IAA-messut: Scania keskittyy asiakasetuihin ja kestävyyteen

23.09.2014 8.22

scanialogo.jpgScania esittelee IAA-messuilla tuotteita ja palveluja, jotka voivat suoraan parantaa linja-auto- ja kuorma-autoasiakkaiden kannattavuutta. Entistä laajempaa Euro 6 -moottorivalikoimaa täydentävät uudet tuotteet, joiden tavoitteena on pienentää asiakkaiden toimintakustannuksia tai ympäristöjalanjälkeä – tavoitteita, jotka usein kulkevat käsi kädessä. Scanian uusimmat innovaatiot voivat alentaa kaukoliikenneajoneuvojen polttoaineen kulutusta jopa 3 %. Linja-autoihin Scania esittelee oman hybriditeknologiansa. 

Scanian modulaarinen linja-auto- ja kuorma-automoottorivalikoima on yksi markkinoiden suurimmista, myös Euro 6 -moottoreista puhuttaessa. Riippumattomissa testeissä Scania on osoittanut, että pelot liittyen polttoaineenkulutuksen kasvamiseen Euro 6 -normin myötä ovat osoittautuneet perusteettomiksi, ainakin Scanian asiakkaille. Esimerkiksi Scanian 6-sylinterinen 13-litrainen moottori SCR-puhdistusjärjestelmällä varustettuna on osoittautunut ylivertaisen säästäväiseksi kaukoliikennekäytössä. Kesäkuussa Scania esitteli 450-hevosvoimaisen version, joka laskee polttoainekustannuksia vielä yhdellä prosentilla.  

"Tänä päivänä kaikenlaiset asiakkaat yrittävät parantaa kannattavuuttaan pienentämällä käyttökustannuksia riippumatta siitä, perustuuko heidän liiketoimintansa tavaroiden vai ihmisten kuljettamiseen," Scanian myynnistä ja markkinoinnista vastaava varatoimitusjohtaja Henrik Henriksson sanoo. “Meidän tulisi tarkastella Scanian jatkuvaa pyrkimystä laskea polttoaineenkulutusta, kehittää räätälöityjä ratkaisuja ja lisätä käytettävyyttä tämän valossa. IAA-messuilla esittelemme lukuisia asiakkaidemme liiketoimintalaskelmia vahvistavia innovaatioita.”

Scania on jo pitkään tunnettu linja-automarkkinoilla valmistajana, joka pystyy aina täyttämään yhteiskunnan ja asiakkaiden ympäristöratkaisuja koskevat vaatimukset. Tämä tarkoittaa, että linja-autot ovat polttoainetaloudellisia ja että ne voivat periaatteessa käydä kaikilla kaupallisesti saatavilla olevilla polttoaineilla laajan moottorivalikoiman ansiosta. Scania ottaa nyt askeleen pidemmälle ja laajentaa tarjontaansa hybrideillä, jotka voidaan yhdistää puhtaalla biodieselillä käyviin moottoreihin. 

Edistyksellistä teknologiaa

Scania esittelee IAA-messuilla myös useita, polttoainetta säästäviä ja käytettävyysaikaa lisääviä tuotteita ja palveluja. Scanian arvostetusta hidastimesta on nyt saatavana R4100D-versio, joka laskee polttoaineenkulutusta irtikytkeytymällä mekaanisesti silloin, kun sitä ei käytetä (kun se ei ole aktiivinen).

Energian säästämisen lisäksi irtikytkeytyvä hidastin tuottaa suuremman jarrutusvoiman, 4100 Nm 3500 Nm sijaan, ja tarjoaa suuremman jarrutustehon pienemmillä nopeuksilla suurempien välityssuhteiden ansiosta. Säästö polttoaineen kulutuksessa on Scanian kokemusten mukaan noin puoli prosenttia. Saatavana on myös hidastin, joka kytkeytyy vain jalkajarrua painettaessa.

Energian säästämisen lisäksi irtikytkeytyvä hidastin tuottaa suuremman jarrutusvoiman, 4100 Nm 3500 Nm sijaan, ja tarjoaa suuremman jarrutustehon

pienemmillä nopeuksilla suurempien välityssuhteiden ansiosta. Säästö polttoaineen kulutuksessa on Scanian kokemusten mukaan noin puoli prosenttia. Saatavana on myös hidastin, joka kytkeytyy vain jalkajarrua painettaessa.

Energian säästämisen lisäksi irtikytkeytyvä hidastin tuottaa suuremman jarrutusvoiman, 4100 Nm 3500 Nm sijaan, ja tarjoaa suuremman jarrutustehon pienemmillä nopeuksilla suurempien välityssuhteiden ansiosta. Säästö polttoaineen kulutuksessa on Scanian kokemusten mukaan noin puoli prosenttia. Saatavana on myös hidastin, joka kytkeytyy vain jalkajarrua painettaessa.

Järjestelmä pystyy nyt entistä tarkemmin laskemaan milloin on kannattavinta rullata mäki alas vaihde vapaalla. Eco-roll voi laskea linja-autojen ja kuorma-autojen Euro 6 -moottorien polttoaineenkulutusta 0,5 prosentilla.

Pienempi kitka

Scania on myös onnistunut pienentämään eräiden moottorityyppien sisäistä kitkaa. Nostamalla käyntilämpötilaa ja käyttämällä erityisesti näitä moottoreita varten kehitettyä, polttoainetta säästävää matalan viskositeetin omaavaa moottoriöljyä, jolla on erittäin hyvät voiteluominaisuudet, Scania on saavuttanut merkittävät 1,5 %:n polttoainesäästöt. Tätä öljyä voi käyttää vain kevyessä kaukoliikenteessä käytettävissä 13-litraisilla Euro 6 -moottoreilla varustetuissa autoissa. 

Räätälöidyt ratkaisut

“Kestävyydestä puhuttaessa eurooppalainen raskasajoneuvoteollisuus, linja-autot mukaan lukien, on juuri ottanut merkittävän askeleen eteenpäin Euro 6 -normin myötä," Scanian kuorma-autoista vastaava johtaja Christopher Podgorski sanoo.

“Seuraava kehitysvaihe tulee luultavasti olemaan CO2 -päästöjen laskeminen, mikä on meille tervetullut suunta. Olemme alan johtavia toimijoita alhaisesta polttoaineenkulutuksesta puhuttaessa ja otamme haasteen mielellämme vastaan, sillä asiakkaan kannattavuus on meille aina keskeinen asia. Voittajaksi selviytyy valmistaja, joka pystyy vahvistamaan asiakkaan taloudellista tilannetta. Scanialla on tämän tehtävän edellyttämät tuotteet, palvelut ja näkemys.”

Linja- ja kuorma-autoihin liittyvien tuoteuutuuksien lisäksi Scania esittele IAA-messuilla useita uusia ja jalostettuja palveluja. Useimpien tavoitteena on suurentaa asiakkaan kannattavuutta lisäämällä käytettävyysaikaa ja siten tuottoja.

Seuraavat mallit ovat esillä Scanian osastossa IAA-messuilla:

Scania P 320 6x2*4 – joustava auto vaativaan jakeluliikenteeseen

  • Biodieselmoottori
  • Scania Opticruise vaihtoehtoisilla toimintatiloilla
  • Scania Driver Support – pienempi kulutus ja turvallisemmat kuljetukset

Ohjaamo: P-sarjan päiväohjaamo

Moottori: 9-litrainen, 5-sylinterinen

320 hv, 1 600 Nm, Euro 6 SCR-puhdistusjärjestelmällä

Täysautomaattinen Scania Opticruise -vaihdeautomatiikka

8-vaihteinen aluevaihteisto

Akseliväli: 5 500 mm

Etuakseli: 7 500 kg, ilmajousitus

Taka-akseli: 11 500 kg + 7 500 kg, ilmajousitus

Muuta: voidaan käyttää erilaisilla polttoaineseoksilla, 100 % biodiesel laskee CO2-päästöjä jopa 66 %.

Scania G 340 4x2 – tehokkaalla kaasumoottorilla varustettu vetoauto

  • Vahva ja hiljainen kaasumoottori
  • Suuri toimintasäde
  • Jopa 95 % pienemmät CO2-päästöt biokaasulla

Ohjaamo: G-sarjan Highline-ohjaamo

Moottori: 9-litrainen, 5-sylinterinen

340 hv, 1 600 Nm, Euro 6 pakokaasujen takaisinkierrätyksellä

6-vaihteinen Allison-automaattivaihteisto, integroitu hidastin

Akseliväli: 3 700 mm

Etuakseli: 7 100 kg, paraabelijousitus

Taka-akseli: 11 500 kg, 2-palkeinen ilmajousitus

Muuta: Otto-moottori stoikiometrisellä palamisprosessilla. Toimii bio- ja maakaasulla.

Scania R 730 4x2 – Blue Stream – ylellinen vetoauto, rajoitettu erä jossa kaikki on vähän parempaa

  • Ainutlaatuinen sisustus ja ulkopuoli
  • Maksimaalinen tuottavuus
  • Kuljettajien valinta, markkinoiden ainoa Euro 6 V8

Ohjaamo: R-sarjan Topline-ohjaamo

Moottori: 16-litrainen V8

730 hv, 3 500 Nm, Euro 6 EGR- ja SCR-puhdistusjärjestelmällä

Täysautomaattinen Scania Opticruise -vaihdeautomatiikka, 12+2-vaihteinen
alue-jakajavaihteisto ylivaihteella ja hidastimella

Akseliväli: 3 700 mm

Etuakseli: 8 000 kg, ilmajousitus

Taka-akseli: 13 000 kg, 2-palkeinen ilmajousitus

Scania Streamline R 490 6x2*4 – biodieselmoottorilla

  • Scania-lisävarusteet
  • Voi toimia 100% biodieselillä
  • Scania Opticruise ja Scania Active Prediction

Ohjaamo: R-sarjan Highline-ohjaamo

Moottori: 13-litrainen, 6-sylinterinen

490 hv, 2 550 Nm, Euro 6 EGR- ja SCR-puhdistusjärjestelmällä

Täysautomaattinen Scania Opticruise 12+2-vaihteinen aluejakajavaihteisto ja
hidastin

Akseliväli: 4 900 mm

Etuakseli: 8 000 kg, ilmajousitus

Taka-akseli: 11 500 kg + 7 500 kg, ilmajousitus

Muuta: Toimii kaikilla polttoaineseoksilla mukaan lukien puhtaalla biodieselillä, joka voi alentaa CO2-päästöjä jopa 66 %.

Scania Streamline R 450 4x2 – erikoismatalalla alustalla
ja SCR-puhdistusjärjestelmällä varustettu vetoauto

  • Polttoaineoptimoitu Streamline-vetoauto
  • Erikoissuuret polttoainesäiliöt
  • Runkopalkkien väliin sijoitettu AdBlue-säiliö.

Ohjaamo: R-sarjan Topline-ohjaamo

Moottori: 13-litrainen, 6-sylinterinen

450 hv, 2 350 Nm, Euro 6 SCR-puhdistusjärjestelmällä

Täysautomaattinen Scania Opticruise 12+2-vaihteinen aluejakajavaihteisto, ylivaihde ja hidastin

Akseliväli: 3 700 mm

Etuakseli: 7 500 kg, ilmajousitus

Taka-akseli: 11 500 kg, 2-palkeinen ilmajousitus

Scania Streamline G 410 4x2 – polttoaineoptimoitu vetoauto

  • Polttoaineoptimoitu vetoauto täydentävällä ilmanohjainjärjestelmällä
  • Poikkeuksellisen alhainen kulutus esim. 40 tonnin kaukoliikenteessä
  • Green Truck of the Year

Ohjaamo: G-sarjan Highline-ohjaamo

Moottori: 13-litrainen, 6-sylinterinen

410 hv, 2 150 Nm, Euro 6 SCR-puhdistusjärjestelmällä

Täysautomaattinen Scania Opticruise 12-vaihteinen aluejakajavaihteisto ja hidastin

Akseliväli: 3 700 mm

Etuakseli: 7 500 kg, paraabelijousitus

Taka-akseli: 11 500 kg, 4-palkeinen ilmajousitus

Scania G 450 8x4 – vaativaan off-road-ajoon

  • Vahva ja luotettava, erinomainen käytettävyys.
  • Scania-hidastin R4100, räätälöity off-road- ja rakennustyömaakäyttöön
  • Huippuluokan ajettavuus

Ohjaamo: G-sarjan päiväohjaamo off-road-varustuksella

Moottori: 13-litrainen, 6-sylinterinen

450 hv, 2 350 Nm, Euro 6 SCR-puhdistusjärjestelmällä

Scania Opticruise kytkinpolkimella, 12+2-vaihteinen aluejakajavaihteisto, ylivaihde ja hidastin

Akseliväli: 4 300 mm

Etuakseli: 7 500 kg + 7 500 kg, paraabelijousitus

Taka-akseli: 10 500 kg + 10 500 kg, paraabelijousitus

Muuta: Scania Opticruise -vaihdeautomatiikka valinnaisilla toimintatiloilla

Scania Streamline R 520 6x4 – voimaa ja tunnetta

  • Markkinoiden ainoa V8 Euro 6
  • Paljon tehoa yhdistettynä alhaisiin käyttökustannuksiin
  • Äärimmäisen vahva ja luotettava moottori

Ohjaamo: R-sarjan makuuohjaamo V8-sisustuksella

Moottori: 16-litrainen V8

520 hv, 2 700 Nm, Euro 6 EGR- ja SCR-puhdistusjärjestelmällä

Täysautomaattinen Scania Opticruise 12+2-vaihteinen aluejakajavaihteisto ja hidastin

Akseliväli: 4 700 mm

Etuakseli: 8 500 kg, paraabelijousitus

Taka-akseli: 10 500 kg + 10 500 kg, ilmajousitus

Muuta: erinomainen ajettavuus ryömintävaihteilla, manuaalinen
kytkinpoljin ja maksimivääntömomentti jo 1 000 r/min käyntinopeudella 

 

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
15.04.2024 9.22Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 8.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
14.04.2024 11.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
13.04.2024 10.00SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.04.2024 10.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
11.04.2024 8.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
10.04.2024 13.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
10.04.2024 10.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
10.04.2024 8.00Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
09.04.2024 14.55HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
09.04.2024 13.12Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
08.04.2024 10.55Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
08.04.2024 10.50Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
08.04.2024 7.50Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
07.04.2024 12.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
06.04.2024 14.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
06.04.2024 9.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 14.00Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
05.04.2024 13.13Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
05.04.2024 9.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
04.04.2024 11.19Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 11.11Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
04.04.2024 10.33Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
04.04.2024 10.10Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.04.2024 10.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
04.04.2024 7.33Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
04.04.2024 7.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
03.04.2024 17.11Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 16.40Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
03.04.2024 15.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
03.04.2024 14.23Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
03.04.2024 12.09Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
03.04.2024 12.02Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
03.04.2024 10.20Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
03.04.2024 10.08Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
03.04.2024 8.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
03.04.2024 7.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
02.04.2024 12.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
02.04.2024 10.05Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
02.04.2024 10.01SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
02.04.2024 8.15Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
02.04.2024 7.55Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
01.04.2024 12.00Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 11.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostaa metsäkoneurakointia
29.03.2024 23.00KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin

Näytä lisää »