Toyotan uusi BT Reflex - Voimaa, korkeutta ja näkyvyyttä08.12.2016 16.54
Työntömastotrukkien uranuurtaja BT Relfex uusiutuu. Toyota Material Handling lanseeraa kolme uudistunutta mallisarjaa: BT Reflex R, E ja O-sarjat, jotka vievät suorituskyvyn ja ohjaamon näkyvyyden uudelle tasolle markkinoilla. Uudessa mallisarjassa on täysin uudistettu maston rakenne, joka tarjoaa jopa 13 metrin nostokorkeuden. Malliston jäsenistä BT Reflex R-sarja tarjoaa suorituskykyä korkeilla nostotasoilla. E-sarja parantaa tarkkuutta ja käyttäjän ergonomiaa kallistuvan ohjaamonsa ansiosta. Monikäyttöinen O-sarja soveltuu niin sisä- kuin ulkotiloihin maavaran ja joustokumirenkaiden ansiosta. Kaikissa malleissa ergonomian säätömahdollisuudet ja ohjaamon näkyvyys ovat viety täysin uudelle tasolle. Korkeammalle kuin koskaan aikaisemmin Uusi BT Reflex mallisto asettaa trukkimarkkinoilla täysin uudet standardit nostokorkeuksille ja -kapasiteeteille, jolloin Toyota voi tarjota asiakkaille edullisempaa työntömastotrukkia suuremman kapasiteetin omaavan trukin tilalle. Uudistettu maston rakenne mahdollistaa nostokorkeuden jopa 13 metriin. Mastossa on kapeampi maston profiili ja nostosylinteri sijaitsee keskellä. Hydrauliikkaletkut ovat sijoitettu piiloon ja haarukkakelkkaan on hyvä läpinäkyvyys integroidulla sivusiirtolaitteella. Kaikki nämä edesauttavat erinomaista näkyvyyttä ohjaamosta kuormalle. BT:n tunnettua maston työntöliikkeen tarkkuutta ja vakautta on kehitetty entisestään mikä näyttäytyy kuskille trukin vakautena.Uusissa malleissa on myös läpinäkyvä katto, joka on suunniteltu yhdessä uuden mastorakenteen kanssa antaen käyttäjälleen erinomaisen näkyvyyden kuormaan korkealle nostettaessa. Uudessa mastossa on vähemmän komponentteja ja erinomaiset suojaukset rullille ja letkuille: tämä parantaa huolettavuutta ja käyttöastetta. Tasaista toimintaa Toyotan työntömastotrukeissa ainutlaatuisia piirteitä ovat aina olleet patentoitu kallistuva ohjaamo ja maston jatkeiden liike, joka on täräyksetön ja pehmeä. Näitä jo olemassa olleita piirteitä on kehitetty uudelle tasolle jatkuvan parantamisen eli Kaizenin mukaisesti. Ohjaamon kallistuksen liike on entistä pehmeämpi joka ei tarkoita ainoastaan lisää mukavuutta vaan antaa kuljettajalle myös paremman näkyvyyden ääritilanteissa korkealle nostettaessa. Täten kuorman käsittely on sujuvampaa ja turvallisempaa. Maston jatkeiden täräyksetön liike nopeuttaa kuorman nostoja ja laskuja, jolloin kuljettaja voi luottaa trukin ja maston vakauteen Lisää kuljettajan mukavuutta Toyotalla kuljettaja on trukin suunnittelun keskiössä. Täten uudessa mallistossa ohjaustuntuma, istuimen asennot ja jopa lattian korkeus ovat monipuolisesti säädettävissä kuljettajan mukaan. Ohjauksen toimintoja on monipuolistettu eri ohjausprofiileilla, jolloin kuski voi tarvittaessa säätää ohjaustuntuman mieleisekseen. Ohjauslinja kääntyy aina suoraan trukin sammuttamisen jälkeen, joka varmistaa turvallisen liikkeellelähdön. Mm. kaarrenopeuksia rajoittava ja kääntösädettä optimoiva turvallisuuspaketti (OTP) on vakiona kaikissa malleissa. Uusi BT Reflex voidaan varustella haarukoiden paikannuslaserilla, joka parantaa tarkkuutta lastia poimittaessa ja vähentää tavara- ja henkilövahinkoja. Vaihtoehtoina myös Li-Ion ja I_Site Uudet työntömastotrukit voidaan varustella monipuolisesti asiakkaan tarpeiden mukaan. Perinteisen akkuteknologian vaihtoehtona on Li-Ion akku. Huoltovapaan Li-ion -akun pikalataaminen kahvi- ja ruokatunneilla mahdollistaa 24/7 ajon ilman akunvaihtoa ja akun säännöllistä huoltoa. Lisäksi ei tarvita erillisiä akunlataushuoneita ja akunvaihtojärjestelmiä. Pakkasvarastokäyttöön BT Reflex työntömastotrukki voidaan varustella myös pakkasvarastokäyttöön umpiohjaamolla, joka varmistaa mukavuuden myös kylmissä olosuhteissa työskenneltäessä. Kaikki Toyotan trukit voidaan myös varustella Toyota I_Site – kalustonhallintajärjestelmällä, jolloin trukkiin asennetaan tiedonkeruujärjestelmä ja langaton tiedonsiirto eli trukkien reaaliaikainen tieto on aina saatavilla – missä ja milloin tahansa. Uusi BT Reflex pähkinänkuoressa:
|