Porsche Cayennen kolmas sukupolvi tulee markkinoille

12.09.2017 15.05

Porsche esittelee Cayennen kolmannen sukupolven. Saksan Stuttgartissa sijaitsevan urheiluautovalmistajan menestyksekkäästä mallista tulee markkinoille täysin uusi tuotekehityksen tulos, jossa yhdistyvät entistä paremmin Porschelle tyypillinen suorituskyky ja erinomainen jokapäiväinen käytännöllisyys.

Auton tehokkaat turbomoottorit, uusi 8-vaihteinen Tiptronic S -vaihteisto, uudet alustajärjestelmät ja innovatiivinen näyttö- ja hallintalaitekonsepti täydellisine yhteystoimintoineen vievät sekä urheilullisuuden että mukavuuden aivan uudelle tasolle. Lanseerausvaiheessa valittavissa on kaksi hiljattain kehitettyä 6-sylinteristä moottoria: Cayennen 250 kW:n (340 hv) kolmilitrainen turbomoottori tuottaa 29 kW (40 hv) enemmän tehoa kuin aiempi malli. Cayenne S:n 2,9-litrainen kaksoisahdettu V6-moottori, jonka huippunopeus on jopa 265 km/h, tuottaa jopa 324 kW:n (440 hv:n) tehon, mikä tarkoittaa 15 kW:n (20 hv:n) kasvua. Lisävarusteena saatavan Sport Chrono -varustepaketin avulla uusi Cayenne S kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa alle viidessä sekunnissa.

Cayenne perustuu suurelta osin ikoniseen 911-mallin urheiluautoon: katumaasturin kolmannessa, myös visuaalisesti parannellussa versiossa, on nyt ensimmäistä kertaa sekarenkaat ja takapyöräohjaus. Näiden urheiluautolle tyypillisten ominaisuuksien lisäksi Cayennen tieominaisuuksia on parannettu edelleen vakiovarusteena olevan aktiivisen nelivetojärjestelmän, Porsche 4D Chassis Control -järjestelmän, kolmikammioisen ilmajousituksen ja elektronisen Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) -kallistuksenvakautusjärjestelmän avulla. Merkittävästi lisääntyneistä vakiovarusteista huolimatta Cayenne painaa nyt jopa 65 kg vähemmän kuin edeltäjänsä ja soveltuu täydellisesti off-road-käyttöön.

Dynaamista muotokieltä: vankempaa muotoilua ja suuremmat pyörät

Urheilullinen ja tarkka, selkeästi muotoiltu – uusi ja silti tuttu: Cayennen ulkomuotoa on paranneltu samaan tyyliin, jota löytyy kaikesta Porschelle ominaisesta muotoilusta. Keulan suurennetut ilmanottoaukot ovat selkeä merkki parantuneesta suorituskyvystä. Valojen uudet horisontaaliset reunat takaavat, että katumaasturi vaikuttaa leveämmältä ja atleettisemmalta paikallaankin. Edeltäjäänsä verrattuna Cayennen ulkopituus on kasvanut 63 mm, vaikka akseliväli (2 895 mm) ei olekaan muuttunut, ja katon korkeus on laskenut 9 mm. Näiden seikkojen ansiosta 4 918 mm pitkän ja 1 983 mm leveän (pois lukien peilit) Cayennen elegantti ja virtaviivainen vaikutelma on huomattavasti kohentunut. Tavaratilan tilavuus on nyt 770 l – 100 l enemmän kuin aiemmin. Pyörien halkaisija on tuuman verran suurempi, ja ensimmäistä kertaa taka-akselin renkaat ovat leveämmät, mikä tehostaa parantunutta ajodynamiikkaa. Selvästi erottuva, kolmiulotteinen Porschen logo sijoittuu uudistettujen, kolmiulotteisen vaikutelman luovien takavalojen väliin yhdessä kapean LED-valonauhan kanssa.

Cayanne_takaviisto.jpg

Ajovaloihin Porschella on tarjottavana uusi, kolmivaiheinen valaistuskonsepti: jokaisessa Cayennessa on vakiovarusteena LED-ajovalot. Lisävarusteena on saatavissa dynaaminen Porsche Dynamic Light System (PDLS) -ajovalojärjestelmä, joka sisältää erilaisia valotoimintoja, esimerkiksi kaarre- ja moottoritievalot. Parhaan saatavissa olevan järjestelmän muodostavat uudet LED-ajovalot, joissa on matrix-valokeila, ja PDLS Plus -valojärjestelmä. Täysin muunneltavan valon jakautuman ja voimakkuuden takaavat 84 erikseen aktivoitavaa valodiodia. Se tarkoittaa, että Cayenne tarjoaa uusia toimintoja, kuten kaukovalot, jotka eivät häikäise vastaantulevaa liikennettä, ja mukautuvan liikennemerkkien heijastuksen hallinnan.

Cayennen ja Cayenne S:n lanseeraus

Porschen uudesta katumaasturista tulee markkinoille kaksi eri malliversiota: Cayenne, jonka 6-sylinterinen, kolmilitrainen turbomoottori tuottaa 250 kW:n (340 hv:n) tehon ja 450 Nm:n väännön. Se tarkoittaa, että jopa perusmallin suorituskyky on erinomainen: se kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 6,2 sekunnissa (Sport Chrono -paketilla varustettuna 5,9 sekunnissa). Huippunopeus on 245 km/h. Toinen markkinoille tuleva malli on Cayenne S. Sitä vie 2,9-litrainen kaksoisturboahdettu V6-moottori. Tämäkin moottori on kehitetty hiljattain ja se tuottaa 324 kW:n (440 hv:n) tehon ja saavuttaa 550 Nm:n väännön – 15 kW (20 hv) enemmän kuin edeltäjänsä. Auto kiihtyy sen mukaisesti nollasta sataan kilometriin tunnissa vain 5,2 sekunnissa (Sport Chrono -paketilla varustettuna 4,9 sekunnissa). Huippunopeus on 265 km/h.

Nopeampi tiellä, entistä vakuuttavampi vaikeakulkuisessa maastossa: Tiptronic S ja PTM

Cayennen kasvanut suorituskyky, joka parantaa sekä auton urheilullisuutta että mukavuutta, on suurelta osin uuden 8-vaihteisen Tiptronic S -vaihteiston ansiota. Lyhyemmät vasteajat ja urheilullisemmat välitykset pienemmillä vaihteilla parantavat sekä suorituskykyä maanteillä että potentiaalia maastossa. Toisaalta pitkävälitteinen kahdeksas vaihde takaa entistä kattavammassa mukavuuden ja urheilullisuuden välisessä tasapainossa alhaisen väännön, optimaalisen polttoaineenkulutuksen ja rennon ajotuntuman.

Vaikeakulkuisessakin maastossa Cayenne tarjoaa vaivattoman ajonautinnon. Ohjelmoitujen off-road-tilojen avulla kuljettajan on helppo valita oikeanlainen asetus kuhunkin ajotilanteeseen. Oletusasetuksena on maantieajotila. Neljä muuta tilaa aktivoivat kevyen maastoajon säädöt mutaa, soraa, hiekkaa tai kiviä varten. Voimansiirron, alustan ja tasauspyörästön lukkojen asetukset voi mukauttaa vallitsevaan tilanteeseen. Voiman jakamiseen Porsche käyttää kaikissa Cayenne-malliversioissaan aktiivista nelivetojärjestelmää. Älykäs, täysin muunneltava Porsche Traction Management (PTM) -nelivetojärjestelmä jakaa käyttövoiman vetoakselien kesken. Sen hang-on-konsepti on Cayennen loistavan urheilullisen suorituskyvyn tärkein tae. Samalla se täyttää kaikki vaikeakulkuisen maaston asettamat vaatimukset kattavan pidon suhteen.

Porsche 911:n jäljillä: kevyt alusta ja sekarenkaat

Uudessa Cayennessa yhdistyvät urheilu-, maasto- ja matkailuauton kolme erilaista alustakonseptia yhdeksi uudeksi malliksi. Se on tarkoittanut uuden, kevyen alustan ja erillisnivelillä varustetun etuakselin sekä multi-link-jousituksella varustetun taka-akselin kehittämistä. Uudet sekarenkaat edustavat tyypillistä urheiluauto-ominaisuutta, ja ne ovat nyt saatavissa vähintään 19-tuumaisiin pyöriin. Sekarenkaat parantavat vakautta ja ajodynamiikkaa kaarteissa. Porsche tarjoaa Cayenneen lisävarusteena jopa 21-tuumaiset pyörät.

Uutta kehitystyötä: takapyöräohjaus, ilmajousitus, kallistuksenvakautus

Tämä formaatti tarjoaa optimaalisen perustan aktiivisille alustajärjestelmille, joita integroitu Porsche 4D Chassis Control -järjestelmä analysoi ja synkronoi. Järjestelmä toimii reaaliajassa ja optimoi siten auton käsittelyä entisestään. PASM-aktiivijousitusta (vakiovarusteena Cayenne S:ssä) lukuun ottamatta kaikki muut alustajärjestelmät ovat uuden kehitystyön tulosta. Ensimmäistä kertaa Cayenne on saatavissa sähköisellä takapyöräohjauksella varustettuna. Sekä 911-mallissa että Panamerassa testattu järjestelmä parantaa ketteryyttä kaarteissa ja vakautta kaistan vaihdossa suurilla ajonopeuksilla. Pienemmän kääntösäteen ansiosta myös katumaasturin arkinen käsittely on vaivattomampaa.

Lisävarusteena saatava, uudella kolmikammiotekniikalla varustettu mukautuva ilmajousitus parantaa huomattavasti urheilullisen jäykän kytkennän ja matkailuautolta odotettavan ajomukavuuden välistä tasapainoa. Aivan kuten ennenkin, järjestelmän maavaraa on mahdollista säätää vaikeakulkuisen maaston mukaisesti. Lisävarusteena saatavan Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) -kallistuksenvakautuksen ansiosta urheilullista tuntumaa hakevat kuljettajat voivat siirtyä hydraulisesta järjestelmästä sähköiseen. Siirtymisen tekee mahdolliseksi auton tehokas 48 V:n sähköjärjestelmä. Lyhyempien vasteaikojen ansiosta ajodynamiikka on entistäkin täsmällisempää – ja maltillinen ajo miellyttävämpää.

Ensiesittelyssä: volframikarbidipäällysteiset Porsche Surface Coated -jarrut

Innovatiivisen Porsche Surface Coated Brake (PSCB) -jarrujärjestelmän ansiosta tämä urheiluautovalmistaja ottaa jälleen kerran edelläkävijän roolin omakseen, mitä tulee huipputehokkaiden jarrujen kehittelyyn. Laatuaan maailman ensimmäinen jarrujärjestelmä on saatavissa lisävarusteena kaikkiin Cayenne-malliversioihin ja se koostuu valurautalevyistä, joissa on volframikarbidipinnoite. Tällainen viimeistely parantaa kitka-arvoja ja vähentää kulutusta ja jarrupölyä. Yksinomaan Porschen tarjoama jarrujärjestelmä on myös visuaalisesti vaikuttava: jarrusatulat on maalattu valkoisiksi, kun taas jarrulevyjen pintaan muodostuu ainutlaatuinen kiilto sisäänajon jälkeen. PSCB-jarrujärjestelmä on saatavissa vain 20- ja 21-tuumaisiin pyöriin. Keraamiset PCCB-jarrut edustavat edelleen luokkansa huippujärjestelmää.

Uusi Sport Chrono -varustepaketti ja PSM Sport -järjestelmä

Uudessa Cayennessa on entistä enemmän potentiaalia puhuttaessa urheilullisesta suorituskyvystä. Porsche on uudistanut urheiluautomalliin perustuvan Sport Chrono -varustepakettinsa. Ohjauspyörän ajotilapainike on selkeä merkki tästä lähestymistavasta. Normal-, Sport- ja Sport Plus -ajotilojen lisäksi kuljettaja voi valita yksilöllisesti määritettävän ajotilan. Keskiosan Sport Response -painike aktivoi moottori- ja vaihteistokartat, jotka on kalibroitu optimaalisen suorituskyvyn mukaisesti. Sport Chrono -varustepaketti sisältää myös erillisen PSM Sport -tilan, jossa kuljettaja voi hyödyntää uuden Cayennen koko ajodynamiikkaa.

Alhaisempi paino tarkoittaa pienempää polttoaineenkulutusta ja entistä miellyttävämpää ajonautintoa

Urheiluautojen on oltava kevytrakenteisia. Porsche 911:n ja Panameran mallin mukaisesti myös Cayennen uudessa korissa on käytetty älykästä metalliseoksen ja teräksen yhdistelmää. Ulkopuoli on valmistettu kokonaan alumiinista. Pohjalevyn kokonaisuus, etuosa ja lähes kaikki alustan osat on valmistettu metalliseoksesta. Aivan erityisenä teknisenä kohokohtana voidaan pitää innovatiivista litiumpolymeerikäynnistysakkua, joka yksin säästää 10 kg painossa edeltävään malliin verrattuna. Kaiken kaikkiaan Cayennen tyhjäpaino on laskenut 2 040 kg:sta 1 985 kg:aan – huolimatta merkittävästi laajemmasta vakiovarustelusta, johon kuuluvat nyt LED-ajovalot, suuremmat pyörät, ParkAssist-järjestelmä (edessä ja takana), LTE-puhelinmoduuli mukaan lukien WiFi-yhteyspiste, Porsche Connect -palvelut ja ennakoiva jalankulkijasuoja.

Cayanne2018sisa.jpg

Digitaalista kehitystä: Porsche Advanced Cockpit -ohjaamo ja uusi PCM-järjestelmä

Tämän uuden sukupolven myötä Cayenne aloittaa uuden ajanjakson kuljettajan ja ajoneuvon välisissä suhteissa: Porsche Advanced Cockpit -ohjaamo on mukautettu täydellisesti auton urheilulliseen ja ylelliseen tunnelmaan. Porschen uuden näyttö- ja hallintalaitekonseptin ytimen muodostaa 12,3-tuumainen full HD -kosketusnäyttö, joka edustaa viime vuonna uuden Panameran myötä markkinoille tuodun Porsche Communication Management (PCM) -järjestelmän uusinta sukupolvea. Useat digitaaliset toiminnot ovat ohjattavissa vaivattomasti mm. ääniohjauksen avulla. Vakiovarusteena olevan Porsche Connect Plus -järjestelmän avulla saat yhteyden online-palveluihin ja internetiin. Siihen sisältyvät vakiovarusteena online-navigointi ja reaaliaikaiset liikennetiedot. Uuden keskikonsolin analogiset säätimet keskittyvät auton päätoimintoihin. Muut painikkeet on integroitu harmonisesti älypuhelinta muistuttavalle, lasimaiselle kosketuspinnalle. Painikkeiden painaminen saa aikaan kuuluvan ja tuntuvan palautteen. Porschelle tunnusomaisesti kuljettajalla on käytettävissään keskeisesti sijoitettu analoginen kierroslukumittari. Sitä reunustavat kaksi 7-tuumaista full HD -näyttöä, joissa näkyvät kaikki muut tärkeät ajotiedot sekä monitoimiohjauspyörän avulla valittavissa olevat lisätiedot. Eräs tärkeimmistä uusista kuljettajaa avustavista järjestelmistä on Night Vision Assist -pimeänäköavustin ja lämpökamera sekä Lane Change Assist -kaistanvaihtoavustin, Lane Keeping Assist -kaistaltapoistumisavustin, joka sisältää liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän ja ruuhka-avustimen, ParkAssist-järjestelmä, joka sisältää Surround View -kamerajärjestelmän, sekä Porsche InnoDrive -järjestelmä, joka sisältää mukautuvan vakionopeudensäätimen.

Oma persoonallinen Cayennesi – lisää yksilöllisyyttä, lisää online-palveluja

Uusi Porsche Communication Management (PCM) -järjestelmä vie sinut uudelle yksilöllisyyden tasolle. Kuljettajan tarpeiden mukaisesti voi muokata muutakin kuin vain aloitusnäytön ja päävalikon. Voit määrittää jopa kuusi yksilöllistä käyttäjäprofiilia. Lukuisten sisäisten asetusten ohella käyttäjäprofiiliin tallennetaan valo- ja ajotila-asetuksia sekä avustavien järjestelmien määrityksiä. Laitteistosta riippuen kuljettaja voi soveltaa omia asetuksiaan myös uusiin Bose®- ja Burmester®-äänijärjestelmiin. Tämän lisäksi uusi Cayenne on aina online-tilassa kuljettajan niin halutessa – laajennetut Connect Plus -palvelut ovat käytettävissä integroidun LTE-valmiin SIM-kortin avulla. Voit esimerkiksi etäohjelmoida moottorista riippumattoman lämmityksen älypuhelimella. Lisäksi uuteen vakiovarustepakettiin kuuluu nyt myös erityisesti Porsche Cayennea varten kehitetty Offroad Precision -sovellus. Sen avulla voi dokumentoida vaikeakulkuisen maastoajon yksityiskohtaisesti, mikä auttaa kuljettajaa parantamaan omia ajotaitojaan videotallenteita hyödyntämällä.

Hinnat

Porsche Cayennen kolmas sukupolvi on nyt tilattavissa. Cayennen hinnoittelu alkaa Suomessa 121 551,03 eurosta sisältäen arvonlisäveron ja maakohtaisen varustelun. Cayenne S:n hinnoittelu alkaa 150 757,57 eurosta sisältäen arvonlisäveron ja maakohtaisen varustelun.

28.09.2017 8.10Ponsse Oyj on allekirjoittanut sopimuksen kotimaisesta yritystodistusohjelmasta
27.09.2017 19.22Vuoden Päähankkija 2017 -palkinto John Deere Forestry Oy:lle
27.09.2017 18.00L-S Konepäivät Oripään lentokentällä nyt perjantaina ja lauantaina 29.-30.9. - lähde mukaan!
27.09.2017 15.14Lehtipuusta valmistettavat uutuudet tulevat vauhdilla rakentamiseen, sisustamiseen ja biojalosteiksi
27.09.2017 14.01Ruotsalainen Rottne lähti mukaan Etelä-Amerikan metsäkonemarkkinoille
27.09.2017 10.10Katso video! Uusi TATRA PHOENIX "KRAB" tarjoaa täydellistä ohjauskontrollia
26.09.2017 18.01Niemi-Korpi avasi myyntipisteen Vantaalle Kehä III varrelle - tarjolla laajasti hyviä vaihtoautoja
26.09.2017 17.11Fomatecilta metsäkonevarusteet ja tarvikkeet kätevästi verkosta - käy tutustumassa
26.09.2017 17.11OP jasto Oy:lle 14 asentajaa palvelemaan Doppstadt, Sennebogen, Magni ja MTB asiakkaita
26.09.2017 17.10Mercedes-Benz paljasti ensimmäiset yksityiskohdat uudesta Sprinteristä
26.09.2017 14.00IVECO Stralis NP ajaa halki Euroopan Lissabonista Pietariin
26.09.2017 11.50Rakennusalan suhdanneryhmä: Rakentamisen korkeasuhdanne huipussaan, ensi vuonna kasvu hidastuu
26.09.2017 11.30Volvo Trucks: Nesteytetty kaasu on markkinoiden paras ilmastoystävällinen vaihtoehto raskaisiin kaukokuljetuksiin
26.09.2017 11.05Ultrakevyt katkaisu- ja jiirisahauutuus Milwaukeelta
26.09.2017 10.15Laaja automaattiajon testaus alkaa Euroopan teillä - VTT mukana tutkimuksessa
26.09.2017 10.05Älä tapa nurmikkoa syysleikkauksella
26.09.2017 9.45Puurakentaminen ylhäältä alaspäin on ratkaisu kaupungistumisen haasteisiin
25.09.2017 13.55IKEA aloittaa liikennepolttoaineen jakelun
25.09.2017 11.20Maatalouspirkka ja Agritek yhteistyöhön
25.09.2017 11.10Valmet Automotive alkaa valmistamaan akkuja Avant Tecnolle
25.09.2017 9.00Metsä Group käynnistää uuden oppisopimuskoulutuksen
25.09.2017 8.55Strömsin sillalle matalampi painorajoitus Raaseporissa
25.09.2017 8.30Goodyear edistää yhdistettyä liiketoimintamallia automatisoidulla rengastehtaalla
25.09.2017 7.45Viikon 38 Terminatormyynnin 100 kpl:n ennätysraja tavoitettiin , jopa ylitettiin reippaasti.
24.09.2017 19.00Stora Enso sai päätökseen Bulleh Shah Packagingin myynnin Pakistanissa
24.09.2017 18.43Äänekosken terminaaliajoon tuli nyt yhdistelmätilavuudeltaan Suomen suurin kuormatila
24.09.2017 18.11Teboil D-päivät Janakkalassa keskiviikkona 27.9. ja Turussa torstaina 28.9. - tervetuloa!
24.09.2017 10.11Komatsulta tulossa uusi 8-pyöräinen 901 XC -harvesteri
23.09.2017 16.00Euroopan paperiteollisuus edelläkävijä energiatehokkuudessa sekä uusiutuvan energian käytössä
23.09.2017 13.01Terminatorimyynnin "Suomi -100" viikko tuo ennätystilauskannan - tilausaikaa jäljellä sunnuntaihin klo 24:00 saakka.?
23.09.2017 11.00Komatsu Forestin suunnitelmia Länsi-Suomen konepäivien varalle
23.09.2017 10.00Ely-keskuksen ja Metsähallituksen näkemykset ovat yhteneväiset Oulujärvellä - suunnitellut hakkuut saadaan toteuttaa saarissa
23.09.2017 9.00Stuttgartin lentoaseman maa-ajoneuvojen polttoaineeksi Neste MY uusiutuva diesel
22.09.2017 18.00Ponsse ja Epec perustavat tuotekehitysyksikön Tampereelle
22.09.2017 16.00Nimityksiä Kesla Oyj:ssä
22.09.2017 15.11Hallituksen esitys liikenne- ja viestintäministeriön budjetiksi 3,36 mrd. euroa
22.09.2017 11.00John Deeren nettovoitto kolmannella vuosineljänneksellä on 642 miljoonaa dollaria
22.09.2017 10.00Lue tästä uusin Real Machineryn mielenkiintoinen asiakaslehti
21.09.2017 12.12Rengasratsioissa entistä vähemmän huomautettavaa - Teillämme yhä 250 000 huonorenkaista autoilijaa
20.09.2017 15.00Milwaukee® esittelee uuden työvaatemalliston
20.09.2017 14.00Joakim Ehrnsten voitti taloudellisen ajon Renault Trucks Optifuel Challenge Suomen osakilpailun
20.09.2017 13.30Nimityksiä MN-Lifttek Oy:ssä
20.09.2017 12.45Kunnon äijäpulkka metsästys- ja kalastusvälineiden kuljetukseen
20.09.2017 11.11KATSO VIDEO! Uusi Sisu Polar Hybrid Ammattilehden koeajossa ja esittelyssä
20.09.2017 10.15Muutoksia Ford-jälleenmyyjäverkostossa Mikkelin ja Savonlinnan talousalueella
20.09.2017 9.24Pulaa hitsaajista, CNC-osaajista ja sosiaalityön erityisasiantuntijoista, ylitarjontaa sihteereistä
20.09.2017 9.00Korjausvelan kasvu on pysäytetty lisärahoituksen turvin
19.09.2017 16.22Komatsu Forestin Mika Latvala: Hyllyt ovat täynnä hyvää tavaraa Pirkkalan uudessa ProSelect -myymälässä
19.09.2017 16.15Volkswagen Golf -mallisto täydentyi uudella 1,5 TSI EVO 96 kW BlueMotion -bensiinimoottorilla
19.09.2017 11.01KATSO VIDEO! Scania Suomi Oy:n tuotepäällikkö Mika Jukkara esittelee uutta XT-varustelua
19.09.2017 10.50Tänä vuonna jo kaksi ilmajohtoihin liittyvää sähköiskukuolemaa
19.09.2017 10.50HYDROSHOP -asiakaslehti ilmestynyt - LUE TÄSTÄ!
19.09.2017 8.08Valutecille uusi tilaus Euroopan suurimmalta yksityisomisteiselta sahalta
18.09.2017 19.01KATSO TÄSTÄ FINALISTIT! Puunkuormaajamestari -loppukilpailun osallistujat selvillä - finaali Tuurissa 30.9.2017
18.09.2017 18.07Tutkimus: Yksityishenkilöt ammattiautoilijoita tyytyväisempiä teiden talvikunnossapitoon
18.09.2017 18.01Teboil D-päivä Hämeenlinnassa huomenna tiistaina 19.9. ja Lahdessa torstaina 21.9.
18.09.2017 18.00Lämmityskausi lähestyy, onko lämmitysjärjestelmäsi kunnossa?
18.09.2017 17.01Tieliikennehistorian Mobilia-palkinto haettavana
18.09.2017 15.35Jalaksen ja Puolustusvoimien yhteistyö jatkuu
18.09.2017 11.11Metsäkonevarusteet kätevästi verkosta - käy tutustumassa!
18.09.2017 11.01Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä väheni hiukan, kuljetussuorite kasvoi vuoden 2017 toisella neljänneksellä - maa-ainesten kuljetettu määrä kasvoi 8 %
18.09.2017 10.40Haikanvuori kympissä avoimet ovet perjantaina 22.9. klo 9.00-15.00 - tervetuloa kaikki mukaan!
18.09.2017 10.35Suorituskykyinen otsavalouutuus
18.09.2017 8.30Näe 17 metsäkonetta työnäytöksessä samalla suolla Haukivuorella nyt torstaina 21.9.
18.09.2017 8.03Kunnossapidon ammattilainen on ratkaisijan roolissa
18.09.2017 7.30Järvilohen pelastamiseksi on valmisteilla ainutlaatuinen yhteistyöhanke
17.09.2017 20.01Kiinteistöjen kulunvalvonta - kätevää ja edullista
17.09.2017 14.01Uutta Mercedes-Benziltä: ensimmäiset 3D-tulostetut varaosat kuorma-autoihin
17.09.2017 11.01AMMATTILEHTI KOEAJAA: Volkswagen Amarok 3,0 V6 TDI 165 kW 4MOTION Highline - Todellinen euro-muskeli
17.09.2017 8.01UPM Raflatac ja Magic Add lanseeraavat RafMore-älytarraratkaisun
16.09.2017 19.00Mikä oli Suomen ensimmäinen liikennemerkki? Vastauksia tähän ja muihin liikennemerkkejä koskeviin kysymyksiin
16.09.2017 10.10Märkä kesä tekee Haukivuoren savotasta entistä mielenkiintoisemman - Komatsu mukana yleiskoneketjulla
16.09.2017 9.11Metsäteho selvitti metsähakkeen tuotantoketjut Suomessa vuonna 2016
16.09.2017 9.01Muutoksia Ponsse Oyj:n aluejohdossa
16.09.2017 8.00Mercedes-AMG tuo F1-auton katukäyttöön
15.09.2017 16.00Energiateollisuus: Ilmastosuunnitelman seuraava askel on avata EU-keskustelua lämmityksen siirrosta päästökauppaan
15.09.2017 14.01KOPA -kantavat telat vahvasti esillä turvemaan korjuunäytöksessä torstaina 21.9. Mikkelin Haukivuoressa
15.09.2017 13.35Ammattikorkeakoulujen tulee olla tasavertaisina yliopistojen kanssa
15.09.2017 10.47Sami-Matti Trogen palaa lähtöruutuun, Espanjan F4 -sarja jatkuu Barcelonassa
15.09.2017 8.20Matkailuauton talvikäyttö kasvaa - Painava lasti vaatii alleen kunnon talvirenkaat
15.09.2017 0.07Uutuuspankko XXL aero yllätti nopealla suosion kasvullaan
14.09.2017 16.57Seitsemän kysymystä AdBluesta - mitä, missä ja milloin
14.09.2017 15.10Mikko Aules Volvo Finland Ab:lle Volvo Trucks Tuotepäälliköksi
14.09.2017 9.10Mercedes-Benz CharterWay on 25 vuoden menestystarina: nopea ja vaivaton kuljetusratkaisu pakettiautosta raskaaseen nosturiautoon koko maassa
13.09.2017 18.22Puunkuormaajamestari 2017 kiertueen viimeinen alkukilpailu Jyväskylässä huomenna torstaina ja perjantaina - vielä ehdit mukaan!
13.09.2017 18.00KATSO KUVAT! Eschlböck Biberfest keräsi Itävaltaan hakkurialan ammattilaiset ympäri Eurooppaa
13.09.2017 16.15Volkswagen esitteli uuden I.D.CROZZ II:n IAA 2017 -näyttelyssä
13.09.2017 16.00Euroopan parlamentti äänesti LULUCF-asetuksesta - Tärkeä askel metsätaloudelle
13.09.2017 15.50SKAL Kuljetusbarometri 3/2017: Parhaat kuljetusalan suhdannenäkymät 7 vuoteen
13.09.2017 15.50Hankook ja Opel syventävät yhteistyötään
13.09.2017 15.00DAF uudistaa ja täydentää CF- ja XF -mallejaan
13.09.2017 13.31Terminator XXL pankoissa merkittävä tuotannonkasvu ja nopeat toimitukset
13.09.2017 11.55Huittisiin Dacia-edustus
13.09.2017 11.35Tietoinen metsänomistus - tietoa sukupolvenvaihdoksista tarjolla Kaakkois-Suomessa ja Etelä-Savossa
13.09.2017 11.20Scanialta ennätyssuuri hybridilinja-autotoimitus Norjaan
13.09.2017 10.50Keski-Savoon laaditaan uusi liikenneturvallisuussuunnitelma
13.09.2017 8.11Testamentti luonnolle on arvokas lahja
12.09.2017 18.01KATSO KUVAT! Logset ja Fabick CAT näyttävästi Great Lakes Logging Expossa Michiganissa
12.09.2017 16.22Metsä Wood suunnittelee Kerto LVL -investointia Punkaharjulle
12.09.2017 15.05Porsche Cayennen kolmas sukupolvi tulee markkinoille

Näytä lisää »