Nyt on tullut kuormatilavertailun aika.
22.08.2014 0.22
Puutavarayhdistelmien kuormatilojen kokoluokista ja niitten kokoeroista on niin monta mielipidettä, kuin on miestäkin. Tuloksenteon kannalta on kuitenkin tuhoisinta kuormakoon kasvattamisen merkityksen vähättely.
Kuormatilojen kokoerot otetaan nyt kiistattomaan lastausvertailuun.
Laskennallisia esimerkkejä olemme esittäneet jo vuosikausia, mutta epäselvyyttä autoilijoille tuodaan useissa eri yhteyksissä ja monien eri tahojen kautta. Tässä asiassa on vain yksi tutuus ja se on helposti todennettavissa yhdistelmien lastausvertailuilla sekä tekemällä mittavertailuja eri pankkomallien kesken. Näillä esityksillä pyrimme selkeyttämään käyttäjäkunnalle sekä myyjille eri pankkotyyppien kuormakokoerot sekä niitten merkityksen raakapuunkuljetuksien tuloksentekoon.
Todisteeksi videotallenne ja valokuvia artikkeleineen ammattikunnan vapaaseen käyttöön.
Teemme lastausvertailusta videotallenteita ja artikkelikokonaisuuksia , joista tulee yhdistelmien kuormakokoerot selkeästi ja yksiselitteisesti esiin. Lastaus- ja videointitilaisuuteen on kaikilla halukkailla aina vapaa pääsy.
Yhdistelmien pankot vertailukelpoisia.
Yhdistelmien pankkojen ulkoleveydet ja tolppamitat ovat vertailukelpoisia ja kuormakokoero tulee tässä kokeessa vain pankkorakenteitten sisämittaeroista - tolppien sisävälien-ja pankkorunkokorkeuksien eroista, sekä pankkojen käyttäytymisestä kuormattuna.
Terminator XXL 8.8 vastaan Exte A5.
Kuormatilavertailuun on valittu Terminatormalliston sisämitoiltaan suurin malli XXL 8.8 ja vastassa on Exten alumiinipankkomalliston tilavin malli tyyppimerkinnältään A5. Molemmat pankkotyypit ovat runkoleveyksiltään 2,60 metrisiä ja auton ja perävaunun tolppakorkeudet vastaavat toisiaan.
Lisätietoja Terminator XXL 8.8 vastaan Exte A5 - kuormatilavertaikusta Jämsänkoskella ensiviikon perjantaina 29.8.2014:
Heikki Jokela 050 4129 024 heikki.jokela@ammattilehti.fi
|