Uusi ë-Jumpy saapuu myyntiin vuoden 2020 toisella puoliskolla

13.05.2020 8.45

Täyssähköversio tutusta Citroën Jumpysta tarjoaa ammattilaisille käytännön ratkaisuja niin ajoon päästörajoitetuilla keskusta-alueilla, ketterän työvälineen kaupunkiajoon kuin kattavan toimintamatkan pidemmän matkan ajoon. ë-Jumpy tarjoaa yrittäjälle mahdollisuuden tehdä työt ajan mukaisesti ja vähemmän päästöjä tuottaen. 

Citroënin odotukset ë-Jumpylle ovat korkealla. Tarjoamalla suoraan markkinan tarpeisiin suunnitellun tuotteen, valmistaja odottaa mallin nousevan BEV (Battery Electric Vehicle) -markkinan kärkeen. Uusi täyssähkö ë-Jumpy on niin ulkoa kuin sisältä täysin vastaava kuin muu Jumpy-mallisto. Ulkopuolelta sen erottaa vasempaan kylkeen sijoitettu latausportti sekä pienet muotoiluyksityiskohdat, kuten ulkonäköero eturitilikössä sekä uusi “ë”-merkintä maskin oikealla puolella ja vasemmassa takaovessa.

 

TOIMINTAMATKA - AKKUVAIHTOEHDOT

Groupe PSA:n EMP2 -alustalle rakennettu täyssähköinen Jumpy tulee tarjolle kahtena eri akun tehoversiona, joista ammattilainen voi valita omaan käyttötarpeeseen sekä budjettiin soveltuvamman:

  • 230 km (WLTP) 18 moduulista koostuvalla 50 kWh akulla on saatavana XS-, M- sekä XL-pituudessa

  • 330 km (WLTP) 27 moduulista koostuvalla 75 kWh akulla on saatavana M- ja XL-pituudessa

Näiden kahden toimintamatkavaihtoehdon ansiosta ë-Jumpy tarjoaa vaihtoehdon lähes kaikkiin tarpeisiin.


KOKOVAIHTOEHDOT

Uusi ë-Jumpy tarjoaa kaikki samat hyvän kumppanin ominaisuudet kuin mallin polttomoottoriversiot: kompaktit mitat pitävät sisällään muunneltavuutta, ergonomisen ohjaamon runsailla säilytystiloilla sekä optimaalisen lastaustilavuuden. Pituusvaihtoehtoja ë-Jumpysta tulee saataville kolme:
 

 

Suurin osa ë-Jumpyn versioista on rakennettu 1,90m korkeusmitalla, jolloin auto mahtuu ajamaan myös sellaisiin pysäköintitiloihin, ostoskeskuksiin ym. tiloihin, joihin monet sen kilpailijoista eivät korkeutensa puolesta sovellu.
 

TÄRKEITÄ OMINAISUUKSIA

Suuri kuorman kantavuus aina 1,275 kg asti (ilman kuljettajaa; arvo saattaa vaihdella varustelusta riippuen)

LUOKKANSA PARAS – vetomassa aina tuhanteen kiloon kaikissa versioissa

Markkinoiden paras lastaustilavuus on identtinen Jumpyn polttomoottoriversioiden kanssa: 4,6 m3 (XS-versio ilman Moduworkia) - 6,6 m3 (XL-versio Moduworkilla).

Tavaratilassa pyöränkaarien välinen leveys on 1,25 m, eli riittävä kahdelle eurolavalle.

 

AJAMINEN 

Sähkömoottori kuljettaa autoa ajon aikana valittavien ajoasetusten mukaisesti. Jarrutusenergiaa kerätään talteen niin jarrutuksen yhteydessä kuin vauhtia hidastettaessa.

  • Teho 100 kW (136 hv) / 260 Nm

  • Korkein ajonopeus 130 km/h kaikilla ajoasetusvaihtoehdoilla (Eco, Normal, Power)
     
  • Kolme vaihtoehtoista ajoasetusta ovat:
  • Normal: optimoi toimintamatkan ja tehokkuuden suhteen

  • Eco: minimoi energiankulutuksen keventäen lämmitystä ja ilmastointia, mutta pitäen ne edelleen käytössä samoin kuin rajoittaen moottorin vääntöä ja tehoa
  • Power: antaa käyttöön maksimaalisen kantavuuden (MGVW), joka vastaa Normal-ajoasetusta ilman kuormaa

          Voimalinjalle ja akulle on voimassa 8 vuoden / 160 000 km takuu.

 

LATAAMINEN

Kuljettajalla on kolme eri vaihtoehtoa ladata ë-Jumpya. Latausportti löytyy auton vasemmasta etulokasuojasta.

  • Lataus type-2 -kaapelilla (lataamiseen kotona, työpaikalla tai pysäköintialueella)

  • Yhteensopiva niin 10A- kuin 16A -pistokkeeseen
     

  • Nopeampi lataus Wallbox -latauspisteestä

  • 16A -kolmivaihepistoke

  • 3,7 - 22 kW latausasema (esim. Wallbox)
  • Latausaika 0 - 100% alle 8 tunnissa (Wallbox 11 kW).

     
  • Pikalataus julkisella latauspisteellä (latauskaapeli valmiina latauspisteessä)
  • 100 kW asti
  • 50 kWh -akku latautuu 0 - 80% 30 minuutissa ja 75 kWh:n akku vastaavasti 45 minuutissa

LUOKKANSA PARAS - ë-Jumpyn latausajat ovat segmenttinsä nopeimmat.

 

MyCitroën -sovelluksen avulla auton käyttäjä voi hallita tabletin tai älypuhelimen avulla latausta myös etäältä. 
 

  • Nähdä lataustilanteen sekä jäljellä olevan toimintamatkan

  • Etäohjata matkustamon esilämmitystä
  • Ohjelmoida viivästettyä latauksen aloitusta
    Samat toiminnot löytyvät myös auton kosketusnäytöstä.
 

MATKUSTAMOSSA

ë-Jumpy on suunniteltu myös sisätiloiltaan helppokäyttöiseksi kumppaniksi ja vastaamaan kuljettajan tarpeisiin:

  • autolaturi 11 kW

  • Vaihteenvalitsijasta voidaan valita myös jarrutusenergiaa talteen ottava Braking-tila käyttöön
  • Helppokäyttöinen ajoasetuksen valitsin Eco, Normal ja Power -asetuksille sijaitsee keskikonsolissa
  • Oma valikkonäkymä esittää akun lataustilanteen samalla, kun toiselta välilehdeltä on nähtävänä mm. matkustamon ilmastoinnin ja lämmityksen kulutusarvot
 

Lisäksi ë-Jumpy7” kosketusnäyttöön on lisätty Energy -valikko, josta on nähtävänä sähköauton toimintoja: energiavirtaukset, kulutusstatistiikka sekä viivästetty lataus.

  • Energian virtaamakaavio esittää sähkövoimalinjan toiminnan reaaliajassa sekä kertoo valitun ajotapa-asetuksen sekä akun latausasteen

  • Statistiikka esittää tarkan yhteenvedon nykyisen matkan kulutusarvoista (kWh/100 km)
  • Viivästetty lataus
  • Esilämmityksen asetukset
 

CITROËN Ë-JUMPY: Ë-MUKAVA TAVARA-AUTO

Jo Jumpyn polttomoottoriversio toimii verrokkina mukavuudelle niin iskunvaimennuksen säädöissä, korotetun ajoasennon, istuinten muotoilun, avaran ja tilavan matkustamon kuin kojelaudan ergonomian ansiosta. Citroën Advanced Comfort® -ohjelman kautta toteutettu ja laajalle kohderyhmälle eri alan yrittäjiä (käsityöläiset, rakentajat, kuljetusauto- ja jakoautoyrittäjät, julkiset palvelut…) tarkoitettu ë-Jumpy tuo kuljettajalleen mukavuuden niin ajamiseen kuin entistämin mukavamman, toimistomaisen työtilan.

 

MATKUSTAMON MUKAVUUS

ë-Jumpyn kuljettaja saa nautittavakseen entistäkin korkeamman mukavuuden tason ajaessaan päästövapaasti ja hiljaisesti ilman polttomoottorin aiheuttamaa ääntä. Stressin tunne madaltuu värinättömässä sekä hiljaisessa ohjaamossa, auton liikkuessa tasaisesti erilaisilla teillä.

Sähkömoottorilla ajettaessa auton tarjoama vääntö on heti käytössä eikä vaihteen vaihtamisia tarvita.

Kun auto on kytkettynä latauspisteeseen, MyCitroën-sovelluksen kautta etäohjattava tai yhtä lailla kosketusnäytöltä säädettävä matkustamon esilämmitys ja -viilennys auttaa käyttämään akun latausta ensisijaisesti ajamiseen ja valmistelee matkustamon sekä akun lämpötilan optimaaliseksi jo ennen ajoon lähtöä. Jos ajoneuvo on liitettynä latauspisteeseen, esiasetus nostaa auton lämpötilan 21°:seen 45 minuutissa ennen ohjelmoitua ajoon lähtöaikaa. Jos ajoneuvoa ei ole liitetty latauspisteeseen esilämmitys toimii akun latausasteen ollessa yli 50%.

Säilytystiloihin ei ë-Jumpyssa ole tehty kompromissejä ja säilytystilat ovat nerokkaasti jaoteltu eri puolille ohjaamoa, jotta kaikki tavarat löytävät juuri oikean paikkansa. Esimerkiksi 12V -pistokepaikka ja USB-portti (versiosta riippuen) on sijoitettu käytännöllisesti, matkustajan istuimen alta löytyy kookas säilytysastia, mukitelineet löytyvät eri puolilta kojelautaa. ë-Jumpy pitää sisällään lähes 100 litraa tilaa säilytykseen.
 

  • Mukava jousitus:

    ë-Jumpy on varustettu passiivisella kuormantunnistusjärjestelmällä (AMVAC), jonka toimesta iskunvaimennus vaihtelee auton ajokorkeudesta riippuen.

    Iskunvaimennusjärjestelmä varmistaa ë-Jumpyn tarkan ohjauksen samalla, kun sen iskujen vaimennus pysyy erittäin hyvällä tasolla. Etuakselilla on vahvistetut McPherson-tyyliset joustintuet sekä kallistuksenvakaaja ja taka-akseli on erillisjousitettu kuorman tuntevalla iskunvaimennuksella, kantavuus jopa 1 275 kg.

  • LUOKKANSA PARAS – kaikissa varustetasoissa vakiona toimitettava Moduwork-varustelu tekee ohjaamosta toimistomaisen työskentelytilan: 

ë-Jumpyn ohjaamosta löytyy kolme etuistuinta. Istuinten jaon ansiosta uloin matkustajan istuin tarjoaa erityistä muunneltavuutta: Moduworkin alapuolella lattia on tasainen ja esiin saatavan liukuestetyn verkon ansiosta istuimen alta saadaan käyttöön 1,16 m lisää pituutta, jonka jälkeen käytössä on yhteensä 4 metriä käytännöllisesti laitaan sijoitettua lastauspituutta.

Tämä lisäksi Moduworkin avulla ohjaamo muuntuu liikkuvaksi toimistoksi: kun keskimmäinen käsinoja lasketaan alas, muodostuu siitä käännettävä pöytä (varusteversiosta riippuen) paperi- tai tietokonetyöskentelyn helpottamiseksi. Jopa 11” kokoisille tabletille suunniteltu pidike (lisävaruste) kiinnittyy käytännöllisesti ohjaamon keskellä ylempään tavarasäilytystilaan ja taittuu mittariston eteen. Virta laitteisiin saadaan läheisestä USB-portista.

Matkapuhelimen pidike voidaan asettaa kuljettajan mukitelineeseen. Pidike pitää sisällään kiinnittimen kiinteällä virtalähteellä, joten kaikki työvälineet voidaan pitää kuljettajan käden ulottuvilla.
 

AJOAVUSTIMET JA LIITETTÄVYYSPALVELUT

AJOAVUSTIMET

ë-Jumpy tarjoaa ammattilaiselle 15 käytännöllistä ja turvallisuutta edistävää avustinjärjestelmää:

  • AINOANA segmetissään - tarjolla on sivuoven Hands-free avaus: kuljettajan pitäessä avaimia mukanaan, on sähkötoimisen sivuliukuoven jalkapyyhkäisytoiminnon avulla mahdollista avata ja sulkea sivuovi ilman kosketusta. Tämä toiminto on erityisen käytännöllinen tavaran lastauksen ja lastin purun aikana, kun molemmat kädet ovat varattuna.

  • AINOANA segmentissään – avaimeton lukitus ja käynnistys
  • Lisäksi ë-Jumpyyn on saatavana mm. aktiivinen hätäjarru, segmentissään ainoana tuulilasinäyttö, mäkilähtöavustin, kuljettajan vireystilanvalvonta, kaistavahti, törmäysvaroitin, Top Rear Vision -peruutuskamera, kaukovaloavustin, Grip Control, automaattinen nopeusrajoitusten tunnistus, vakionopeudensäädin ja katveavustin.
     

LIITETTÄVYYS OHJAAMON ULKOPUOLELLE

ë-Jumpy tarjoaa kolme erilaista liitettävyyskokonaisuutta tuomaan ennen muuta turvaa ja mukavuutta.

  • Connect Assist

Matkustajien ja kuljettajan turvaksi ë-Jumpy on varustettu Assistance & SOS -palveluilla.

Hätätilanteessa voidaan autosta soittaa hätäpuhelu joko automaattisesti tai itse Assistace-painiketta painamalla. Puhelu yhdistyy suoraan hätänumeroon ja ajoneuvon sijantitiedot lähetetään automaattisesti.

  • Connect Nav

ë-Jumpyn 7’’ kosketusnäyttöön on liitetty intuitiiviset käyttöominaisuudetRadiota ja puhelinta voidaan ohjata myös äänitunnistuksen avulla. TomTom Traffic ohjaa navigaattoria reaaliaikaisesti ruuhkatilanteen mukaan parhaille reiteille ja kertoo käytännöllistä lisäinformaatiota mm. huoltoasemista.

  • Connect Play

Mirror Screen on yhteensopiva Apple CarPlay™ ja Android Auto -sovellusten kanssa, liittää älypuhelimen ja heijastaa sen näytön suoraan auton kosketusnäytölle. Kuljettaja voi ajon aikana käyttää oman puhelimensa viihde- sekä muuta sisältöä suoraan auton kosketusnäytöltä.

 

CITROËN Ë-JUMPY SUOMESSA

Citroën ë-Jumpy saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla. Ensimmäiseksi myyntiin saapuu 75 kWh akulla varustettu ja 330 km:n (WLTP) toimintamatkan tarjoava versio M- ja XL –koripituudessa.

16.06.2020 6.00KATSO 12.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia - studiona toimii Sisu GTP!
15.06.2020 15.20Uudet Ford Transit Trail ja Transit Custom Trail tarjoavat karskia uutta ilmettä ja enemmän suorituskykyä
15.06.2020 10.36Nurminen Logistics aloittaa säännöllisen konttijunaliikenteen Norjasta Kiinaan
15.06.2020 9.45Hakkuumahdollisuuksista käytettiin 91 prosenttia vuonna 2019
14.06.2020 11.00Sähkön ja raakaöljyn markkinahintojen lasku näkyy jo kuluttajahinnoissa
13.06.2020 10.00Taksisääntelyn epäkohtia ryhdytään korjaamaan
12.06.2020 16.22Täyssähköautojen hankintatukea haettu ennätysmäärä
12.06.2020 8.45Varmista nollat alkotesterillä
11.06.2020 17.00Virolainen Ferrel AS ostaa suomalaisen Farmi Forestin
11.06.2020 13.20Koneosapalvelun uusimmat merkkiedustukset: Expander ja Poclain Hydraulics
11.06.2020 12.22Ponssen Markkinapäivä järjestetään huomenna perjantaina 12.6. verkossa - lähde mukaan kaupantekoon!
11.06.2020 10.33Metsämiesten Säätiö: puukerrostaloalan viennin kehitys edellyttää vahvaa kehitystä
11.06.2020 10.00Peugeot 308 ohjaamo on päivittynyt 100% digitaaliseksi ja kosketusnäyttö on saanut uuden viimeistelyn
11.06.2020 9.23Raakapuun kulutus ylti 82 miljoonaan kuutiometriin
10.06.2020 17.00Katso ensimmäiset kuvat uusista VW-Ford -yhteistyömalleista
10.06.2020 10.45Valmet toimittaa keitto- ja kuitulinjan Sun Paperin Beihain tehtaalle Kiinaan
10.06.2020 10.00Etuakselin rengas raskaan sarjan tie- ja maastokäyttöön - uusi XL-versio täydentää Nokian R-Truck -tuotesarjaa
10.06.2020 8.22Taimikko kannattaa hoitaa ajallaan - laiminlyönnistä jopa 40 prosentin tulonmenetys
09.06.2020 14.42Energia-ala kokoontuu 20.-22.10. Tampereella
09.06.2020 12.50Osakeyhtiön edunsaajailmoitus kaupparekisteriin 1.7.2020 mennessä
09.06.2020 12.44Metsästäjäliitto avaa verkkokoulutusalustan
09.06.2020 9.23Maavoimilta merkittävä tilaus Sisu Autolle
08.06.2020 11.10Valmet toimittaa kokonaisen höyrykattilalaitoksen Norske Skogille Itävaltaan
08.06.2020 8.11VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti valmistumassa
08.06.2020 8.00Kiiminkijoen ylittävän sillan liikenne kiertotielle 9.6. alkaen
07.06.2020 14.40Laadukkaat alumiinisäiliöt tehdään Kouvolassa - mallisto laajenee työkalulaatikoilla
07.06.2020 10.11UPM osallistuu Walesin prinssin koolle kutsumaan Circular Bioeconomy Alliance -yhteisöön
06.06.2020 11.00Yrittäjä Timo Pyykkönen Suomussalmelta saa Metsähallituksen innovaatiopalkinnon
05.06.2020 23.00KATSO 5.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
05.06.2020 12.35Päivitys toi runsaasti uusia ominaisuuksia Ponsse Manager -järjestelmään
05.06.2020 11.00Scanialta uusia hybridiratkaisuja
05.06.2020 9.30Sisu Auto käynnistää tuotannon ylösajon
04.06.2020 20.11Tehohydrolle uusi toimitusjohtaja - Kai Vainio jää ansaitulle eläkkeelle
04.06.2020 13.22Kalmar ja Klabin yhteistyöhön päästöttömiä mobiilipukkinostureita hyödyntävän ekotehokkaan paperilogistiikkaprosessin rakentamiseksi
04.06.2020 12.55Metsähallituksen innovaatiopalkinto Suomussalmelle
04.06.2020 8.56Erikoinen kevät vaikuttaa valtion metsien istutustöihin
04.06.2020 8.55Tampereen sähkölaitoksen bioenergiahanke etenee
04.06.2020 8.30Uudistunut Toyota Hilux Suomeen loppusyksystä 2020
03.06.2020 16.22Kuljetus- ja vuokrauspalveluita välittävien yritysten vuosi-ilmoitusvaatimukset uudistuvat
03.06.2020 14.32Suur-Seudun Osuuskaupan maatalousliiketoiminnat Hankkijalle
03.06.2020 10.50Täysin uusi Scania-keskus avaa ovensa Pirkkalassa
03.06.2020 10.23Työkaluvaunu-uutta Kamasa Toolsilta
02.06.2020 12.00Brittiläinen Lister Wilder KESLA-traktorivarusteiden jälleenmyyjäksi
02.06.2020 11.22Haluaako yrityksenne mukaan Ammattilehden Hyviä uutisia! lähetykseen? Näin helppoa se on...
02.06.2020 10.00Mercedes-Benz tavoittelee hybridi- ja sähköautoille yli 50 prosentin osuutta myynnistään vuoteen 2030 mennessä
02.06.2020 7.33Tenojoen lohiseurannat käynnistyvät hankalissa olosuhteissa
01.06.2020 19.10LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti on ilmestynyt - 250 sivua maarakennus- ja kaivosalan asiaa
01.06.2020 16.05Naantalin Sataman liikennejärjestelyt muuttuvat 4.6.2020
01.06.2020 15.11Kiitosimeon Oy ostaa Kuljetus Mankinen Oy:n koko osakekannan
01.06.2020 15.00KATSO 29.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
01.06.2020 12.45Sisu Auton ja Suvanto Trucksin yhteistyö vahvistuu
01.06.2020 12.38Hyötyautokaupan alamäki muuta autokauppaa loivempi
01.06.2020 8.00Raportti: Bioenergia-alan hiilikädenjälki on ilmaston kannalta edullinen
31.05.2020 12.22Tuontihake korvaa kotimaista metsähaketta - Kemera-asetuksen muutos osaksi talouden elvytystä
31.05.2020 9.00UPM Raflatac laajentaa Forest Film -tuotevalikoimaansa alan ensimmäisellä puupohjaisella polyeteenitarramateriaalilla
30.05.2020 15.10AMMATTILEHTI KOEAJAA: Renault Trucks Master Z.E. - kestävien kuljetusratkaisujen etulinjassa
29.05.2020 15.00Talvirengaslaki muuttuu - autoilijoiden on entistäkin tärkeämpää ennakoida kelejä, jotta ajo on turvallista
29.05.2020 12.11Ahola Transportille tunnustusta parhaana logistiikan toimittajana
29.05.2020 9.44Lakiluonnos joutoalueiden metsitystuesta lausunnolle
28.05.2020 12.44Garmin esitteli suurikokoisen navigaattorimalliston raskaanliikenteen erityistarpeisiin
28.05.2020 12.23Vaisala julkistaa useita havainto- ja ennustetietoja yhdistävän ainutlaatuisen palvelun teiden talvikunnossapitoon
28.05.2020 11.00Puuston hyönteistuhot mahdollista havaita yläilmoista
28.05.2020 9.12Puun energiakäyttö ennätyslukemiin vuonna 2019
28.05.2020 8.00Metsä Fibren Rauman sahan maanrakennustyöt ovat käynnistyneet
27.05.2020 16.00WWF julkaisi oppaan, joka auttaa ketä tahansa vaikuttamaan valtion, kuntien ja seurakuntien omistamien metsien säilymiseen
27.05.2020 14.12Marko Mattila Ponsse Oyj:n johtoryhmään
27.05.2020 12.30Jarmo Vidgrén valittiin Ponssen hallituksen puheenjohtajaksi
27.05.2020 10.40KATSO 22.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
27.05.2020 8.09Jukka Moisio nimitetty Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtajaksi
26.05.2020 13.22Mikko Lehikoinen on Logsetin hallituksen uusi jäsen
26.05.2020 13.02Toni Silfverberg on nimitetty Nokian Renkaiden Marketing & Sales Excellence -yksikön johtajaksi ja Nokian Renkaiden johtoryhmän jäseneksi
26.05.2020 12.00Maataloustukien asiakirjat sähköisesti perille
26.05.2020 10.42Turvaistuintestissä hittejä ja huteja
25.05.2020 10.40Uusi tieliikennelaki voimaan 1.6.2020
25.05.2020 8.12Lasten ja nuorten Vapapäivä-kalastustapahtuma järjestetään 5. syyskuuta
25.05.2020 8.00Teollisuuden tuottajahinnat laskivat 7,0 prosenttia edellisvuoden huhtikuusta
24.05.2020 13.00EU:n biodiversiteettistrategiassa hyvät tavoitteet - toteutus kaipaa hiomista
24.05.2020 12.22Metsähallituksen ansiomerkit myönnettiin tärkeille yhteistyökumppaneille
24.05.2020 11.00DAF käynnisti kenttätestit CF Hybrid -kuorma-autolla
23.05.2020 13.00Uusi tieliikennelaki vaikuttaa matkailuautojen nopeuksiin
23.05.2020 7.00Policy brief: Uuden metsätalouden kannustinjärjestelmän tulee ottaa nykyistä paremmin huomioon suometsien hoidon ympäristövaikutukset
22.05.2020 18.23Koskitukki hakee kumppania metsäkoneurakointiin
22.05.2020 17.33Uusi John Deere H219 harvesteripää isoille harvestereille ja suurille rungoille
22.05.2020 16.00Suomen ensimmäinen Volvo FH XXL liikenteeseen
22.05.2020 10.33Ehdotus EU:n poikkeussääntelyn käyttöönotosta ajokorttien ja tavara- ja linja-autoliikenteen lupien osalta
21.05.2020 16.44Haluaisitko mitata kuljettajien käyttämää turvaväliä?
21.05.2020 15.01UPM kaksinkertaistaa lehtipuuston määrän omissa metsissään
21.05.2020 12.44Rekkaletkoja, automaattibusseja ja tiedonjakoa - useita digitalisaatio- ja automaatiokokeiluja vauhdissa
21.05.2020 12.00EU:n biodiversiteettistrategia astuu vahvasti kansallisen metsäpolitiikan tontille
20.05.2020 17.11IVECO esittelee uudet IVECO S-WAY R -kilpakuorma-autot
20.05.2020 14.02Stora Enson tavoitteena tuplata tekopökkelöiden määrä
20.05.2020 13.00KATSO 15.5. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
20.05.2020 10.33DAF:lle 200 auton lisätilaus kierrätysyhtiö Renewilta
20.05.2020 10.23KESLA-traktorin metsäperävaunuihin lisää kantavuutta ja Euroopan laajuinen tyyppihyväksyntä
20.05.2020 10.20Laadukas kylmälaukku on erinomainen reissukumppani
19.05.2020 15.00Ammattilaisten sähkötyökaluvalmistaja Hitachi vaihtoi brändinimensä - Uusi nimi on Hikoki
19.05.2020 9.34Rangerista erikoismalli
19.05.2020 8.33Neste avaa 51 uutta jakelupistettä Neste MY uusiutuvalle dieselille - tavoitteena laajentaa saatavuutta koko Suomeen
19.05.2020 8.00Metsäteollisuus edistää monimuotoisuudelle tärkeän lahopuun määrää talousmetsissä
18.05.2020 12.01Kesla investoi uuteen testikeskukseen

Näytä lisää »