytyy Suomessa järkiperusteet. Sellaiset on valittu myös nyt koeajettavaan ”pullakori-Dailyyn”.

daily6.jpg(kuva: Kojelaudassa on nyt kaksi uutta katkaisijaa, toinen city-ohjaukselle ja toinen elektroniselle vetopitoavustimelle.)

Konttoripuolen uutuuksiin lukeutuvat täysin uusi ohjauspyörä ja mittaristo sekä lisähinnasta tarjottava sähköinen käsijarru. Sen käyttökytkin on nostettu kojelautaan, mikä mahdollistaa vaikkapa ympäri kääntyvän ”kapteenin-istuimen” asentamisen esimerkiksi retkeilyautoon. Lisäksi seisontajarru voidaan ohjelmoida kytkeytymään joko manuaalisesti tai automaattisesti. 

Ajoavustimet tähän päivään

Uudistunut Daily sisältää täydellisen valikoiman edistyksellisiä kuljettajaa avustavia apujärjestelmiä. Näistä hyvinä esimerkkeinä uusi hätäjarrutusjärjestelmä ja City Brake PRO, mitkä estävät törmäyksiä alle 50 km/h nopeuksilla ja lieventävät törmäyksiä suuremmilla nopeuksilla. 

daily5.jpg(kuva: Dailyyn on asennettu Fokorilla korkealaatuinen Brigade peruutuskamerajärjestelmä erillisellä näytöllä. Vaihtoehtoisesti kameran voi kytkeä myös auton multimedialaitteeseen.)

Uusi Queue Assist eli jonoavustin puolestaan auttaa kuljettajaa seuraamalla eteenpäin kulkevaa ajoneuvoa hitaasti liikkuvissa jonoissa ja pysähdyksissä. Lisäksi yhdessä adaptiivisen eli mukautuvan vakionopeudensäätimen kanssa jonoavustin ylläpitää asetettua nopeutta ja turvaetäisyyttä eri ajonopeuksilla, kun taas ProActive Lane Keeping Assist eli PALK -avustiin estää auton tahatonta ajautumista ulos kaistasta aktiivisen ohjauksen avulla. Asiallisesti toimivan kaistallapitoavustimen terävyyden ja herkkyyden säätö sujuu näppärästi ajotietokoneen kautta.

Iveco-uutuuksiin lukeutuu myös sivutuuliavustin, joka auttaa kuljettajaa pitämään ajoneuvon vakaana kaistalla.

Tekniikkapuolen uudistuksista puhuttaessa ei voida jättää mainitsematta uutta sähköistä ja erityisellä City-toiminnolla täydennettyä ohjaustehostinta, joka on kaikin puolin onnistunut. City-toiminto kytkettynä, joka toimii alle 40 km/h nopeuksilla, Dailyn ohjausvaste kevenee noin kolmannekseen vakioasetuksesta.

daily4.jpg(kuva: Nyt myös Dailyyn saa sähköisen seisontajarrun.)

Valinnaiset LED-ajovalot paljastivat koeajossa nopeasti etunsa; led-valoilla on merkittävästi parempi ja terävämpi säde, kuin perinteisillä halogeenivaloilla. Myös kuorma-auton ohjaamon molempiin ylänurkkiin viedyt äärivalot ovat nyt led-tekniikkaa. 

New Daily auttaa kuljettajaa myös haastavissa ajo-olosuhteissa, kuten Hill Descent Controlin -alamäkiavustimen ja kojelaudan napista kytkettävän Traction Plusin, joka pitää tiukasti kiinni liukkailla pinnoilla, kuten hiekalla, mudassa tai lumessa. 

Lisäpitoa havittelevalle on tarjolla valinnaisvarusteiden puolella taka-akselin lukko. Ja isommilla rahtiautoilla ajaville löytyy samalta listalta hydraulinen hidastin. Asiallisen, joskin hinnakkaan lisävarusteen toiminnasta otimme tuntumaa taannoin Daily linja-autokoeajon myötä. 

Digtalisaatio

Liitettävyys maksimoi käyttöajan ja avaa uusien palveluiden maailman.

New Daily -yhteys tuo ajoneuvon suoraan kosketukseen Ivecon ohjaamoon, joka tarjoaa reaaliaikaisia tietoja. Näin valmistajan asiantuntijat voivat maksimoida ajoneuvon käyttöajan tekemällä ennakoivaa diagnostiikkaa ja ottamalla ennaltaehkäiseviä toimia, suunnittelemalla huolto- ja huoltotoimenpiteitä tehokkaasti huoltopisteen käyntien määrän optimoimiseksi. Lisäksi innovatiivinen etätukipalvelu mahdollistaa tietokannan muutosten, diagnostisten istuntojen ja jopa ohjelmistopäivitysten tekemisen etänä, välttäen pysähdyksiä huoltopisteelle.

Uudessa mittaristossa on TFT -korkearesoluutioinen värinäyttö, joka tarjoaa erittäin käyttäjäystävällisen, intuitiivisen käyttöliittymän kaikkien ajoneuvon keskeisten asetusten ja toimintojen kanssa.

Uudessa Hi-Connect -tieto- ja viihdejärjestelmässä on puheentunnistus, ja 7-tuumainen näyttö, Suomessa yhä tarpeeton DAB -radio, takakameran näyttö ja navigointijärjestelmä sekä Ivecon ajotyylin arviointijärjestelmä, mikä tarjoaa reaaliaikaisia neuvoja kuljettajalle.

Multimediajärjestelmä pelaa musiikin osalta odotetusti. Etäyhteydet kytketään käyttöön asiakaskohtaisesti, joten niiden toimivuus jää nyt valmistajan sanan varaan. 

Uuden Dailyn huoltoväli on jopa 60.000 km, mikä enteilee kohtuullisia omistamiseen liittyviä kustannuksia.

Kevyiden kuorma-autojen kysyntä lisääntyy

Kokonaispainoltaan alle 10 -tonnisten kuorma-autojen markkinat ovat olleet viimeisien vuosien aikana varsin haasteelliset. Taustalla vaatimus ammattipätevyydestä ja monille aloille sopimattomat ajoaikasäädökset, mitkä ovat kääntäneet monien asiakkaiden päät pakettiautojen puoleen. 

Ivecon markkinointipäällikkö Raimo Haavikko sanoo kevyiden kuorma-autojen myyntimäärien kääntyneen pienoiseen kasvuun. 

- Monissa yrityksissä on huomattu että laillisissa rajoissa toimittaessa pakettiauton pienempi kantavuus ei välttämättä sittenkään riitä, vaan on palattava takaisin kuorma-autoon.

Katsaus Ivecon hinnastoon paljastaa Daily paketti- ja kuorma-auton hintaeron marginaaliseksi.

- Pakettiauton hintaan lisätään autovero, joka tasaa hintaeron. Suuremman kantavuuden lisäksi kuorma-autovariantin kuormakori on leveämpi ja siinä on tehokkaampi takalaitanosturi, Haavikko toteaa lopuksi.

daily8.jpg

(kuva: Dhollandia takalaitanostimen käyttö sujuu näppärästi kauko-ohjaimesta käsin.)

daily7.jpg

(kuva: Fokorin kevytkori edustaa tinkimätöntä laatua. Korin mitat ovat: pituus 5300 mm, leveys 2350 mm ja sisäkorkeus 2200 mm.)

 
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
21.03.2024 12.11SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen
21.03.2024 11.01Metsä Board vetäytyy Kaskisten taivekartonkitehdashankkeesta
21.03.2024 11.00MAN: Linja-autojen myynti vahvassa kasvussa
21.03.2024 9.00Metsä Group ilmoittaa vähentävänsä fossiilisten kemikaalien käyttöä puunkorjuussa
20.03.2024 17.10Vientiteollisuuden puheenjohtajat: SAK:n toiminta ei palvele Suomen ja suomalaisten etua - "Neuvotteluissa sovitun työrauhan merkitys näyttää olevan hyvin pieni"
20.03.2024 15.22Metsänomistajien tyytyväisyys puukauppaan nousussa
20.03.2024 13.22John Deere Forestryn asiakastuki vahvistuu Pohjois-Suomessa
20.03.2024 12.00Metsätalouden vesistö- ja ilmastopäästöjä voidaan hillitä välttämällä avohakkuita ja niihin liittyviä ojitustoimia
20.03.2024 10.35Pääsiäispupun perimä avattu - käpälänjäljet johtavat Liperiin
20.03.2024 9.00Polaris esittelee uusia mielenkiintoisia moottorikelkkamalleja
19.03.2024 18.15Metsäkoneketjujen teroituspalvelua suurella volyymilla ja korkealla laadulla
19.03.2024 9.29Atlas Copco tuo markkinoille kaksinopeuksisen kompressorin teollisuuskäyttöön
19.03.2024 9.20Konecranesin teollisuusnosturimallisto laajenee
19.03.2024 9.00Uudet Renault Trucks T- ja C-sarjat koeajokiertueelle
19.03.2024 8.33Luke: Vapaa-ajankalastajien suhtautuminen kuhan alamitan nostoon on valtaosin positiivista
18.03.2024 14.00Erno Tuomilahti vuokraus- ja vaihtoautomyyjäksi MAN Center Espooseen
18.03.2024 11.00Volvo saa 100 sähkökuorma-auton tilauksen DFDS:ltä
18.03.2024 8.00Kiinteiden puupolttoaineiden kulutus väheni lämpö- ja voimalaitoksissa vuonna 2023 - metsähakkeen poltto edelleen kasvussa
17.03.2024 15.00Superpuolikkaat tuo tehokkuutta kierrätykseen
16.03.2024 16.00Korjuuyrittäjät investoivat kalustoon haastavista ajoista huolimatta
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
15.03.2024 19.00Vuokrakoneilla tehokkuutta kierrätysprosesseihin
15.03.2024 9.17Valkohäntäpeurakanta laskee suunnitellusti - Kannan pieneneminen on metsästäjien pitkäjänteisen työn tulosta
15.03.2024 9.02Tiguanin lataushybridien myynti alkaa
14.03.2024 15.13Volvo Finland Ab muuttaa organisaatiotaan - Manninen palaa Volvolle
14.03.2024 13.13Renault Trucksilla vahva vuosi takana - uusien autojen toimitukset kasvoivat liki viidenneksellä
14.03.2024 13.13Ruotsalaisvalmistajan raskaiden perävaunujen Trako-vetoaisoissa havaittu merkittäviä puutteita
14.03.2024 9.00MAN jatkaa itsenäisesti kulkevien kuorma-autojen kehittämistä
13.03.2024 17.00Nordic Traction Group ilmoittaa strategisesta aikeestaan siirtää telatuotanto Skotlannista Suomeen
12.03.2024 18.00Puutavaterminaalissa operoitaessa luotettavuus ja tehokkuus ratkaisee
12.03.2024 14.45MEP Elsi Katainen: Jättirekkojen rajat ylittävä liikenne sinetöitiin parlamentin kantaan
12.03.2024 13.20Kartonkitehtaan sivuvirrat viljelijöille hyötykäyttöön
12.03.2024 10.00Uusien autojen verkkokaupan pioneeri vaihtaa nimeä
12.03.2024 8.00Ennallistamisasiantuntijat: Ennallistamisasetus tavoittelee elinympäristöjen tilan parantamista laajasti
11.03.2024 18.00T. ja J. Kivioja Oy: Energia-alan kokonaispalvelua
11.03.2024 11.27Keski-Suomen maanteiden päällysteitä korjataan vuonna 2024 yhteensä 200 km tieosuudella
11.03.2024 11.11Scanian myynti ja tulos kasvoivat merkittävästi vuonna 2023 - Sähköautojen kysyntä vaimeaa
11.03.2024 10.30NDI laajentaa edullisten maatalousrenkaiden valikoimaa
11.03.2024 8.22Metsä Group palkkaa 16-17-vuotiaita kesätöihin
10.03.2024 17.00Katso video kaivukoneiden lumenveiston SM-kisoista Juupajoelta
08.03.2024 20.00KATSO TÄSTÄ 200. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
08.03.2024 11.00Toimitusketjujen viiveet ja tilauskannan oheneminen söivät Keslan tulosta
07.03.2024 13.33Valmet toimittaa uuden keittimen yläerottimen Mönsteråsin sellutehtaalle Ruotsiin
07.03.2024 10.14MacGregorille suuri nosturitilaus VARD-laivanrakennusyhtiöltä kaapelinlaskualusprojektiin
07.03.2024 10.00Valkohäntäpeuroja ja metsäkauriita saaliiksi aiempaa vähemmän
06.03.2024 16.00Allison Transmissionilta uusi täyssähköisen 8,5-tonnin akseli
06.03.2024 9.06Suomessa lähes neljä miljoonaa ajokortillista
06.03.2024 9.00Siltojen korjaustyöt vaikuttavat liikenteeseen tulevana kesänä Vantaalla Kehä III:n ja Lahdenväylän liittymässä
06.03.2024 8.50Vianor uusiin tiloihin Seinäjoella
05.03.2024 10.10Valmet Automotiven vuosikatsaus 2023: Positiivinen liiketulos haastavassa markkinassa
05.03.2024 10.00Nauvo-Korppoon ja Vartsalan lauttaliikenteeseen luvassa parannuksia kesäkuusta alkaen
05.03.2024 9.00EU:n ennallistamisasetus on hyväksytty Euroopan parlamentissa - ajankohtaiswebinaari pureutuu asetuksen toteutukseen ja etenemiseen
04.03.2024 17.00Magni-kurottajat tekevät uuden maahantuojan voimin paluun Suomen markkinoille
04.03.2024 12.00AVS-Yhtiöt Oy siirtyy Beijer Tech:n omistukseen
04.03.2024 8.30Kaivinkoneiden lumenveiston SM-tittelit 2024 ratkaistaan ensi lauantaina 9.3. Juupajoella - lähde mukaan hienoon koko perheen tapahtumaan
04.03.2024 7.50Tilasto: Ennätysmäärä uusia yhteismetsiä perustettiin viime vuonna
03.03.2024 15.00Optimaalisella kuljetuskalustolla päästään parhaaseen tulokseen puunajossa
03.03.2024 10.00Suomen ajoneuvokanta kasvoi vuonna 2023
02.03.2024 12.10Uusi ympäristöystävällinen teräketjun voiteluaine vakuuttaa ominaisuuksillaan
01.03.2024 19.00KATSO TÄSTÄ 1.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
01.03.2024 8.49Metsähallitus avaa tontinluovutuskilpailun Kilpisjärvellä matkailuliiketoiminnan edistämiseksi
01.03.2024 8.30Keslan tilinpäätöstiedote: liikevaihto kasvoi, tulos parani
29.02.2024 9.30Kuumat ja kuivat kasvuolosuhteet sekä työvoiman heikko saatavuus puutarhaviljelyn haasteina
29.02.2024 9.20Ratatyöt hidastavat lentoaseman junayhteyksiä pk-seudulla
29.02.2024 9.11Biokaasulaitoksen maanrakennustyöt käynnistyvät Kiuruvedellä
28.02.2024 18.20Korpipojat Oy: Korpimetsien korjuuta luontoa kunnioittaen
28.02.2024 16.09Merikarvian sahan toiminta lakkaa kesäkuussa
28.02.2024 16.00AUTO 2025 palaa maaliskuussa Messukeskuksen ohjelmaan
28.02.2024 8.45MAN valmistautuu raskaan liikenteen sähköistymiseen avaamalla akkukorjaamoiden verkoston Eurooppaan
28.02.2024 8.33Suomen metsäkeskuksen sähköinen asiointipalvelu Metsään.fi uudistuu
27.02.2024 17.00KATSO VIDEO! Dinolift 50 vuotta - Pitkäaikainen yhteistyö Rotatorin kanssa
27.02.2024 13.00Metsätalouden Metka-tukien haku avautuu maaliskuun alussa
27.02.2024 9.17Metsä Group luopuu puunhankintaliiketoiminnoistaan Virossa
26.02.2024 16.44Huippumodernin sahalaitoksen tehokasta tukkien käsittelyä
26.02.2024 16.00Metsä Groupin Kemin biotuotetehtaan vastuullinen logistiikka takaa toimitusvarmuuden asiakkaille
26.02.2024 12.22Suomen Lantakaasu Oy ostaa Nurmon Bioenergian
26.02.2024 12.00Muodostelmaluistelu: Suomenmestaruudet ratkaistu - Junioreissa yllätysvoittaja
26.02.2024 12.00Kansainvälinen nesteiden kuljetusyritys HOYER tilaa 165 DAF XG -vetoautoa
26.02.2024 10.15Renault jo seitsemännen kerran The Car of the Year voittaja
26.02.2024 9.12Täydellisesti uudistunut Dacia Duster ehtii kesäksi Suomeen
25.02.2024 12.00Lämmöksi Oy: Lämpöä metsästä kokonaispalveluna
24.02.2024 13.13Tavaraa määränpäähän kuljetettaessa tulisi välttää takaisinpäin kuljetusta

Näytä lisää »