KATSO TÄSTÄ KUVAT IVALON TESTITAPAHTUMASTA! Maailman ensimmäinen traktoreiden talviurakointirengas: Nokian Hakkapeliitta TRI - ylivoimaista vetokykyä ja talvipitoa08.04.2014 18.00
Tänä keväänä, Nokian Raskaat Renkaat, vaativien olojen erikoisosaaja, esittelee talviurakoinnin ja lumenaurauksen erikoisrenkaan. Nokian Hakkapeliitta TRI esittelee kokonaan uutta teknologiaa ja käyttäjäetuja talviurakointikäyttöön ja lumenauraukseen. Jälleen ensimmäisenä yritykseltä joka keksi talvirenkaat. Mullistava pintamalli, lamelloitu kuvio, jossa myös lamellinherättäjät ja talvikäyttöön suunniteltu erikoispintakumisekoitus, joka on erityisesti suunniteltu takaamaan ylivoimainen pito ja paras mahdollinen käsiteltävyys unohtamatta taloudellisuutta. Ammattilehti oli mukana uuden rengasmallin kansainvälisessä lanseeraustapahtumassa tiistaina 8.4. Nokian Renkaiden White Hell -testikeskuksessa Ivalossa, jossa päästiin kokeilemaan uutuutta haastavalla testiradalla tunturimaisemissa - korkeuseroja, lunta ja jäätä oli vähintään riittävästi. Ensimmäisessä vaiheessa kokovalikoima kattaa kuusi kokoa (kolme paria), jotka tulevat saataville 2014 viimeisellä neljänneksellä. Kolme lisäkokoa tulevat saataville 2015 ensimmäisellä neljänneksellä. Tulevat rengaskoot on valikoitu lumialueiden hoitoon ja kunnossapitoon käytettävien laitteiden perusteella. Avainmarkkinat tälle uudelle lisäykselle Nokian Northproof talvirengasperheeseen ovat lumialueet maailmanlaajuisesti, pääosin keskittyen Pohjoismaihin, Keski-Euroopan alppivyöhykkeeseen sekä Pohjois-Amerikka. Ylivoimaista vetokykyä ja talvipitoa Läheinen työskentely Nokian loppuasiakasverkoston kanssa paljasti muutama vuosi sitten että markkinoille tarvitaan erikoisrengas traktoritalviurakointiin. Nokian tunnetaan talviolosuhteiden osaamisesta. Henkilöautorenkaissa Hakkapeliitta®-nimi ja testivoitot ovat yleisiä ja Hakkapeliittoja pidetäänkin talvipidon vertailukohtana. Nyt Hakkapeliitta-perhe laajenee raskaampiin koneisiin tuoden samalla uudenlaisen ratkaisun traktoriurakointiin. Nokian Hakkapeliitta TRI on erikoistuote Nokian TRI-perheeseen, jolla on jo hyvä maine traktoriurakoinnissa. Nokian TRI2 pysyy valikoimissa ja se onkin oikea valinta ympärivuotiseen käyttöön kun haluat enemmän vastinetta investoinnille. Nokian Hakkapeliitta TRI tulee olemaan TRI-perheen talvispesialisti. Nokian Hakkapeliitta testitulokset puhuvat puolestaan. Vertailukohtana on käytetty jo ennestään korkean pitotason omaavaa TRI2:sta. Verrattuna TRI2:een, Hakkapeliitta TRI omaa +25% paremman vetokyvyn jäällä ja +23% lumipolanteella. Merkittävät ominaisuuksien parannukset on todennettu laajalla kenttätestauksella, todellisilta käyttäjiltä. - Markkinatutkimuksen aikana asiakkaamme nostivat kolme asiaa kehityskohteiksi: talvipito, ajettavuus ja käsiteltävyys sekä taloudellisuus. Nämä ovat olleet meidän ajurit koko kehitystyön ajan, ja olen tyytyväinen tulokseen. Nokian Hakkapeliitta TRI:ssä on pintakuvio, joka on optimaalinen ajettaessa jäällä, lumella tai sohjossa. Täytyy muistaa, että ihmiset jotka käyttävät näitä renkaita, ovat tiellä ennen ketään muita ja he ajavat pahimmissa mahdollisissa olosuhteissa. Noissa olosuhteissa tarvitaan vankkaa pitoa, kertoo Tero Saari, Projektipäällikkö, Hakkapeliitta TRI. Pito lumella syntyy särmistä Hakkapeliitta TRI omaa hyvin suuren määrän pitosärmiä molempiin suuntiin, niin vetosuuntaan kuin sivuttain. Se on maailman ensimmäinen lamelloitu traktorirengas. Lamelloidut palat on varustettu lamellinherättäjillä, joiden avulla saavutetaan enemmän pitoa. Hakkapeliitta TRI:n sivusuuntaan olevien särmien määrä on suuri, jolla on saavutettu todella hyvä sivuttaispito. Viistolamelloidut palat ajosuuntaan nähden antavat lisää pitosärmiä sekä veto- että sivusuuntaan. Jos vielä enemmän pitoa tarvitaan, niin Hakkapeliitta TRI voidaan varustaa nastoilla. Nastojen paikat tulee merkittynä tehtaalta ja nastoitus voidaan tehdä myöhemmin, mikäli työ-ympäristö sitä vaatii. Ajomukavuus omaa luokkaansa Kun kehittää ja valmistaa erikoisrenkaita vaativiin käyttöihin, innovaatioita tarvitaan. Käyttäjälle tämä merkitsee, että on alan viimeisimmät teknologiat käytössä. Nokian Hakkapeliitta TRI hyödyntää matalavärähtelysuunnittelua, joka on tuttu henkilöauton ja kuorma-auton renkaista. Hakkapeliitta TRI:n suunnittelussa on käytetty niin sanottua pintakuvion pituuden variointia, jolla saavutetaan parempi ajokokemus ja alhaisempi melutaso. - Urakoitsijat viettävät paljon aikaa koneen ohjaamossa. Erityisesti talvikunnossapitokaudella, jopa 16h/päivässä. Markkinatutkimuksemme perusteella markkinat tarvitsevat mukavamman työskentely-ympäristön and tämä tuote on meidän vastaus tähän kysymykseen. Kenttätestiemme tulokset todistavat että Hakkapelittaa TRI on hiljainen ja ennen kaikkea mukava ajettava, sanoo Saari. Käytön taloudellisuus Hakkapeliitta TRI:ssä omaa aivan uuden kumiseokssen. Kuten jo tuotteen nimestä ”Hakkapeliitta” voi todeta, kumiseos omaa loistavat talviominaisuudet. Nokian Raskaiden Renkaiden tuotekehitys on kehittänyt tämän seoksen erityisesti soveltumaan erityisesti talvikunnossapitoon vaarantamatta kulumiskestävyyttä. Vierinvastus on tärkeä ominaisuus, mitä tulee polttoaineen kulutukseen. Jos verrataan Hakkapeliitta TRI:tä markkinan johtavaan renkaaseen, Nokian TRI2:een, Hakkapeliitta TRI omaa 5% alhaisemman vierinvastuksen. Uuden tuotteen esimerkillisen vihreä luonne tarkoittaa vielä alhaisempaa polttoaineenkulutusta ja vähennystä haitallisissa päästöissä. Nokian Hakkapeliitta TRI – Innovaatiot joilla lyöt talven
Pääinnovaatiot: Enemmän pitosärmiä. Mullistava ja ainutlaatuinen pintamalli parantaa pitoa lumella, jäällä ja sohjossa. Pintapalat on lamelloitu ja niissä on lamellinherättäjät. Esiasetetut nastan paikat, jos pitokykyä tarvitaan lisää. Viistolamellointi pintakuvion paloissa lisää pitosärmiä ja parantaa pitoa veto- sekä sivusuuntaan ja niin ollen parantaa ajokokemusta. Matalavärähtelyteknologia. Maailman ensimmäinen traktoriurakointiregas, jossa on käytetty pintakuvion pituuden vaihtelua suunnittelussa. Hiljainen ja mukava ajaa. Ainutlaatuinen, Northproof kumisekoitus. Erityisesti suunniteltu traktoriurakointiin ja talviolosuhteisiin. Erinomaiset ominaisuudet, jotka on kehitetty toimimaan alhaisissa lämpötiloissa. Kumiseos pysyy joustavana kaikissa oloissa. Pintakuvion palojen lamellit työskentelee aktiivisesti riippumatta pidon vaihteluista ja lämpötilan muutoksista. Matala vierinvastus. Hakkapeliitta TRI omaa 5% alhaisemman vierinvastuksen kuin tämän hetkinen markkinoiden paras traktoriurakointirengas, Nokian TRI2. Alhaisempi polttoaineen kulutus ja pienemmät päästöt. Web: www.nokiantyres.com/hakkapeliittatri Nokian Hakkapeliitta TRI – Innovaatiot joilla lyöt talven Maailman ensimmäinen talvirengas, vuonna 1934 http://www.nokiantyres.com/first-winter-tyres www.nokiantyres.com/hakkapeliitta75 Hakkapeliitta talvirenkaiden tarina: www.youtube.com/watch?v=JA-YfJDKvwE&feature=share&list=PL1BE04B7BAC224A97 |