Renault Trucks oli näyttävästi esillä Kuljetus 2013 -näyttelyssä - Vauhtia ja taloudellisuutta26.05.2013 16.10
Renault Trucks Finland Oy oli Kuljetus 2013 -näyttelyssä mukana näyttävällä mallistolla. Näyttelyn vetonaula oli maantieliikenteen erikoismalli Renault Premium Route 460.18T Racing Edition, joka on maalattu Truck Racing EM sarjan voittajatiimin Renault Trucks MKR Tecnologyn väreihin. Renault Trucks malliston esittely Kuljetus 2013 näyttelyn B-hallissa alkoi jakeluliikenteen todellisella pikkujättiläisella. Renault Midlum 220.12. Optifuel on suunniteltu tehokkaaseen ja taloudelliseen nopearytmisen ruuhkaliikenteen jakeluajoon 12 tonnin kokonaispainoluokassa. Renault Midlum on tunnetusti kestävä, mukava ja ketterä ajaa, sen kantavuus on markkinoiden parhaimpia ja ajamisen helppoutta lisää vakiona oleva 6-portainen automatisoitu Optitronic vaihteisto. Renault Trucksin kehittämän Optifuel -ohjelman ansiosta autolla on mahdollista päästä jopa 18 prosentin polttoainesäästöihin. Optifuel on kokonaisvaltainen ohjelma, jonka avulla kuljetusyritys voi valita ajotehtävään parhaiten soveltuvan auton, kouluttaa kuljettajat taloudelliseen ajoon, seurata ajotavan vaikutuksia ja ennakoida auton huoltotarpeet. Astetta kevyempää jakelukalustoa edustava Renault Master 150.45 CC tarjoaa markkinoiden parhaan kantavuuden ammattikäyttöön suunniteltujen kevytkuorma-autojen luokassa. Erillisellä kuormakorilla varustettuna auton kokonaispano on 4500 kg ja paripyörillä varustetun takavetoversion kantavuus on parhaimmillaan 2539 kg. Autosta on saatavana myös 3,5 tonnin versio, jolloin auto on rekisteröitävissä pakettiautoksi. Pakettiautona Master tarjoaa poikkeuksellisen hyvän kantavuuden ja suuren kuormatilan yhdistettynä ketteryyteen ja taloudellisuuteen. Erillisellä kuormakorilla ja perälaitanostimella varustettuna auton kantavuus on 1000 kg ja ilman perälaitanostinta jopa 1200 kg. Ja mikä merkittävää, pakettiautona Master tarjoaa 10.9.2014 alkaen todella tärkeän lisäarvon, kun lainsäädäntö muuttuu: auton kuljettamiseen riittää myös yrityksen ajossa B-henkilöautokortti eikä kuljettajalta vaadita ammattipätevyys- tai jatkokoulutusta. Auto soveltuu siten erityisen hyvin yrityksille, joissa pakettiautoa voidaan käyttää korvaamaan kuorma-autolla tehtävää tavarankuljetusta. Esittelyssä oli myös umpikorilla varustettu Renault Master 150.35 FG pakettiauto, joka sekin perustuu kuorma-auton vankkaan alustatekniikkaan. Master oli teipattu Renault – Volvo Action Service 24/7 huoltoauton väreihin. Auto kertoi näin samalla Renault Trucks asiakkaita palvelevasta uudesta, markkinoiden laajimmasta huoltoverkostosta. Kaikkiaan 32 huoltopistettä käsittävän verkoston rungon muodostavat Volvo Trucks Centerit. Renault asiakkaita palvelevat edelleen myös Raskoneen, Veho Hyötyajoneuvojen ja E. Hartikaisen valtuutetut Renault Trucks huoltopisteet. Kuljetus 2013 –näyttelyn sisäänkäynnin edessä asiakkaat toivotti tervetulleeksi Renault Premium 460.25/26T Pusher rekanveturi, joka edustaa Renault Truckin luotettavaa ja taloudellista rahtiliikenteen mallistoa. Autossa on vahvasti vääntävä 460 hv DXi11 moottori ja vakiona toimitettava automatisoitu Optidriver+ vaihteisto. Renault Trucks on varautunut hyvin ensi vuoden alusta voimaan tuleviin Euro 6 päästömääräyksiin. Siitä kertoo osastolla käyvä kello, joka näyttää jäljellä olevaa aikaa kesäkuun 11. päivään, jolloin esirippu aukeaa. Silloin Renault Trucks esittelee Lyonissa Ranskassa maailmanlaajasti Euro 6 -moottoreiden ympärille rakentuvan kokonaan uuden Renault Trucks kuorma-automalliston, jota on luonnehdittu vallankumoukselliseksi koko kuorma-automarkkinoita ajatellen. Uuden Renault malliston avainsanoja ovat aivan uudenlainen asiakastarpeiden huomioon ottaminen suunnittelun kaikissa vaiheissa, kuorma-auton kehittäminen kaikilta osin nykyistäkin selvemmin kuljetusyrityksen tuloksenteon välineeksi, entistäkin parempi polttoainetalous, innovatiivinen aerodynaaminen muotoilu ja kuljettajan mukavuus. Renault Trucks malliston kehittämiseen on käytetty 5000 ihmisen työpanos seitsemän vuoden aikana. Tuotekehitykseen on osallistunut yli 50 asiakasta, jotka ovat testanneet autoja todellisissa käyttöolosuhteissa. Uuden malliston autoja on valmistettu ennen tuotannon aloittamista 500 kappaletta, joista 300 on ollut jatkuvassa testikäytössä. Niillä on ajettu 5 miljoona tuntia testiajoa ja yli 10 miljoonaa testikilometriä ääriolosuhteissa -40 – +60 C lämpötiloissa. |