Citroënin alkuvuosi oli paras Euroopassa viiteen vuoteen17.08.2016 17.20
Citroënin myynti Euroopassa kasvoi 7,2 % yhteensä 414 000 autoon tammi-kesäkuun välisenä aikana. Kulunut alkuvuosi oli yhtiön paras viiteen vuoteen, kiitos C4 Picasson, C4 Cactuksen ja C1:n vahvan menestyksen. Berlingo puolestaan oli markkinajohtaja omassa segmentissään. Koko vuodesta odotetaan yhtä positiivista tulosta, sillä markkinoille ovat tulossa uudistuneet C4 Picasso, C3, Jumpy ja Space Tourer. DS:n menekki nousi niin ikään loivasti 0,7 % yhteensä 40 900 autoon, tuoreimpina tulokkainaan maaliskuussa julkistetut uudet DS 3 ja DS 3 Cabrio. Menestykseksi nousseen DS 4 Crossbackin osuus kokonaismyynnistä oli 28 %. |